VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 91 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av awp
    Disken jeg har montert er av typen "Green Caviar".
    Jeg har igjen gjort flere forsøk, men det samme skjer.
    Kan det være noen idé å legge inn BH 1. 4. 3 ?
    Tror det kan være en god ide.
    BlackHole Vu+ Duo v. 1.4.3 Multiboot
    1) Change module loading sequence(Fix HDD recognition)
    2) New drivers :20110113
    - Support Still PIP(still picture only, duo)

Legg inn BH 1.4.3-B.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellrunef
    Kunne tenkt meg å kunne fjernstyre Vu+'en fra ekstern pc, men får det ikke til.
    Har laget meg en bruker på no-ip, så jeg kommer meg inn til ruteren, men ikke videre inn til tuneren.

Er det noen spesielle porter i ruteren jeg må åpne? Har forsøkt flere, men det er ikke snakk om at jeg kommer inn...
    Du må sette opp port forwarding i routeren din.
    PortForward.com - Port Forwarding Guides Listed by Manufacturer and Model

Ikke bruk port 80 i HTTP Port.
    HTTP Authentication Enable denne pga sikkerheten. Da krever vu+ brukernavn og passord.

Passord bytter du via telnet, passwd.

Om du setter opp port 4444 i HTTP Port, så setter du opp port forwarding i routeren din på port 4444.

Da du logger inn på vu+ fra nettleser på pc så blir det f.eks: navnetdubrukte.no-ip.com:4444

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg har ikke prøvd andre image, men ville først få svar på om andre har samme problem. Videre har jeg en mistanke til en plugin, f.eks. Web interface hvor jeg har ja på følgende valg:
    - start webinterface - ja
    - tillat zapping via webinterface - ja
    - se filmlengde - ja
    - aktiver http tilgang - ja

Dessuten er jeg usikker på pluginen Audiosync ver.1.2. Hva gjør den ? Jeg har ikke rørt den, men den ligger som plugin og inneholder diverse tallverdier som jeg ikke skjønner bæra av.

Endelig så har jeg en smb.log som vokser stadig og som inneholder relativt identiske meldinger lik det som vises i vedlegget. Meldingene kommer ca hvert 32 minutt.

Lyder noe av dette kjent ? Skal jeg fjerne plugin - og hvordan gjør jeg det ?
    Audiosync er audio delay, men jeg er ikke sikker på hvordan den brukes.
    Jeg har ikke office installert nå så for ikke lest smb.doc men regner med at det er Audiosync du vil fjerne.

Disable/fjerne Audiosync.
    meny/setup/software management/advanced options/software management/Packet Manager her finner du Enigma2-plugin-extensions-audiosync Klikk på den for å disable/fjerne.

Du ser om den er i bruk, er det farge på globusen så brukes den. Grå globus så er den ikke i bruk. Den er ikke i bruk hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Audiosync er audio delay, men jeg er ikke sikker på hvordan den brukes.
    Jeg har ikke office installert nå så for ikke lest smb.doc men regner med at det er Audiosync du vil fjerne.

Disable/fjerne Audiosync.
    meny/setup/software management/advanced options/software management/Packet Manager her finner du Enigma2-plugin-extensions-audiosync Klikk på den for å disable/fjerne.

Du ser om den er i bruk, er det farge på globusen så brukes den. Grå globus så er den ikke i bruk. Den er ikke i bruk hos meg.
    Tusen takk for dette. Jeg har gjort som anbefalt og fikk samtidig oppgradert ørten pakker (72) så nå er jeg spent på om det virker. Foreløpig virker alt etter restart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for dette. Jeg har gjort som anbefalt og fikk samtidig oppgradert ørten pakker (72) så nå er jeg spent på om det virker. Foreløpig virker alt etter restart.
    Dessverre, lyden blir borte fortsatt - ca 25 min mellom hver gang og i ca 2 - 3 sek. hver gang.

Håper på flere forslag til løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre, lyden blir borte fortsatt - ca 25 min mellom hver gang og i ca 2 - 3 sek. hver gang.

Det er noe som henger/lagger hos deg ca vært 25-30 min. Hvis jeg husker riktig så bruker du PLI, du har sikkert bare oppdatert til nyere version via fjernkontrollen. Mulig det har hendt noe krøll der. Prøv å oppdatere på nytt, hjelper ikke det så hadde jeg prøvd å flashe på nytt med nyeste image via usb.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det jeg lurer på da, har du tråløs?
    Det er noen som snakker om at tråløse kan gjøre at boksen henger seg i søk av nettverk..

Andre er da, EPG.
    Har du img i flash, og lite minne igjen, så kan EPG filen bli stor, og gjøre at boksen blir ustabil..

Det jeg vil anbefalle deg, er å prøv å legg inn img fra starten av, og prøv da. VIX eller VTI img.. Eller BlackHole.. Og se om det vil hjelpe da..

Men, har mest tro på at det er for lite minne ledig i din boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Det er noe som henger/lagger hos deg ca vært 25-30 min. Hvis jeg husker riktig så bruker du PLI, du har sikkert bare oppdatert til nyere version via fjernkontrollen. Mulig det har hendt noe krøll der. Prøv å oppdatere på nytt, hjelper ikke det så hadde jeg prøvd å flashe på nytt med nyeste image via usb.
    Det er bare et par uker siden jeg flashet siste image og fikk ingen bedring da. Kan "Webinterface" ha noe å si ? Jeg har som nevnt kablet, ikke trådløs tilgang til router. Kan jeg bare disable "Webinterface" - og mister jeg da nettverkstilgangen (mulighet for å se program etc. på pc) ?

Hvor kan jeg se hvor mye intern memory som er brukt ?

smb.log er det eneste sted jeg ser noe direkte feilvarsel. ca hvert 32 min som dette:

[2011/01/21 11:51:31.109013, 0] lib/util_sock.c:1432(get_peer_addr_internal)
    getpeername failed. Error was Transport endpoint is not connected
    [2011/01/21 11:51:31.116012, 0] lib/util_sock.c:675(write_data)
    [2011/01/21 11:51:31.116305, 0] lib/util_sock.c:1432(get_peer_addr_internal)
    getpeername failed. Error was Transport endpoint is not connected
    write_data: write failure in writing to client 0.0.0.0. Error Transport endpoint is not connected
    [2011/01/21 11:51:31.116576, 0] smbd/process.c:79(srv_send_smb)
    Error writing 4 bytes to client. -1. (Transport endpoint is not connected)

NB. Det er ikke korrelasjon (samtidighet) med at lyden forsvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rytec EPG virker ikke

Er det noen som har fått Rytec EPG til å fungere i dag?

La inn BH 1.4.3B på min VU+DUO og da jeg skulle laste ned Rytec EPG (Nordic/Sky UK) får jeg ingen EPG data.
    Begynner å laste ned, men etter 5-10 sek, komme det melding om at nedlasting er ferdig. Men ingen EPG.
    Prøvde også manuelt nedlast av Rytec EPG på en VU+ som kjører BH 1.3.9 og min 7025, men med samme resultat.
    Noen som erfarer det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som Rytec ikke virker akkurat nå

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @xlarge
    Tviler på at feilen ligger hos Webinterface, men slå den av for å teste.
    Logge inn via pc og se på program virker ikke da Webinterface er slått av.

Det skal ikke ha noe med routertilgangen som du spørte om på forrige side, da skulle bilde forsvunnet 2-3 sekunder også samtidig med lyden.

Den feilmeldingen din er jeg ikke sikker på, men det virker som den mister forbindelsen med noe i nettverket ditt. En annen pc eller noe.

Hvis du bruker Dreambox control center E2, og under tools-memory info.
    Der ser du used mb - available mb og total mb for root.

Kan også sjekke forbruket(cpu) ved hjelp av telnet.
    Telnet til boksen.
    f.eks
    Logg inn på telnet via windows.
    open 192.168.0.77 du må sette inn din ip. (Trenger ikke dette om du bruker dcc E2, så denne er lettest å bruke kanskje).
    så skriver du:
    top og trykker enter.
    ctrl+ c for å stoppe.

Blir kanskje litt vanskelig å følge med på denne da kanskje cpu flyr i taket kanskje 1 sek hvert 25 min. Filme det kanskje? Jeg vet ikke om det er en log ett sted som hadde gjort det lettere.

Kobler du lyden fra vu+ gjennom en forsterker, så er det fordel og sjekke ut den også, eller prøve ett annet image. Pli bruker vel nå version 2.0 beta også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kortvarig lydavbrudd

Takk for grundig forklaring grimm70.

Jeg begynner å ane at det ikke er VU+DUO som skaper lydproblemene, men en lydkabel, eller en høyttaler. Jeg slo av Webinterface og problemene fortsatte dessverre, men da jeg også koblet over til andre høyttalere, var foreløpig problemet borte. Dette må jeg teste nøyere, men "ser lyset".

Imidlertid vil jeg gjerne ha åpen muligheten til å ta i bruk et annet image hvis problemene fortsetter. Spørsmålet er bare hvordan går jeg frem. Må jeg starte på scratch med clean install eller kan jeg bare legge det nye imaget inn direkte (flashe) via usb ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en digital forsterker? Siden det er en konsekvent periode mellom problemene, tviler jeg veldig på at det er høytalere eller kabler...

Du kan jo koble en annen lydkilde til den samme inngangen på forsterkeren, og se om det forsvinner da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Webinterface

Jeg sliter med å få orden på ovennevnte. Jeg har kablet mot router og hadde ingen problemer før jeg måtte prøve alt pga ovennevnte lydproblemer, bl.a. "Nei" på div valg i Webinterface-plugin. Jeg tror jeg har satt alle valg tilbake til opprinnelig, men er ikke helt sikker. Forslag til riktig valg-oppsett på Webinterface imøtesees derfor med takk.

Nå har jeg forbindelse via ftp og jeg "ser" nettverket (pc mm) fra VU+DUO, men når jeg kjører Nettverkstest så er det "Ikke kabeltilgang", sjekk kabel osv. De andre testvalg er OK.

Jeg kan ikke skjønne at kabelen har endret seg noe, men det kan jo ha noe med oppsettet av plugin Webinterface. Under nettverksoppsettet bruker jeg automatisk bruk av ip osv.

Før så kunne jeg se tv på pc ved å kalle opp VU+DUO (10.0.0.6) i Firefox, men nå får jeg melding som vises som vedlegg nedenfor. Der hjelper det ikke noe å bruke root og blank.

Håper på forslag til løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ipk-fil

Jeg skal legge in en scam med etternavn ipk. Hvordan gjør jeg det ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xlarge:
    Har du testet om lydproblemene dine kommer av Downmix-alternativet på boksen? Jeg har tidligere hatt en forsterker som aldri ble klok på signalet innfra DVD-spillern, og dermed bytta lydprosessering hele tiden. Da klippet lyden noen sekund.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    awp:
    Caviar Green har 4k-teknologi og 64mb cache på de nye EARS-diskene sine i stedet for standarden på 512 og 16/32 mb cache. Dette krøller litt på Linux, men de mener at om du bruker jumperen (tror det var mellom 7 og 8 på hdd) så skal den fungere på andre operativsystem enn Vista/7.
    Problemet er at de sier det SKAL fungere, men ikke helt sikkert...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen andre som har mistet PartyTV? Plutselig en dag så fikk jeg beskjed om at SID var ugyldig eller noe slikt, men ser ingen forandringer på infoen på Lyngsat.

Jeg bruker Open PLi fra desember en gang.

Prøvde først nytt kanalsøk, men fann ikke igjen kanalen.

Så prøvde jeg å lage en ny satelites.xml, og legge inn denne, men der tok jeg bare med satelittene på 0,8W siden jeg bare har 1 hode som da er innstilt på denne graden. Men resultatet var at jeg mistet mange andre kanaler, som f.eks Tv2 Zebra. Denne hadde jeg lagret på favoritter, slik at jeg fann den igjen der, men fikk melding om at den manglet SID på PAD eller noe slikt..

Så når jeg likevel er i gang med skrivingen..

Har installert en 16GB USB som fungerer perfekt med addon Permanent Timeshift, slipper spinnup på hdd'en, men jeg har lest litt om ATS (automatic timeshift) som jeg kan tenke meg å prøve, men finner ikke addon'en noen plass. Noen linker?

Så var det EPG'en og andre addons. Det har blitt snakket litt om at slikt skal installeres på USB for å spare internminnet på boksen, men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal gå frem for å installere slikt på USB'en. Alt havner bare direkte i flashen til boksen. Igjen, noen linker? Eller kanskje noen direkte tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ipk-fil

Jeg skal legge in en scam med etternavn ipk. Hvordan gjør jeg det ?

Sorry, dobbelt - et par poster tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojoksch
    xlarge:
    Har du testet om lydproblemene dine kommer av Downmix-alternativet på boksen? Jeg har tidligere hatt en forsterker som aldri ble klok på signalet innfra DVD-spillern, og dermed bytta lydprosessering hele tiden. Da klippet lyden noen sekund.
    Takk for dette. Det kan være årsaken. Nå har jeg kjørt med kun hdmi kabel til Philips TV og bare brukt de innebygde høyttalerne på TV-en og da er det ingen lydproblemer (bortsett fra flat lyd). Jeg vurderer nå ny forsterker og høyttalere og holder på å "lese meg opp".

Side 91 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •