VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 72 av 124 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Youtube/Mytube

Har fått Mytube til å fungere tidligere, men nå etter siste PLi oppdatering, så funker ikke denne, noen som har fått dette til?

youtube pluging krasjer enigma, men den har jeg aldri fått til å funke, noen andre?

Mvh
    C

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koplet en ekstern HDD (FAT32, USB) til VU+ Duo. Hvordan får jeg kontakt med den..? (PLI)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner man crontab på en vu+ duo?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question EPG oppdaterer seg ikke (CD)

Hei,
    Jeg oppdager idag at EPG bare går til ca kl. 2045 idag. Jeg sjekker via Meny og Plugin EPG at alt er riktig innstilt. Jeg velger også manuell oppdatering og OK og dessuten legger jeg tidspunkt til automatisk oppdatering til 15 min frem.

Ingenting nytter. Er det CD som har problemer, eller er dette noe som er kjent og som krever andre løsninger ???:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Hei,
    Jeg oppdager idag at EPG bare går til ca kl. 2045 idag. Jeg sjekker via Meny og Plugin EPG at alt er riktig innstilt. Jeg velger også manuell oppdatering og OK og dessuten legger jeg tidspunkt til automatisk oppdatering til 15 min frem.

Ingenting nytter. Er det CD som har problemer, eller er dette noe som er kjent og som krever andre løsninger ???:-?
    Har du prøvd å gå til Discovery Travel & Living for å laste ned EPG?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Har du prøvd å gå til Discovery Travel & Living for å laste ned EPG?
    Tusen takk for raskt og riktig svar, det funket som bare det. Litt tungvindt å måtte la den stå der om natta (eller gjøre oppdatering manuelt), men nå vet jeg jo hva som virker.

mvh
    xlarge :-D

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Har koplet en ekstern HDD (FAT32, USB) til VU+ Duo. Hvordan får jeg kontakt med den..? (PLI)
    Vu+Duo skal automatisk "detektere" harddisken, hvis du benytter USB delen av harddisken. Du trenger kun å formatere denne via menyen til mottakeren.

Bruker du eSATA delen av din harddisk, krever denne i tillegg ekstern strømkilde ( trafo) . Hvis hardisken din har både USB og eSATA tilslutningsmuligheter, prøv å bruke USB kabelen for å forsyne disken med strøm og eSATA kabelen for data transfer.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for raskt og riktig svar, det funket som bare det. Litt tungvindt å måtte la den stå der om natta (eller gjøre oppdatering manuelt), men nå vet jeg jo hva som virker.

mvh
    Jeg har satt min til å bytte kanal til Discovery Science hver natt kl. 0500 (timer --> kanalbytte).
    På den måten får jeg EPG lastet ned hver natt (og er enda mer sikker på at ungene ikke får opp pappa-TV når de slår på om morgenen, i tilfellet jeg har glemt å bytte kanal).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Vu+Duo skal automatisk "detektere" harddisken, hvis du benytter USB delen av harddisken. Du trenger kun å formatere denne via menyen til mottakeren.

Bruker du eSATA delen av din harddisk, krever denne i tillegg ekstern strømkilde ( trafo) . Hvis hardisken din har både USB og eSATA tilslutningsmuligheter, prøv å bruke USB kabelen for å forsyne disken med strøm og eSATA kabelen for data transfer.
    Hadde USB-disk med strøm, men den fant den ikke. satt i en intern SATA nå, men den kom ikke frem automatisk den heller... Formaterte den i FAT32 før jeg satt den inn.

Huff, åpnet boksen for å sjekke om det var en kabel som ikke var ordentlig i. Det viste seg jeg har prestert å sette SATA-kabel feil vei inn i disken...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Jeg har satt min til å bytte kanal til Discovery Science hver natt kl. 0500 (timer --> kanalbytte).
    På den måten får jeg EPG lastet ned hver natt (og er enda mer sikker på at ungene ikke får opp pappa-TV når de slår på om morgenen, i tilfellet jeg har glemt å bytte kanal).
    Den var smart !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh
    På DM8000 går jeg på den kanalen 2 ganger i uken, så markerer jeg det jeg vil se til innspilling. Ser kun nyheter live, alt annet ser jeg i ettertid.

Newcomer bjorntj sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Hvorfor bruker dere ikke Rytec sin EPG importer? Mye mer praktisk enn den innebygde....

BTJ

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorntj
    Hvorfor bruker dere ikke Rytec sin EPG importer? Mye mer praktisk enn den innebygde....

BTJ
    Ja , enig , hvis du kun bruker Canal Digital Norge.
    Men hvis du har Motorstyrt Parabol anlegg + 8 hoders pakke på den andre tunerdelen og vil ha oppdatert EPG på ca. 20 tjenesteleverandører, så hjelper det ikke å "parkere" mottakeren på "Discovery Science" i 10 sekund

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , enig , hvis du kun bruker Canal Digital Norge.
    Men hvis du har Motorstyrt Parabol anlegg + 8 hoders pakke på den andre tunerdelen og vil ha oppdatert EPG på ca. 20 tjenesteleverandører, så hjelper det ikke å "parkere" mottakeren på "Discovery Science" i 10 sekund

Litt usikker på hvem du var enig med...? :?

BTJ

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorntj
    Litt usikker på hvem du var enig med...? :?

BTJ
    Enig med det du skriver om den "innebygde" EPG nedlastingen via Discovery kanalene.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med det du skriver om den "innebygde" EPG nedlastingen via Discovery kanalene.
    Oki... Regnet med at det kanskje var det du mente men kan vel misforståes litt... ;-)

BTJ

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig treg tekst-tv på PLI! Jeg ser vel nesten mer på ttv enn vanlig tv, så dette var skuffende. Noe løsning på dette eller må jeg prøve et annet image?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg erfarte det samme med Pli. Trodde det var dårlige batterier i fjernkontrollen jeg hehe
    http://avforum.no/forum/satellitt/98...ml#post1542016

For håpe Pli blir bedre etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Har fått Mytube til å fungere tidligere, men nå etter siste PLi oppdatering, så funker ikke denne, noen som har fått dette til?

youtube pluging krasjer enigma, men den har jeg aldri fått til å funke, noen andre?

Mvh
    C
    Ingen som bruker mytube og PLi?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Dreambox i mange år men den begynner å synge på siste verset så på tide å fornye meg, vurderer derfor nå en VU+ Duo istedet for å kjøpe en DM800.

Mulig endel av følgende spm allerede er svart på i denne lange tråden men fint om noen kan svare på følgende som jeg er vannt til å kunne med Dreamboxen:

- Kan en spille av opptaka fra f.eks. en PC?
    - Kan en evt lagre opptaka direkte til server istedet for intern disk?
    - Kan en streame live TV til PC via f.eks. tuxbox klient?

Side 72 av 124 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •