VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 95 av 124 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 12psee
    Er det den jeg finner i Meny/Plugins/Grønn Knapp//Settings/Rytec settings ? Finner ikke noe annet enn Rytec settings motor.

12psee
    Lurer på om ikke denne er ferdig installert i Openpli. Sjekk under blå knapp, øverst der skal det stå "epg import". Du går da inn der og aktiverer denne, velger antall dager osv. I tillegg trykker du blå knapp igjen(sources) og huker av for Rytec norway. Tror dette skulle være det meste.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare oppdatert side 94 på denne tråden...uten å se at det var kommet ny side. Jeg sa jeg var dum :roll:

Ser det stemmer med hva du sa. Og nå virker det perfekt.

Tack igjen snälla Mach III !!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Vu+(enigma2) da skal CCcam.cfg skal ligge i /etc. I noen image laster du ned cccam uten CCcam.cfg, da kan du bare legge den manuelt inn i /etc.
    Enigma1 så skal CCcam.cfg i /var/etc/.

CCcam.cfg brukes vel mest til cardsharing. Uten å vite vilken version som er best, så har jeg lest at mange foretrekker version 2.2.1 og 2.0.11 ved bruk med CS.
    Takker! Da er det bare å finne en "nøytral" cfg-fil. Jeg mener å huske at det lå en "bruksanvisning" i den, slik at man lettere kan bygge den opp. Jeg mener også at man skal kunne stenge for enkelte providere/kanaler på ønskede tidspunkt, men vet ikke om det stemmer. Bare en måte å finne ut av det på...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Enkelt ! Du trykker bare OK på fjernkontrollen og da kommer infobaren opp nederst i skjermbildet hvor både rest inneværende program og neste program kommer opp. I alle fall hvis du bruker OpenPli.
    Takk for svar
    Har vært ute og reist.
    Tenkte mer på info i selve displayet på dekoderen - ikkeTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Språk og undertekst

Hvorden bytte språk og undertekst permanent.
    Har spurt om problem før og har fått en løsning der en velger på hver kanal.
    Problemet er at disse settingene forsvinner etterhvert og må da stilles inn på ny.
    Lurer da på om det er mulig å editere fil i Vu+ for valg av språk, tekst og aller helst teksttype (font), tilsvarende som gjøres på Dreambox.

Ingen stor ting, bare irriterende - spesielt for unga.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VU+ nybegynner
    Hvorden bytte språk og undertekst permanent.
    Har spurt om problem før og har fått en løsning der en velger på hver kanal.
    Problemet er at disse settingene forsvinner etterhvert og må da stilles inn på ny.
    Lurer da på om det er mulig å editere fil i Vu+ for valg av språk, tekst og aller helst teksttype (font), tilsvarende som gjøres på Dreambox.

Ingen stor ting, bare irriterende - spesielt for unga.
    Etter du hart satt Audio/Tekast på kanalene så kjører du en restart av Enigma2 så skal det bli lagret.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Etter du hart satt Audio/Tekast på kanalene så kjører du en restart av Enigma2 så skal det bli lagret.
    Har prøvd å sette alle kanalene både på lyd og tekst, deretter restart av tuner - men det forsvinner og går over til svensk etter en stund.
    Språk på selve tuner er satt til Norsk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Behandling av opptak

Jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Noe av det jeg tar opp, vil jeg gjerne brenne ut på en DVD slik at jeg kan ha det stående i hyllla. Når jeg tar opp fra EPG har jeg 5-min buffer i begge ender for å sikre meg mot feil i EPG og forsinkelser.
    Disse minuttene skulle jeg gjerne ha klipt bort. Og gjerne klipt bort evt. reklamepauser. Jeg har Adobe CS5 på Mac, men ingen av programmene i denne pakken klarer å lese .ts formatet. Jeg har googlet en del, men ikke funnet noen fornuftige løsninger på dette. Å rename filen til å hete .mpg eller .mpeg i stedet for .ts virket ikke.

Et annet problem jeg har, er filnavn. Finnes det noe plugin som lar meg sette min egen standard på hva opptakene i Vu+ Duo lagres som? Som standard heter de jo "kanalnavn-dato-programnavn" eller noen i den dur. Kanalnavnet og datoen er egentlig helt uinterresant. Jeg bruker en MacMini med Plex som HTPC, med Vu+ HDD mountet som nettverksdisk. GUI'en på Plex er en smule mer elegant enn Vu+ sine muligheter... Plex klarer fint å lese filformatet, men den er avhengig av å ha et filnavn av typen program.sesong.episode for å kunne vise meg hva som ligger på disken.

Jeg bruker OpenPLI, men åpen for å bytte til et annet image dersom dette er nødvendig.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på filsystemet:
    Gjør noen forandringer direkte på en fil (f.eks /etc/enigma2/timers.xml)
    Ser ingen forandring i menyen (forsåvidt som forventet)
    Restarter Enigma.
    Nå er filen gjenopprettet slik den var. Filen er altså også lagret et annet sted?
    Men hvis man powercycler så blir forandringen permanent. Dvs når man bruker VuSettingsBackup og gjenoppretter innstillingene så må man powercycle.

Lurer på mekanismene bak dette, noen som kan forklare?

Edit: Fant svaret selv. Viser seg at timers.xml håndteres på en spesiell måte.
    The timers.xml is being loaded into memory when enigma starts and is written back to disk when the box shutdowns. So just copying the timers.xml from the backup back to disk doesn’t do anything, since the file is being overwritten when enigma stops.

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torstein_78

Noe av det jeg tar opp, vil jeg gjerne brenne ut på en DVD slik at jeg kan ha det stående i hyllla. Når jeg tar opp fra EPG har jeg 5-min buffer i begge ender for å sikre meg mot feil i EPG og forsinkelser.
    Disse minuttene skulle jeg gjerne ha klipt bort. Og gjerne klipt bort evt. reklamepauser. Jeg har Adobe CS5 på Mac, men ingen av programmene i denne pakken klarer å lese .ts formatet. Jeg har googlet en del, men ikke funnet noen fornuftige løsninger på dette. Å rename filen til å hete .mpg eller .mpeg i stedet for .ts virket ikke.
    Dette har jeg faktisk gjort - men hvilket image var det jeg brukte, tro? Tror kanskje det var en plugin jeg lasta ned i BH 1.43 - men for sikkerhets skyld kan du sjekke om du finner det under plugin-lista for OpenPLI. Movie edit eller noe sånt. Beklager at jeg ikke er mer presis... Men det funka som bare det - jeg redigerte vekk reklamepausene i en film jeg hadde tatt opp.

BjO

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Olav
    Dette har jeg faktisk gjort - men hvilket image var det jeg brukte, tro? Tror kanskje det var en plugin jeg lasta ned i BH 1.43 - men for sikkerhets skyld kan du sjekke om du finner det under plugin-lista for OpenPLI. Movie edit eller noe sånt. Beklager at jeg ikke er mer presis... Men det funka som bare det - jeg redigerte vekk reklamepausene i en film jeg hadde tatt opp.

BjO
    Ok. Har ikke funnet noe i pluginlista til OpenPLI, så jeg får lete videre...
    Men hva med konvertering til et format som en vanlig DVD-spilller kan lese? Har du fått til det?

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Har ikke funnet noe i pluginlista til OpenPLI, så jeg får lete videre...
    Men hva med konvertering til et format som en vanlig DVD-spilller kan lese? Har du fått til det?
    Jeg har lagt inn BH 1.45, og under nedlastbare plugins ligger Movie Tools. Mener det var den jeg brukte.

Jeg har ikke konvertert noe, men det skal finnes egne prg for konvertering av TS-filer - men du kan jo google litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VU+ nybegynner
    Har prøvd å sette alle kanalene både på lyd og tekst, deretter restart av tuner - men det forsvinner og går over til svensk etter en stund.
    Språk på selve tuner er satt til Norsk.
    Har du prøvd Restart GUI, og ikke full restart..?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i mange år brukt gbox, men siden "alle" bruker CCcam, ville jeg også teste denne. Alt funker fint, med unntak av kortet fra RUV (Island). Har noen av dere kort fra RUV, og får dere bilde med CCcam 2.2.1..?

EDIT: Jeg fikk tips om at kortet må leses av via NewCS, for å virke i CCcam. Dette aner jeg ikke hvordan jeg skal få til, så tips og råd er veldig ønskelig.
    EDIT II: Muligens kan Oscam funke også... Problemet mitt nå, er å finne ut om noen av disse kan kjøre samtidig som CCcam, ellers er jeg like langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker OpenPLI, men åpen for å bytte til et annet image dersom dette er nødvendig.
    Følgende funker som bare det, men kun på Windows og ikke på Mac og er helt gratis:

1. Gå til AVS4YOU® Best multimedia software on today's market. og hent AVS Video Editor, innstaller. Hent ønsket video, rediger bort det du ikke trenger (tips: velg det du beholder, ikke det du tar bort).
    2. Hvis du ønsker å konvertere til annet format, bruk AVS Video Converter som du finner samme sted.
    3. Hent ImgBurn på The Official ImgBurn Website som brenner alle formater inkl. imager. (Tips: Automatisk valg av størrelse på en DVD).

Raskt og effektivt. Det som tar tid er evt. pkt. 2 hvis du ikke har en pc med masse memory.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du, eller vet du hvordan man kan få det til, så ønsker jeg litt hjelp til å få til komboen CCcam/Oscam på min Vu+ Duo. Jeg bruker for tiden Vix 1.3, og er fornøyd med det, så jeg vil helst ikke skifte image. Første nøtt som må knekkes, er å finne en versjon av Oscam som funker på tuneren/imaget.

All hjelp er god hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Kjører du, eller vet du hvordan man kan få det til, så ønsker jeg litt hjelp til å få til komboen CCcam/Oscam på min Vu+ Duo. Jeg bruker for tiden Vix 1.3, og er fornøyd med det, så jeg vil helst ikke skifte image. Første nøtt som må knekkes, er å finne en versjon av Oscam som funker på tuneren/imaget.

All hjelp er god hjelp!
    Softcams for Vix.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Softcams for Vix.
    Takker! Da gjenstår det bare å finne ut hva man trenger av cfg-filer, og hvilke innstillinger disse må ha, pluss finne ut i hvilke(n) folder(e) de skal i... Vix legger ikke lenger ved cfg-filene... :roll:

Folderen er lokalisert, da gjenstår bare filene, og innstillingene... Er det noen her som kjører komboen CCcam og Oscam på tuneren sin, og som muligens kan bidra..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdager at når jeg på pc ser på et tv-program fra VU+DUO via Webcontrol, så virker det som om harddisken i VU+DUO ikke går idet boksen er "lydløs" da, i motsetning til når jeg slår den på med fjernkontrollen og ser på TV derfra.

Er det noen mulighet (plugin) som kan gi meg samme stillhet når jeg ser på TV ?
    Jeg prøver å bumpe denne som ikke har fått noen svar. Er det ingen som kan bidra ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å bumpe denne som ikke har fått noen svar. Er det ingen som kan bidra ?
    Er nok ikke noe plugin som fikser bråkete hardisk. Hardisken skal normalt ikke brukes under tv titting, om du benytter plugin Permanent Timeshift så brukes hardisken selvfølgelig.

Sett hardisken i standby etter 10 sekunder.
    meny-setup-system-hardisk-hardisk setup-hardisk standby after 10 seconds.

Kan miske støy fra hardisk ved å skru fast hardisken og bruke gummi propper/skiver ,og ikke skru til for hardt. Om du ikke har gummi propper/skiver kan du teste å bruke strikk. Litt vanskligere å få til men det funker.
    Også gummi matte under tuneren er også nevnt lengre bak i tråden her.

Side 95 av 124 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •