VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 97 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 2480
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oddarildholden
    Takk til digitech for vennlig tips -hyggelig !:-D . Litt vanskelig å skjønne dette (er som sagt nokså grønn på området): hvordan gjøre dette/lagre via USB-penn ,og hvordan kan jeg finne plugin "back up til USB" (bruker openPli image) ?
    Hei,
    Alt starter med å etablere nettverksforbindelse mellom router og mottaker , men andre ord nettverkskabel eller trådløs nettverks adapter ( evt. Powerline adapter) er "MUST" for å gjennomføre backup.
    Når du har koblet opp router og mottaker, routeren din skal sikkert tildelle en ledig IP adresse til mottakeren. Denne finner du i Meny-Oppsett-System-Nettverk. Det er til og med laget en grafisk led som lyser grønt under "Adapter innstillinger" . Når alt dette er gjørt kan du både oppdatere mottakeren på nett, men også kan du laste ned tillegsprogramvare ( Plugin) direkte fra serveren til PLI ( denne finner du under Meny-Oppsett-Plugin , "Grønn" knapp for Last ned Plugin. ) På serveren finner du mange underkategorier , i en av disse skal du finne helt sikkert "backup to hdd" eller "backup to usb ", disse kan du laste ned og etter re-start av mottakeren skal du finne begge valg under "Plugin" . Da kan du ta backup på intern HDD eller USB flash minne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    Alt starter med å etablere nettverksforbindelse mellom router og mottaker , men andre ord nettverkskabel eller trådløs nettverks adapter ( evt. Powerline adapter) er "MUST" for å gjennomføre backup.
    Når du har koblet opp router og mottaker, routeren din skal sikkert tildelle en ledig IP adresse til mottakeren. Denne finner du i Meny-Oppsett-System-Nettverk. Det er til og med laget en grafisk led som lyser grønt under "Adapter innstillinger" . Når alt dette er gjørt kan du både oppdatere mottakeren på nett, men også kan du laste ned tillegsprogramvare ( Plugin) direkte fra serveren til PLI ( denne finner du under Meny-Oppsett-Plugin , "Grønn" knapp for Last ned Plugin. ) På serveren finner du mange underkategorier , i en av disse skal du finne helt sikkert "backup to hdd" eller "backup to usb ", disse kan du laste ned og etter re-start av mottakeren skal du finne begge valg under "Plugin" . Da kan du ta backup på intern HDD eller USB flash minne.
    Hei, Takk for god forklaring - alt dette fungerer fint nå !:-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Enkelt ! Du trykker bare OK på fjernkontrollen og da kommer infobaren opp nederst i skjermbildet hvor både rest inneværende program og neste program kommer opp. I alle fall hvis du bruker OpenPli.
    Infobaren fungerer ikke hos meg når jeg trykker OK. Kommer bare en liten blå linje på toppen av skjerm som viser forskjellige krypterings systemer.:?

Bruker openpil

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kungFuVU
    Infobaren fungerer ikke hos meg når jeg trykker OK. Kommer bare en liten blå linje på toppen av skjerm som viser forskjellige krypterings systemer.:?

Bruker openpil
    Samme her. Har heller ikke fått opp noe som jeg kan huske minner om en infobar med PLi (eller med VTi el. VIX image, for den saks skyld)

Savner veldig en mulighet til å vise bitrate, signalnivå og signalkvalitet og andre tekniske aspekter foruten det en får når en skifter kanal (og det lille en får opp i en kort periode når en trykker OK)

Er egentlig det eneste jeg har å utsette på VU+; in-so-far. Burde jo være enkelt å implemetere i software (dersom det ikke allerede finnes en plass jeg ikke har tenkt på, el. en plugin som tilbyr denne funkasjonaliteten allerede--noe som er meget sannsynlig)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Samme her. Har heller ikke fått opp noe som jeg kan huske minner om en infobar med PLi (eller med VTi el. VIX image, for den saks skyld)

Savner veldig en mulighet til å vise bitrate, signalnivå og signalkvalitet og andre tekniske aspekter foruten det en får når en skifter kanal (og det lille en får opp i en kort periode når en trykker OK)

Er egentlig det eneste jeg har å utsette på VU+; in-so-far. Burde jo være enkelt å implemetere i software (dersom det ikke allerede finnes en plass jeg ikke har tenkt på, el. en plugin som tilbyr denne funkasjonaliteten allerede--noe som er meget sannsynlig)
    Jeg bruker BlackHole, og her er info'n jeg får opp ved å trykke 2xOK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kungFuVU

Bruker openpil
    Du må selvsagt stå på et program - ikke i noen annen meny når du trykker OK. Program information (infobar) er godt beskrevet i manualen (sjekk evt. på nettet hvis du ikke har manualen).

Jeg har for øvrig ikke funnet noen manual av nyere dato og "min" infobar er litt anderledes organisert enn den jeg ser på i manualen, men alle detaljer er med.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Jeg bruker BlackHole, og her er info'n jeg får opp ved å trykke 2xOK

Hvorfor trykke 2 ganger "OK" knappen :-D
    Trykk bare 1 gang, da blir levetiden til OK knappen dobbelt så lang :-D

Velg 2 x Blå knapp , velg "OSD setting " , Rødt " for oppsett, marker "Disable Light skin on Zap" og velg "Ja"

Etter dette får du alltid " utvidet inforbar " !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reinstallerte PLi og nå funker infobar :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet til Hauppauge! WinTV-NOVA-T-Stick-HD, DVB-T til min Vu+ Duo
    Denne fås blant annet kjøpt her: Hauppauge! WinTV-NOVA-T-Stick-HD, DVB-T
    Denne fungere kjempebra. Har bare fått testet Nrk kanalene da jeg ikke har abb på noen av riks-tv kanalene.
    Audio/Video sync er det ingen ting å si på.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet til Hauppauge! WinTV-NOVA-T-Stick-HD, DVB-T til min Vu+ Duo
    Denne fås blant annet kjøpt her: Hauppauge! WinTV-NOVA-T-Stick-HD, DVB-T
    Denne fungere kjempebra. Har bare fått testet Nrk kanalene da jeg ikke har abb på noen av riks-tv kanalene.
    Audio/Video sync er det ingen ting å si på.
    USB DVB-T tuner fungerer kun med ukodede kanaler, dvs. kun NRK og ikke RiksTV. Har forsøkt WinTV NOVA-T med RiksTV CAM og det fungerer rett og slett ikke. Mottageren klarer tydligvis ikke sende data fra USB stick til RiksTV CAM'en i common interface porten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    USB DVB-T tuner fungerer kun med ukodede kanaler, dvs. kun NRK og ikke RiksTV. Har forsøkt WinTV NOVA-T med RiksTV CAM og det fungerer rett og slett ikke. Mottageren klarer tydligvis ikke sende data fra USB stick til RiksTV CAM'en i common interface porten.
    Det var merkelig at det ikke skulle gå. Er det lenge siden du forsøkte?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var merkelig at det ikke skulle gå. Er det lenge siden du forsøkte?
    Et par dager siden. Hvis noen får den godkjente RiksTV CI-CAM'en til å fungere så er det interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finne igjen fil på VU+ DUOtuneren

Har etter god hjelp av Digitech greid å sende en fil fra PC til tuneren med FileZilla(lagt den i var/script på tuneren) , men hvordan finne igjen filen på tuneren og få den til å "virke" ? Har openPli, men vet ikke hva jeg skal trykke på for å finne igjen og aktivere filen i VU+DUO-menyene. Vil være takknemlig for veiledning (trykke på meny-oppsett-system- og så ?? på fjernkontrollen) fra noen på dette gode forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har etter god hjelp av Digitech greid å sende en fil fra PC til tuneren med FileZilla(lagt den i var/script på tuneren) , men hvordan finne igjen filen på tuneren og få den til å "virke" ? Har openPli, men vet ikke hva jeg skal trykke på for å finne igjen og aktivere filen i VU+DUO-menyene. Vil være takknemlig for veiledning (trykke på meny-oppsett-system- og så ?? på fjernkontrollen) fra noen på dette gode forumet.
    Grønn knapp så blå knapp(skript).

Edit: Beklager, leste ikke posten din godt nok, grønn knapp blå knapp fungerer i BH, har desverre ikke Pli installert og for ikke
    sjekket hvordan script aktiviseres i dette imaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar , men med trykk på kun grønn knapp,deretter blå kommer jeg til "Input",og "vennligst velg en utvidelse" ,,her ligger mange av mine plugins(1-9 bl a nr 2 Dream-Explorer og 0) og "remote timer","software management" og "VLC Player" osv , men ikke noe "script" Så derfor er jeg like langt...

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OpenPli har ikke noen funksjoner for å kjøre script direkte.
    Du kan lage deg ett eget PPanel for å kjøre dine skript. Ganske enkelt og gjøre hvis du ser på eksemplene i PPanel_tutorial.xml (ligger i /etc/ppanels/). Har laget meg ett PPanel som jeg har kalt "My Scripts.xml" hvor jeg eksekverer mine skript fra PPanel. Fungerer utmerket. Hvis ikke du "gidder" dette kan du kjøre skript rett fra Dream-Explorer(bla deg ned til scriptene dine, de skal vel egentlig ligge i /usr/script/, men det bestemmer du selv bare du vet hvor de ligger) eller innstallere "glassyutil" og kjøre script derifra(da må scriptene ligge i /usr/script/). Har DM8000, men jeg regner med at det er likt med VU+DUO.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strame til andre maskiner

Ønsker å kunne streame til en annen maskin som ikke er i hjemmenettverket mitt - mao ønsker å kunne streame til hvilken som helst maskin hvor som helst i verden.

hvordan kan dette gjøres enkelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen med epg problemer?

Heisann.

Har de siste 6-7 dagene hatt store problemer med epg. Kan laste de inn via Discovery Science etc, for så og forsvinne 1 minutt etterpå ved kanal bytte. Alt er blankt. Får heller ikke langt frem i tid. Bare noen få timer. Noen med samme problem? Eller aller helst en løsning?

Bruker ikke EPG import, da jeg heller svitsjer faste kanaler hver natt. Har prøvd det, men får samme problem. Kjører VTI 2.0 som har fungert strålende i mange måneder frem til noen dager siden...

Hjelp?

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at Discovery Science byttet frekvens, så ligger ikke EPG'en på den kanalen lenger.

Du får nå lastet ned EGP fra disse kanalene:
    VH1 Classic
    Nickeloden
    MotorsTV
    Kanal 10 Norge
    Comedy Central

På 4,8 øst får man det fra FEM.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Alt funker aldeles utmerket etter nytt kanal søk og byttet litt rundt på VH1 Classic og FEM. Wunderbar!

Takk!

Side 97 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •