VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 70 av 124 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det tror jeg ikke går an med AAF, jeg fikk heller ikke kanalnavn i displayet når jeg brukte AAF.. Men for alt jeg vet kan det jo gjemme seg noe i menyen...
    Kef E301 hele veien rundtXtz Cinema 1x12 Yamaha Rxv-206755" Sony HX855

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Hvordan får jeg til at kanalen vises i displayet og ikke klokken når boksen står på?
    Kjører med AAF img og default skinn.
    Ingen problem, bruk følgende skin :
    "BrushedAlu_Coolman - Blackmode "
    da får du kanalnavn i dysplay .
    Legger ved screenshots :-D

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Trådløs (nettverk ) tilgang til mottakeren fungerer bra med TP-LInk USB adapter eller Powerlink ( strøm) adapter fra samme merket.
    Det er også ingen problem å flytte filer fra harddisken i VU+ til ekstern media ( du bruker helt ordinær FTP klient på din PC , som gir deg adgang til filstrukturen på din VU+)
    Videospiller kan du tilslutte til på Scart ingangen bak
    Skins kan du laste ned direkte fra serveren til respektive image leverandør.

Du trenger ikke erfaring med Linux for å betjene mottakeren i det hele tatt, det meste er editerbar via Windows PC
    Har et lite spm. relatert til opptak på Vu+ Duo: hvilket format (codec/container) ligger disse på? Dvs. .avi/.trp etc.?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problem, bruk følgende skin :
    "BrushedAlu_Coolman - Blackmode "
    da får du kanalnavn i dysplay .
    Legger ved screenshots :-D
    Kan du legge denne opp?
    Fant den ikke til nedlastning i img....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Har et lite spm. relatert til opptak på Vu+ Duo: hvilket format (codec/container) ligger disse på? Dvs. .avi/.trp etc.?
    Har ikke forsøkt selv men det er garantert "raw" transport strøm format. Codec vil være den samme som sendes på satellitt. Dvs. enten MPEG-2 eller H.264(MPEG4). Lydcodeker vil være enten MPEG1 Layer II eller Dolby Digital alt avhengig av hva kanalen sender.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Trådløs (nettverk ) tilgang til mottakeren fungerer bra med TP-LInk USB adapter eller Powerlink ( strøm) adapter fra samme merket.
    Det er også ingen problem å flytte filer fra harddisken i VU+ til ekstern media ( du bruker helt ordinær FTP klient på din PC , som gir deg adgang til filstrukturen på din VU+)
    Videospiller kan du tilslutte til på Scart ingangen bak
    Skins kan du laste ned direkte fra serveren til respektive image leverandør.

Du trenger ikke erfaring med Linux for å betjene mottakeren i det hele tatt, det meste er editerbar via Windows PC
    Jeg kommer tilbake til denne mht Videospiller til Scart inngangen bak. Det virker ikke for meg. Kan forklaringen være at jeg må legge inn et spesielt "plugin", eller er det en "extension" som må lastes ned ? Jeg ser VCR Scart i hvedmenyen, men intet bilde når Videospilleren går. I displayet ser jeg "HVIS DU KAN SE " og ikke noe mere.

Et ekstra problem for meg er at jeg har to gamle VCR, den ene ordinær med kassett, den andre en pvr med harddisk (som bruker en halvtime på å starte og altså nesten har tatt kvelden). Sistnevnte er altså ikke en VCR, men jeg håpet den kunne avspilles mot VU+ harddisken.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg kommer tilbake til denne mht Videospiller til Scart inngangen bak. Det virker ikke for meg. Kan forklaringen være at jeg må legge inn et spesielt "plugin", eller er det en "extension" som må lastes ned ? Jeg ser VCR Scart i hvedmenyen, men intet bilde når Videospilleren går. I displayet ser jeg "HVIS DU KAN SE " og ikke noe mere.

Et ekstra problem for meg er at jeg har to gamle VCR, den ene ordinær med kassett, den andre en pvr med harddisk (som bruker en halvtime på å starte og altså nesten har tatt kvelden). Sistnevnte er altså ikke en VCR, men jeg håpet den kunne avspilles mot VU+ harddisken.
    Du kan ikke spille av fra VCR og ta opp med en HD PVR men det var kanskje ikke det du forsøkte heller ?

Du kan heller ikke spille av VCR inn mot en HD boks og se video via HDMI slik man tidligere kunne med VCR scart. Antar det muligens kan fungere å koble VCR->VCR scart->TV scart . Det var slik man koblet til VCR i "gamle dager" Mao. forsøk med TV scart og ikke HDMI.

HD boksene kan ikke konvertere analog video til digital video.
    Dette gjelder generelt alle HD mottagere. Hvis du skal se video på TV'n din så slipper du ikke unna å bytte inngang på TV'n dersom du benytter HDMI.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Kan du legge denne opp?
    Fant den ikke til nedlastning i img....
    Skin vedlagt .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skin vedlagt .
    Ser du bruker picon, du kunne ikke lagt opp de også?
    Hvor skal de ligge på boksen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Du kan ikke spille av fra VCR og ta opp med en HD PVR men det var kanskje ikke det du forsøkte heller ?

Du kan heller ikke spille av VCR inn mot en HD boks og se video via HDMI slik man tidligere kunne med VCR scart. Antar det muligens kan fungere å koble VCR->VCR scart->TV scart . Det var slik man koblet til VCR i "gamle dager" Mao. forsøk med TV scart og ikke HDMI.

HD boksene kan ikke konvertere analog video til digital video.
    Dette gjelder generelt alle HD mottagere. Hvis du skal se video på TV'n din så slipper du ikke unna å bytte inngang på TV'n dersom du benytter HDMI.
    Tusen takk for svar. Dette virker logisk, men betyr det at en uansett ikke kan ta opp det som vises fra VCR ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar. Dette virker logisk, men betyr det at en uansett ikke kan ta opp det som vises fra VCR ?
    Ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen, Bobben1.

Da går nok alt i søpla.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen, Bobben1.

Da går nok alt i søpla.
    For å overføre gamle opptak fra VCR så kan muligens en DVD recorder være den enkleste løsningen. Det finnes også PC kort til under tusenlappen som kan ta opp video/audio fra VCR.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg bytter kanal til tv 1000 og canal digital når voksen filmene går.
    Jeg for opp sensurert med hensyn til norsk lovgivning osv....

Men problemet er at nesten alt henger seg når disse xxx filmene vises, kommer nesten ikke inn i meny osv.
    For skrudd over til en annen kanal men det tar kanskje 30-45 sekunder.

Har prøvd 3 forskjellige image til nå pli -de-vix. Samme problemet på alle.

Skulle nesten hatt en panikk knapp hehe.
    Noen måte å løse dette på?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det merket jeg også når jeg svitsjet innom en natt. Har du svensk tekst på kanalen fungerer det fint (men er samme delay i menyen for å bytte teksting også).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hoppet frem og tilbake mellom IP9900 og VT-1 de siste dagene. Hadde egentlig bestilt en IP9900, men ombestemte meg. Har brent meg på de før... Har VELDIG lyst på VT-1, men føler det er et like stort sjansespill det. Bestilte derfor en VU+ Duo nå. Hvilket image er det folk er mest fornøyd med, og hva er "must have" til denne? Må være forberedt til den kommer...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Det merket jeg også når jeg svitsjet innom en natt. Har du svensk tekst på kanalen fungerer det fint (men er samme delay i menyen for å bytte teksting også).
    Takk. Kjekt å vite at jeg ikke var den eneste. Da er det nok slik for de fleste.

@nordic45
    Jeg har prøvd pli,dream elite og wix

Pli var noe treg her med fjernkontrollen så jeg legger ikke den tilbake med det første. Fikk ikke scannet inn enkelte kanaler. Siste jeg prøvde var stable 1.0 versionen.

Dream elite var rask med fjernkontrollen,pent skin.
    Jeg hadde problemer med å scanne inn Thor. Men la inn ferdig kanal liste så gikk det bedre. Men fikk noen sjeldene ganger 0 i signal da jeg byttet fra viasat kanal over til canal digital kanal.
    Minus også er at dette imaget ikke blir oppdatert lenger.

Vix også rask med fjernkontrollen. Syntes også tv bildet blir bedre med dette imaget. Ok skin. Fikk scannet inn alle kanalene uten problemer. Så jeg laget ny kanal liste med dreamboxedit.
    Minus er at installeringer av plugin som ikke ligger for nedlastning i imaget må manuelt installeres via telnet eller via file browser. File browser finner jeg ikke så jeg gjør det via telnet. Telnet har du i windows. Softcam har ikke config filer så disse legges over manuelt med ftp, f.eks med ftp program filezilla client(gratis).
    Undertekstene var røde. Kan editeres så de blir hvite.
    Prøves dette imaget så ta software update rett etter installasjon(må ha internet tilkoblet). Finner software update i meny'en. Da ble noen bugs rettet på.

Neste jeg skal prøve blir nok AAF Hot Summer Image, ser flere liker dette imaget. Tror dette ikke har autocam etter hva jeg har lest.
    Men det ser lekkert ut. Se screenshots fra @digitech litt lengre opp på siden.
    Tror også dette har rød undertekst med default skin, men kan editere til hvit eller bytte skin.

"Must have" for meg er backup av imaget etter at alt fungerer bra

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wot? Har samtlige images _rød_ farge på underteksten som default? Høres en smule idiotisk ut sør du meg!

Syns forøvrig det også er snodig at det skal være forskjeller på hvor responsiv fjernkontrollen er med ulike images (med mindre ett av disse er håpløst utdatert mtp. LIRC støtten?)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wot? Har samtlige images _rød_ farge på underteksten som default? Høres en smule idiotisk ut sør du meg!

Syns forøvrig det også er snodig at det skal være forskjeller på hvor responsiv fjernkontrollen er med ulike images (med mindre ett av disse er håpløst utdatert mtp. LIRC støtten?)
    PLI har ikke rød farge på underteksten som default nei. Og jeg har heller aldri merket noe til treg fjernkontroll med dette imaget.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Syns forøvrig det også er snodig at det skal være forskjeller på hvor responsiv fjernkontrollen er med ulike images (med mindre ett av disse er håpelig utdatert mtp. LIRC støtten?)
    Syntes selv det er merklig at rød text er default. Men regner med at de fleste image kommer snart med meny for dette. Og at vi da lett kan forandre farge og størrelse på underteksten via meny'en.

Var bare Pli som var treg på fjernkontrollen på min vu+. Men de gir ut daglige oppdateringer av sine image så mulig det er fikset. Eller kanskje bare min boks som ikke liker Pli

Side 70 av 124 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •