VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 84 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyTapaz
    Jeg gikk til det skritt å anskaffe en VU+, ble litt lei HD-PVR en til CD. Men selv om Vu+'en ser fin ut så tror jeg at jeg trenger litt hjelp til å få bilde på TV'en.

Jeg har kommet så langt at jeg har fått lagt inn siste versjon av BlackHole, 1.4.1. Men så er det jamt stopp. Kanalene er søkt inn å jeg ser bilde på de åpne kanalene, og hører radio. Men hvordan i all verden skal jeg få lagt inn cccam, eller tilsvarende slik at jeg får CD-kortet til å virke på de øvrige kanalene?

Jeg har lest og søkt. Men får det rett og slett ikke til.. Noen som har innspill ?
    Det står om dette lenger opp på siden her, for jeg spurte om det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plugins for EPG

Jeg syns ikke EPG virker slik jeg kunne tenke meg. For den viser ikke programmene som går langt fremover, bar det neste programmet, og den viser heller ikke på alle kanaler.

Finnes det en plugins eller noe hvor dette kan ordnes? Eller er det eventuelt et annet image hvor dette er bedre enn på OpenPLI?

Kunne egentlig tenkt meg å hatt det omtrent slik som på CD's HD-PVR boks, hvor en kunne se langt fremover, og sette opptak og påminnelser via den.
    (Dette var forøvrig det eneste jeg likte med den boksen... :|)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellrunef
    Det står om dette lenger opp på siden her, for jeg spurte om det samme.
    Joda, derfor skrev jeg at jeg har lest og søkt, men det som står lengre opp og tidligere i tråden virker ikke. Det eneste som lar seg forandre på er CI'en som følger med i IMAGET. Den kan jeg endre på om jeg vil... Jeg kan til å med fjerne den bare med å slette scriptet som kjører den i gang. Men jeg får altså ikke til å starte CCCam....

Hvor skal jeg begynne å feilsøke? Dere som har en konfigurasjon som virker kan kanskje si noe mere om hvilke filer som er nødvendige og i hvilke kataloger de skal ligge i 1.4.1 versjonen av blackhole.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyTapaz
    Joda, derfor skrev jeg at jeg har lest og søkt, men det som står lengre opp og tidligere i tråden virker ikke. Det eneste som lar seg forandre på er CI'en som følger med i IMAGET. Den kan jeg endre på om jeg vil... Jeg kan til å med fjerne den bare med å slette scriptet som kjører den i gang. Men jeg får altså ikke til å starte CCCam....

Hvor skal jeg begynne å feilsøke? Dere som har en konfigurasjon som virker kan kanskje si noe mere om hvilke filer som er nødvendige og i hvilke kataloger de skal ligge i 1.4.1 versjonen av blackhole.
    Det som er forklart over SKAL fungere. I alle fall hvis det blir gjort korrekt.
    Jeg kan ta det step for step.
    1. Last ned filen BlackHole-VUplus-HACKED.zip i post 1572 ( http://avforum.no/forum/satellitt/98...ml#post1580650)
    2. Pakk den ut og legg filen "NabiloAddons_bh.tgz" i mappen /tmp på Vu+
    3. Velg grønn tast, så gul tast (addons) og velg "Manuel Install Bh packges"
    4. Etter den er installert, så restart boksen (via Meny -> Black Hole Shutdown -> Restart)
    5. Når boksen er oppe igjen, så trykk Grønn tast -> Gul tast (addons), så velg "Addons Download Manager". Under der finner du nå "Nabilo E2 Cams" og der inne ligger det mange forskjellige cam'er.

Det "kan ikke" gå galt.

Lykke til.

Edit: Korrigert pkt.3. Skal selvfølgelig være Bh packges, ikke Ipk.
    HATER når forklaringer er feil.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke EPG virker slik jeg kunne tenke meg. For den viser ikke programmene som går langt fremover, bar det neste programmet, og den viser heller ikke på alle kanaler.

Finnes det en plugins eller noe hvor dette kan ordnes? Eller er det eventuelt et annet image hvor dette er bedre enn på OpenPLI?
    I Black Hole er det et eget EPG panel under blå tast -> Rød tast.
    Her kan man sette den opp til å laste ned EPG fra nettet en gang i døgnet.
    Da blir EPG for 6 døgn lastet ned.

Tror det er Rytec som har laget den delen. Det finnes Rytec plugins til andre imager også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    I Black Hole er det et eget EPG panel under blå tast -> Rød tast.
    Her kan man sette den opp til å laste ned EPG fra nettet en gang i døgnet.
    Da blir EPG for 6 døgn lastet ned.

Tror det er Rytec som har laget den delen. Det finnes Rytec plugins til andre imager også.
    Tusen takk for svar. Kanskje jeg bør prøve Blackhole igjen. Jeg likte egentlig den imaget bedre enn OpenPLI.

Har BH en egen hjemmeside? Jeg kan nemlig ikke finne noen...
    Om ikke, hvor laster en ned siste versjon til Vu+Duo?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har BH en egen hjemmeside? Jeg kan nemlig ikke finne noen...
    Om ikke, hvor laster en ned siste versjon til Vu+Duo?

Vu+ Community

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du trenger ikke å bytte image. Det enkleste er å sette en autotimer som f.eks. hver natt henter EPG-info fra Discovery Science. Da har du EPG for ei uke på alle CD-kanalene.

BjOlav

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Det som er forklart over SKAL fungere. I alle fall hvis det blir gjort korrekt.
    Jeg kan ta det step for step.
    1. Last ned filen BlackHole-VUplus-HACKED.zip i post 1572 ( http://avforum.no/forum/satellitt/98...ml#post1580650)
    2. Pakk den ut og legg filen "NabiloAddons_bh.tgz" i mappen /tmp på Vu+
    3. Velg grønn tast, så gul tast (addons) og velg "Manuel Install Ipk packges"
    4. Etter den er installert, så restart boksen (via Meny -> Black Hole Shutdown -> Restart)
    5. Når boksen er oppe igjen, så trykk Grønn tast -> Gul tast (addons), så velg "Addons Download Manager". Under der finner du nå "Nabilo E2 Cams" og der inne ligger det mange forskjellige cam'er.

Det "kan ikke" gå galt.

Lykke til.

Tusen takk for den "walkthrough"-en.. Jeg hadde aldri klart å se en sammenheng mellom den 'addon-fila' og problemet mitt om ikke jeg hadde fått en slik steg for steg beskrivelse å forsøke. det løste seg til slutt etter litt om og men, men det ser ut til at det var den addon'en som løste det. Jeg skjønner bare ikke hvorfor, siden de forskjellige filene ligger i de samme katalogene som før. Og når jeg forsøker å søke opp cccam-innhold finner jeg ikke noe som ikke var der fra før?? Menmen, nå virker det i alle fall.

Takker og bukker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kunne egentlig tenkt meg å hatt det omtrent slik som på CD's HD-PVR boks, hvor en kunne se langt fremover, og sette opptak og påminnelser via den.
    (Dette var forøvrig det eneste jeg likte med den boksen... :|)
    Jeg installerte nettopp BH 1.4.1 og hadde samme situasjon helt til jeg redigerte 'favoritt-listene' i dreamset 2.32. Husk bare å fjerne alle de tomme linjene i TV-lista, hvis du har det, å erstatt dem med din kanalrekkefølge. Du kan selvfølgelig også lage hvor mange lister du vil. F.eks. Musikk, Film, o.s.v.

Etterpå bør du laste ned epg til hdd hvert døgn slik det ble nevnt ovenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Hvordan ?

Jeg ser på CD sine sider at jeg kan kable via pc til tv, men jeg synes det er tungvindt (stor avstand). Alternativene er enten i "grabbe" filmen, lagre og kopiere via ftp til VU+DUO-boksen, men da bryter jeg vel reglene til CD, eller at jeg kan "laste" filmen direkte fra VU+DUO. Det siste er selvsagt ønskelig, men er det mulig ?

Jeg har kabel fra VU+DUO til routeren allerede.

Kan jeg logge meg på internett fra VU+DUO og se filmene ????? (Det er masse gratisfilmer akkurat nå før jul).8) Canal Digital
    Håper fortsatt på svar.

Et annet spørsmål: Jeg legger merke til at når VU+DUO ikke er slått på med av/på knappen og jeg kaller den opp fra pc-en og ser tv derfra på pc-skjermen, så starter ikke harddisken (som durer litt). Er det noen måte å se på tv-en koblet til VU+DUO uten at harddisken starter ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xlarge
    Du kan sette hardisken til standby etter 1 minutt. Sitter ikke foran tv'n nå men du finner denne instillingen i meny'en ett sted. Da stopper duringen etter 1 min.
    Bruker du picons så legg disse på usb i steden så du bruker hardisken minst mulig.

Duringen er nok vibrasjoner så fest den på nytt og bruk gummi plugger eller noe dempende der du skrur fast hardisken. Og ikke skru til for hardt.

Filmene fra cd rett til vu+ har jeg ikke peiling på. Trenger en plugin nettleser til vu+ kanskje. Vet ikke hvordan Media player deluxe virker, kanskje du kan åpne url fra cd filmene i Media player deluxe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    xlarge
    Du kan sette hardisken til standby etter 1 minutt. Sitter ikke foran tv'n nå men du finner denne instillingen i meny'en ett sted. Da stopper duringen etter 1 min.
    Bruker du picons så legg disse på usb i steden så du bruker hardisken minst mulig.

Duringen er nok vibrasjoner så fest den på nytt og bruk gummi plugger eller noe dempende der du skrur fast hardisken. Og ikke skru til for hardt.

Filmene fra cd rett til vu+ har jeg ikke peiling på. Trenger en plugin nettleser til vu+ kanskje. Vet ikke hvordan Media player deluxe virker, kanskje du kan åpne url fra cd filmene i Media player deluxe.
    Takk for det, men jeg har forsøkt Meny og finner Standby som eget valg, men da blir skjermen svart og det var jo ikke meningen. (Virker på samme måten som om jeg slo av med av/på knappen). Det samme skjer hvis jeg går inn via Timer og velger standby - og setter til 1 min. Var dette feil ?

Men vibrasjonene skal jeg prøve å fikse som du sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg sort bakgrunn når jeg hører på en radiokanal evt en screensaver?
    Kjører med Blackhole 1.4.1

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan ta backup

Jeg har kjørt backup fra plugin backup og fikk ut en bekreftelse som ser omtrent slik ut:

"Image created on /media/hdd/vuplus/duo Tree

Just copy the tree from /media/hdd exept NFI Backupfile: /media/hdd/backup-image-vuplus-20101202_224920.nfi to your USB-stick to be able to restore the current image"

Egentlig enkelt, men jeg er i tvil fordi den nevnte NFI-fil ligger under /hdd/ sammen med div. log-filer.

Under hdd/backup/vuplu/duo ligger 3 filer (boot..., kernel ... og root...) se vedlegg (håper det virker).

Hva skal til USB ?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, men jeg har forsøkt Meny og finner Standby som eget valg, men da blir skjermen svart og det var jo ikke meningen. (Virker på samme måten som om jeg slo av med av/på knappen). Det samme skjer hvis jeg går inn via Timer og velger standby - og setter til 1 min. Var dette feil ?

Men vibrasjonene skal jeg prøve å fikse som du sier.
    Disken setter du i stand- bye etter ønsket tid i Meny-Oppsett-System-Harddisk -Harddisk Oppsett ( her kan du stille tiden harddisken skal gå i "standbye" modus) . Når det gjelder "duringen" , ha du plassert mottakeren inn i en hylle? Har du prøvd å legge tynn isopor plate under føttene til mottakeren. Hos meg hjelp dette betraktelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disken setter du i stand- bye etter ønsket tid i Meny-Oppsett-System-Harddisk -Harddisk Oppsett ( her kan du stille tiden harddisken skal gå i "standbye" modus) . Når det gjelder "duringen" , ha du plassert mottakeren inn i en hylle? Har du prøvd å legge tynn isopor plate under føttene til mottakeren. Hos meg hjelp dette betraktelig.
    Takk skal du ha Digitech. Jeg har den i en hylle, ja og jeg løftet den litt og da var lyden nesten borte. Jeg skal prøve meg frem med isolering.

Du som vet alt Digitech, kan du også svare meg på spørsmålet mitt ovenfor om "web-leser" for å koble opp for film fra canal digital GO ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal til USB ?
    Mener du skal inn i /media/hdd/backup/ så videre inn i mappe med dato og noen andre tall. Der skal du finne vuplus mappen som kopieres til usb.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Olav
    Du trenger ikke å bytte image. Det enkleste er å sette en autotimer som f.eks. hver natt henter EPG-info fra Discovery Science. Da har du EPG for ei uke på alle CD-kanalene.

BjOlav
    Tusen takk for svar.
    Som dere kanskje forstår er jeg helt ny på dette....så hvordan setter jeg en slik timer....? :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Mener du skal inn i /media/hdd/backup/ så videre inn i mappe med dato og noen andre tall. Der skal du finne vuplus mappen som kopieres til usb.
    Det jeg er usikker på er hvor mye av mappetreet som skal tas med på usb. Alternativer:

/media/hdd/ - alt under unntatt nfi-filen

/media/hdd/vuplus/duo - alt under

/vuplus/duo/ - alt under

/duo/ - alt under

mao. skal HELE treet fra /media og nedover være med, eller ?

Som det fremgår av vedlagt bilde ovenfor, så ligger /backup under /hdd på samme nivå som /vuplus. /Backup inneholder en nfi-fil samt div log-filer. Den største filen under /duo ser ut til å være like stor som nfi-filen. Alle tre filene under /duo har samme dato som nfi-filen.

Side 84 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •