VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 73 av 124 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Ingen som bruker mytube og PLi?
    Jeg har heldigvis LG BD-390 Blu-ray spiller Full HD 1920x1080P, HDMI, BD Live,YouTube,WiFi og der funker YouTube strålende. Hurtig og meget god oppskalering. Stor forskjell fra bruk på min pc. (Innebygd trådløst adapter).

Så jeg savner ikke YouTube på Vu+Duo. (Beklager litt off tema).

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vu+Duo og viasat med blå pil

Hei!! Trenger litt veiledning for å få mitt viasat kort med blå pil (ganske nytt). til å fungere i vu+duo. Har i dag cccam 2.1.4, men hjelper ikke å legge boxid inn i cccam.config. Fikk beskjed fra en at jeg måtte bruke smargo kort og OSCAM.

Har kjøpt smargo kort, men får ikke innstallert det heller

Så det forklarer vel i grunn hvor lite peiling jeg har på dette systemet her :cry:

mvh Kenneth T

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som aktiv fjernkontrollbruker må jeg si at DM sin fjernkontroll har mye bedre plassering av taster/funksjoner enn VU+ Duo i alle fall. Alt for langt mellom tastefunksjonene på mange ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan søker jeg i mytube player, trenger jeg trådløst tastatur?
    Blir bare surr det jeg skriver. Finner ikke alle bokstavene.

Edit: jeg fant ut av det, var noe feil med my tubeplayer. La inn ny som virket bra.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorntj
    Hvorfor bruker dere ikke Rytec sin EPG importer? Mye mer praktisk enn den innebygde....

BTJ
    Bruker den også, men liker i tillegg at jeg har kontroll over hvilken kanal som står på når unga står tidlig opp.
    PS! Den bytter til Disney kl. 0700, så den står "kun" to timer på Discovery Sc.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    - Kan en evt lagre opptaka direkte til server istedet for intern disk?
    Jeg har mountet opp min hjemmeserver, så jeg kan velge hvor hver enkelt opptak skal havne.
    Noen opptak havner på serven, andre på den innebygde harddisken under movies og andre igjen under undermapper av movies (osv.)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut med opptaksmulighetene!!

Hva med live streaming til bl.a. PC, er det likt som på Dreambox at en kan streame via Tuxbox, VLC e.l.?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det høres bra ut med opptaksmulighetene!!

Hva med live streaming til bl.a. PC, er det likt som på Dreambox at en kan streame via Tuxbox, VLC e.l.?
    Streaming til PC har jeg testet og det funker helt greit mot VLC (via web interface plugin). Det eneste som er veldig irriterende er at streamingen avbrytes hver gang man bytter en kanal men såvidt jeg har googlet så er det samme problem med Dreambox.

Min gamle Linux basete Triple Dragon SD mottager streamet til VLC og håndterte kanalbytter uten at VLC måtte startes på nytt.

Enigma2 er VU+DUO boksens OS så det meste som funker på en Dreambox vil også fungere likt på VU+DUO antar jeg.
    Dreambox - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streaming fra vu+ til pc funker også suverent med windows media player.

Legger med et bilde for å vise hvordan en streamer til windows media player for de som er usikker på hvordan dette gjøres.
    Trykk på der jeg ringet rundt med rødt, og åpne stream.m3u filen i windows media player.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia med at streaming er viktig er at vi idag bruker PC/Xboxer i 4 forskjellige rom for å kunne se TV også i de romma. Dette fungerer utmerket til formålet med å kunne se TV i andre rom, derimot ikke ideelt til zapping, men bare for å se ett program fungerer det aldeles glimrende. Blir nok en VU+ tror jeg ja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av bjorntj
    Hvorfor bruker dere ikke Rytec sin EPG importer? Mye mer praktisk enn den innebygde....

BTJ
    Bruker den også, men liker i tillegg at jeg har kontroll over hvilken kanal som står på når unga står tidlig opp.
    PS! Den bytter til Disney kl. 0700, så den står "kun" to timer på Discovery Sc.
    Jeg har OpenPli og jeg sliter litt med å få VU+DUO til å flytte seg til Discovery SC & T på et tidspunkt frem i tid. Hvordan gjør jeg det og er det mulig å automatisk flytting tilbake til f.eks. Disney på OpenPli ? Må jeg ha en spesiell plugin ?

Newcomer bjorntj sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg har OpenPli og jeg sliter litt med å få VU+DUO til å flytte seg til Discovery SC & T på et tidspunkt frem i tid. Hvordan gjør jeg det og er det mulig å automatisk flytting tilbake til f.eks. Disney på OpenPli ? Må jeg ha en spesiell plugin ?
    Kan bruke en plugin men det enkleste er bare å legge inn en timer event for å bytte kanal...

BTJ

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg har satt det opp under Timer og timer type: zap (i motsetning til "spill inn")
    Vedlegg 71394

Edit: Jeg så ikke at bjorntj allerede hadde svart.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker streaming-funksjonen i VU+ Duo ofte. Enten at jeg ser sport på pc i naborommet mens ungene ser på Disney, eller at jeg streamer til jobben (F1-trening på dagtid på fredager f.eks.).

Hender dog noen ganger at VU-boksen henger seg hvis flere kobler på streaming samtidig.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Hei!! Trenger litt veiledning for å få mitt viasat kort med blå pil (ganske nytt). til å fungere i vu+duo. Har i dag cccam 2.1.4, men hjelper ikke å legge boxid inn i cccam.config. Fikk beskjed fra en at jeg måtte bruke smargo kort og OSCAM.

Har kjøpt smargo kort, men får ikke innstallert det heller

Så det forklarer vel i grunn hvor lite peiling jeg har på dette systemet her :cry:

mvh Kenneth T
    Ingen som har lyst til å hjelpe meg her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TBJ: Jeg har satt det opp under Timer og timer type: zap (i motsetning til "spill inn")
    Tusen takk, endelig klarte jeg å forstå det. (Endre timer type i bildet).

Takk også til bjorntj.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wlan?

har kun trådløst nettverk i huset med en netgear 3700 ruter xxx-n standard. Gidder ikke borre hull i gulvet for å trekke kabel til peisestua der vu+ befinner seg.

Ergo: hvilke trådløse usb kort på n-standarden kan plugges rett inn i boksen og få kontakt med ruteren? hva med programvare?

en liten kokebok fra en erfaren?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik
    har kun trådløst nettverk i huset med en netgear 3700 ruter xxx-n standard. Gidder ikke borre hull i gulvet for å trekke kabel til peisestua der vu+ befinner seg.

Ergo: hvilke trådløse usb kort på n-standarden kan plugges rett inn i boksen og få kontakt med ruteren? hva med programvare?

Støtter trådløsruteren din utelukkende 802.11n? (dvs; ikke "abgn", som mange gjør?)

Såvidt jeg vet er kun 802.11g (54Mbit/s / 2.4 Ghz bånd) støttet. Dette fungerer out-of-the-box med bl.a TP-link usb-adapteret (via rt73 kernel modulen) på VIX og VTI images (i skrivende stund ikke på PLi)

Så jeg ville ha undersøkt litt om du kan kjøre på 802.11g, dersom du ikke vil fikle med kerneldrivere på VU+ for å få det til å fungere.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik

Eller alternativt kan du benytte Powerline adaptere ( 2 st trafo med Lan inngang ) , som du rett og slett kobler i strøm kontaktene, respektivt bak router og bak mottaker med kort nettverkskabel ) . Da benytter du strømnettet for nettverksdistribusjon. Hastighten er kommet opp til 200 Mbps på de siste modellene . Jeg synes en slik løsning er mere stabil en USB trådløs adapter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Støtter trådløsruteren din utelukkende 802.11n? (dvs; ikke "abgn", som mange gjør?)

Såvidt jeg vet er kun 802.11g (54Mbit/s / 2.4 Ghz bånd) støttet. Dette fungerer out-of-the-box med bl.a TP-link usb-adapteret (via rt73 kernel modulen) på VIX og VTI images (i skrivende stund ikke på PLi)

Så jeg ville ha undersøkt litt om du kan kjøre på 802.11g, dersom du ikke vil fikle med kerneldrivere på VU+ for å få det til å fungere.

ruteren støtter a/b/g/n men jeg kjører N + WPa2-psk. dvs at trådløs usb må støtte samme.

Side 73 av 124 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •