VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 9 av 124 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    @thhomas
    Kan ikke oppleve same bug med VTI image fra 17.02.2010 ?
    Timeshift funksjon fungerer utmerket her, trykk på Timeshift, "Pause" dykker opp på skjermen , bilde fryser, henter en PILS :-D , kommer tilbake og etterpå
    starter fra samme punkt avspilling uten minste problem. ;-)

Har du prøvd å oppdatere mottakeren din fra "Software Update" ?
    Ja jeg har prøvd det. Bruker PLI image, oppdateret sist i går. Ser i forumet på PLI at det er mange andre som opplever den feilen.

Men får test VTI i kveld. Du hadde vel en link tidligere i tråden. Feilen er irriterende, men bruker vanlig opptak som workaround (noe som er mye i bruk i når ol koliderer med legging av barn)

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Ja jeg har prøvd det. Bruker PLI image, oppdateret sist i går. Ser i forumet på PLI at det er mange andre som opplever den feilen.

Men får test VTI i kveld. Du hadde vel en link tidligere i tråden. Feilen er irriterende, men bruker vanlig opptak som workaround (noe som er mye i bruk i når ol koliderer med legging av barn)
    VTI image laster du ned herfra :
    Vu+ Support Forum |

Prøv også HD Glass Skin for VU+ fra :
    Vu+ Support Forum |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld meg med "dum" spørsmål. Jeg bestilte også en idag, og vil kanskje få den i løpet av torsdag. Jeg har hverken brukt Dreambox eller andre lign. mottaker før.
    Jeg har parabol med viasat signaler (bare en LNB), og vet hvordan kablene skal kobles til mottakeren

Spøsmålet mitt er: Hva trenger jeg egentlig å gjøre før jeg slå på mottakeren?

Takk!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VTI image laster du ned herfra :
    Vu+ Support Forum |

Prøv også HD Glass Skin for VU+ fra :
    Vu+ Support Forum |
    Takker for link

Hvordan legge inn skin fra usb?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for link

Hvordan legge inn skin fra usb?
    Du legger den ikke via USB !
    Skin lastes i *ipk format fra server til PC.
    Start FTP sesjon og overfør fila i /tmp mappa til mottakeren.
    Last ned " File Browser " fra Plugin menyen, når du starter File Browser , se etter : tmp , inn i denne markerer du fila og "grønn" knapp for "install " .
    Vent til du får kvitering " Done, installed ...." , Exit .
    Velg "Skin" i hovedmenyen , velg hd13 Glass og restart GUI .
    Enjoy it !

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bavin
    Unnskyld meg med "dum" spørsmål. Jeg bestilte også en idag, og vil kanskje få den i løpet av torsdag. Jeg har hverken brukt Dreambox eller andre lign. mottaker før.
    Jeg har parabol med viasat signaler (bare en LNB), og vet hvordan kablene skal kobles til mottakeren

Spøsmålet mitt er: Hva trenger jeg egentlig å gjøre før jeg slå på mottakeren?

Takk!!!
    Hmm,
    Hvis du skal bruke din Viasat kort i mottakeren bør du legge en annen image enn den som er lagt ifra fabrikk.
    Kjenner du ingen i nærheten som eier en Dreambox ? Du bør sette deg i mange nye funksjoner og programeringsmetoder inntill du lykkes med oppsett av mottakeren. Tidligere i tråden har jeg lagt 2 forskjellige måter å programere mottakeren og linker til programvaren du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan legges img. inn på usb ( som skal brukes fra usb )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kieinge
    Hvordan legges img. inn på usb ( som skal brukes fra usb )
    Bare gjør som følgende :

Laste ned det image du vill bruker (Pli, VTI)

1. Opprette en mappe med navnet vuplus på USB stikken.
    2. Under vuplus mappen opprette en ny mappe som heter duo.
    3. Pakke ut flash filerne til den mappen.
    4. Slå av VU + Duo.
    5. Sett USB stikken i front USB-sporet.
    6. Slå på VU + Duo og følg instruksjonene på skjermen

Så er du snart oppe og kjører med nytt image.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med dobbel lyd er nok ikke en direkte software feil men heller en mangel.
    På 1 west så brukes det noe som heter dual mono, man kjører 2 stereo lydspor som dekker 4 lydspråk. 1 stereo lydpor har eks norsk i høyre kanal og svenskt i venstre kanal, hvis boksen ikke støtter dette så får man hvert sitt språk i hver høytaler. De fleste boksene med dette kan man enkelt velge riktig lydspor selv når man er på kanalen så husker boksen valget etterpå, gjør ikke denne det?

Grunnen til at så mange slike bokser har dette problemet er at ikke mange andre operatører sender dual mono.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Det med dobbel lyd er nok ikke en direkte software feil men heller en mangel.
    På 1 west så brukes det noe som heter dual mono, man kjører 2 stereo lydspor som dekker 4 lydspråk. 1 stereo lydpor har eks norsk i høyre kanal og svenskt i venstre kanal, hvis boksen ikke støtter dette så får man hvert sitt språk i hver høytaler. De fleste boksene med dette kan man enkelt velge riktig lydspor selv når man er på kanalen så husker boksen valget etterpå, gjør ikke denne det?

Grunnen til at så mange slike bokser har dette problemet er at ikke mange andre operatører sender dual mono.
    Dette fungerte før, men ble en bug i senere oppdateringer....Så "boksen" bør håndtere det. Siden det fungerte tidliger ser jeg på det som en software feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har også jeg bestillt en Vu Duo fra maxsat

Venter i spenning....

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg skrevet mail direkte til ingenørene i VU+ med forklaring om Audio buggen , illustrert med screenshots og frekvens oversikt , plus at jeg har allarmert VTI team , bar ei tilfelle koreanerne har ikke fyssisk mulighet å teste frekvensen fra Thor .
    Håper dette ordner seg fortløpende i neste image release.

En annen ting , kan ikke skjønne hvorfor *rar filer er ikke tillatt å laste opp her på AV Forum ?
    Har tenkt å legge ved diverse setting og skin , men vil helst ikke installere winzip igjen på min PC , den tar kontrol over alle komprimerte filer .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting , kan ikke skjønne hvorfor *rar filer er ikke tillatt å laste opp her på AV Forum ?
    Har tenkt å legge ved diverse setting og skin , men vil helst ikke installere winzip igjen på min PC , den tar kontrol over alle komprimerte filer .
    digitech : det er muligt og sette output format til *.zip visst du bruker winrar t.e.x

Keep up the good work og takk for bra input i denne tråd

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nybegynder her

Har købt en VU+ men

Ligger der CCcam (2.1.4) i image't der kan kører via***
    eller skal boksen tilsluttes nettet for at hente dette ?

Hygge

EX-Force

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EX-Force
    Nybegynder her

Har købt en VU+ men

Ligger der CCcam (2.1.4) i image't der kan kører via***
    eller skal boksen tilsluttes nettet for at hente dette ?

Hygge

EX-Force

Etter å ha startet opp vu, søk inn kanaler. Koble til nettverkskabel. Går på meny - plugin - last ned plugin. Velg der cccam. Fungerer fint da med via og conax. Installeringen av valgte plugin går raskt. Kanalsøk har hatt en tendens til å henge seg noen ganger.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha startet opp vu, søk inn kanaler. Koble til nettverkskabel. Går på meny - plugin - last ned plugin. Velg der cccam. Fungerer fint da med via og conax. Laste ned plugin går raskt. Installeringen av valgte plugin går raskt. Kanalsøk har hatt en tendens til å henge seg noen ganger.
    Grunnen at den henger seg under kanalsøk er feil i satellittes.xml fila i original image, som blir automatisk lagt i alternative image fra VTI og PLI .
    Har kontaktet leverandør og fikk derfra følgende setting for Thor /Sirius med nytt sattellites.xml fil som er feilfri ved søk av nye kanaler på respektive satellitter og i etterkant kan man skanne feilfri Hotbird og Astra 19,2.
    Skal prøve å konvertere den fra rar til *zip og laste denne opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen at den henger seg under kanalsøk er feil i satellittes.xml fila i original image, som blir automatisk lagt i alternative image fra VTI og PLI .
    Har kontaktet leverandør og fikk derfra følgende setting for Thor /Sirius med nytt sattellites.xml fil som er feilfri ved søk av nye kanaler på respektive satellitter og i etterkant kan man skanne feilfri Hotbird og Astra 19,2.
    Skal prøve å konvertere den fra rar til *zip og laste denne opp.
    Er det bare å bytte satllites.xml fila som ligger under configifiles/tuxbox med tilsvarende satellites.xml som ligger i vedlegget ditt?

Har ikke lagt inn VTI image ennå, ser at det er litt mer arbeid enn å legge inn enn ny PLI (når du har pli fra før). Funka ikke å legge til egne innstillinger etter å ha lagt inn vti. Må nok gjøre et nytt kanalsøk opprette favoritt mapper på nytt. Gjør det en dag med god tid. Eller kan håpe pli fikser timeshift problemet snart.

Selv om allt ikke fungerer perfekt, er jeg veldig glad jeg valgte denne tuneren. Med litt støtte her, ser er denne tuneren lett å sette opp, og veldig brukervennlig i bruk. Imponerte fruen med weather plugin og imbd plugin. Kjekke greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringer med PLI vs. VTI?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vu+duo er også lagervare dragonsat.no 4390 til opplysning prøver denne boksen nå ser meget lovende ut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mottatt min VU+DUO i dag. Jeg har satt den opp og søkt inn kanaler. Men jeg får så veldig dårlig(uklart bilde) både med scart og HDMI kabel. Er det noe som vet hvordan jeg justerer dette?

Side 9 av 124 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •