VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 76 av 124 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2480
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Men ett par ting, jeg får ikke til å streame til PC, må jeg aktivere noe for å få dette til? Via XBMC som jeg stort sett bruker får jeg opp kanallistene osv men når jeg prøver å streame (eller bytte kanal) skjer ingenting.
    Noen tips? Får fortsatt ikke til å streame

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Før jeg hopper inn i VIX-verden, hvilket brukernavn/passord har de for FTP-pålogging?
    Brukernavn er root. inget passord

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperSullik
    Brukernavn er root. inget passord
    Man sier takk! :-D Da vet jeg det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips? Får fortsatt ikke til å streame
    Om du med streame, mener å se TV på PC-en, kan jeg fortelle hvordan jeg gjør det. Jeg bruker Firefox, legger inn tunerens IP-adresse, og får da opp brukergrensesnittet til tuneren. Der kan jeg fritt bla mellom kanalene, og når jeg velger å se en av dem, velger jeg VLC som avspiller. Jeg får det ikke til å funke i Windows Media Player. XBMC er ukjent for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du med streame, mener å se TV på PC-en, kan jeg fortelle hvordan jeg gjør det. Jeg bruker Firefox, legger inn tunerens IP-adresse, og får da opp brukergrensesnittet til tuneren. Der kan jeg fritt bla mellom kanalene, og når jeg velger å se en av dem, velger jeg VLC som avspiller. Jeg får det ikke til å funke i Windows Media Player. XBMC er ukjent for meg.
    Jeg har TV og PC stående 3 mm fra hverandre så jeg har aldri hatt bruk for dette. Men ser nå jeg prøvde det nå, så får jeg beskjed om å legge inn VLC, men den har jeg jo allerede. Så hvordan får jeg da dette til å virke i FF?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hverken denne fremgangsmåten eller via Xbmc fungerer hos meg, får opp kanalene begge steder men det skjer ingenting når jeg prøver å stream, TV bytter heller ikke kanal så det er tydlig at noe ikke fungerer. Begge fremgangsmåter fungerer derimot helt som det skal mot Dreamboxen :-? Mulig det er en bug i PLI versjonen jeg har?

En annen ting jeg sliter litt med er funksjonalitet på å spille av opptaka og dette irritere frua voldsomt. Når en spoler og deretter trykker play kommer jeg inn i fil lista igjen og må så igjen trykk OK for å starte det, det burde jo være nok å trykke på play?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hverken denne fremgangsmåten eller via Xbmc fungerer hos meg, får opp kanalene begge steder men det skjer ingenting når jeg prøver å stream, TV bytter heller ikke kanal så det er tydlig at noe ikke fungerer. Begge fremgangsmåter fungerer derimot helt som det skal mot Dreamboxen :-? Mulig det er en bug i PLI versjonen jeg har?
    Helt klar en bug, oppgraderte PLI nå og streaminga fungerer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg har TV og PC stående 3 mm fra hverandre så jeg har aldri hatt bruk for dette. Men ser nå jeg prøvde det nå, så får jeg beskjed om å legge inn VLC, men den har jeg jo allerede. Så hvordan får jeg da dette til å virke i FF?
    Tja, si det..? Har du nyeste utgave av VLC? Jeg har ikke møtt andre problemer, enn at WMP ikke funker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, si det..? Har du nyeste utgave av VLC? Jeg har ikke møtt andre problemer, enn at WMP ikke funker.
    Ja, har siste VLC

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klurtop
    Ser at enkelte har diverse problemer med undertekster. En kort oversikt over hvordan denne styres er som følger:

Undertekstene, dvs skrifttype, skriftfarge, skriftstørrelse og tykkelse på skyggelegging styres enten av en dedikert sekvens i filen skin.xml til ditt valgte skin alternativt av en tilsvarende sekvens i en separat fil i katalogen /etc/enigma2 som har navnet skin_user.xml. Den aktuelle sekvensen i skin.xml til ditt valgte skin kan eksempelvis se slik ut:
    Kode:
    <subtitles>
    		<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    	</subtitles>
    Den separate filen skin_user.xml kan eksempelvis se slik ut:
    Kode:
    <skin>
                <subtitles>
    		<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    		<sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    	</subtitles>
    </skin>
    Dersom både den separate filen skin_user.xml og den aktuelle sekvens i skin.xml til ditt valgte skin mangler, vil boksen krasje dersom du forsøker å slå på undertekster. Dersom derimot bare enten skin_user.xml eller den aktuelle sekvens i skin.xml er til stede, vil undertekstene vises problemfritt. (Dersom begge er til stede er jeg ikke sikker på hvilken av disse filene som har prioritet foran den andre.) Filen skin.xml til ditt skin finner du her:
    /usr/share/enigma2/<navnet på ditt skin>/

Fargen på underteksten styres av koden foregroundColor="#ffffff". Uttrykket "#ffffff" betyr i denne sammenheng fargen hvit. Dersom undertekstene er eksempelvis rød og en ønsker å endre denne til hvit, er det derfor bare å endre foregroundColor enten i skin_user.xml eller skin.xml. Tilsvarende kan eksempelvis tekststørrelsen endres i uttrykket font="Regular;32".
    Takker for en nyttig dose informasjon. Nå slipper jeg rødrosa TTV-undertekst på VIX. :-D Da gjenstår det bare å finne ut hvordan man kan få DVB-teksten litt mindre, om mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har siste VLC
    Hmm, snodig. Jeg for min del installerte Firefox da jeg ikke kunne finne ut hvordan jeg skulle gå fram for å velge avspiller i Explorer. Med FF vel installert, åpnet jeg bare web-tjenesten på tuneren min via IP-adressen, valgte et tilfeldig program for streaming. Dermed poppet det opp et vindu hvor jeg skulle velge applikasjon for avspilling, hvorpå jeg valgte VLC. Dett var dett...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, snodig. Jeg for min del installerte Firefox da jeg ikke kunne finne ut hvordan jeg skulle gå fram for å velge avspiller i Explorer. Med FF vel installert, åpnet jeg bare web-tjenesten på tuneren min via IP-adressen, valgte et tilfeldig program for streaming. Dermed poppet det opp et vindu hvor jeg skulle velge applikasjon for avspilling, hvorpå jeg valgte VLC. Dett var dett...
    Ikke noe man må legge inn i tuneren først da?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd det selv men har lest at DreamSteam skal fungere bra til å streame også fra VU+. XBMC

Selv bruker jeg som sagt Xbmc med deres Tuxbox klient fungerer igjen utmerket nå etter oppgradering av image.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da du installerte vlc så må du også huke på firefox plugin.
    Prøv å installere vlc på nytt og ta med plugin.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en nyttig dose informasjon. Nå slipper jeg rødrosa TTV-undertekst på VIX. :-D Da gjenstår det bare å finne ut hvordan man kan få DVB-teksten litt mindre, om mulig...
    Denne bruker jeg.
    Skin.xml
    <subtitles>
    <sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;45" foregroundColor="white" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    <sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;45" foregroundColor="white" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    <sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;45" foregroundColor="white" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    <sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;45" foregroundColor="white" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
    </subtitles>

Måtte ha større text jeg, syntes dette ble glimrende på 50 tommeren

Ser at flere har litt forskjellig på slutten. Blir det noe penere text kanskje.
    Noen som har testet og vet hva forskjellen er på:
    "-3,-3" /> og
    "3,3" /> og
    "2,2" />

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Da du installerte vlc så må du også huke på firefox plugin.
    Prøv å installere vlc på nytt og ta med plugin.
    Jeg har siste versjon av Firefox og installerte VLC media player 1.1.4 (siste versjon) og fikk aldri spørsmål om noen Firefox plugin. Nå har jeg gått inn på plugin-listen i VLC og finner hverken Firefox eller Mozilla, men allikevel funker det utmerket. Jeg kan spille video fra VU+DUO på VLC og jeg kan streame alle kanaler jeg har inkl. HD uten problemer. Jeg kan lese epg og legge inn fremtidige opptak.

Jeg har ikke noen VLC-plugin/utvidelse i Firefox heller, men Microsoft.net framwork assistant 1.2.1.

Ett lite problem: Når jeg velger en kanal får jeg ALLTID opp det vanlige åpne/lagre bildet i Firefox "Åpner stream.m3u" i headingen og avkrysset: Åpne med VLC.m3u (standard) og jeg klikker OK. Jeg kan velge å slippe OK ved å velge åpning automatisk, men har ikke det av sikkerhetsgrunner. Problemet som oppstår er at hvis jeg ikke avslutter tidligere VLC-sesjoner først, så ser de ut til at VU+DUO etter en 4-5 slike skift fra en kanal (altså etter 4-5 "åpninger" av VLC) så går VU+DUO i vranglås. Jeg når den heller ikke med fjernkontrollen og må slå av strømmen via stikk-kontakten og restarte før den funker igjen.

Jeg tror jeg unngår dette problem ved å avslutte VLC før jeg velger ny kanal, men håper og tror at noen har funnet en løsning som funker uten slik avslutting av VLC hver gang. Som nevnt, det går bra en del ganger, men så krasjer det .....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @xlarge
    Jeg måtte teste vlc nå, jeg hadde den ikke installert. Jeg bruker windows media player til å streame som jeg forklarte her:
    http://avforum.no/forum/satellitt/98...ml#post1557463

Men jeg lastet ned og installerte vlc version 1.1.4 for å teste.
    Under installering så kommer som vist på bildet. Huk på mozilla plugin. Den er default ikke med.
    Da streames tv via WebTv.

http://d.imagehost.org/0997/mozilla.jpg

Fikk ikke med bilde som vedlegg, fikk failed så lastet opp bildet på imagehost.

Edit: Testet med webtv, vlc og firefox krasjet hehe. Så funket dårlig her på første forsøk.

Men fant noe som heter Enigma2 vlcplayer plugin som installeres som addon for vu+ duo.
    Men har ikke tid til å teste videre nå.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har fontmagnifier plugin'en tilgjengelig kan du se om det er mulig å benytte den til å sette til en verdi under 1x. Brukte den selv for å gå andre veien.

Stor takk til klurtop for god info. Hadde selv endret til hvit tekst for en stund siden, men fikk den ikke til å bli særlig lesbar mot hvit bakgrunn når shadowOffset pr. default er "-1.-1".

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dream Elite is BACK !

DE 134C med operativ server for nedlasting av det meste :

4shared.com - free file sharing and storage - download

Første inntrykk er veldig bra ! Fantastisk Skin og Ny Logo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    DE 134C med operativ server for nedlasting av det meste :

4shared.com - free file sharing and storage - download

Første inntrykk er veldig bra ! Fantastisk Skin og Ny Logo

Hvordan er img i forhold til svartedauen? (BH) img?
    Vet du om De img støtter multiboot? Ser at De sin forum er på vei opp igjen.

Side 76 av 124 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •