VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 71 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2480
    Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velkommen i klubben

Da ønsker jeg meg selv velkommen i Vu+DUO klubben....Konge boks, og enkel og grei å ha med å gjøre Nå skal jeg bare få lagt opp nye kabler, 2 stk for å få fullt utbytte av den.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet litt med en Vu+ Duo i går, og inntrykket er foreløpig postitivt. Har imidlertid noen observasjoner rundt denne som forhåpentligvis noen kan hjelpe med. Testet med orig. + nyeste PLi image.

• Når Vu+ settes i standby (dvs. ikke 'deep standby') er det fortsatt grafisk (dimmet) output--dvs. HDMI mister sync når powerknapp trykkes, men bakgrunnsbilde kommer opp igjen etterpå. Er dette en bug el. skal det fungere slik? Hadde egentlig trodd det var mest praktisk å iaf. kutte signalene på HDMI+scart når boksen skal i standby; for å spare strøm (samt la det se ut som om boksen faktisk _er_ i standby!)
    • Fant utrolig nok ikke en mulighet til å stille dato på Vu+! Det kom naturligvis opp en Time+Date setting dialog når boksen skulle førstegangkonfigureres, men her gikk det ikke an å stille dato (reverterte tilbake til 01. Jan. 2000). Fikk naturligvis stilt denne manuelt via et script som setter denne via NTP i cron, men syns det var meget merkelig at det skulle være såpass vanskelig å endre dette.

btw. -- fant forøvrig ikke pakker/plugins for ntp for Vu+ (selv om den har rdate). Antar det er noen som benytter ntpdate direkte, så er velkommen for tips ang. hvilken pakke som har denne (el. hvor den kan hentes ned)
    • Hvilken EPG er det folk benytter? Ser at MultigraphEPG er anbefalt, men fant ikke denne under plugins.
    • Hvor finnes ferdige bakgrunnsbilder tilpasset Vu+? Syns det blir litt feil å ha assosiasjoner til Dreambox når det strengt tatt ikke er en Dreambox, samt det å ha bilder tilpasset hvilket image en kjører istedenfor hardware på boksen (selv om PLi sitt bakgrunnsbilde forsåvidt er greit er det få som skjønner relevansen med 'OpenPli' som eneste identifiserende tekst!
    • Om noen skulle sitte på kanallister for 0.8W, 5E + 19.2E & 28.2E mottas disse med takk! Er klar over 'henksat' / 'catseye' etc. listene men de blir totalt overkill med 25+ posisjoner (selv for et 4xLNB oppsett!)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt spørsmål om anbefalt image endte opp med krangel om farge på subtitles ja... Men jeg har fått lite info om hvilket image dere foretrekker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Openpli eller Vix er mine favoritter.

Jeg bruger Openpli nu men mest fordi jeg snart skal teste Sundtek USB DVB-T/C tuner som der er driver til i Openpli men endnu ikke i Vix.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott og bra oversikt på den siden @digitalt.tv

Ser også du syntes tv bildet ble litt bedre med vix, føltes slik ut her også da jeg byttet fra dream elite til vix. Kanskje nyere oppdaterte drivere som gjorde at bilde kvaliteten ble litt bedre.

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Mitt spørsmål om anbefalt image endte opp med krangel om farge på subtitles ja... Men jeg har fått lite info om hvilket image dere foretrekker.
    Hei!

Jeg har nettopp skiftet fra Dream Elite BH 133.F til VIX's nyeste image. Så langt er jeg veldig fornøyd med overgangen, selv om jeg ikke har funnet igjen alle finesser ennå... Savner foreløpig å kunne bruke DVB-T USB stick som jeg kunne bruke på DE (men det er ting på gang, tror jeg).

Jeg er ingen ekspert - og bruker derfor litt tid på å finne fram. Jeg hadde etterhvert gjort mange tweeks i DE-imaget, og derfor var jeg skeptisk til å skifte. Men det har altså gått ganske bra; færre crash nå, men lenger boot tid.

BjO

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Olav
    Hei!

Jeg har nettopp skiftet fra Dream Elite BH 133.F til VIX's nyeste image. Så langt er jeg veldig fornøyd med overgangen, selv om jeg ikke har funnet igjen alle finesser ennå... Savner foreløpig å kunne bruke DVB-T USB stick som jeg kunne bruke på DE (men det er ting på gang, tror jeg).

Jeg er ingen ekspert - og bruker derfor litt tid på å finne fram. Jeg hadde etterhvert gjort mange tweeks i DE-imaget, og derfor var jeg skeptisk til å skifte. Men det har altså gått ganske bra; færre crash nå, men lenger boot tid.

BjO
    Hvordan fungerer standby funksjonen i VIX imaget? Stenger den ned video-output til HDMI & scart når en kjører standby (ikke deep-standby)?
    Er forøvrig ikke sikker på om denne funksjonaliteten ligger i selve imaget, Enigma2, driverne/modulene etc. (får forskjellige svar avhengig av hvilke personer en spør!)

EDIT: det ser ut til at nevnte problem er driverrelatert (iallefall om en skal tro medlemmer på PLi-forumet). Så bug-rapport er sendt avgårde til VU+ Team'et på vuplus.com; i håp om at dette kan gis prioritet (har visstnok eksistert siden begynnelsen)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har picon pakke for de nordiske kanalene?
    Hvor skal de ligge på boksen?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Picons legges i root (/) folderen i katalog med navn "picon" (/picon) på hdd el. USB. Ser at USB-stick er anbefalt pga. å ikke måtte spinne opp harddisken ved kanalskifte for å laste nytt picon.

Er selv meget interessert i picons for 0.8W & 5E, samt .mvi filer (for bakgrunnsbilde)

Se forøvrig Vu+ Duo picons : DIGITALT.TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg mountet usb i aaf img?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å legge inn Meoboot manuelt i VTI img?

Er det andre img. som man kan innstallere Meoboot manuellt? Utenom DE.

Newcomer bjorntj sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Noen som har picon pakke for de nordiske kanalene?
    Hvor skal de ligge på boksen?
    De kan også legges under /usr/share/enigma2/picon, da slipper man å ha en usb stick hvis det er det eneste man bruker usn sticken til...

BTJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorntj
    De kan også legges under /usr/share/enigma2/picon, da slipper man å ha en usb stick hvis det er det eneste man bruker usn sticken til...

BTJ
    Kunne tenkt meg å brukte den til epg også, så hvis noen vet hvordan man mounter usb i aaf img så hadde jeg blitt glad 8)

Newcomer bjorntj sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Kunne tenkt meg å brukte den til epg også, så hvis noen vet hvordan man mounter usb i aaf img så hadde jeg blitt glad 8)
    Trenger ikke noe til EPG, i allefall ikke i de imagene jeg har prøvd til VU+ boksen...

BTJ

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde for første gang opptak på 3 kanaler samtidig i går kveld (TV2, Nrk1 og Nrk2) og så på Tv2. Det gikk strålende med twin hode.

Så langt, etter en drøy uke med VU+Duo er jeg mer enn tilfreds. Jeg var litt engstelig for støy, men hører ingenting. Innstilling av opptak via EPG er enkelt og effektivt. Nytt i forhold til manual mv. er at når en sletter et opptak, ligger det faktisk under "slettede" ganske lenge (trolig til harddisken er så full at det må skrives over).

Det eneste som er dårlig, men det kan jeg leve med, er at tekst-tv er GRELL å se på. Men her er det kanskje mulighet for alternative skin-løsninger, hva vet jeg.

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal kunne flytte f.eks. en film fra harddisken til usb eller ekstern harddisk ? Jeg finner ingenting om hvordan dette kan styres.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg gjorde for første gang opptak på 3 kanaler samtidig i går kveld (TV2, Nrk1 og Nrk2) og så på Tv2. Det gikk strålende med twin hode
    Har selv gjort det med 5 samtidige opptak og det gikk også bra. Kun for å teste.
    Kult (selv jeg aldri har hatt behov for det enda..)

Nytt i forhold til manual mv. er at når en sletter et opptak, ligger det faktisk under "slettede" ganske lenge (trolig til harddisken er så full at det må skrives over).
    Mmmmm. Aldri sett før. Hvilket image kjører du? Hvor finner du "slettede opptak"?

Det eneste som er dårlig, men det kan jeg leve med, er at tekst-tv er GRELL å se på. Men her er det kanskje mulighet for alternative skin-løsninger, hva vet jeg.
    Tvilsom om det blir bedre på andre skins, men hva vet jeg...
    Bruker aldri tekst-tv selv.

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal kunne flytte f.eks. en film fra harddisken til usb eller ekstern harddisk ? Jeg finner ingenting om hvordan dette kan styres.
    Du kan hente opp filmene ved å bruke FTP fra din data.
    Skriv ftp://<ip-adressen til boksen> i Windows utforsker.
    Brukernavn: root , og ingen passord.
    Filmene/opptakene ligger under ftp://<VU ipadressen>/media/hdd/movie/
    Kopier de på vanlig måte til din data.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FileZilla - The free FTP solution er et fint program for å overføre filer med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VuCC har Media Files Manager som lar deg lett flytte filer til og fra hdd i vu+

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av xlarge
    Nytt i forhold til manual mv. er at når en sletter et opptak, ligger det faktisk under "slettede" ganske lenge (trolig til harddisken er så full at det må skrives over).
    TBJ: Mmmmm. Aldri sett før. Hvilket image kjører du? Hvor finner du "slettede opptak"?
    Svar: "OpenPli 2010-05-21" og når jeg ser på listen over hva som er tatt opp, kommer "Deleted items" øverst. Klikker jeg OK på den kommer en liste over disse. Klikker jeg OK på en av dem, ser jeg den som om den ikke var slettet.

Opprinnelig skrevet av xlarge
    TBJ: Du kan hente opp filmene ved å bruke FTP fra din data.
    Skriv ftp://<ip-adressen til boksen> i Windows utforsker.
    Brukernavn: root , og ingen passord.
    Filmene/opptakene ligger under ftp://<VU ipadressen>/media/hdd/movie/
    Kopier de på vanlig måte til din data
    .
    Takk for det, det har jeg lest litt om før, men jeg trodde det var mulig å gå inn via VU+ og foreta operasjonen derfra, for det må vel være noe som gjør at en kan velge f.eks. ekstern harddisk istedenfor intern osv. Jeg har dessverre et problem med å få VU+ koblet til det interne nettet mitt som er fra en Adsl2-router fra NGT. Forsøk med bridge fra Dlink gikk ikke pga manglende kompabilitet mot NGT's "Inteno". NGT anbefaler strømadapter til usb, men vil dette kunne brukes til VU+ ? Tp-lnk trådløst funker heller ikke da VU+en ligger inne i en reol med manglende dekning.

Stig-O VuCC har Media Files Manager som lar deg lett flytte filer til og fra hdd i vu+
    Takk for det ! Men iflg. denne VuCC VU+ Control Centre Version 0.1 Beta by Lee - Goldwafers.com - Satpimps tråden, så er vel dette ikke noe annet enn en alternativ måte å bruke et FTP-lignende opplegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kieinge
    Er det mulig å legge inn Meoboot manuelt i VTI img?

Er det andre img. som man kan innstallere Meoboot manuellt? Utenom DE.
    Har ikke prøvd VTI men i Gigant imaget tror jeg meoboot fungerer pga. ligger litt i navnet
    Jeg har ikke testet det.

Nyeste Gigant.
    Gigant Image Multiboot for VU+ Duo by Webkurier 12.10.2010

Side 71 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •