VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 81 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 2480
    Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roadrune
    Takk takk

Edit: jeg har ikke setup mode expert i menyen min...
    Expert finner man under Meny-> Oppsett -> System -> Tilpass.
    Øverst der kan man velge oppsett type til Expert

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Expert finner man under Meny-> Oppsett -> System -> Tilpass.
    Øverst der kan man velge oppsett type til Expert
    Fant det, takker

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rimelig desperat

.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank.sande@online.no
    .
    Desperat for ?
    Beskriv problemet, så får du sikkert hjelp !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hard nøtt ??

Har siste OpenPLi 20101205 med Blackhole 138.
    Bruker CCcam 1.1.4 (har prøvd flere CCcam samt evocam)
    Har også prøvd clean install med OpenPLi image.
    Problemet er cam resettes ca. 3-4 ganger i sekundet!!
    Klarer å kode delvis opp, men detter av og til ut.
    Lurer på om det kan være noe galt med boksen? (helt ny)

Noen som har vært borti noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VU+ nybegynner
    Har siste OpenPLi 20101205 med Blackhole 138.
    Bruker CCcam 1.1.4 (har prøvd flere CCcam samt evocam)
    Har også prøvd clean install med OpenPLi image.
    Problemet er cam resettes ca. 3-4 ganger i sekundet!!
    Klarer å kode delvis opp, men detter av og til ut.
    Lurer på om det kan være noe galt med boksen? (helt ny)

Noen som har vært borti noe lignende?
    Har du prøvd med andre Image..? Du mente CCcam 2.14, kanskje..? Jeg har ikke erfart det du nå gjør, men jeg har lest at Black Hole etter 1.3.3, ikke er helt samarbeidsvillig med alle EMUer. Prøv med Black Hole 1.3.3F eller Vix 1.3. Om du prøver Vix, bør du ta en softwaroppdatering like etter installasjonen, for å rette opp noen små bugs. Jeg anbefaler for øvrig at du velger Vu_Plus_HD som skin, hvis du går for Vix. Det er så vidt jeg kan se, det som er mest oversiktelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville opprette en såkalt swapfil på en USB-stick, og det tok bare laaang tid... Jeg satte i gang prosessen for en time siden, og ennå står det og jobber. Er dette normalt? Har noen av dere erfaringer med dette? Det virker som om kommunikasjonen gjennom USB-porten går helt i sirup, i alle fall nå når det skal opprettes en swapfil. Det gikk også tregt da jeg kjørte en script i BH 1.3.3, for å ta en backup av imaget. Da tok det nesten 3 timer.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Jeg ville opprette en såkalt swapfil på en USB-stick, og det tok bare laaang tid... Jeg satte i gang prosessen for en time siden, og ennå står det og jobber. Er dette normalt? Har noen av dere erfaringer med dette? Det virker som om kommunikasjonen gjennom USB-porten går helt i sirup, i alle fall nå når det skal opprettes en swapfil. Det gikk også tregt da jeg kjørte en script i BH 1.3.3, for å ta en backup av imaget. Da tok det nesten 3 timer.
    Jeg lagde 256MB swap fil i BH 1.3.9 og det tok lang tid. Ca. 2 timer.
    Men du kan følge med på oppbyggingen hvis du går inn via FTP og på pinnen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Jeg lagde 256MB swap fil i BH 1.3.9 og det tok lang tid. Ca. 2 timer.
    Men du kan følge med på oppbyggingen hvis du går inn via FTP og på pinnen.
    Takk for svar. Da er det nok ikke så unormalt som jeg fryktet. Det tok noe over en time for å opprette en på 96MB. Men, når den først er opprettet på pinnen, tror jeg at den kan brukes i alle image.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med andre Image..? Du mente CCcam 2.14, kanskje..? Jeg har ikke erfart det du nå gjør, men jeg har lest at Black Hole etter 1.3.3, ikke er helt samarbeidsvillig med alle EMUer. Prøv med Black Hole 1.3.3F eller Vix 1.3. Om du prøver Vix, bør du ta en softwaroppdatering like etter installasjonen, for å rette opp noen små bugs. Jeg anbefaler for øvrig at du velger Vu_Plus_HD som skin, hvis du går for Vix. Det er så vidt jeg kan se, det som er mest oversiktelig.
    Takk for feedback...
    Mente selvfølgelig 2.14
    Har som sagt prøvd en clean install med kun OpenPLi, oppfører seg akkurat lik.
    Kan det være noen feil på nyere utgaver av OpenPLi?
    Prøver selvfølgelig Vix, men sw oppgradering gjøres fra boksen eller lastes inn ved USB?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BlackHole 1.3.4c

Får ikke trådløs adapter til å funke. Er det noen som har gode råd? Finner ikke noen plugins som hjelper :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VU+ nybegynner
    Takk for feedback...
    Mente selvfølgelig 2.14
    Har som sagt prøvd en clean install med kun OpenPLi, oppfører seg akkurat lik.
    Kan det være noen feil på nyere utgaver av OpenPLi?
    Prøver selvfølgelig Vix, men sw oppgradering gjøres fra boksen eller lastes inn ved USB?
    Etter at du har installert Vix via USB, og fått den på nett, skal du bare finne softwareoppdatering i menyen.

OpenPli har jeg aldri testet selv. Jeg har holdt meg til BH 1.3.3F i labg tid, og har sniffet litt på mange andre image i mellomtiden. Det hele handler til sist om personlige preferanser, men jeg har nå forlatt BH 1.3.3F, til fordel for Vix 1.3. Vix har det man trenger av plugins og addons, og mer kommer etter hvert. I tillegg er utvikleren sterkt involvert i et forum, hvor man får all hjelp og støtte. Jeg kunne postst linken her, men jeg husker i farten ikke reglene for å linke til andre forum...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å tatt opp noen konserter på MTV HD, så kunne jeg tenkt meg hatt de på DVD. Vet att jeg ikke får HD å full lyd på dvd plate, da 1 times opptak havner på ca 20 GB etter konvertering til MPEG2.

Men hva gjør jeg får å få best mulig lyd? Bilde er jo ikke så viktigt her (sjølsagt ikke helt rævva bilde)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msun
    Får ikke trådløs adapter til å funke. Er det noen som har gode råd? Finner ikke noen plugins som hjelper :roll:
    Har den fungert i andre image..? Det er ikke alle adapterne som funker, etter som jeg forstår. Det finnes noen lister rundt om på nettet, hvor de adapterne som folk har fått til å fungere, er oppført.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at du har installert Vix via USB, og fått den på nett, skal du bare finne softwareoppdatering i menyen.

OpenPli har jeg aldri testet selv. Jeg har holdt meg til BH 1.3.3F i labg tid, og har sniffet litt på mange andre image i mellomtiden. Det hele handler til sist om personlige preferanser, men jeg har nå forlatt BH 1.3.3F, til fordel for Vix 1.3. Vix har det man trenger av plugins og addons, og mer kommer etter hvert. I tillegg er utvikleren sterkt involvert i et forum, hvor man får all hjelp og støtte. Jeg kunne postst linken her, men jeg husker i farten ikke reglene for å linke til andre forum...
    Takker for kjapp tilbakemelding.
    Er ute på reis nå, men prøver i neste uke.
    Legger ut resultat etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den fungert i andre image..? Det er ikke alle adapterne som funker, etter som jeg forstår. Det finnes noen lister rundt om på nettet, hvor de adapterne som folk har fått til å fungere, er oppført.

Ja, har et ASUS adapter. Har fungert på alle tidligere Black Hole img. jeg har prøvd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp;-)

Når jeg roper 'hjelp' er det bare fordi jeg er overveldet. Har nå lest fra side 1 til 11, og ennå er det mange titalls sider å pløye igjennom!

Ja, jeg tror på VU+duo!

Men kunne muligens tenke meg en T-tuner i tillegg til S-tuner. Får se om det kanskje er kommet, er bare i februar med lesingen...

Men selv for en som har tuklet litt med Dreambox før er det ganske overveldende når jeg leser noen av digitech sine utredninger. Det er kanskje mye som overlapper, men netto må det vel være en ganske solid bunke med saker og tring man kan gjøre; all slags software 'duppeditter' man kan legge inn.

Finnes det et omfattende, lettfattelig og komplett skriv som forklarer alle steg, fra du setter strøm på boksen til du er oppe og kjører 'in the fast lane'?

Bare en slags kommentar til jeg har fått lest alt sammen. Blir det DM8000 eller Vu+? Det kan se ut som at VU+ har noen hardware fordeler fremfor DM, i tillegg til at den ikke har noen drawbacks mht. software?

Men prisforskjellen som har vært et viktig poeng, er ikke den noe mindre nå på slutten av 2010, enn den var i februar 2010?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Når jeg roper 'hjelp' er det bare fordi jeg er overveldet. Har nå lest fra side 1 til 11, og ennå er det mange titalls sider å pløye igjennom!

Ja, jeg tror på VU+duo!

Men kunne muligens tenke meg en T-tuner i tillegg til S-tuner. Får se om det kanskje er kommet, er bare i februar med lesingen...

Men selv for en som har tuklet litt med Dreambox før er det ganske overveldende når jeg leser noen av digitech sine utredninger. Det er kanskje mye som overlapper, men netto må det vel være en ganske solid bunke med saker og tring man kan gjøre; all slags software 'duppeditter' man kan legge inn.

Finnes det et omfattende, lettfattelig og komplett skriv som forklarer alle steg, fra du setter strøm på boksen til du er oppe og kjører 'in the fast lane'?

Bare en slags kommentar til jeg har fått lest alt sammen. Blir det DM8000 eller Vu+? Det kan se ut som at VU+ har noen hardware fordeler fremfor DM, i tillegg til at den ikke har noen drawbacks mht. software?

Men prisforskjellen som har vært et viktig poeng, er ikke den noe mindre nå på slutten av 2010, enn den var i februar 2010?
    Ja , du har rett, selv om DM 8000 HD prisene er blitt redusert litt i slutten av 2010 , er prisene til VU+ Duo tilsvarende redusert, som gjør ikke VU+Duo mindre atraktiv Betalte 4295 for min i februar 2010 , hele 895 kr. mer enn det mottakeren koster idag.

Manualen du savner ...." som forklarer alle steg, fra du setter strøm på boksen til du er oppe og kjører 'in the fast lane'?.." har aldri vært skrevet, og jeg tviler på at den blir noen gang skrevet, da Linux er i kontinuerlig utvikling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Ja ,
    Manualen du savner ...." som forklarer alle steg, fra du setter strøm på boksen til du er oppe og kjører 'in the fast lane'?.." har aldri vært skrevet, og jeg tviler på at den blir noen gang skrevet, da Linux er i kontinuerlig utvikling.
    Hi digi, ja det er nok forståelig. Men en slags index over ulike features, problemer, løsninger? Som f.eks. denne tråden - den inneholder veldig mye info, men er ikke særlig søkbar?

Jeg bare tenker høyt; det er godt mulig det bare er slik det er, jfr. Trond Kirkvaags glimrende sketch

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Hi digi, ja det er nok forståelig. Men en slags index over ulike features, problemer, løsninger? Som f.eks. denne tråden - den inneholder veldig mye info, men er ikke særlig søkbar?

Jeg bare tenker høyt; det er godt mulig det bare er slik det er, jfr. Trond Kirkvaags glimrende sketch
    Jeg anbefaler å bare hoppe i det. Om du har litt erfaring fra Dreambox, vil det nok gå som en lek. Jeg har en Relook 400s fra før, så spranget til en Vu+ Duo var sånn sett større for meg, enn det vil bli for deg, og jeg opplevde det som en smertefri operasjon.

Ut av boksen med tuneren, plugg den i, se at alt er OK. Last inn (via USB-pinne) det imaget du har lyst til å starte med, og kjør i vei. Jeg vil anbefale Vix 1.3, som både er et bra og dynamisk image. Om du går for dette, er det lurt å foreta en softwareoppdatering like etter installasjonen, slik at du får en oppdatert versjon uten bugs.

Side 81 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •