VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 88 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2480
    Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bajac
    Ser at det har vært skrevet litt tidligere angående det å få EPG til å virke automatisk. Hvis du bruker openPLi, så laster du inn EPGRefresh plugin fra plugin-meny. Du trenger ikke tenke på hvilken transponder som leverer EPG, kun lage noen enkle settinger i menyen. EPG lastes inn daglig for 7 dager frem uten at tuneren behøver å slå seg på fra vanlig standby. Har fungert utmerket for meg i mange uker nå.
    Slik fungerer også rytec i Black Hole.
    Jeg kjører automatisk kanalbytte til Discovery Science hver natt for å ha kontroll på hvilken kanal den står på om morgenen, samt å ta inn EPG fra noen kanaler som ikke ligger i rytec (som Max, men den kan kanskje ha kommet inn i rytec etter sist jeg sjekket). I tillegg er det en sikkerhet i tilfellet rytec ikke skulle fungere en natt (tror ikke jeg har opplevd det enda).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Du får sannelig se og passe deg litt for hva du skriver. Jeg har vel for p. ikke gjort det med vilje eller hensikt, er du så dum at du tror det?

Jeg har tenkt mye på hvorledes det kunne ha skjedd og jeg vet at jeg surret med det, men kan ikke rekonstruere hendelsen.

Jeg kan huske at sprøsmålet om type DB dukket opp mens jeg skrev svaret, og jeg mener at jeg i farten ikke så eller tenkte over at jeg hadde sitatet i vinduet, men gikk i stedet tilbake til florrepus' post for å se hvilken DB han hadde. Og det fant jeg jo ikke, men da jeg så kom tilbake til mitt postvindu har jeg altså kommet i skade for å skrive 7020 inn i sitatet i tillegg til i min egen tekst.

Jeg har vært meget aktiv - dog helt andre steder enn på TV-fora i mange år og vet inderlig godt at det er en selvfølge at man ikke endrer et sitat. Man må være veldig tjukk i hue for å gjøre det, og hva skulle man kunne oppnå med det? Og du har vel sett at jeg ba om unnskydning for det?

Alle kan gjøre en feil, men det er heller ingen feil å tenke før man trykker på last-opp knappen.
    Trenger ikke å være dum i hodet som du sier, jeg og flere trodde du gjorde dette med vilje.

Spørsmålet fra florrepus var om Vu+ men du endret det til et db 7020 spørsmål. Og jeg var helt sikker på at du hadde endret i sitatet med hensikt.
    Har du ikke gjort det som du sier så beklager jeg.

Jeg kan huske at sprøsmålet om type DB dukket opp mens jeg skrev svaret...
    Spørsmålet fra florrepus var om Scam 3.59 på Black Hole på Vu+ Duo.

Til syvende og sist så handler det om å hjelpe og få hjelp. Så håper du har fått bilde på din7020 med scam

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at det betyr noe, men når det står at en 250 MHz ppc prosessor er "350 Mips", så ligger det vel nær å tro at det har noe med "Million Instructions per Second" å gjøre? Hva annet kunne 350 Mips bety? At 250 MHz (ppc) er ekvivalent med 350 Mips?

For moro skyld tok jeg en titt her:

Instructions per second - Wikipedia, the free encyclopedia

og fant bl.a.

PowerPC 750 0005250 525 MIPS at 233 MHz 02253 2.3 1997
    Det var da voldsomt til krangling om dette da... Dette er uansett mitt siste bidrag i denne "diskusjonen".

Når du først er inne på wiki kan du kanskje se på denne også da: MIPS architecture - Wikipedia, the free encyclopedia

Det er forøvrig ikke uvanlig at akronymer har mer enn èn betydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skylink

Hei, noen som har forslag på hvordan jeg får mitt Skylink kort til å fungere på vu+duoen? Jeg har bare plugget det i (chip ned), men antar jeg må laste ned noe greier for å få det til å fungere...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har problem med att EPG ofte faller ut, noen ganger er det på de fleste kanalene, andre ganger er det bare noen få. Er helt vilkårlig når alt er på plass igjen. Og på MTV HD er det sjelden jeg ser mer en program nå, og neste. Har jeg gjort noe feil en plass?

Bruker Black Hole, går inn på Blå knapp, så Rød (EPG panel) og velger Rytec-Nordic

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bugima
    Hei, noen som har forslag på hvordan jeg får mitt Skylink kort til å fungere på vu+duoen? Jeg har bare plugget det i (chip ned), men antar jeg må laste ned noe greier for å få det til å fungere...
    Har du byttet ut original image og prøvd Cccam?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Ja kjører Black Hole 1.4.2 er det vel det heter.
    Har prøvd både Scam 3.59 og CCcam 2.0.20.
    Er bare svart skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Ja kjører Black Hole 1.4.2 er det vel det heter.
    Har prøvd både Scam 3.59 og CCcam 2.0.20.
    Er bare svart skjerm.
    Dette imaget har jeg ingen erfaring med, men jeg har registrert at det i enkelte image ikke genereres cfg-filer automatisk. Er disse filene på plass i BH 1.4.2? Er de i såfall redigert? Properties (CHMOD) satt til 755? Jeg kjenner ikke Skylink, så jeg vet ikke hvilket system det er, men enkelte systemer krever at boxid (originalbox) legges inn i konfigurasjonsfilene.

Ellers kan jeg anbefale VIX 1.3, som er imaget jeg bruker for tiden. Her må cfg-filene legges inn manuelt, så om du vil prøve VIX er det lurt om du tar en backup av de eksisterende filene. Kjør også en softwareupdate via menyen etter installasjonen, da det er en del oppdateringer som er sluppet i det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, cfg genereres ikke automatisk i denne men jeg har lastet ned noe greier jeg fant i denne tråden slik at jeg nå har muligheten til å laste ned en haug med cam's rett fra boksen (grønn knapp->gul knapp). Og, ja nå har jeg cfg fila og kan editere denne.
    Men, hva og hvor må jeg editere? Skylink kanalene er kodet med Cryptoworks og Irdeto tror jeg det heter.
    Du nevner properties (CHMOD) til 755. Er det andre ting?
    Spiller det noen rolle om kortet står i øverste eller nederste leser?
    Takker for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klev
    Hei
    Jeg har problem med att EPG ofte faller ut, noen ganger er det på de fleste kanalene, andre ganger er det bare noen få. Er helt vilkårlig når alt er på plass igjen. Og på MTV HD er det sjelden jeg ser mer en program nå, og neste. Har jeg gjort noe feil en plass?

Bruker Black Hole, går inn på Blå knapp, så Rød (EPG panel) og velger Rytec-Nordic
    Jeg har det samme problemet. Tenkte jeg skulle oppdatere Rytec for å se om det hjelper.
    Rytec.be - Xmltv import plugin - dreambox enigma1 & enigma2 epg settings

Jeg har ikke testet dette enda men regner med at rytec.channels.xml.gz skal legges i tmp og manual instal. Eller er det bare den jeg nevner nedenfor som skal legges inn kanskje?
    EDIT: IKKE bruk rytec.channels.xml.gz til blackHole, den er til Pli.

Black Hole epg provider config file for Black Hole images (Bhepgproviders.zip) skal i /etc. Oppdatert 22/12/2010.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Jeg har det samme problemet. Tenkte jeg skulle oppdatere Rytec for å se om det hjelper.
    Rytec.be - Xmltv import plugin - dreambox enigma1 & enigma2 epg settings

Jeg har ikke testet dette enda men regner med at rytec.channels.xml.gz skal legges i tmp og manual instal. Eller er det bare den jeg nevner nedenfor som skal legges inn kanskje?

Black Hole epg provider config file for Black Hole images (Bhepgproviders.zip) skal i /etc. Oppdatert 22/12/2010.
    Jeg har det samme problemet, tror jeg. Jeg oppdaterte epg manuelt for 8 dager frem senest igår og idag var det bare inneværende program og neste å finne. Dette har nå skjedd en ukes tid. Er dette et generelt problem - når mange har det ?

For min del har jeg en mistanke til at noe skyldes at jeg har restartet en gang (for å sjekke om det hadde noe å si for det andre problemet som nevnes nedenfor), men da skal vel ikke epg slettes ?

Kan det ha sammenheng med et annet problem som jeg har hatt noen uker, nemlig at lyden forsvinner i ca 2 sekunder - flere ganger pr time. Noen andre ?

Håper på løsning her !

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg har det samme problemet, tror jeg. Jeg oppdaterte epg manuelt for 8 dager frem senest igår og idag var det bare inneværende program og neste å finne. Dette har nå skjedd en ukes tid. Er dette et generelt problem - når mange har det ?

For min del har jeg en mistanke til at noe skyldes at jeg har restartet en gang (for å sjekke om det hadde noe å si for det andre problemet som nevnes nedenfor), men da skal vel ikke epg slettes ?
    Rytec skriver i dag at han har hatt server problemer siden 27.12, men tror at det nå skal være fikset (for kort stund siden).
    For mindre enn en time siden fikk jeg green-screen når jeg prøvde å laste ned EPG, men nå ser det ut som det fungerer igjen.

Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Kan det ha sammenheng med et annet problem som jeg har hatt noen uker, nemlig at lyden forsvinner i ca 2 sekunder - flere ganger pr time. Noen andre ?
    Det har ikke jeg opplevd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Rytec skriver i dag at han har hatt server problemer siden 27.12, men tror at det nå skal være fikset (for kort stund siden).
    For mindre enn en time siden fikk jeg green-screen når jeg prøvde å laste ned EPG, men nå ser det ut som det fungerer igjen.

Det har ikke jeg opplevd.
    Takk for svar, TBJ.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn nyeste Bhepgproviders.cfg for ca 20 min siden. Ikke sikkert at den gjorde
    noen forskjell om Rytec har fikset problemene som TBJ nevner.

Har tatt et par restarter og alt er fortsatt på plass av kanal epg for flere dager :-D
    Unntak er kanalene bliss,max og tlc, fikk ikke noe på disse.
    Canal + action epg er vekk nå ser jeg. For bare epg for programmet som vises nå og neste. Mener jeg hadde flere i stad.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Har tatt et par restarter og alt er fortsatt på plass av kanal epg for flere dager :-D
    Unntak er kanalene bliss,max og tlc, fikk ikke noe på disse.
    Canal + action epg er vekk nå ser jeg. For bare epg for programmet som vises nå og neste. Mener jeg hadde flere i stad.
    Har EPG også på de nevnte kanalene, men jeg misstenkter at de ikke kommer fra Rytec. I alle fall det har jeg opplevd tidligere da de kanalene (Max og bliss) var nye (2-3 uker gamle).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epg

Sitat Opprinnelig postet av bjorntj
    Hvorfor bruker du ikke xmlimport og rytec sources istedenfor? Mye bedre...

BTJ
    Og hva er det som er bedre med disse da ? :-D Jeg forlanger ikke annet av EPG enn at det lastes inn for en uke, er stabilt, brukervennlig og uten bruk av timer som slår på boksen på en bestemt kanal. Men nå er det vel betinget av hvilken image du har valgt vil jeg tro ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver igjen....
    Noen som kan hjelpe meg med å få Skylink ICE (Irdeto og Cryptoworks) kortet mitt å funke?
    Jeg har foreløpig bare puttet det inn i boksen og prøvd både CCcam og Scam 3.59, men nada.
    Jeg har registrert kortet på nett så det skal være i orden.
    Men er det noen settings som må editeres ?

Hvordan er det med "vanlige" Canal Digital kort, er det bare å putte de i og starte CCcam uten ekstra editering så er det i gang eller?
    Burde jo være noe lignende for dette Skylink kortet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver igjen....
    Noen som kan hjelpe meg med å få Skylink ICE (Irdeto og Cryptoworks) kortet mitt å funke?
    Jeg har foreløpig bare puttet det inn i boksen og prøvd både CCcam og Scam 3.59, men nada.
    Jeg har registrert kortet på nett så det skal være i orden.
    Men er det noen settings som må editeres ?

Hvordan er det med "vanlige" Canal Digital kort, er det bare å putte de i og starte CCcam uten ekstra editering så er det i gang eller?
    Burde jo være noe lignende for dette Skylink kortet mitt.
    Ja, det fungerer slik med både CD og Viasat kort.

Nå er jeg litt på tynn is her, men jeg tror muligens Ccam er laget for NDS og Conax som de to leverandørene bruker, så du må vel finne en som støtter krypteringen på Sky-kortet....

Du kan jo forsøke de andre cam'ene som ligger der, f.eks MgCam?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og det er samma om kortet settes i øvre eller nedre leser?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright! Scam 3.54 funket. Kjempegreier.

Side 88 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •