VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 93 av 124 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv Logitech Harmony One. Den styrer VU+ bortsett fra volumet. Når jeg trykker på volum så reguleres AVreceiveren. Man kan selv velge hvilken "dings" som skal justere volumet.
    Jeg sjekket raskt med Logitech Harmony®-fjernkontroller – Ett trykk forandrer alt, men hverken min Philips TV eller Vu+Duo er klarert for denne. Var det vanskelig å programmere til Vu+Duo ?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg sjekket raskt med Logitech Harmony®-fjernkontroller – Ett trykk forandrer alt, men hverken min Philips TV eller Vu+Duo er klarert for denne. Var det vanskelig å programmere til Vu+Duo ?
    Den ligger under merke:Marusys modellnummer:VU+ Duo

Philips'en din ligger der garantert. Det er sannsynligvis 42PFL7675H/12 som finnes i databasen. Uansett så kan man lære opp fjernkontrollen knapp for knapp men det ville være en liten sensasjon om ikke TV'n din lå inne i databasen. Harmony One er rimelig avansert og kan lage "makroer" slik at du f.eks. kan trykke en knapp så slås TV'n på, mottageren på og evt. annet utstyr som AVreceiver osv. Den kan også programmeres via PC & USB kabel og har egne oppladbare batterier på samme måte som en mobiltelefon.

Logitech 300 er en enklere variant til ca. 250kr (nettpris) mens Harmony One koster rundt kr. 1200 (nettpris). Også Logitech 300 kan programmeres vha. USB.

Harmony® One Advanced Universal Remote (kr.1500 villedende pris)
    Komplett.no - Logitech Harmony Remote 300i, (kr.350 villedende pris)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vu ligger inne den....

Kan også anbefale Harmony one varmt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roadrune
    Vu ligger inne den....

Kan også anbefale Harmony one varmt.
    Jeg kan IKKE anbefale den... (Jeg liker ikke hvor talltastene er plassert)
    Moralen er at vi har forskjellige behov.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker volumkontrollen på Vu+ til å regulere lydstyrken med, da det er mest logisk. Man sitter tross alt med denne fjernkontrollen i neven når man zapper..? Samme metode har jeg praktisert med alle tunerne jeg har eid. Det jeg vil fram til, er at jeg aldri har opplevd det vanskelig å styre lyden med denne fjernkontrollen. TV-en er Samsung, og lyden hentes ut fra den digitale lydutgangen på TV-en, og via DAC til et "vanlig" stereoanlegg. Volumknappen på stereoanlegget er innstilt få et gitt nivå, og deretter omtrent urørt.

På apparatet fra Philips; om det fungerer med volumstyrken veldig lavt stilt, gjør det vel ingenting, så lenge målet er nådd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spole frem-/bakover

Er det på noen måte mulig å spole fortere frem- og bakover på Vu+'en?
    Dette gjelder både i timeshift og i opptak en har gjort.
    Får den ikke til å spole fortere enn 128. Kunne tenke meg å kunne spole fortere, og/eller kunne hoppe frem-/bakover.
    Any idea?

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellrunef
    Får den ikke til å spole fortere enn 128. Kunne tenke meg å kunne spole fortere, og/eller kunne hoppe frem-/bakover.
    Any idea?
    Hvis du holder spole-knappen inne, så dukker det opp antall minutter du vil hoppe. Still inn hvor langt du vil hopp og trykk ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå prøvde jeg i hele går kveld å ha VU+DUO på høyeste lydnivå, TV-en på laveste og høyttalerkontrollen (høyttalerne som er analoge har innebygd forsterker) som eneste regulator. Da var lyden bra på alt unntatt i nyhetene på NRK. Jeg får bekreftet at andre opplever det samme (at Ingvild Bryn mfl. mister mye av volumet når de snakker. Lyden er bra høy i begynnelsen av setningen, men synker etterhvert). Dette burde lydteknikerne i Nrk gripe fatt i.

History HD som også kjører Dolby har ingen slike problemer.

Det er mulig at en digital forsterker kan utjamne lyden, men ellers virker det altså som om Nrk er synderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Hvis du holder spole-knappen inne, så dukker det opp antall minutter du vil hoppe. Still inn hvor langt du vil hopp og trykk ok.
    Ååååja...er det det den lille boksen som kommer opp er til ja....hehe....tusen takk for svar.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå prøvde jeg i hele går kveld å ha VU+DUO på høyeste lydnivå, TV-en på laveste og høyttalerkontrollen (høyttalerne som er analoge har innebygd forsterker) som eneste regulator. Da var lyden bra på alt unntatt i nyhetene på NRK. Jeg får bekreftet at andre opplever det samme (at Ingvild Bryn mfl. mister mye av volumet når de snakker. Lyden er bra høy i begynnelsen av setningen, men synker etterhvert). Dette burde lydteknikerne i Nrk gripe fatt i.

Det er mulig at en digital forsterker kan utjamne lyden, men ellers virker det altså som om Nrk er synderen.
    Jeg hørte også dette så det stemmer bra. Kan høres ut som dialog nivået i AC3 lyden ikke er helt under kontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK og lydteknikk går ikke helt godt sammen. Det beste eksempel er radioens Dagsnytt atten, der seiler lyden sin egen sjø og man får regulere selv som best man kan...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellrunef
    Er det på noen måte mulig å spole fortere frem- og bakover på Vu+'en?
    Dette gjelder både i timeshift og i opptak en har gjort.
    Any idea?
    Og så kan du bruke siffertastene; 3, 6 og 9 hopper fremover, 1,4 og 7 hopper bakover, lurer på om det er henholdsvis 30 sek, 1 min og 5 min, men dette kan du også forandre i menyen...

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Og så kan du bruke siffertastene; 3, 6 og 9 hopper fremover, 1,4 og 7 hopper bakover, lurer på om det er henholdsvis 30 sek, 1 min og 5 min, men dette kan du også forandre i menyen...

Mach III
    Tusen takk for svar. Dette var jo kjempegreit! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infobar

Noen som vet om det er mulig å fremvise infobar om gjenværende tid til program slutt på displayet til Vu+ ?

Om mulig hvor og hvordan bytte størrelse og skrifttype på underteksten ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VU+ nybegynner
    Noen som vet om det er mulig å fremvise infobar om gjenværende tid til program slutt på displayet til Vu+ ?

Om mulig hvor og hvordan bytte størrelse og skrifttype på underteksten ?
    Enkelt ! Du trykker bare OK på fjernkontrollen og da kommer infobaren opp nederst i skjermbildet hvor både rest inneværende program og neste program kommer opp. I alle fall hvis du bruker OpenPli.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BlackHole Vu+ Duo v. 1.4.5 Multiboot

WHAT'S NEW?

- New Skin Army Brio
    - Based on official image 5.6
    - Fix HDD Detection problem at boot
    - Speed up screen capture
    - MediaPlayer related libraries update.
    - Update e2 to the latest version.
    - Relocate the fb.ko to its original postion.(fb.ko remains for backward compatibility)

Drivers: 20110208

- Support accelerated graphic fill
    - Enhance PIP stability(duo)
    - Support dvb api ver. 5 at vtuner driver (DVB-S2 support)
    - Recording improvement

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VIX Team Vu+ Duo Image v2.0

VIX Team Vu+ Duo Image v2.0 - 09/02/2011

From VIX Team

Based on Open PLi 2.0

Yes, you read that correct. We have changed source (hence the long delay in release) to the Open PLi base. Many thanks to them for allowing us to use their base . If they wish to see any of the source code (without ViX specific enhancements of course ), just pm andyblac or Sicilian, and we will gladly send them on to them.

Since this is a completely new base, you will have to do a full fresh flash. Online updates will not work!!! Also, you will not be able to restore your settings from ViX 1.3 to 2.0. You will have to manually configure your box, as in testing, this has proven to cause many problems and instabilities in the box!

Enigma: 08-02-2011.
    Enigma Plugins: 08-02-2011.
    GCC Version: 4.4.4.
    Drivers: 20110208

New Enhancements in v2.0

As already stated, this version of the release has a completely new base. This has required a lot of recoding to get the ViX enchancements working in the new PLi base... Of course, the image has the same enhancements as previous images, apart from some new additions
    All new version number - Yup, we've moved on to version 2.0! This has nothing to do with the fact that the PLi version is 2.0... We felt that the addition of the dvb-t (wait for it keep reading ) warranted a brand new version number. This also puts the duo and solo in line number wise!
    VIX Duo 2.0 Bootlogos, Radio Logos and Shutdown Logos (thanks again Silver )
    Core changes to plugins and code to allow ViX features to work on Open PLi
    USB DTT - The one you've all been waiting for! To install dvb-t, you just need to go to the plugin menu, and select the stick you have. This will then install the drivers for your stick*. You will then need to restart your receiver. Once restarted, go to Menu -> Setup -> Service Starting -> Tuner Config, and you should notice Tuner C as your USB DTT...
    ViX Quick Event Info - This is the new way to receive the event info on the ViX image. Press OK button once to get the info bar up, press it once more (i.e. a second time) to receive the information about what is currently showing...
    New ViX Single EPG (with channel preview) - The is new and unique to vix, after yuo open the ViX single EPG (short RED) you can view the 7 day epg for that channel, now to see another channels epg, either use the Channel up/down buttons on your remote or just key in the channel number. if you want to preview the channel your currently viewing the EPG for (ie you want to see what the current program is like) just press 'OK' on your remote, this will change to that channel showing you the program in the small video window. if you don't like it, go find another channel to preview by keying in new channel number (or up/down buttons). or if you do like it and want to go fullscreen on it, just press 'OK' again. but if you feel you want to return to the original channel you where watching (whilst still in ViX Single EPG) just press 'EXIT" button, this will return to where you where before you entered ViX Single EPG)
    QuickEPG Updated to include channel preview - works as above
    Debug Logs - This is to enable a better idea of what's been happening with the image for any crashes ... If your box crashes, check the /home/root/ folder, and look for a file that has the date/time modified as to when the box crashed. This can help find any bugs/issues easier To enable/disable this option, go to the ViX Settings. To clear the debug logs, choose yes. This will just delete the debug logs once. If you want to delete the logs again, just go back in to the menu, and change to yes again...
    Bigger skin choice - OK, lots of people wanted a bigger choice of skins ... we've added lots more skins Also, most skins made for PLi 2.0 should work in ViX 2.0 also. If there are certain parts of the skin not edited for the ViX format (such as ViX menu, ViX Devices Manager, etc), then this should still work just fine. These menus have been hard coded to ensure that they will work if nothing included in to the skin...
    Added option to disable ViX coloured buttons - This should ensure that if users want to use MultiQuick button plugin, it should work without issue
    All of the PLi enhancements - This includes the infamous subtitles requested by many As well as auto audio/subtitle language selection, etc, etc).
    Please also note that USB / ESATA devices NEED there mount points setup in Device Manager (green button whilst in Device Manager) in order for them to work correctly.

* Supported USB DVB-T:
    Avermedia Volar HD Nano
    Sundtek Media TV Pro
    WinTV Nova T

Bug Fixes in v2.0
    Motor moving image does not display - Fixed by Vu in latest drivers.
    Installing other skins may cause the box to get into an infinite loop - Since moving over to the PLi image, changes have been made to the way the image works with skins. Now, most skins created for the PLi image should work on the ViX image.

Button Mappings
    Short Red** & *** - Show current channel EPG info (ViX Single EPG).
    Long Red*** - Show current event.
    Short Green** & *** - Timers.
    Long Green*** - AutoTimer Timers.
    Short Yellow*** - EPG Search.
    Long Yellow*** - IMDB Database.
    Short Blue - Extensions.
    Long Blue*** - Plugins Menu.
    EPG - Opens ViX EPG.
    Left/Right** - Opens ViX QuickEPG.

** Can be changed in ViX Menu
    *** Can be turned off in ViX Menu

Known Bugs
    Front VFD display showing the play button at the end of a video unless it is stopped manually - Problem with drivers, reported to VU+.
    Few problems with WebIf Remote Control coloured buttons in timeshift/playback mode - E.G. The blue button decides to fast forward, not show the extensions menu.
    Network mounts not remounting if the source goes offline - You should be able to go in to the network menu, and choose "Mount Again", but this doesn't seem to be working.

Special thanks to the following members:
    rytec - for his continued support.
    PLi Team for their great base image and allowing us to use it.
    zoka.cc for his Picon sets
    Coolman and all other developers for their plugins used in the feeds of this image.
    All of the ViX Beta team for their hours of testing and dedication on getting this image and DTT working

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Noen her som har gått fra DM800 e.l. til denne? Har nå DM800 HD, og sliter mye med tuner-feil. Ser etter noe som er hakket mer stabilt..

Har også et par spørsmål:
    - Kan man med denne se på en kanal, og ta opp fra en annen på samme tid?
    - Er det kunne denne som har plass til HDD? Gjelder det ikke for Solo?

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dialafc
    Hei!

Noen her som har gått fra DM800 e.l. til denne? Har nå DM800 HD, og sliter mye med tuner-feil. Ser etter noe som er hakket mer stabilt..

Har også et par spørsmål:
    - Kan man med denne se på en kanal, og ta opp fra en annen på samme tid?
    - Er det kunne denne som har plass til HDD? Gjelder det ikke for Solo?

Takk for svar
    Det er maaaange som har gått over fra DM800 til Vu+ Duo, og jeg har aldri sett noen som har angret ihvertfall...
    Sleit med det samme som deg på mitt parabolanlegg når jeg hadde DM7025, og det eksisterer ikke lenger etter overgang til Vu+, har vært 100% stabil i ett år nå. Ble vanvittig lei av hardwarefeilene på Dreamboxen ja.:?
    Vu+ Duo har 2 LNB-innganger ja, så du kan fritt se på på og ta opp programmer på forskjellige transpondere.
    Solo'en er laget for bruk med ekstern hdd, selv om jeg har sett noen som har montert en 2.5" hdd inni boksen også. Men dette finnes det altså ikke ferdige fester til.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Jeg er visst dummere enn jeg trodde...

Jeg er en av mange som er DRITTLEI canaldigital sin hd pvr, og valgte til slutt Vu+ Duo. Jeg leste meg gjennom flere forum for å være klar til Linux-overgangen. Men når boksen kom, viser det seg at dette ikke skulle bli en enkel overgang. Det er jo så mye support på nettet, men enormt (!) mye å lese.
    Hva er egentlig rekkefølgen? Img så Cccam eller motsatt ?
    Når jeg velger oppsett til tuner A...hvilke satelitt (port A og B) velger jeg? Regner med Configuration Mode er "simple" på tuner A og "equal to" på tuner B ? (Har to ledninger fra min parabol)

Er det egentlig mulig å legge "cccam-2.1.4.ipk" i en usb, for så å kopiere den til temp i Vu+ ? Hvis ja...hvordan fullfører jeg dette?

Beklager jeg ikke har funnet løsningene selv. Har forsøkt å lese meg til det, men... ,så en link til side f.eks 23 på denne tråden...tviler jeg på vil hjelpe meg.

Er så frustrerende å lese om alle andre "nybegynnere" som bare får det til etter ett eller to spm og så skryter boksen opp i skyene (som helt sikkert stemmer).

Sitter nå med VIX 2.0 men klarer ikke få cccam-2.1.4.ipk til tmp i Vu.

Ser også ut som min usb (Flash Voyager 32 gb) ikke vil boote fra front, men fungerer bak. Er det feil på boksen?

En ABC forklaring ville vært fantastisk. Håper noen av dere guruer nok en gang stiller opp for en "dummy"...men dette er visst den dummeste...

Edit: Har nå nettopp klart å installere cccam-2.1.4.ipk. Så nå er DET problemet løst.

Edit: Ser ut som jeg har funnet riktig oppsett på tuneren (Thor 0.8 Ku band (s.53 Takk kripet!))

Edit: Får nå se BBC World som funker perfekt, men ingen lyd/bilde på de andre...hmmm tenke..

Side 93 av 124 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •