VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 79 av 124 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IR Extender

Noen som vet om en grei IR Extender som fungerer sammen med VU+ duo?
    Helst kablet da den ikke trenger å være mer enn 3-4 meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig en VU+ DUO på vei , men har jo noen spørsmål mens jeg venter:

1: Hvilket image bruker folk nå?
    2: Hva bruker dere til bakcup? Dreamset?
    3: Har noen en oppdatert satelites.xml for 0,8W 4,8E 13E og 19E som de har lyst å dele?
    4: Hva måtte jeg gjøre for å få norsk hvit tekst?

Har fulgt denne tråden fra dag1, men husker ikke alt, og det er fryktelig mye å lese gjennom....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Jeg bruker blackhole 1.3.8 og veldig fornøyd med den.
    2. Jeg bruker dreamboxedit til å ta backup og redigere/lage kanalliste.
    Google etter dreamboxedit guide, (må være til enigma 2).

Du kan også laste ned ett script i blackhole i addons /scripts, og starte det via addons-script. Da tar du backup av hele blackhole med kanalliste, plugins og hva annet du har lagt inn. Du velger selv om du skal legge backup på usb eller hardisk.

3.Oppdateres daglig: satellites.xml generator / transponder .ini generator
    Eller var det kanalliste du tenkte på?

4. I blackhole trengte jeg ikke å gjøre noe, teksten var hvit.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roadrune
    Da har jeg endelig en VU+ DUO på vei , men har jo noen spørsmål mens jeg venter:

1: Hvilket image bruker folk nå?enkel
    2: Hva bruker dere til bakcup? Dreamset?
    3: Har noen en oppdatert satelites.xml for 0,8W 4,8E 13E og 19E som de har lyst å dele?
    4: Hva måtte jeg gjøre for å få norsk hvit tekst?

Har fulgt denne tråden fra dag1, men husker ikke alt, og det er fryktelig mye å lese gjennom....
    Bruker Dream Elite ( Black Hole ) 1.3.4c , det er uten tvil den mest gjennomtenkte image jeg har testet på mine VU+ mottakere.
    Til redigering av kanallister bruker jeg Dreamset 2.32 , passer til alle mottakere jeg eier og har eid ( Dreambox, Coolstream, IPbox 9900 m.m)
    Oppdatert kanalliste til din VU+ finner du her på foumet ( søk etter Tandberg kanallister ....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Bruker Dream Elite ( Black Hole ) 1.3.4c , det er uten tvil den mest gjennomtenkte image jeg har testet på mine VU+ mottakere.
    Til redigering av kanallister bruker jeg Dreamset 2.32 , passer til alle mottakere jeg eier og har eid ( Dreambox, Coolstream, IPbox 9900 m.m)
    Oppdatert kanalliste til din VU+ finner du her på foumet ( søk etter Tandberg kanallister ....
    Har du en link til nedlasting av det imaget? Google virker ikke her, ser det ut som...

Er det nødvendig å installere nyeste originale firmware først for å oppdatere drivere, eller ligger alt det i imaget også?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DreamEliteBH_VUDUO_134C_USB
    DreamEliteBH_VUDUO_134C_USB.zip - 4shared.com - online file sharing and storage - download

Tror ikke du kan oppdatere til nyeste driverene i dette imaget. Husker youtube ikke virket, men det fikset seg ved å installere til ny version. Finner den på downloads i imaget.

Fikk problemer med lyden med dette imaget, men jeg var kanskje den eneste. Da jeg har ikke lest om att andre hadde lyd problemer.

Ellers så for nye vti 2.2 også bra skryt fra flere.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    DreamEliteBH_VUDUO_134C_USB
    DreamEliteBH_VUDUO_134C_USB.zip - 4shared.com - online file sharing and storage - download

Tror ikke du kan oppdatere til nyeste driverene i dette imaget. Husker youtube ikke virket, men det fikset seg ved å installere til ny version. Finner den på downloads i imaget.

Fikk problemer med lyden med dette imaget, men jeg var kanskje den eneste. Da jeg har ikke lest om att andre hadde lyd problemer.

Ellers så for nye vti 2.2 også bra skryt fra flere.
    You Tube på DE 134C er overhodet ikke noe problem. Først må man innstallere fra Extensions - Software Management og etterpå via "Software Update" lastes ned riktig versjon + siste driver pakke.
    DE 134C er stabil som fjell her og jeg har ikke planer å teste andre image en stund. :lol:
    @grimm70 - Har ikke opplevd noe audio problemer her ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Ser ut som om boksen kommer imorgen, så da blir det testing, og sikkert flere spm...

Ett med en gang, forresten:

Må jeg legge inn softcam manuelt i BH nå, eller ligger det klart i image/til nedlasting? Trenger vel CCcam eller MGcam for viasatan og Anal digital?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD / Blu Ray

Hei

Er det noen som har testet ekstern DVD eller BluRay med Vu+Duo?
    Eks. Denne: Sony Blu-Ray Burner BDX-S500U Slim Line
    Vil det virke på samme vis som en usb disk?

Laverda

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You Tube på DE 134C er overhodet ikke noe problem. Først må man innstallere fra Extensions - Software Management og etterpå via "Software Update" lastes ned riktig versjon + siste driver pakke.
    DE 134C er stabil som fjell her og jeg har ikke planer å teste andre image en stund. :lol:
    @grimm70 - Har ikke opplevd noe audio problemer her ?
    Fikk noen ganger ikke lyd da jeg byttet kanal, løste seg ved å slå over på en annen kanal og så tilbake. Og volume knappen(tror det var på hd kanalene) så kunne jeg ikke justere styrken på lyden, virket som det bare var lyd på eller lyd av. Testet bare dette imaget i 3-4 dager.

Det stod at DE 134C var test image da jeg lastet det ned, så var det en slags beta tenkte jeg med enkelte små bugs. Og at det var årsaken til lyd problemene.

Feilen jeg gjorde var nok at jeg ikke tok en software update. Trodde ikke dette var mulig da det ikke er support til dette imaget lenger, så jeg prøvde ikke engang med software update. Så jeg skulle prøvd ;-)

Men er nå fornøyd med blackhole 1.3.8 at jeg ikke har lagt inn nyeste version engang. Alt virker glimrende, raskt og pent å se på. Og alle opptakene mine virker, som er ett stort + for meg hehe. Har hatt noen irriterende problemer med opptak på andre image jeg har testet.
    Minus er at blackhole ikke har softcam support.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg ble igår varslet på pc-en av Norton Internet Security at det var blokkert et angrep fra ip 89.149.208.15 - attacker url : yfypugikefuzi.dyndns-remote.com/s3/ - fra 10.0.0.5 (som er Vu+Duo). Traffic description TCP, Port 4630.

Detaljer: The attack was resulted from \DEVISE\HARDDISKVOLUME2\PROGRAMFILER\MOZILLA FIREFOX\FIREFOX.EXE.

Jeg gikk selvsagt inn på Whois By IP Address og fant en tysk adresse.

Norton kuttet selvfølgelig - som action, nettkoblingen til 10.0.0.5 som var VU+DUO. Jeg måtte deretter (senere) restarte VU+DUo for å få nettkoblingen til den å virke igjen.

Trolig er dette relativt uskyldig, men har noen kunnskap om flere slike "attack" ? Jeg har jo ventet meg lenge at enheter i nettet som ikke har egen viruskontroll, skal gi trubbel (mobiler osv.).
    Hvilket image gjelder dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blackhole image

Fikk noen ganger ikke lyd da jeg byttet kanal, løste seg ved å slå over på en annen kanal og så tilbake. Og volume knappen(tror det var på hd kanalene) så kunne jeg ikke justere styrken på lyden, virket som det bare var lyd på eller lyd av. Testet bare dette imaget i 3-4 dager.

Det stod at DE 134C var test image da jeg lastet det ned, så var det en slags beta tenkte jeg med enkelte små bugs. Og at det var årsaken til lyd problemene.

Feilen jeg gjorde var nok at jeg ikke tok en software update. Trodde ikke dette var mulig da det ikke er support til dette imaget lenger, så jeg prøvde ikke engang med software update. Så jeg skulle prøvd ;-)

Men er nå fornøyd med blackhole 1.3.8 at jeg ikke har lagt inn nyeste version engang. Alt virker glimrende, raskt og pent å se på. Og alle opptakene mine virker, som er ett stort + for meg hehe. Har hatt noen irriterende problemer med opptak på andre image jeg har testet.
    Minus er at blackhole ikke har softcam support.
    Hei Blackhole får full softcam suport hvis man legger inn denne patcha oppdateringen legges enkelt inn med Dcc , restart Vu+duo deretter grønn og addon med gul knapp og alt ligger for nedlasting

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Kaon.
    Den var suveren :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av xlarge
    Jeg ble igår varslet på pc-en av Norton Internet Security at det var blokkert et angrep fra ip 89.149.208.15 - attacker url : yfypugikefuzi.dyndns-remote.com/s3/ - fra 10.0.0.5 (som er Vu+Duo). Traffic description TCP, Port 4630.

Detaljer: The attack was resulted from \DEVISE\HARDDISKVOLUME2\PROGRAMFILER\MOZILLA FIREFOX\FIREFOX.EXE.

Jeg gikk selvsagt inn på Whois By IP Address og fant en tysk adresse.

Norton kuttet selvfølgelig - som action, nettkoblingen til 10.0.0.5 som var VU+DUO. Jeg måtte deretter (senere) restarte VU+DUo for å få nettkoblingen til den å virke igjen.

Trolig er dette relativt uskyldig, men har noen kunnskap om flere slike "attack" ? Jeg har jo ventet meg lenge at enheter i nettet som ikke har egen viruskontroll, skal gi trubbel (mobiler osv.).
    Hvilket image gjelder dette?
    Svar

Devicename: dm8000 (Feil, er VU+DUO, men altså simulert)
    Enigma Version: OpenPLi 2010-10-04-master
    Image Version: openpli-2010-05-21
    Frontprozessor Version: VNone
    Webinterface Version: 1.6.2

mvh
    xlarge

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som husker hvordan man kan "bla seg fremover i kanalene" fortere. F.eks. nå man går inn på kanallista - trykker rød knapp (alle) - så skal det gå an å trykke f.eks 2 ganger raskt på 3 tallet - så hoppes det frem til kanalene som begynner på D. Har fått det til før, men har selvsagt glemt dette nå:???:

Se der ja ..... fant det ut selv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv nå og vurderer denne, samt et pr andre.

Positive/negative erfaringer sålangt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pierce
    Sitter selv nå og vurderer denne, samt et pr andre.

Positive/negative erfaringer sålangt?
    Hvilke andre er det du vurderer da? Og hvilke egenskaper betyr mest for deg?

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Hvilke andre er det du vurderer da? Og hvilke egenskaper betyr mest for deg?

Mach III
    Sett feks på S9, IPbox9900
    hmdi, hd boks, cccam, brukervennlig, 2 tunere er jo noen av egenskapene

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har installert dette img., men får ikke det trådløse adapteret til å funke. Er det noen som har tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msun
    Har installert dette img., men får ikke det trådløse adapteret til å funke. Er det noen som har tips?
    Jeg bruker ikke dette imaget, og heller ikke WiFi, men jeg har vært borti en plugin for WLAN, så i påvente av bedre tips, kan du kanskje prøve lykken i plugin-jungelen..? Se etter en plugin/addon som har med WLAN å gjøre.

Lykke til uansett!

Side 79 av 124 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •