VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 94 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du byttet cam til CCcam i menyen?
    Usikker på det imaget, men i andre så finner du cam menyen under blå knapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er altså ikke nok å installere cccam-2.1.4.ipk fra /temp på Vu ?
    Beskrivelsen din er dessverre ikke nok til at jeg forstår hvordan jeg går frem.
    Har forresten skiftet image fra VIX til PLI ...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 12psee
    Så det er altså ikke nok å installere cccam-2.1.4.ipk fra /temp på Vu ?
    Beskrivelsen din er dessverre ikke nok til at jeg forstår hvordan jeg går frem.
    Har forresten skiftet image fra VIX til PLI ...
    I PLI har du jo fortsatt CCcam nedlastbar under plugins i menyen, og det gjør det jo litt enklere for en nybegynner ihvertfall.:wink:
    Så etter at du har installert PLI så gjør du altså først et kanalsøk, deretter laster du ned CCcam under meny/plugins/grønn knapp/softcams.
    Etter dette må CCcam aktiveres, dette gjør du under
    meny/oppsett/softcam/ softcam setup. Her velger du CCcam med pilknapp høyre/venstre og trykker deretter "restart softcam".
    Hvis Cd-kortet står i kortleseren så skal du nå få bilde.:smile:

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott...takk for svar begge to! Skal prøve igjen når jeg kommer hjem :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mere stillegående VU+DUO ?

Jeg oppdager at når jeg på pc ser på et tv-program fra VU+DUO via Webcontrol, så virker det som om harddisken i VU+DUO ikke går idet boksen er "lydløs" da, i motsetning til når jeg slår den på med fjernkontrollen og ser på TV derfra.

Er det noen mulighet (plugin) som kan gi meg samme stillhet når jeg ser på TV ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite spm. Er openPli og pli samme image? Er OpenPli 2.0 beta noe for en nybegynner som meg? Hvis ikke...vær så snill og gi meg link til rette Pli...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite spm. Er openPli og pli samme image? Er OpenPli 2.0 beta noe for en nybegynner som meg? Hvis ikke...vær så snill og gi meg link til rette Pli...
    Ja,er samme, hette vel bare "PLI" før kildekoden ble tilgjengelig. Men Openpli operer med to forskjellige imager; Openpli 1.0 og Openpli 2.0 beta.
    1.0-versjonen skal vel være et gjennomtestet, stabilt image uten jevnlige oppdateringer. 2.0 beta er under kontinuerlig utvikling, og utbedringer/nye funksjoner blir lagt til stort sett hver natt og kan installeres via fjernkontrollen om man ønsker det. Enigma2 er på denne måten alltid oppdatert. Men det er lurt å sjekke innom pli-siden før man oppdaterer, det hender det kan oppstå problemer etter nattens oppdatering. Og det er vel det som menes med "beta".
    Jeg har brukt dette "beta"-imaget i over ett år nå, og det har vært 100% stabilt hele veien, så kan virkelig anbefale det ja!:grin:
    Edit: Bare last ned dagens du; OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20110215_usb.zip, som ligger her:
    PLi® Images website

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG! Nå ser det ut som ting kommer på plass. En stor takk til Mach III !!

Nå er det bare å lære seg hvordan jeg lager favoritt-liste. En annen ting er skins....noen å anbefale ? Takk igjen

Har nå OpenPli 2.0 beta

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG! Nå ser det ut som ting kommer på plass. En stor takk til Mach III !!

Nå er det bare å lære seg hvordan jeg lager favoritt-liste. En annen ting er skins....noen å anbefale ? Takk igjen

Har nå OpenPli 2.0 beta
    Er ikke så vanskelig når bare du har gjort det en gang...;-)
    Det er faktisk en tråd her inne med ferdig kanalliste som mange er fornøyd med, denne kan du jo legge inn og bruke som grunnlag for videre redigering. Du finner også informasjon om hvordan du legger inn listen i denne tråden som du finner her:
    http://avforum.no/forum/satellitt/10...nallister.html
    Lurer på om ikke det er "magic HD"-skin jeg bruker nå, skal sjekke litt senere.
    Men det er jo en smakssak da, det er jo bare å teste de forskjellige som ligger under plugins.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen...TUSEN TAKK! Herlig med god support ... og en kul ny dekoder ... som jeg nå faktisk kan bruke...8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen...TUSEN TAKK! Herlig med god support ... og en kul ny dekoder ... som jeg nå faktisk kan bruke...8)
    Må jo prøve å hjelpe dere stakkarer som har/har hatt denne elendige boksen til CD. Har kikket litt i tråden som omhandler problemene med den boksen, og det er jo bare helt utrolig at det går an å selge så elendige greier altså. Tenker du vil bli fornøyd nå ja!:-D

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der ja. Og det verste er jo at de NEDgraderer den og kaller det OPPdatering. CD burde skamme seg som ikke er mer imøtekommende med sine pvr-kunder. :evil:

Nå er forresten kanallisten på plass også. Thx a bunch!!

12psee

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i "alle år" brukt gbox, men har nå begynt å sniffe litt på CCcam, da det ser ut til at Vu+ ikke takler dobbeltuneroppgavene med gbox. I den anledning lurer jeg på om noen kan si noe om hvilken versjon av CCcam som er å anbefale? Er det likegyldig, eller er det en (eller flere) versjoner som har noen fortrinn? Av image, ser jeg at PLI har CCcam på server. Jeg har testet litt med VIX (som er et godt image), men etter å ha lagt inn CCcam, fant jeg ingen cfg-fil. Blir denne installert i PLI? Jeg fikk bilde uten cfg, men jeg innbiller meg at man kan tweake camen litt med settinger i cfg..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at i noen image ligger cfg filen i /var/keys/ mens i andre ligger den i /var/etc/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Har sett at i noen image ligger cfg filen i /var/keys/ mens i andre ligger den i /var/etc/
    Jeg lurer på om den rett og slett ikke er inkludert i VIX.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Jeg lurer på om den rett og slett ikke er inkludert i VIX.
    Da er det bare å legge den inn manuelt.
    De fleste image har den i /var/etc/ så ville satset på å legge den der.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Jeg har i "alle år" brukt gbox, men har nå begynt å sniffe litt på CCcam, da det ser ut til at Vu+ ikke takler dobbeltuneroppgavene med gbox. I den anledning lurer jeg på om noen kan si noe om hvilken versjon av CCcam som er å anbefale? Er det likegyldig, eller er det en (eller flere) versjoner som har noen fortrinn? Av image, ser jeg at PLI har CCcam på server. Jeg har testet litt med VIX (som er et godt image), men etter å ha lagt inn CCcam, fant jeg ingen cfg-fil. Blir denne installert i PLI? Jeg fikk bilde uten cfg, men jeg innbiller meg at man kan tweake camen litt med settinger i cfg..?
    Vu+(enigma2) da skal CCcam.cfg skal ligge i /etc. I noen image laster du ned cccam uten CCcam.cfg, da kan du bare legge den manuelt inn i /etc.
    Enigma1 så skal CCcam.cfg i /var/etc/.

CCcam.cfg brukes vel mest til cardsharing. Uten å vite vilken version som er best, så har jeg lest at mange foretrekker version 2.2.1 og 2.0.11 ved bruk med CS.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen EPG på TVNorge

Jeg får ingen epg-oversikt på mer enn til neste program på TVN HD. Alle andre kanaler virker for 1 uke frem. Har OpenPli. Beklager hvis dette er svart på tidligere.

12psee

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ingen epg-oversikt på mer enn til neste program på TVN HD. Alle andre kanaler virker for 1 uke frem. Har OpenPli. Beklager hvis dette er svart på tidligere.

12psee

Mener jeg så på Digsat at dette må være et problem hos Telenor. Blir sikkert fikset etterhvert. Ellers så kan du jo aktivere Rytec epg, den fungerer ihvertfall.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det den jeg finner i Meny/Plugins/Grønn Knapp//Settings/Rytec settings ? Finner ikke noe annet enn Rytec settings motor.

12psee

Edit: Googlet og fant litt å sette meg inn i. Må lese litt her ja. Takk for svaret Mach III.

Side 94 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •