VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 89 av 124 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vu_Settings_Backup_v13

På side 47 har digitech nevnt et nytt verktøy for backup av personlig setting. Jeg prøver nå vu_Settings_backup.exe, men får ikke programmet til å koble seg opp mot VU+DUO.

Iflg. instructions.txt skal jeg finne ipnr og beskrivelse på hvordan er enkel. Jeg vet også fra før at boksen har 10.0.0.6, men bruker jeg denne så får jeg ikke koblet opp. Jeg sjekker også via ftp og da er 10.0.0.6 korrekt koblet opp. Nedkobler og prøver vu_settingsbackup_v13 på nytt, men den er helt død.

Jeg skal foreta en clean install og vil gjerne ha tatt backup først.

Hvordan få jeg det til ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt med Vu+ Controll Center v0.2 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Backup forts.

Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Har du forsøkt med Vu+ Controll Center v0.2 ?
    Mener du at den kan brukes til backup ? Men såvidt jeg ser må jeg også der ha ipadressen (som skaper problemer).

Jeg begynner å lure på om jeg har for god nettverkstilgang for VU+DUO for når jeg går inn på mine nettverksteder på pc-en, finner jeg både "Configfiles på Samba server VUDUO" og "Harddisk på Samba server VUDUO" som adskilte nettverksteder. Nortons nettverksovervåking viser imidlertid bare VU+DUO som 10.0.0.6. Jeg bruker Windows xp pro som automatisk har lagt nettverket på denne måten. Nettverkstest på VU+DUO ok og viser ip 10.0.0.6.

Når jeg ikke får koblet opp VU_Settings_Backup.exe til 10.0.0.6 kan det jo ha noe med at "Configfiles ..." ligger under nettverket separat.

Min hensikt med backup er altså å sikre meg at VU+ settings, channel list, satellites, dish posititions, radio stations favourites, timezone kan legges enkelt inn igjen etter clean install. Men når jeg har direkte pc-kontakt til mappene på Configfiles på Samba sever VUDUO, kan jeg jo kopiere det jeg ønsker med "copy" over til pc. Da gjenstår jo bare å vite hvilke filer ???

Hvis ikke noen filer er "locked" da, men det unngår jeg vel ved å gjøre dette når jeg ikke har opptak eller ser på tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk å deaktivere brannmuren.
    Jeg for min del tar bare backup av kanal listene.
    Da bruker jeg Dreambox Edit.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xlarge
    Enig med stig her, ta backup av kanallista med DreamBoxEdit, rediger/slett kanaler som du vil. Skal du bruke DreamBoxEdit så husk å bruk enigma 2 på settings(viktig). Cs filer tar du og overfører med ftp til hardisk om du trenger det. Og prøv å deaktiver firewall som Stig-O nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

backup og skin

Takk for svar til Stig-O og Grimm70.

Jeg fikk hjelp til Dreamset og har nå tilbake de kanalene jeg hadde før cleanstarten, men trenger litt hjelp til å et bedre skin.

Jeg har nå Enigma Version: Jan 7 2011-HEAD og OpenPli-2.0-beta-vuduo-20110109.

Jeg ser på import plugin at det er en rekke skin under "Skin", men ser jo ikke hvordan de er før de lastes. Blir de "aktivert" når pluginen lastes, eller hvordan er prosedyren for installering ?

Det skin jeg nå har fått liker jeg ikke og kan tenke meg noe a la Bruched Alu.

Hvordan får jeg tak i dette - og hvordan installeres det hvis jeg henter et på internet ?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan laste ned ønsket skin direkte fra serveren til respektive image team du har i bruk .
    Etter installasjon , velg meny-oppsett-system , helt nederst finner du SKIN , velg denne, velg ønsket skin , du blir bedt om å restarte Enigma 2 , that's it

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei digitech.

Tusen takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig liker jeg veldig godt skinnet Magic EHD (evt Magic HD)... Skins lastes ned fra plugins på menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vu+Duo display

Hallo alle
    Har brukt Vu+Duo i tre måneder nå, og det meste fungerer greit. Jeg lurer på om det finnes en plugginn (eller en annen løsning) på å forandre teksten i displayet?
    Nå står det kanalnavnet på kanalen som vises. Dette er innformasjon jeg har på skjermen også.
    Det jeg ønsker å se idisplayet er hvor mange klokken er, og eventuelt tallet (kanalnummer i favoritlisten) på kanalen jeg ser.
    Feks. " 22:30 Kanal 124 "
    Er det noen som veit noe om dette?
    Da hadde det blitt Julekvelden igjen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av bajac
    Her er en liten how-to-do for nybegynnere (som meg selv):

Legge inn permanent timeshift:

- Last ned ”File browser” til VU+ fra plugin menyen, og reboot.
    - Last ned ”Permanent timeshift” plugin til pc.
    - Koble opp til VU+ ved å skrive ftp://<ip-adressen til boksen>
    - Forutsetter at VU+ er på nett
    - Brukernavn: root, ingen passord hvis du ikke har satt passord.
    - Åpne opp ftp i windows utforsker.
    - Permanent timeshift-fila (ipk-format), kopieres over i temp-mappa i boksen, som du finner vha. windows utforsker.
    - Start ”file browser” i VU+ og finn fila i temp-mappa.
    - Markèr fila og deretter ”grønn” knapp for install.
    - Etter installed: Reboot
    - Permanent timeshift er nå default aktivert med inntil 180 minutter konstant tilbakespolingsmulighet, dvs. harddisk vil nå nødvendigvis bli stående å snurre hele tiden. Harddisk slår seg likevel av i standby hvis du har satt den til å slå av dersom inaktiv.
    - Selve tilbakespolingsmuligheten aktiverer du hver gang du har byttet kanal ved å trykke pauseknappen 2 ganger.
    - Finn timeshift settings i menyen for oppsett > system, og lag egne settinger om du vil.

Lykke til

Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Flott takk for flott instruksjon.

Ja stusser også litt over det som hamram sier, at en må aktivere timeskift funskjonen vha dobbelttrykk på pauseknappen.

Men det funker nå iallefall på et vis.

om noen finner ut av hva dette kommer av, eller finner en annen timeshift som fungerer anderledes, så ikke vær redd for å si ifra

Mvh
    C

Noen som har noe nytt på denne fronten, eller er det slik dette må gjøres?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pip

Hvordan er det med pip (bilde i bilde) på duo'en, støtter den det på noen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellrunef
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av bajac
    Her er en liten how-to-do for nybegynnere (som meg selv):

Legge inn permanent timeshift:

- Last ned ”File browser” til VU+ fra plugin menyen, og reboot.
    - Last ned ”Permanent timeshift” plugin til pc.
    - Koble opp til VU+ ved å skrive ftp://<ip-adressen til boksen>
    - Forutsetter at VU+ er på nett
    - Brukernavn: root, ingen passord hvis du ikke har satt passord.
    - Åpne opp ftp i windows utforsker.
    - Permanent timeshift-fila (ipk-format), kopieres over i temp-mappa i boksen, som du finner vha. windows utforsker.
    - Start ”file browser” i VU+ og finn fila i temp-mappa.
    - Markèr fila og deretter ”grønn” knapp for install.
    - Etter installed: Reboot
    - Permanent timeshift er nå default aktivert med inntil 180 minutter konstant tilbakespolingsmulighet, dvs. harddisk vil nå nødvendigvis bli stående å snurre hele tiden. Harddisk slår seg likevel av i standby hvis du har satt den til å slå av dersom inaktiv.
    - Selve tilbakespolingsmuligheten aktiverer du hver gang du har byttet kanal ved å trykke pauseknappen 2 ganger.
    - Finn timeshift settings i menyen for oppsett > system, og lag egne settinger om du vil.

Lykke til

Noen som har noe nytt på denne fronten, eller er det slik dette må gjøres?
    Det nye jeg vet om er at etter at denne how-to-do ble laget så kom det en ny plugin for permanent timeshift. Denne krever ett trykk på pauseknappen før du begynner å spole tilbake. Etter dette la jeg også inn en mye nyere beta versjon av openPLi, med ny cccam og bl.a. epg refresh fra PLi, som også er totalt stabil. Selve måten å legge inn en ekstern plugin manuelt, tror jeg er en vanlig måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med pip (bilde i bilde) på duo'en, støtter den det på noen måte?
    Den støtter ikke pip.
    Jeg tok vist litt feil. Den støtter " PIP".

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttoke
    Hallo alle
    Har brukt Vu+Duo i tre måneder nå, og det meste fungerer greit. Jeg lurer på om det finnes en plugginn (eller en annen løsning) på å forandre teksten i displayet?
    Nå står det kanalnavnet på kanalen som vises. Dette er innformasjon jeg har på skjermen også.
    Det jeg ønsker å se idisplayet er hvor mange klokken er, og eventuelt tallet (kanalnummer i favoritlisten) på kanalen jeg ser.
    Feks. " 22:30 Kanal 124 "
    Er det noen som veit noe om dette?
    Da hadde det blitt Julekvelden igjen:-D
    Ser det ligger en plugin som heter permanent clock i downloads i bh.
    Men jeg har ikke testet den så ikke sikker på om den er til displayet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Ser det ligger en plugin som heter permanent clock i downloads i bh.
    Men jeg har ikke testet den så ikke sikker på om den er til displayet.

Jeg hadde den Plug-in på det gamle imaget, BH 1.0
    Det er en firesifret digitalklokke som du kan flytte hvor du vil på skjermen.
    Jeg har nå lagt inn BH 1.4.2. Har ikke lagt den inn enda, men jeg syns den var grei, så den kommer vel opp igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i alle dager er det jeg gjør galt?
    Klarer ikke å få disken installert i boksen. Jeg formaterer den, og alt ser flott ut. Men når jeg så går over til Hard disk settings, får jeg stadig den samme beskjeden: Sorry, no hard disk found.
    Jeg tenkte at det kanskje kunne være noe med det imaget jeg hadde inne, men nå har jeg lagt inn BH 1.4.2. og får stadig den samme meldingen.
    Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spr vedr plugins

Jeg ser bl.a. her Gigant Multiboot Image for Duo to VU Webkurier 06/11/2010 [Archive] - Satellite Support Forum .: Home of VIX Team:. og er på jakt etter noe som kan forbedre hverdagen. Jeg bruker Open Pli og mange av disse plugin står også på listen når jeg bruker grønn knapp.

1) Jeg zapper automatisk Disc/travel og kjører EPG om natten, men om morgenen står boksen og viften på. Kan jeg bruke
    Enigma2-plugin-systemplugins-fancontrol da ?

2) Scam (3.53-r1) står i listen når jeg bruker grønn. Hva brukes den til ? Kan jeg se DR1 ? Jeg ser at det finnes en 3.59-versjon, men kan den brukes på OpenPli ?

3) Har noen brukt
    Enigma2-plugin-systemplugins-Satfinder og/eller
    Enigma2-plugin-systemplugins-startupservice ???

Gjelder den nevnte websiden også OpenPli image, eller ikke ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bajac
    Det nye jeg vet om er at etter at denne how-to-do ble laget så kom det en ny plugin for permanent timeshift. Denne krever ett trykk på pauseknappen før du begynner å spole tilbake. Etter dette la jeg også inn en mye nyere beta versjon av openPLi, med ny cccam og bl.a. epg refresh fra PLi, som også er totalt stabil. Selve måten å legge inn en ekstern plugin manuelt, tror jeg er en vanlig måte.
    Takk for svar.
    Husker du hva denne plugin heter, og hvor jeg kan laste den ned, dersom den ikke er nedlastbar på PLI?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Husker du hva denne plugin heter, og hvor jeg kan laste den ned, dersom den ikke er nedlastbar på PLI?
    Selve filen heter : enigma2-plugin-extensions-permanenttimeshift_1.0.0-rc25_mipsel .......vet ikke helt hvordan den kan deles her på forumet i pakket tilstand, men har den. Fant den via PLi forumet.

Side 89 av 124 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •