VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 78 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2480
    Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei grimm70 eller noen av dere andre som har DreamEliteBH_VUDUO_134C_USB på boksen nå:

Hva skjer hvis dere klikker to ganger på opptaksliste knappen?
    Kommer dere til "select location" (for valg sti for av lagning av film)?
    Jeg lagrer til flere undermapper og er avhengig av at jeg kan velge mellom flere BÅDE når jeg skal ta opptak og se opptak.

Og har dere "plasseing"-alternativet (som vist på bilde under her) under "Timer"?
    (den brukes til å velge hvilken undermappe jeg skal ta opp til på det aktuelle opptaket)

Jeg husker ikke om dette var en plugin jeg la inn for lenge siden, eller om dette er default.
    Ingen av mine kamerater som kjører DE BH 1.33x har den muligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TBJ
    Fikk bare opp /hdd/movie/ i Timer.

Men opptaksliste knappen, hvor er den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

opptak VU+ DUO Twin Tuner HD

hei.
    Når jeg spiller av opptakene jeg har gjort på min VU+ DUO Twin Tuner HD med pli image, stopper opptaket, bilde flimrer en del også.
    Får det i gang igjen, med å spole litt fra og tilbake!!
    Er det noen som har samme problemet, og har en løsning på det irriterende problemet?? .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lhk
    hei.
    Når jeg spiller av opptakene jeg har gjort på min VU+ DUO Twin Tuner HD med pli image, stopper opptaket, bilde flimrer en del også.
    Får det i gang igjen, med å spole litt fra og tilbake!!
    Er det noen som har samme problemet, og har en løsning på det irriterende problemet?? .
    Kanskje bug i den versionen du bruker. Prøv å oppdater "software update" Du finner dette i Meny'en ett eller annet sted på Pli. Jeg husker ikke hvor.

Du skal ikke miste noen instillinger da du tar software update, men har du noe viktig så kan du med fordel ta backup av disse sånn i tilfelle uhell.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    TBJ
    Fikk bare opp /hdd/movie/ i Timer.
    Håper det er bare pga. du ikke har laget og bookmarket undermapper.
    Man bookmarker undermapper ved å trykke to ganger på opptaksliste-knappen (som jeg kaller den).

Men opptaksliste knappen, hvor er den.
    Den knappen man trykker for å få frem opptakene sine.
    Knappen mellom meny og audio.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TBJ

Stemmer det du håpet på. Jeg har ikke laget og bookmarket undermapper.

Nå testet jeg opptaksliste-knappen. Har bare brukt mediaplayer og bladd meg frem til opptak.

Prøvde å dobbelklikke på opptaksliste knappen nå. Fikk opp Select Location.......... Please select the movie path...

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TBJ

Stemmer det du håpet på. Jeg har ikke laget og bookmarket undermapper.

Nå testet jeg opptaksliste-knappen. Har bare brukt mediaplayer og bladd meg frem til opptak.

Prøvde å dobbelklikke på opptaksliste knappen nå. Fikk opp Select Location.......... Please select the movie path...
    Takker. Da ser det ut som den muligheten er default (var redd det var en plugin som jeg hadde lagt til og som jeg ikke fant igjen).
    Da er det ingenting som nå hindrer meg å leke meg med nye imager.
    Skal kjøre BlackHole Vu+ Duo 1.3.8 Multiboot i flash og teste div. imager på pinne igjen (nå er det lenge siden jeg har lekt meg skikkelig).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanalliste, feilvisning!

Har noen av dere opplevd at kanallisten ikke vises riktig på tuneren? Jeg har lagret listen i Dreamedit, samt at den skal finnes i backupen gjort med Backup Tool v1.3. Problemet er at når jeg overfører dette til tuneren, vises alle kanalene som n/a, altså n/a vises i stedet for kanalnavnet. Klikker jeg på en kanal, kommer det opp melding om at jeg må sjekke tuneroppsettet. Oppsettet er fint, for jeg kan søke inn kanalene, men overføring av den lagrede listen gir feilvisning. Bare så det er sagt; om jeg laster ned igjen den samme listen som gir feil visning på tuneren, ser den identisk ut som den jeg har lagret på PC-en, altså ingen feilvisning her.

Om du har opplevd dette, og spesielt om du har en løsning, håper jeg du kan gi et hint eller to.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut for meg at du har feil satelittes.xml i /etc/tuxbox/ og at den ikke samsvarer med kanal listen din.

Har du oppdatert noe på din vu+, sjekk om satelittes.xml liggende på vu+ er lik den som du har tatt backup av på pc'n. Du kan se forskjell på størrelsen av filene(byte).

Med feil satelittes.xml kan du fortsatt søke inn kanaler.
    Test med å legge inn en ny satelittes.xml. Husk å restarte.
    satellites.xml generator / transponder .ini generator

Ta backup av satelittes.xml som du har fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut for meg at du har feil satelittes.xml i /etc/tuxbox/ og at den ikke samsvarer med kanal listen din.

Har du oppdatert noe på din vu+, sjekk om satelittes.xml liggende på vu+ er lik den som du har tatt backup av på pc'n. Du kan se forskjell på størrelsen av filene(byte).

Med feil satelittes.xml kan du fortsatt søke inn kanaler.
    Test med å legge inn en ny satelittes.xml. Husk å restarte.
    satellites.xml generator / transponder .ini generator

Ta backup av satelittes.xml som du har fra før.
    Takk for innspill! Jeg skal sjekke dette, men satellites.xml oppdateres vel når jeg overfører backupen (VuSettingsBackup_V13) jeg har på PC-en..?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldrig brukt VuSettingsBackup_V13 så er usikker på hvordan den fungerer. Men om den tar backup av div ting + kanal lista til pc så skulle det ikke være noe problem å overføre det tilbake til vu+.

Etter du har lagt tilbake backup fra pc til vu+ så restart og sett opp tuneroppsettet på nytt.

Det jeg mente med om du hadde oppdatert noe på vu+, var software update eller kanskje plugin med satelittes instillinger eller lignende som da kanskje hadde byttet ut satelittes.xml på vu.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente med om du hadde oppdatert noe på vu+, var software update eller kanskje plugin med satelittes instillinger eller lignende som da kanskje hadde byttet ut satelittes.xml på vu.
    Nei, ingen oppdateringer. Jeg har alltid brukt backupen fra PC-en, men nå funket det plutselig ikke. Dvs, filene flyttes fint over, men kanalene vil ikke fram i displayet. Prøver med nytt image nå...

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er også SIF Team på banen med image utvikling for VU+Duo Twin.
    Mottakeren får uten tvil oppmeksomheten den absolutt fortjener :-D :

SifTeam Extrem Edition r107 (vuduo) New Links - VU+ Duo Images

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Permanent timeshift

Sitat Opprinnelig postet av bajac

Ha nå fått testet plugin for permanent timeshift. Fungerer utmerket :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha nå fått testet plugin for permanent timeshift. Fungerer utmerket :-D

Heisann

Hvordan fikk du det til?

Har overført fila via ftp, og installert, og enigma sier den har installert 1 pkg.
    Men skjer ikkeno når jeg spoler tilbake etter å ha sett på kanalen en tid.
    har også vent meg til denne funksjonen hos Topfield, og skulle gjerne hatt dette til å funke.

har retartet enigma også, men må det aktiveres noe sted?

mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Permanent timeshift

Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Heisann

Hvordan fikk du det til?

Har overført fila via ftp, og installert, og enigma sier den har installert 1 pkg.
    Men skjer ikkeno når jeg spoler tilbake etter å ha sett på kanalen en tid.
    har også vent meg til denne funksjonen hos Topfield, og skulle gjerne hatt dette til å funke.

har retartet enigma også, men må det aktiveres noe sted?

mvh
    C

Her er en liten how-to-do for nybegynnere (som meg selv):

Legge inn permanent timeshift:

- Last ned ”File browser” til VU+ fra plugin menyen, og reboot.
    - Last ned ”Permanent timeshift” plugin til pc.
    - Koble opp til VU+ ved å skrive ftp://<ip-adressen til boksen>
    - Forutsetter at VU+ er på nett
    - Brukernavn: root, ingen passord hvis du ikke har satt passord.
    - Åpne opp ftp i windows utforsker.
    - Permanent timeshift-fila (ipk-format), kopieres over i temp-mappa i boksen, som du finner vha. windows utforsker.
    - Start ”file browser” i VU+ og finn fila i temp-mappa.
    - Markèr fila og deretter ”grønn” knapp for install.
    - Etter installed: Reboot
    - Permanent timeshift er nå default aktivert med inntil 180 minutter konstant tilbakespolingsmulighet, dvs. harddisk vil nå nødvendigvis bli stående å snurre hele tiden. Harddisk slår seg likevel av i standby hvis du har satt den til å slå av dersom inaktiv.
    - Selve tilbakespolingsmuligheten aktiverer du hver gang du har byttet kanal ved å trykke pauseknappen 2 ganger.
    - Finn timeshift settings i menyen for oppsett > system, og lag egne settinger om du vil.

Lykke til :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du må klikke to ganger på pauseknappen, høres det ikke ut som om timeshift er riktig installert. Slik fungerte det på min Vu+ rett av esken...

Med timeshift riktig installert får man bl.a opp en meny hvor man kan gjøre forskjellige settinger, f.eks bestemme at timeshift ikke aktiveres før man har vært inne på samme kanal i minst 20 sekunder, eller bare fem for den del. Det er også mange andre muligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten how-to-do for nybegynnere (som meg selv):

Legge inn permanent timeshift:

- Last ned ”File browser” til VU+ fra plugin menyen, og reboot.
    - Last ned ”Permanent timeshift” plugin til pc.
    - Koble opp til VU+ ved å skrive ftp://<ip-adressen til boksen>
    - Forutsetter at VU+ er på nett
    - Brukernavn: root, ingen passord hvis du ikke har satt passord.
    - Åpne opp ftp i windows utforsker.
    - Permanent timeshift-fila (ipk-format), kopieres over i temp-mappa i boksen, som du finner vha. windows utforsker.
    - Start ”file browser” i VU+ og finn fila i temp-mappa.
    - Markèr fila og deretter ”grønn” knapp for install.
    - Etter installed: Reboot
    - Permanent timeshift er nå default aktivert med inntil 180 minutter konstant tilbakespolingsmulighet, dvs. harddisk vil nå nødvendigvis bli stående å snurre hele tiden. Harddisk slår seg likevel av i standby hvis du har satt den til å slå av dersom inaktiv.
    - Selve tilbakespolingsmuligheten aktiverer du hver gang du har byttet kanal ved å trykke pauseknappen 2 ganger.
    - Finn timeshift settings i menyen for oppsett > system, og lag egne settinger om du vil.

Lykke til :wink:

Flott takk for flott instruksjon.

Ja stusser også litt over det som hamram sier, at en må aktivere timeskift funskjonen vha dobbelttrykk på pauseknappen.

Men det funker nå iallefall på et vis.

om noen finner ut av hva dette kommer av, eller finner en annen timeshift som fungerer anderledes, så ikke vær redd for å si ifra

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Flott takk for flott instruksjon.

Ja stusser også litt over det som hamram sier, at en må aktivere timeskift funskjonen vha dobbelttrykk på pauseknappen.

Men det funker nå iallefall på et vis.

om noen finner ut av hva dette kommer av, eller finner en annen timeshift som fungerer anderledes, så ikke vær redd for å si ifra

Mvh
    C
    Jeg tror det er slik denne plugin er laget. Jeg leste om den på PLi-forumet. Der beskrives det at pauseknappen skal brukes. At man aktiverer vha. pauseknappen dersom du trenger den, er jo ikke allverdens. Der er jo en timeshiftmeny under "system" hvor du kan gjøre noen valgfrie settinger. Det er jo ikke slik at du må huske å aktivere noe før du begynner å se et program. Selve funksjonen er jo aktiv hele tiden. Du skal jo bare innom pauseknappen før du begynner å spole tilbake. I mangel av noe annet, så er det ok for meg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Http Phoenix Malicious Toolkit Activity på VU+DUO

Jeg ble igår varslet på pc-en av Norton Internet Security at det var blokkert et angrep fra ip 89.149.208.15 - attacker url : yfypugikefuzi.dyndns-remote.com/s3/ - fra 10.0.0.5 (som er Vu+Duo). Traffic description TCP, Port 4630.

Detaljer: The attack was resulted from \DEVISE\HARDDISKVOLUME2\PROGRAMFILER\MOZILLA FIREFOX\FIREFOX.EXE.

Jeg gikk selvsagt inn på Whois By IP Address og fant en tysk adresse.

Norton kuttet selvfølgelig - som action, nettkoblingen til 10.0.0.5 som var VU+DUO. Jeg måtte deretter (senere) restarte VU+DUo for å få nettkoblingen til den å virke igjen.

Trolig er dette relativt uskyldig, men har noen kunnskap om flere slike "attack" ? Jeg har jo ventet meg lenge at enheter i nettet som ikke har egen viruskontroll, skal gi trubbel (mobiler osv.).

Side 78 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •