VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 74 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan slå av/gå til standby etter EPG-oppdatering 0400

Jeg har fått god hjelp her til finne ut av hvordan jeg skulle få EPG-oppdateringen til å fungere automatisk. Men nå er problemet at jeg ikke finner hvordan jeg deretter skal få slått av harddisken. Nå er situasjonen at jeg manuelt må slå av via fjernkontrollen og det virker jo litt tungvindt og dumt.

Jeg har prøvd timer og de ulike valg for å gå i standby/deep standby, men jeg finner ikke rett løsning. Hjelp !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Eller alternativt kan du benytte Powerline adaptere ( 2 st trafo med Lan inngang ) , som du rett og slett kobler i strøm kontaktene, respektivt bak router og bak mottaker med kort nettverkskabel ) . Da benytter du strømnettet for nettverksdistribusjon. Hastighten er kommet opp til 200 Mbps på de siste modellene . Jeg synes en slik løsning er mere stabil en USB trådløs adapter.
    Jeg får levert slike strømadaptere fra Nextgentel idag. Jeg har sett på Komplett.no - RJ-45 UTP CAT5 T-ledd (splitter) fordi jeg må helst vil ha koblet til 3 forskjellige enheter (TV, VU+ og Bluray-spiller). T-leddet har bare to, men jeg kan kanskje bytte kabel mellom TV og Bluray fordi jeg aldri vil bruke de samtidig. Alternativet er vel en Nettverkswitch a la Komplett.no - D-Link DES-1005D Switch 5P 10/100.

Hva anbefales ? (Switchen trenger strøm så det er et minus).

Strømadapterene til NextGenTel er av merket Zyxel, men det skaper vel ikke problemer mht kompabilitet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun et tips fra meg, jeg bruker ikke USB Wifi hadde for mye tull jeg også med div forsøk.

Jeg bruker nå et produkt som også er tråløs WI-FI, men denne har RJ-45 kontakt plugges inn på samme måte som vanlig RJ-45 fra routern.
    Produktet heter Vonets Wi-Fi Brigde .
    Dette produktet trenger ikke noe endringer med drivere osv i Vu+Duo, bare koble til og like stabil som det hadde hvert en lan kabel tilkoblet.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaon
    Kun et tips fra meg, jeg bruker ikke USB Wifi hadde for mye tull jeg også med div forsøk.

Jeg bruker nå et produkt som også er tråløs WI-FI, men denne har RJ-45 kontakt plugges inn på samme måte som vanlig RJ-45 fra routern.
    Produktet heter Vonets Wi-Fi Brigde .
    Dette produktet trenger ikke noe endringer med drivere osv i Vu+Duo, bare koble til og like stabil som det hadde hvert en lan kabel tilkoblet.8)
    Jeg har prøvd en slik løsning med Dlink DAP1522, men dessverre viste dette seg å ikke fungere sammen med NGTs Inteno-router. Da flere av de aktuelle enhetene ligger inne i reoler uten trådløs adgang må jeg bruke kabel inn til dem. Den eneste "bridge" NGT kunne gå god for, var strømadapter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg har fått god hjelp her til finne ut av hvordan jeg skulle få EPG-oppdateringen til å fungere automatisk. Men nå er problemet at jeg ikke finner hvordan jeg deretter skal få slått av harddisken. Nå er situasjonen at jeg manuelt må slå av via fjernkontrollen og det virker jo litt tungvindt og dumt.

Jeg har prøvd timer og de ulike valg for å gå i standby/deep standby, men jeg finner ikke rett løsning. Hjelp !
    Jeg var kanskje litt uklar. Jeg bruker OpenPli og går inn i Timer/Zap og setter klokka inn til 0400 og av til 0430. Stiller inn på Disc Trav/. Problemet er at når jeg kommer inn i stua om morgenen så er VU+ på og ikke av. Da må jeg slå av med fjernkontrollen. Jeg har forsøkt å bruke timer/standby, men der kan en bare sette antall minutter før den skal i standby og det er aldri aktuelt. Er det noen løsning som funker "som om en brukte fjernkontrollen og slo av Vu+-en", men på et bestemt kl.slett ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd en slik løsning med Dlink DAP1522, men dessverre viste dette seg å ikke fungere sammen med NGTs Inteno-router. Da flere av de aktuelle enhetene ligger inne i reoler uten trådløs adgang må jeg bruke kabel inn til dem. Den eneste "bridge" NGT kunne gå god for, var strømadapter.
    Ok dumt det da men med Vonets Wi-fi Brigde kan man koble til pcn først og velge vilket tråløst net man skal bruke til Vonets Wifi Brigde.
    Jeg fikk opp flere Nettverk men la inn mitt Wifi net her i huset la inn min Wpa kode så nå bruker den kun mitt nett og lager ikke noe problem.
    Og deretter kun og dytte inn i Vu+Duo ingen endringer i meny:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første Logo
    Vedlegg 71744

Vedlegg 71745

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kuul logo8)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: har fått dette fikset

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Problemer med nettverkstilkoblingen

Jeg har koblet til via strømadapter og svarer ja på User Interface og DHCP. Går så til test etter å ha sjekket at riktige lamper lyser på nettv.boksene.

Lanadapter får grønt, Lokalt nettverk får grønt, DHCP får grønt og etter restart av router, nettverk og VU+ får jeg også grønt på IP-adresse, men Navneserver hele tiden får rødt. Info der: "Sjekk DHCP, kabler og adapter install" - og alle disse ser korrekte ut. Jeg satte jo DHCP til ja dvs. automatisk.

Jeg sjekker Networkbrowser: "No network devices found".

Lan connection - user interface:
    - ip adr ikke tilgjengelig
    - nettverksmaske ikke tilgjengelig
    - gateway ikke tilgjengelig
    - prmær ip adr OK
    - sekundær ip adr OK

Primær DNS er 193.xxx.xx.x
    Sekundær DNS 130.xx.xx.xxx

Dette virker litt rart.

I mitt interne nettverk har strømadapteret 10.0.0.4 og selvfølgelig routeren 10.0.0.1.

Det er noe som heter Mountmanager, men jeg finner ingen veiledning noe sted.

Hvor går jeg videre .... ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt oppstartsproblem er jeg nå oppe og kjører og det meste ser veldig greit ut så langt.

Men ett par ting, jeg får ikke til å streame til PC, må jeg aktivere noe for å få dette til? Via XBMC som jeg stort sett bruker får jeg opp kanallistene osv men når jeg prøver å streame (eller bytte kanal) skjer ingenting.

Lurte også på om der er mulighet for å sette den opp med multiboot slik at jeg enkelt kan teste ut hvilket image jeg vil bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet til via strømadapter og svarer ja på User Interface og DHCP. Går så til test etter å ha sjekket at riktige lamper lyser på nettv.boksene.

Lanadapter får grønt, Lokalt nettverk får grønt, DHCP får grønt og etter restart av router, nettverk og VU+ får jeg også grønt på IP-adresse, men Navneserver hele tiden får rødt. Info der: "Sjekk DHCP, kabler og adapter install" - og alle disse ser korrekte ut. Jeg satte jo DHCP til ja dvs. automatisk.

Jeg sjekker Networkbrowser: "No network devices found".

Lan connection - user interface:
    - ip adr ikke tilgjengelig
    - nettverksmaske ikke tilgjengelig
    - gateway ikke tilgjengelig
    - prmær ip adr OK
    - sekundær ip adr OK

Primær DNS er 193.xxx.xx.x
    Sekundær DNS 130.xx.xx.xxx

Dette virker litt rart.

I mitt interne nettverk har strømadapteret 10.0.0.4 og selvfølgelig routeren 10.0.0.1.

Det er noe som heter Mountmanager, men jeg finner ingen veiledning noe sted.

Hvor går jeg videre .... ?
    Det at du har DNS-servere som ikke ligger i samme nettet som deg selv, er helt normalt. Jeg kjenner ikke ruteren din, men hvis den er koblet opp mot nettet, så vil den sannsynligvis få tildelt DNS-informasjoner via din ISP. Har du andre ting som bruker samme nettet, og i så fall, fungerer disse?

Klarer du å kjøre ping mot adressen til VU+

Ellers foretrekker jeg å konfigurere nettet med manuelle IP-adresser, da har jeg mer kontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norske undertekster

Jeg kjører (fortsatt) Black Hole - den siste versjonen som ble lagt ut. Vurderer å prøve VIX, men det er et annet kapittel.

Sliter litt med norske undertekster. Finner ikke hvor du kan sette dette som standard, og har flere ganger opplevd at opptak jeg har gjort har kommet helt uten undertekster. Har litt problem med hørselen, så derfor er det en fordel for meg å ha tekster.

Har gått inn og endret på tekstene slik at de er i hvitt, og med en noe større font, men opplever noen ganger at dette fører til at teksten kommer midt på skjermen (hvis det er mer enn en linje tekst) og at det er kjempestor avstand mellom linjene. Noen tips?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du i det hele tatt IP adresse Xlarge? Ser for meg ut til at du ikke får IP adresse i det hele tatt og at DNS kanskje er noe som henger igjen fra tidligere. Prøv å koble til en vanlig PC istedet for VU+, vil tippe du ikke kommer på nett med den heller og at problemet ligger i strømadapterne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uhlt
    Det at du har DNS-servere som ikke ligger i samme nettet som deg selv, er helt normalt. Jeg kjenner ikke ruteren din, men hvis den er koblet opp mot nettet, så vil den sannsynligvis få tildelt DNS-informasjoner via din ISP. Har du andre ting som bruker samme nettet, og i så fall, fungerer disse?

Klarer du å kjøre ping mot adressen til VU+

Ellers foretrekker jeg å konfigurere nettet med manuelle IP-adresser, da har jeg mer kontroll.
    Jeg har kjørt en ipconfig /all på den stasjonære pc-en. Jeg har også kjørt Whois By IP Address på de to nevnte Primære DNS og Sekundær DNS. Den første er TELENOR-IP-SERVICES-NET og den andre er NORTELE-H
    Telenor. Hvorfor jeg har disse vet jeg ikke, men jeg har adsl2 fra NGT. Kan det ha noe med at jeg fikk en annen til å sette opp DU+-en ?

Under Ipconfig /all får jeg opp DHCP-server som altså er 10.0.0.1, men to helt andre ip-adresser som DNS-servere 217.xx.x.xx/xxx og her er det NGT på begge. Skal jeg endre til disse fra de foran nevnte 193.xxx.xxx.x og 130.xx.xx.xxx ????

Hva med "Nameserver" ? I manualen står det at en skal sette inn adressen til Nameserver1 og Nameserver2. Er dette de samme ipadressene ?

Skal jeg legge inn nettverksmaske 255.255.255.0 og sette inn en ledig ip-adresse for DU+ et eller annet sted f.eks. 10.0.0.90. Jeg må vel først velge bort dynamisk .... Strømadapteret har pt. 10.0.0.3 (som jeg ser i Norton Internet Security nettwork security map). Jeg ser ikke VU+DUO der.

Håper på step by step veiledning. På forhånd takk.

Ps. strømadapterne virker og jeg har testet med bærbar pc hvor VU+DUO er. Men som det vel fremgår ovenfor kan jeg ikke se/pinge VU+DUO.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @xlarge

Prøv å sett DHCP til nei.
    Ip adresse: 10.0.0.30
    netmask: 255.255.255.0
    gateway 10.0.0.1
    primary dns: 10.0.0.1

nameserver: 10.0.0.1

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    @xlarge

Prøv å sett DHCP til nei.
    Ip adresse: 10.0.0.30
    netmask: 255.255.255.0
    gateway 10.0.0.1
    primary dns: 10.0.0.1

nameserver: 10.0.0.1
    Dette virket ikke, men da jeg brukte de samme primary og secondary DNS som på pc-en også på nameserverne, så lysnet det. Riktignok måtte jeg la testen stå veldig lenge før nameserveren ble godkjent (over en halv time). I tillegg så jeg at det kanskje var lurt å gi "full Trust" på Norton Internet Security på VU+DUO (Marusys adapter). 8)

Takk for hjelp.

Nå begynner den egentlige moroa, nemlig å kontakte VU+DUO fra pc-en. Da dukker det sikkert opp nye problemer, men nå skal jeg nyte fredagskvelden på NRK først.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VU+Duo

Hei
    Fikk min VU + DUO i posten i går.
    Satte den inn å satte inn canal digital kortet men ingen ting på skjermen.
    Noen som kan hjelpe en ny kar på dette omerådet litt?
    Hvordan kjøre canal digital og viasat kort direkte i tuner?

Send gjerne PM
    Takker for alle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må legge inn emu på boksen for å lese kort. Kan ikke bare sette i kort i orginal programmvare...

Søk på dette forume, så finner du mye hjelp..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Trådløst adapter til DU+DUO ?

Dette virket ikke, men da jeg brukte de samme primary og secondary DNS som på pc-en også på nameserverne, så lysnet det. Riktignok måtte jeg la testen stå veldig lenge før nameserveren ble godkjent (over en halv time). I tillegg så jeg at det kanskje var lurt å gi "full Trust" på Norton Internet Security på VU+DUO (Marusys adapter). 8)

Takk for hjelp.

Nå begynner den egentlige moroa, nemlig å kontakte VU+DUO fra pc-en. Da dukker det sikkert opp nye problemer.
    Ja, nå viser det seg at strømadapterne (Zyxel fra NGT) ikke gir gode nok signaler. "Kontakt-lampen" går i rødt - dårlig forbindelse, etter en stund. Jeg har nå testet i nesten alle stikk i hele huset og kun samme krets gir brukbar forbindelse. Riktignok litt treg oppkobling også der - til min bærbare. Boksene går derfor i retur til NGT.

To alternativer står igjen (bortsett fra å gi opp). 1) Legge kabel 25 meter og 2) Trådløst usb-stikk. Jeg er sterkt fristet til å prøve alt. 2 og har jo lest her på forumet at andre får det til å virke bra. Har noen som har en slik løsning VU+DUO inne i en hylle i en TV-benk og et par rom i mellom denne og router (omtrent slik jeg har) ? Går det bra ?

Side 74 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •