Coolstream Neutrino HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Coolstream Neutrino HD

Har lekt nå med denne boksen i over halvt år og må innrømme at blir bare mer og mer fascinert at Neutrino´s inteface. Den er rett og slett genialt enkel å bruke og det beste med alt at det er nesten 100 % open source. Alt fra persjonlig oppsett ( til og med font størrelse ) kan bli justert via fjernkontrollen.
    Lurer på hvem som trenger den tunge flotte grafikken i Enigma 2 som uten tvil belaster prossesor ressursene, i sammenligning Neutrino sin GUI bruker kun 45 % av ressursen med ferdig installerte EMU og plugins.
    Den er også veldig ryddig i sin mappe oppsett , har aldri eied eller brukt dbox2 før , men hvis Coolstream er videre utvikling av dbox2 mottakeren er det ingen tvil at forjengeren til Coolstream HD1 har vært en ganske atraktiv boks.

Brukerstøtte er det heller ikke noe man skal klage på , nå er det endelig kommet norsk meny på tuneren, norsk DVB undertekst er også operativ i den siste programvare , men Text TV basserte underteksten har noen feil med fonten , det kommer rare teign iblant i oversettelsen ?
    Er det noen som vet hva slags font bruker dreambox og om denne er kompatibel i Neutrino ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo

Har fått meg denne tuneren jeg og, men stresser litt med å få Viasat korte til å virke. vet det er noe med cccamd osv, men får det ikke til.
    Bruker EMU image fra coolstrem.to fra 21.01.2010.
    Vist du har noen tips hadde det vært supert
    Er heilt fersk på Linux tuner fronten :|

Jan Erik

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du testet ditt kort med newcs og mgcamd ? jeg er boom sikker at dette fungerer :-) og Digitech kan sikkert hjelpe deg med det også :-)

hvis ikke jeg kan sende deg en par filer som fungerer bra med Viasat og Coolstream boxen din :-)

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    har du testet ditt kort med newcs og mgcamd ? jeg er boom sikker at dette fungerer :-) og Digitech kan sikkert hjelpe deg med det også :-)

hvis ikke jeg kan sende deg en par filer som fungerer bra med Viasat og Coolstream boxen din :-)

mvh

bobi
    :-D Det er egentlig Bobi som har æren for at Via funker på Coolstream HD-1 .
    Send meg PM med din e-mail adresse , skal sende deg ferdig image med alle vitaminer du trenger .
    Fantastisk mottaker foresten , dette er virkelig OPEN SOURCE , omtrent alt er editerbar av bruker .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Takk for hjelpen

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janerik_m
    Takk for hjelpen
    Bare hyggelig ,
    Takken går for :
    Maxsat for Norsk Meny og oppsett av mottakeren og BOBI for Via support

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NP , trenger ikke takke meg , jeg var med i begynnelsen og hjalp en venn i Tyskland da han hadde kjøpt den boksen, så ble jeg sendt en BetaBoks fra Kina direkte gjennom Tysk forhanler til x-sat.no :-)for å få fart i det skandinaviske delen:-) har 1 slikt boks her (fikk den Gratis ) jeg men lenge siden jeg har brukt den hehehe.
    Har sendt en del filer når det gjlder menyer til Tysk distributor men hvis Maxsat har alerede oversatt dem så er det ikke noen vist for meg å bruke mer tid :-) jeg fikk min boks gjennom x-sat.no men det er lenge lelnge siden

Nå driver jeg å teste Tiviar T1 HD PVR nytt boks på markede, so har ikke tid til å teste Coolstream, men Takk til deg Digitech at du gir tilbakemelinger her og takk også til Maxsat at dem har gjørt noen med menyene så vi kan ha det på Norsk :-)

mvh

bobi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •