VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 1 av 124 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 2480
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2

Har lest på diverse foum info anngående :
    VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 satellitt mottaker .
    Det er snakk om at disse bruker samme Enigma2 som Dreambox HD modellene og er fult operative med C*cam.
    Er det noen som har testet noen av disse og kan bekrefte eller avkrefte om dette virkelig er troverdig info :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Har lest på diverse foum info anngående :
    VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 satellitt mottaker .
    Det er snakk om at disse bruker samme Enigma2 som Dreambox HD modellene og er fult operative med C*cam.
    Er det noen som har testet noen av disse og kan bekrefte eller avkrefte om dette virkelig er troverdig info :?:
    Det stemmer. Pli har allerede laget image til den, og flere kommer etterhvert.
    CCcam funker 100%.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy72
    Det stemmer. Pli har allerede laget image til den, og flere kommer etterhvert.
    CCcam funker 100%.
    Har du hatt sjansen å teste denne ? Hvor stabil er den, videokvalitet , er det mange bugg ? Og foresten er det norsk undertekst på disse , evt. mulighet å innstalere plugin fra DB , som gSUB ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også har lest mye om denne boksen i andre Tyske forumer og Nederlandske
    det ser ut som den har blitt en popullar boks der ned i Europa.

Har sett at det er en i Norge som beggyner å importerer dem faktsik, men for jeg kjøper noen er det noen som har testet denne boksen herfra ?
    leser at den kan man bruke også barry alen og mange nesten allt av DM 8000 images og plugins, ser ut som en bra boks hvis det som skrives rund i forumene stemer, er det slikt at den klarer så å si 90 % av det DM 8000 gjør så kjøper jeg det uten tvil.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hatt sjansen å teste denne ? Hvor stabil er den, videokvalitet , er det mange bugg ? Og foresten er det norsk undertekst på disse , evt. mulighet å innstalere plugin fra DB , som gSUB ?
    Nei har ikke en selv. Ser ut til at de er utsolgt over hele europa atm.
    Men de som har prøvd sier at cccam funker fint ja.
    Ang tekst vet jeg ikke.

MVH

Tommy

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke trenger twin tuner, ville jeg heller kjøpt Dreambox DM800.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er mottakeren bestilt.
    Maxsat.no får disse imorgen , idag har de lagt nytt info på siden sin .
    Siterer : " 26.01.2010

Da ønsker vi nykommeren VELKOMMEN !
    Vår første leveranse med VU+ Duo Twin Linux HDTV -PVR
    er annokommet OSLO Tollsted ,første bestillinger effektueres allerede på TORSDAG 26.01.2010
    Første man til mølla ! ..."

Håper ikke jeg har fått katta i sekken. :?:
    Skal legge litt info etter jeg tester denne grundig .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja gjør det. Denne virker veldig spennende, til en normal pris.
    Designet med de to "hypnotiske" rundingene i front var jo litt spes da..men ok.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er VU+Duo Twin ankommet min lille TV stue.
    Første inntrykk er solid, stor VFD display ,oversiktlig layout av "innput og output"
    på bakpanelet, solid deksel som hjemmer 2 kortlesere,2 CI porter og USB inngang.
    Skjønte ikke helt valget av hvit fjernkontrol til sort farge mottaker , men det possitive er at den er godt synnlig blant alle svarte fjernkontrol på stue bordet.

Oppstart og vips ..., mottakeren starter med Enigma2 programvare, nesten 100% lik DM800 og DM8000HD.
    Omprogrammerte mottakeren med siste PLI "OpenPLi-unstable-vuduo-20100127 " image.
    Omprogrameringsprosedyre enten via USB eller PC (med RS232+Nettverk samtidig ).
    Valgte selvsagt det enkleste - USB flashpenn. Omprogrameringen gikk som en drøm.
    Restart og kanalsøk. Ved Multi scan funksjonen på Thor låste mottakeren seg ved første forsøk ( skal ta enn titt på sattellitt xml fila senere , trenger helt sikkert litt editering. ) , måtte søke Thor og Sirius under manuell satellitt søk , det gikk kjempe fint.
    Siden jeg har aldri brukt PLI før , det tok meg litt tid å bli kjent med mulighetene for nedlasting av diverse " goodies" , men etter 5 min ca. alt var på plass. Nå kjører min VI+DUO stabilt cccam 2.1.3. med CD og Viasat kort inn uten minste problem.
    Fant også en fin skin " Brushed Alu HD " som var overaskende ryddig og oversiktlig.
    PLI har gjort en formidabbel jobb , blir bare mer og mer fascinnert av måten de har konstruert alle menyer.
    SD - TTX baserte undertekst fungerer fint , men jeg har ikke fått til DVB underteksten å fungere ennå ( regner med at dette blir fikset i senere release av programvaren )

Oppsummeringen er : VU+DUO Twin Duo er verdt hver eneste krone :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne høre hvordan opptak fungerer med denne boksen, går ut fra at du skal ha HDD i den etterhvert @digitech?

Mach III

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Vil gjerne høre hvordan opptak fungerer med denne boksen, går ut fra at du skal ha HDD i den etterhvert @digitech?

Mach III
    Hei,
    Helt top når det gjelder CCcam 213.
    Det er problem med Mgcamd , men PLI er informert om denne og jobber med saken. Noen av Dreambox plugin fungerer utmerket i Vu+Duo, andre ikke.
    Feks : Igår overførte jeg i /tmp " Pauli Neutrino remapping" plugin og dette gikk som smurt. Prøvde også par varianter av gSUB ( litt eldre versjon ) som fungerte ikke på VU+ Duo , idag skal jeg prøve siste versjon .
    Underteksten fungerer både på SD og HD kanaler ( DVB og TTX undertekst ) men disse må defineres på norsk ved hver kanal skifte. Produsent jobber med saken. Det er fascinerende hvor ofte PLI publiserer nye release , det er jammen 1 gang daglig de kommer med ny Nightly OpenPLI for vuplus. :-D

Ellers er det samme Dreamset editor man bruker for DB ( bruker Dreamset 2.26) , samme setting m.m.
    Veldig stabil faktisk med CCcam , nå er det 2 dager siden jeg begynte å bruke den , har ikke hatt en eneste FRYS /KRASJ.:-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjører min VI+DUO stabilt cccam 2.1.3. med CD og Viasat kort inn uten minste problem.

Oppsummeringen er : VU+DUO Twin Duo er verdt hver eneste krone :-D
    Mener du med dette at du kan ta inn HD-kanaler fra både Viasat og CD med denne? Det er jo et problem på andre tunere. Det hadde vært gledelig hvis det ikke er noe problem med Viasat HD med denne tuneren. Da er i allefall jeg interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Helt top når det gjelder CCcam 213.
    Det er problem med Mgcamd , men PLI er informert om denne og jobber med saken. Noen av Dreambox plugin fungerer utmerket i Vu+Duo, andre ikke.
    Feks : Igår overførte jeg i /tmp " Pauli Neutrino remapping" plugin og dette gikk som smurt. Prøvde også par varianter av gSUB ( litt eldre versjon ) som fungerte ikke på VU+ Duo , idag skal jeg prøve siste versjon .
    Underteksten fungerer både på SD og HD kanaler ( DVB og TTX undertekst ) men disse må defineres på norsk ved hver kanal skifte. Produsent jobber med saken. Det er fascinerende hvor ofte PLI publiserer nye release , det er jammen 1 gang daglig de kommer med ny Nightly OpenPLI for vuplus. :-D

Ellers er det samme Dreamset editor man bruker for DB ( bruker Dreamset 2.26) , samme setting m.m.
    Veldig stabil faktisk med CCcam , nå er det 2 dager siden jeg begynte å bruke den , har ikke hatt en eneste FRYS /KRASJ.:-D
    Høres jo veldig bra ut dette her!:-D Har du testet opptak med begge tunerene på en gang + samtidig avspilling fra HDD?

Mach III

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Mener du med dette at du kan ta inn HD-kanaler fra både Viasat og CD med denne? Det er jo et problem på andre tunere. Det hadde vært gledelig hvis det ikke er noe problem med Viasat HD med denne tuneren. Da er i allefall jeg interessert.
    He-he , det var vel litt for optimistisk OleM .
    Å nei du , Viasat HD kan vi foreløbig glemme på andre enn originale mottakerne til Viasat ( ihvertfall offentlig) , uansett at jeg har lest på andre forum at dette er ikke noe problem lenger.
    Canal Digital HD fungerer på VU+Duo Twin , pga at jeg selv eier en original HD boks fra CD.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo veldig bra ut dette her!:-D Har du testet opptak med begge tunerene på en gang + samtidig avspilling fra HDD?

Mach III
    Opptakk med singel tuner fungerer som en DB , enten manuelt opptakk eller via Timer /EPG. Avspilling funker også straight , har montert 1 TB disk allerede , mottakeren aksepterte denne uten protester og formaterte denne i ext3.
    Skal se om jeg finner tid å teste denne med 2 kabler idag eller imorgen , har fast Europa Parabol + Motorstyrt Pakke med diseqc motor .

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde også par varianter av gSUB ( litt eldre versjon ) som fungerte ikke på VU+ Duo , idag skal jeg prøve siste versjon .
    Dette er vel en Enigma2 boks så da må du vel bytte ut gSub med 2Sub.

Fungerer nye Via-kort med denne boksen (gul pil/trakant på kortet)?
    Ser det er installert vifte i boksen. Er denne støyende?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PurpleHaze
    Dette er vel en Enigma2 boks så da må du vel bytte ut gSub med 2Sub.

Fungerer nye Via-kort med denne boksen (gul pil/trakant på kortet)?
    Ser det er installert vifte i boksen. Er denne støyende?
    2sub 3.0 mipsel4. ipk kan du installere via File Manager /tmp og hele prosedyren går kjempe fint , den kommer med sin GUI under "Plugin" menyen , men når jeg velger "Stop" eller "Restart " , skjer ingenting. Ellers pakker den ut alle filer i riktig sti , både *cfg og *tmb .
    Har dessverre ikke nye typen Viasat kort for test , har kun den gamle ( blått farge ) og den fungerer utmerket.
    Vifta i boksen er så stillegående at først trodde jeg at den er i ustand
    måtte fjerne dekselet for å forsikre meg at den er i orden. Kjøle ribben er veldig stor , dekker hele prosessoren og stikker ut 2 cm på hver side av den. La boksen stå på hele natta , det er ikke minste tegn på varme utvikling .
    Testet også PLI sin XMLTV EPG plugin med VuPlus , fungerer utmerket .

Det er foreløbig 2 negative trekk :
    1) Få undertekstene automatisert , istedenfor manuell valg hver gang man skifter kanal
    2) De fleste plugin er foreløbig operative kun med Standard Skin , som feks.
    underteksten. Det er masse fine skin på serveren til PLI ( feks. "brushed alu.
    skin).

Resten er like bra som hos DB . Med tanke på hvor fort PLI reagerer når en ny offisiell image dykker opp , bør det meste være på plass i løpet av par , tre mnd.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mach III
    Nå har jeg testet VU+Duo med Twin tuner funksjon .
    Opptak / reservasjon på den 1 tuner , samtidig se på kanal fra tuner 2 fungerer utmerket .

Jeg vet ikke hva ingenørene til Vu+ har gjort i driver systemet , men denne boksen bruker 1/3 av tiden Dreambox 800 /8000 bruker ved oppstart / reboot.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo ut som en boks for meg.

Har du testet den doble HD-tuneren til Vantage også, og kan sammenligne?

Tolker jeg deg riktig om jeg sier jeg MÅ ha en original CD HD-boks for å få HD på ett CD abb. med denne (og andre) bokser?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet VU+Duo med Twin tuner funksjon .
    Opptak / reservasjon på den 1 tuner , samtidig se på kanal fra tuner 2 fungerer utmerket .

Jeg vet ikke hva ingenørene til Vu+ har gjort i driver systemet , men denne boksen bruker 1/3 av tiden Dreambox 800 /8000 bruker ved oppstart / reboot.
    Får du 4-5 dagers EPG på de nordiske kanalen?
    Kan man markere timerinnspilling i EPG?
    Har den samme tekst-tv som DM8000? Masse sider og stepping i undersider?
    Får du norsk tekst på alle kanalene?
    Ikke noe problemer med innspilling på 2 HD-kanaler samtidig?

Side 1 av 124 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •