VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 87 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vu-duo

fikk min vu-duo+ fra maxsat i går la inn pli image ,som jeg har god erfaring i fra dreambox.. syndes det fungerer greit så langt,, har brukt ipbox 9000hd siste 2 år , så sammenligner da litt med denne...mulig jeg er litt skeptisk, men syndes det er litt dårligere lyd, og kansje dårligere bilde! kontra ipbox 9000 ?? noen her på forum som har samme erfaring??? har ikke prøvd andre imager ennå, er det noe og hente på bilde lyd , og bytte image på vu-duo?? takker for svar.....ellers ser det veldig veldig greit ut......liker menyene på enigma...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare til info: de siste dm7020 boxne som ble produsert var med mips prosseor..

Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Jeg har DM7020 med Nabilo Darkstar og jeg finner Scam t.o.m. 3.58 under Download.
    Hvor finner jeg en Scam 3.59 jeg kan bruke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av konge1
    bare til info: de siste dm7020 boxne som ble produsert var med mips prosseor..
    Ja det var virkelig noe til info, da handler det vel bare om serienummer evt. produksjonsdato? Det kan se ut av dato på filer jeg har liggende som at jeg kjøpte min i 2007 men det føles som jeg må ha hatt den mye lengere enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regors5
    fikk min vu-duo+ fra maxsat i går la inn pli image ,som jeg har god erfaring i fra dreambox.. syndes det fungerer greit så langt,, har brukt ipbox 9000hd siste 2 år , så sammenligner da litt med denne...mulig jeg er litt skeptisk, men syndes det er litt dårligere lyd, og kansje dårligere bilde! kontra ipbox 9000 ?? noen her på forum som har samme erfaring??? har ikke prøvd andre imager ennå, er det noe og hente på bilde lyd , og bytte image på vu-duo?? takker for svar.....ellers ser det veldig veldig greit ut......liker menyene på enigma...
    Ipbox'en er vel fortsatt en "referanseboks" når det gjelder bildekvalitet,(og da er vel det meste positive sagt om Ipbox'en...) mens Vu+'en vel regnes som helt ok når det gjelder bilde, og faktisk bedre enn DM800hd som jo er en vidt utbredt boks.
    Har du vært inne i A/V-menyen og tweaket litt på parameterene der eller?

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du gå til info og videre til hardware i meny til dreambox og du ser om den har mips der

Ja det var virkelig noe til info, da handler det vel bare om serienummer evt. produksjonsdato? Det kan se ut av dato på filer jeg har liggende som at jeg kjøpte min i 2007 men det føles som jeg må ha hatt den mye lengere enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mips prossesor så er det noen e2 img som er laget til dm7020, mulig du må legge inn det for å kjøre scam 3.59.
    Dem scam 3.59 pakkene jeg har funnet er til e2 - her er et e2 img til dm7020 (DreamForum II.v12.1-DM7020 Enigma2)

Sitat Opprinnelig postet av konge1
    Da kan du gå til info og videre til hardware i meny til dreambox og du ser om den har mips der

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette noe som kan brukes?

Scam 3.59 For Nabilo E2 images
    Scam 3.59 - Geronimosden Forums
    Nei, så vidt jeg kan se i farten er det bare mips-filer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellrunef
    Tusen takk for svar.
    Nå har jeg gjort dette, og det fungerer kjempebra! :-D Men er det mulig å sette tuneren til å gå i standby etter at den har byttet kanal på natta?

For jeg tar ut lyden direkte fra tuneren, til en "lydplanke" jeg har hengende under fjernsynet. Og når tuneren har zappet om morgenen blir den stående på. Og dermed vil jeg få lyd i planken etter dette...

Noen som vet?
    Kan f.eks sette i cron manager at boksen restartes klokka 4 på natta.
    Så sette opp så vu+ starter opp altid på Discovery Science, dette gjør du via enigma2-plugin-systemplugins-startupservice.

Så på addons download finner du plugin som heter Startup To Standby.

Du for en restart, men ikke noe lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PurpleHaze
    Nei, så vidt jeg kan se i farten er det bare mips-filer.
    Min manual sier det er en 250 MHz IBM PowerPC Processor (350 Mips) - men MIPS betyr vel her bare antall instruksjoner per sekund . men kan det overstige klokkefrekvensen da?

Dessuten er det 'Dokumentstandard November 2004 Rev. 1.0 Softwarestandard Release 1.0x' - og det innebærer vel også at det ikke er en mips box.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Jeg har Dreambox med Scam 3.59 installert, og den dekoder NRK, STV og DR uten kort.

Det fungerer imidlertid ikke med Scam 3.59 på Black Hole på Vu+ Duo. Hvorfor ikke?
    Angående Scam 3.59 - over et mitt innlegg. Da TV Titter "siterte" meg endret han sitatet til Dreambox 7020 og derved har det blitt mange innlegg med kommentarer hvordan det er mulig.

Men jeg har altså aldri skrevet det var en 7020.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Angående Scam 3.59 - over et mitt innlegg. Da TV Titter "siterte" meg endret han sitatet til Dreambox 7020 og derved har det blitt mange innlegg med kommentarer hvordan det er mulig.

Men jeg har altså aldri skrevet det var en 7020.
    Oops, da får jeg bare beklage! Men jeg skjønner ikke hvorledes det har kunnet skje, må ha hatt et anfall av sinnsforvirring....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @TV-titter
    Det var en sleip måte å få hjelp på. Forandre på andres sitat for å få hjelp selv.

Er flere tråder om dreambox og det hadde ikke vært noe problem for deg å fått hjelp der uten å gjøre det på denne måten.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Takk for tipset, men det hjelp ikke.

Jeg har nå følgende smb.conf innhold etter retting:

[global]
    printcap name = /dev/null
    load printers = no
    guest account = root
    log file

og fortsatt får jeg smb.log oppdatert hver halvtime.

Men jeg må ha gjort noe feil (gikk ut av ftp og restartet VU+DUO). Her er ny start på smb.log

[2000/01/01 01:00:43, 0] /dreambox/oe.openpli/build-vuduo/tmp/work/samba-3.0.24-r2/samba-3.0.24/source/lib/pidfile.cidfile_create(104)
    ERROR: smbd is already running. File /var/run/smbd.pid exists and process id 268 is running. (Smiley står for "c:" pluss "p" uten mellomrom)

hvilket vel betyr at oppdateringen ikke gikk riktig for seg. Men innholdet er korrekt som vist ovenfor.

What next ?
    Hei

Min smb.conf starter helt likt som din. Mer enn det er jeg redd ikke jeg har noen løsning på. Jeg googlet min feilmelding og da fant jeg den løsningen jeg refererte til og som fungerte hos meg og mitt problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Tenkte jeg skulle legge inn picon i Blackhole. Ønsker å kjøre disse fra USB. Hvor får jeg valgt at picon skal leses fra USB?
    Ingen som har en løsning på dette?

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Ingen som har en løsning på dette?
    Jeg legger picons i /mnt/usb/picon uten å fortelle det til Black Hole på noen måte. Det bare fungerer.

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min manual sier det er en 250 MHz IBM PowerPC Processor (350 Mips) - men MIPS betyr vel her bare antall instruksjoner per sekund . men kan det overstige klokkefrekvensen da?

Dessuten er det 'Dokumentstandard November 2004 Rev. 1.0 Softwarestandard Release 1.0x' - og det innebærer vel også at det ikke er en mips box.
    Prosessoren din er en ppc-prosessor (ppc = Power PC).

I denne sammenhengen (dvs når du skal finne en binær som kjører på din prosessor) har ikke mips noe med ant instruksjoner å gjøre, det er betegnelsen på en prosessor-arkitektur.
    Som jeg har sagt tidligere i denne tråden har du i en DB enten ppc eller mips, mens VU+ har mips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    @TV-titter
    Det var en sleip måte å få hjelp på. Forandre på andres sitat for å få hjelp selv.

Er flere tråder om dreambox og det hadde ikke vært noe problem for deg å fått hjelp der uten å gjøre det på denne måten.
    Du får sannelig se og passe deg litt for hva du skriver. Jeg har vel for p. ikke gjort det med vilje eller hensikt, er du så dum at du tror det?

Jeg har tenkt mye på hvorledes det kunne ha skjedd og jeg vet at jeg surret med det, men kan ikke rekonstruere hendelsen.

Jeg kan huske at sprøsmålet om type DB dukket opp mens jeg skrev svaret, og jeg mener at jeg i farten ikke så eller tenkte over at jeg hadde sitatet i vinduet, men gikk i stedet tilbake til florrepus' post for å se hvilken DB han hadde. Og det fant jeg jo ikke, men da jeg så kom tilbake til mitt postvindu har jeg altså kommet i skade for å skrive 7020 inn i sitatet i tillegg til i min egen tekst.

Jeg har vært meget aktiv - dog helt andre steder enn på TV-fora i mange år og vet inderlig godt at det er en selvfølge at man ikke endrer et sitat. Man må være veldig tjukk i hue for å gjøre det, og hva skulle man kunne oppnå med det? Og du har vel sett at jeg ba om unnskydning for det?

Alle kan gjøre en feil, men det er heller ingen feil å tenke før man trykker på last-opp knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PurpleHaze
    Prosessoren din er en ppc-prosessor (ppc = Power PC).

I denne sammenhengen (dvs når du skal finne en binær som kjører på din prosessor) har ikke mips noe med ant instruksjoner å gjøre, det er betegnelsen på en prosessor-arkitektur.
    Som jeg har sagt tidligere i denne tråden har du i en DB enten ppc eller mips, mens VU+ har mips.
    Ikke at det betyr noe, men når det står at en 250 MHz ppc prosessor er "350 Mips", så ligger det vel nær å tro at det har noe med "Million Instructions per Second" å gjøre? Hva annet kunne 350 Mips bety? At 250 MHz (ppc) er ekvivalent med 350 Mips?

For moro skyld tok jeg en titt her:

Instructions per second - Wikipedia, the free encyclopedia

og fant bl.a.

PowerPC 750 0005250 525 MIPS at 233 MHz 02253 2.3 1997

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epg

Ser at det har vært skrevet litt tidligere angående det å få EPG til å virke automatisk. Hvis du bruker openPLi, så laster du inn EPGRefresh plugin fra plugin-meny. Du trenger ikke tenke på hvilken transponder som leverer EPG, kun lage noen enkle settinger i menyen. EPG lastes inn daglig for 7 dager frem uten at tuneren behøver å slå seg på fra vanlig standby. Har fungert utmerket for meg i mange uker nå.

Newcomer bjorntj sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bruker du ikke xmlimport og rytec sources istedenfor? Mye bedre...

BTJ

Side 87 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •