Mistet deler av signaler på Thor 1W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mistet deler av signaler på Thor 1W

Hei

Jeg har en europaparabol med 4 hoder. Denne har fungert fint i lengre tider, men nå har jeg fått problemer med signalkvalieten på Thor 1 W.

SNR/AGC ligger ofte rundt 60% med høy BER, før det plutselig blir rundt 90% og gode signaler i en kort periode.

Jeg har lagd ny kontakt fra kabel mot LNB, uten bedring.

Det kan vel heller ikke være antennen som har beveget seg, da burde vel de 3 andre LNB også være svake?

Det er kun Thor som er problemet, spesielt NRK/TV2 etc.

Har en DM500 tuner.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å kryssbytt med ett av de andre hodene. Det kan være at problemet ligger i selve hodet. Bare et tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg har et ekstra hode liggende, eventuelt prøve å bytte over.

Har nå byttet kabel mellom Disecq og lnb.

Får inn TvN med gode signaler, mens f.eks nrk/Tv2 er elendig.

Begge ligger jo på Thor 1W? Skjønner ikke dette jeg....

Edit: Nå er det plutselig gode signaler på TV2/NRK også...... Får se hvor lenge det holder.

Edit: Det holdt ikke mange minuttene.... Nå er TV2/NRK ute, og "BER" skyhigh.....

Må vel bytte LNB tenker jeg....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også være problemer med diseq switchen.. Har opplevd det tidligere. Hvis det kommer tilbake kan du forsøke å kryssbytte ingang på diseq switchen..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjør dette ekstra snodig er at TvN ikke er ustabil, selv om den også ligger på 1W. Skal la den stå på noen minutter for å sjekke.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmattis
    Det som gjør dette ekstra snodig er at TvN ikke er ustabil, selv om den også ligger på 1W. Skal la den stå på noen minutter for å sjekke.
    Det 4 forskjellige satelliter på 1-west. Egentlig ligger de nærmere 0.8W.
    Thor5 - NRK 11372V, TV2 11247V
    Thor3 - 12322H TVNorge, 12226V TV3
    Thor6 - TV3 10809V, 10872H TVNorge

TV3 og TVNorge sender på Thor3 fram til 7 April 2010. Du bør sjekke
    hvilken frekvens & polariasjon det er på kanalene du mottar. Kanskje problemet er relatert til mottak av f.eks. en polarisasjon i lavbåndet (dvs. under 11700MHz). Da er det god grunn til å mistenke LNB.
    Dersom du søker inn TV3 på 10809V så kan du sjekke om problemet er relatert til vertikal lavbånd.

Europaparabol med 4 hoder gjør også at 1-west blir ekstremt sidematet. Antennen vil gi minst
    forsterkning for LNB'n som peker mot 0.8W med mindre det er en Torodail antenne. Likvel burde det ikke være noe problem siden Thor5 signalene for NRK & TV2 er veldig sterke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke dette litt nærmere. Har forøvrig byttet DiseqC, da jeg hadde en liggende. Samme problem......

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bøyd noe på kabelen til 1v hodet i kulda,eller sjekk at jording er separert fra kobberkjernen på alle skrupunkter,dårlig jording i kabelen kan gi slike forstyrrelser du har.Men først lån deg en annen tuner og prøv så du kan utelukke den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet både kabel og Diseq. Er på vei for å kjøpe ny LNB nå.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet kabel, disecq og lnb.

Prøvde meg på nrk og tv2 (1w) og det virket relativt stabilt, med god signalstyrke. Gikk videre gjennom diverser kanaler, og oppdaget da at b.la animal planet og discovery var borte. Når jeg gikk i fra animal planet, som var falt ut pga dårlig signalstyrke, og tilbake til nrk/tv2 så er de også falt ut?!?

Når jeg bryter strømmen på dreamboxen, får jeg tilbake nrk/tv2, men ikke animal og discovery. Så snart jeg har vært innom disse faller nrk og tv2 ut igjen....

Lite logisk dette her.....

Edit: Nå funket plutselig alle kanalene, med god signalkavaliet?!?! Det er nødt til å være tunerdelen i dreamboxen som roter det til, eller?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har byttet kabel, disecq og lnb.

Prøvde meg på nrk og tv2 (1w) og det virket relativt stabilt, med god signalstyrke. Gikk videre gjennom diverser kanaler, og oppdaget da at b.la animal planet og discovery var borte. Når jeg gikk i fra animal planet, som var falt ut pga dårlig signalstyrke, og tilbake til nrk/tv2 så er de også falt ut?!?

Når jeg bryter strømmen på dreamboxen, får jeg tilbake nrk/tv2, men ikke animal og discovery. Så snart jeg har vært innom disse faller nrk og tv2 ut igjen....

Lite logisk dette her.....

Edit: Nå funket plutselig alle kanalene, med god signalkavaliet?!?! Det er nødt til å være tunerdelen i dreamboxen som roter det til, eller?
    En del kanaler skal/har flyttet til Thor 6 sjekk Canal Digitals hjemmeside for info...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som boksen ja. Slett alle kanaler og søk de inn på nytt, CD gjør mange endringer om dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Høres ut som boksen ja. Slett alle kanaler og søk de inn på nytt, CD gjør mange endringer om dagen.
    Personlig hadde jeg lastet ned en ferdig kanal liste, med alle kanalene, og en oppdatert satelites.xml. Kommer det nye transpondere ligger som regel ikke disse inne i en utdatert satelites.xml Her finner du en liste som er ganske så oppdatert: Dreamboxx Settings By Cajton - Page 7 - Dreambox Settings

MEN, siden du sier at det kommer og går, så har jeg ikke noe tro på dette. Satelitter kommer ikke og går, så lenge det ikke er solskygge, eller hva nå det heter... Kjenner du ingen andre med dreambox? Så kunne du jo forsøkt den på antenna di.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •