VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 98 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Addons

Sliter fortsatt med å finne igjen filer som jeg har overført til VUDUO og tmp via Filezilla. Kjører med OpenPli image.Fant denne oppskriften på et svensk forum:
    "På din Dreambox ska nu kunna se en mängd filer och kataloger. Gå in i katalogen /tmp och ladda upp din addon-fil hit. När boxen startas om rensas allt innehåll i /tmp eftersom detta är en katalog för temporära filer, så slutför installationen innan dess.Installationen slutförs genom att gå in på Blue Panel (Blå knapp)/Addons/Manual Install på Dreamboxen och följa instruktionerna på TV:n."
    Problemet mitt er: Finner ikke "Addons" noe sted på menyene og ingen "manual installation". Får rett og slett ikke åpnet de filene jeg har overført til tuneren.Hvor skal /bør jeg legge mine filer -på tmp ? var ? usr ?
    Dessuten: Det henvises ofte til en info-knapp på fjernkontrollen , men hvor ligger den -ser ikke noen slik knapp på min VU+ fjernkontroll.
    Er -som alle kan se - helt fersk på området og håper på fortsatt god hjelp.:???: :???:

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddarildholden
    Sliter fortsatt med å finne igjen filer som jeg har overført til VUDUO og tmp via Filezilla. Kjører med OpenPli image.Fant denne oppskriften på et svensk forum:
    "På din Dreambox ska nu kunna se en mängd filer och kataloger. Gå in i katalogen /tmp och ladda upp din addon-fil hit. När boxen startas om rensas allt innehåll i /tmp eftersom detta är en katalog för temporära filer, så slutför installationen innan dess.Installationen slutförs genom att gå in på Blue Panel (Blå knapp)/Addons/Manual Install på Dreamboxen och följa instruktionerna på TV:n."
    Problemet mitt er: Finner ikke "Addons" noe sted på menyene og ingen "manual installation". Får rett og slett ikke åpnet de filene jeg har overført til tuneren.Hvor skal /bør jeg legge mine filer -på tmp ? var ? usr ?
    Dessuten: Det henvises ofte til en info-knapp på fjernkontrollen , men hvor ligger den -ser ikke noen slik knapp på min VU+ fjernkontroll.
    Er -som alle kan se - helt fersk på området og håper på fortsatt god hjelp.:???: :???:
    Hva er det egentlig du prøver å overføre i mappene til din VU+ ?
    *ipk fil eller en annen fil ?
    Hvis filen du har overført i /tmp er ipk format , skal du først installere " File browser " eller "File manager" ( husker ikke riktig nå i farta ). Denne finner du under "Plugin" - "Last ned plugin" .
    Etter du installrerer "File browser" , skal samme valg dykke opp under "Blå" knapp.
    Da kan du starte File browser , du ser alle mapper , bla ned til /tmp og bekreft med OK , inne finner du *ipk fila som du har flyttet via Filezilla , marker og installer.

Hvis filen du prøver å installere er ikke ipk format , pakk den ut og se om den inneholder samme mappe navn som du finner i mottakeren via Filezilla. Hvis JA, , da starter du Fillezilla og overfører fra venstre all inhold i mappene i tilsvarende mappe til høyre. Hvis du må gi filen "atributer" , marker fila , trykk høyre knapp , helt nederst i valgene finner du "File permission" , under "Numerisk verdi " skal du legge "755"

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som digitech sier er det jo viktig og forklare hvilke filer du prøver og overføre. Var sikker på at det var script du prøvde og kjøre.
    Hvis det er *.ipk kan du overføre filene til f.eks. harddisken din(/media/hdd/). Etter du har gjort dette så trykker du meny->oppsett->Software management->Install local exstension->harddisk(eller hvor du nå har lagret fila)->install extensions, kryss av hvilke pakker du vil innstallere og trykk grønn knapp for og innstallere dine valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå overført en .sh fil via Filezilla til var/volatile/tmp/script ,finner den igjen der ved å gå på Filebrowser,markerer den ,men får ikke åpnet den. Får opp alternativene "slett" "move" "copy" "rename" på de fire fargeknappene og knappen "menu", går på "menu" og får opp følgende 5 valg på "meny": "add Plugin to Mainmenu" Ja og "ass Plugin to Extensionmenu" Ja og "save filesystem on exit" Ja og "Filesystemposition list left" /var/volatile/tmp/script og "Filesystemposition list right" /var/ etc. Vet fortsatt ikke hvordan filen aktiveres da det ikke kommer opp noe spm om det noe sted -hva gjør jeg galt ?
    Kanskje noe med attributter i FileZilla ,høyreklikker nederst på den sendte filen nederst og får opp Endre attributtrettigheter" og Eierrettigheter hvor det er avmerket for "les" og "skriv" og "kjør" , og numerisk verdi nederst er 755.Noe mer å gjøre her ?
    Problemet mitt er kort og godt: Hvordan aktivere/initialisere de filene jeg har på tuneren (finner derm i Filebrowser? ?? Mystisk for en newbie !
    Noe gjør jeg helt feil - gir ikke opp foreløpig,er spennende dette og flott hjelp fra Digitech og Frøy på forumet :-D :-D !!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer på eget innlegg ved å stille nye spørsmål :Har jobbet litt videre og klart å overføre en fil som heter SatAngels_Keyupdater_E 2_1.4.tar.gz til mappen /var/volatile/tmp/script, finner den nå igjen på tuneren via plugin "Dream Explorer". I denne mappa ligger en rekke filer(med trekantmerke foran alle !!??) , den første heter f.eks Minicats_KeyBundle.sh. Markerer denne ,trykker OK og får opp tre alternativer, velger det tredje :"Start execution" og trykker OK. Da får jeg opp
    Progresjon av utførelsen:
    /bin/sh:/var/volatile/tmp/script/Minicats_Keyupdate.sh:
    Permission denied
    Utførelse ferdig.

Hva er feilen her ? Feil mappe ? Hvorfor permission denied ??:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker ang Pli men dette ser feil ut.

Overfør SatAngels_Keyupdater_E 2_1.4.tar.gz til /tmp med ett ftp program. Sett chmod(attributter) 755.
    Så via fjernkontrollen gå inn på addons meny og manual install SatAngels_Keyupdater. Så restart vu+.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen Addons meny hos meg, men gikk inn på Plugins- "Dream Explorer-tmp og fant filen SatAngels_Keyupdater_e2_1.4.tar.gz og OK og Install this package og OK. Den blir installert, men etter restart av VU+ Duo forsvinner den igjen. Skyldes dette at mappen temp slettes ved restart ? Er det noe annet sted å legge den ? Og for all del: Hvor ligger ADDONS ?
    Som sagt det lyktes å installere den etter gode anvisninger:-D :-D på forumet, men den forsvinner ved restart, so what ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har nå en tid vudert å kjøpe meg en Vu+ Duo. Men har lest her i noen tidligere poster at det var problemer med bildekvalitet på disse boksene. Så jeg lurte på om dette problemet har blitt løst nå i nyere tid.

Jeg har ingen erfaring fra før av med slike bokser(tenker da på Dreambox etc) og lurer derfor også på om disse er vanskelige å betjene/sette opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen Addons meny hos meg, men gikk inn på Plugins- "Dream Explorer-tmp og fant filen SatAngels_Keyupdater_e2_1.4.tar.gz og OK og Install this package og OK. Den blir installert, men etter restart av VU+ Duo forsvinner den igjen. Skyldes dette at mappen temp slettes ved restart ? Er det noe annet sted å legge den ? Og for all del: Hvor ligger ADDONS ?
    Som sagt det lyktes å installere den etter gode anvisninger:-D :-D på forumet, men den forsvinner ved restart, so what ?
    Etter det jeg kan se så ble den riktig installert. Du skal nå finne via fjernkontrollen i plugin/addon meny: SatAngels_Keyupdater.
    Det du legger i /tmp mappen forsvinner etter restart.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Etter det jeg kan se så ble den riktig installert. Du skal nå finne via fjernkontrollen i plugin/addon meny: SatAngels_Keyupdater.
    Det du legger i /tmp mappen forsvinner etter restart.
    Etter installasjon, restart mottakeren og se om den ligger i listen under "Blå " knapp valgene.
    Alternativt , pakk ut "SatAngels_********_e2_1.4.tar.gz " fila på din PC og send / overskriv via Filezilla alle filer fra venstre(PC ) til samme mappe i høyre felt ( VU+Duo) og gi atributer 755 til filene.
    Restart mottakeren og da bør ""SatAngels..." dykke opp under "Blå" knapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk til Grimm 70 og Digitech for tålmodig og førsteklasses service ! Nå ligger SatAngels under plugins og alt ser helt ok ut.:-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cannonfodder
    Hei.

Jeg har nå en tid vudert å kjøpe meg en Vu+ Duo. Men har lest her i noen tidligere poster at det var problemer med bildekvalitet på disse boksene. Så jeg lurte på om dette problemet har blitt løst nå i nyere tid.

Jeg har ingen erfaring fra før av med slike bokser(tenker da på Dreambox etc) og lurer derfor også på om disse er vanskelige å betjene/sette opp?
    Bildekvaliteten ble fikset med en driveroppdatering i juni i fjor tror jeg det var.
    Og man kan vel si at den er enkel å betjene/sette opp, det er vel flere nybegynnere her inne som har fått hjelp til å komme i gang og det har gått rimelig greit ja.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Bildekvaliteten ble fikset med en driveroppdatering i juni i fjor tror jeg det var.
    Og man kan vel si at den er enkel å betjene/sette opp, det er vel flere nybegynnere her inne som har fått hjelp til å komme i gang og det har gått rimelig greit ja.

Mach III
    Ok, takk for respons.

Har jo lest litt rundt både på dette forumet og på ett annet at bildekvaliteten på viasat 4 skal vist nok være dårlig, gjelder dette bare for Vu+ eller gjelder også andre leverandører?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten er helt topp den, men selvsagt kan det være enkelte sendinger/programmer med dårlig kvalitet. Dette skyldes imidlertid ikke tuneren. I skrivende stund er Viasat 4 helt strøken på min skjerm.

EPG: Jeg får av en eller annen grunn ikke EPG på TV1000 Drama, på samme måte som de øvrige kanalene. Jeg kjører Vix 2.0.3, og deres implementere EPG-løsning (Cross + Rytec..?).

Noen gode råd..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cannonfodder
    Ok, takk for respons.

Har jo lest litt rundt både på dette forumet og på ett annet at bildekvaliteten på viasat 4 skal vist nok være dårlig, gjelder dette bare for Vu+ eller gjelder også andre leverandører?
    Billedkvaliteten er helt OK. Husk også at kanalene sender med forskjellig oppløselighet på kanalene. Sikkert for å spare penger på båndbreddde på satelitten:-) NRK standard har vel rimelig dårlig bilde på utsendelsen - mens HD kan være bra. Finn heller de riktige kanalene. Jeg ser nå stort sett på HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukernavn og passord Enigma2 Webinterface

Greier å overføre filer til tuneren ved hjelp av FileZilla. Bruker der "root" som brukernavn og ikke noe passord, og dette fungerer fint. Jeg fant et program på nettet som heter Dreambox WebControl som lar meg spille av f.eks. TV fra tuneren til PC. Dette fungerte utmerket de første par dagene, men nå får jeg flg. melding når jeg går inn på dette (tunerens adresse):"Serveren 192.168.0.101 på Enigma2 WebInterface krever et brukernavn og et passord".Har prøvd med "root" som brukernavn + tomt passord og "Dreambox" og "Vuduo" og Vuplusduo" og en del andre som passord uten hell.
    Jeg har aldri lagt inn noe passord her (går ut fra at brukernavnet fortsatt er "root"), så hvor skal jeg gå inn for å finne passordet ? Har lest litt på andre fora, ser at problemet eksisterer også for andre , men uten å få noen klare tips om løsning. Har selv funnet noe på tuneren under meny-oppsett-system --Change Root Password-Enter new Password m mulighet til å skrive inn et passord ( men også en som heter Password Changer med Old password:----,New Password:---- ). Dette gir vel en mulighet for manuelt å legge inn et passord. Kanskje dette løser problemet ? Men er litt nervøs for å prøve dette da jeg er helt fersk og er redd for at dette vil medføre problemer for innlogginga på FileZilla ("root" + ikke noe passord). Noen som har noen tips å gi angående dette ?:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare å bytte passord. Men du må bruke den nye passordet også når du logger inn med FileZilla.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk til Stig-O: Skiftet passord via Meny-Oppsett-System-Change Root Password som du sa , og nå fungerer alt perfekt: Adgang til både FileZilla og Dreambox WebControl.Utmerket service !!:-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv2 Pl

Hei,
    Er det flere enn meg som har trøbbel med den nye frekvensen TV2s premier league kanaler sendes på?
    Jeg har god signalstyrke på alle andre transpondere enn 10747, der er signalet null og følgelig finner den ikke kanalene.
    Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

scam vuduo blackhole

noen som har scam til blackhole vuduo....please...

Side 98 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •