VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 69 av 124 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Nei, du tar som regel ingen feil og denne gangen er det helt korrekt !
    2x "Blått" og "Device Manger " , der kan man både formatere og re-mappe diverse volum.
    Hm, da ser det nesten ut som om jeg har en vakkel-kontakt i boksen.
    Jeg har gjort gjentatte forsøk på den beskrevne vei, men får bare beskjed om at det ikke er noen harddisk. Også, time-shift fungerer også bare når den har lyst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er det noen andre som har klunder med å få inn de to HD-kanalene på transponder 11.785H, RUSH HD og NAT GEO HD? Alle de andre transponderne jeg benytter på Thor er helt stabile, med signal på nesten 100. Men her hos meg er denne transponderen ustabil, og de to kanalene er umulige å få inn det meste av tiden. Spesielt på kvelden. Signalet flagrer mellom 0 og opp i 70.
    Andre som har erfart noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt usikker på dette med å oppdatere drivere. Jeg har duo.
    Tror jeg fant driverene her.
    Archive of Vu+

Jeg bruker Dream Elite 1.3.3F i flash og den har drivere oppdatert til den 20100611.

Skal jeg da oppdatere først med
    mbox-dvb-modules-bm750-2.6.18-7.3-20100719.tar.gz
    deretter
    mbox-dvb-modules-bm750-2.6.18-7.3-4.1.1-20100813.tar.gz

mbox-dvb-modules-bm750-2.6.18-7.3-4.1.1-20100819.tar.gz
    osv

Blir det riktig måte å gjøre det på?

Og det var vansklig å finne ut om DE 1.3.3F er OE 1.5 eller 1.6.
    Riktig med OE 1.5?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dream elite 1.33F er Kernel OE1.5. GCC 4.1.1
    Dream elite kom aldri ut med OE 1.6

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Dream elite 1.33F er Kernel OE1.5. GCC 4.1.1
    Dream elite kom aldri ut med OE 1.6
    Takk skal du ha.
    Da kan jeg legge inn de riktige driverene

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Takk skal du ha.
    Kan du liste opp alle du legger inn, så det blir lettere for oss andre når vi kommer etter?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimm70
    Takk skal du ha.
    Dette høres interessant ut... Hva kan du oppnå med dette, og hvordan gjør du det..? Jeg er hakket frekkere enn TBJ, og spør så pent jeg kan, om du kan guide oss litt i dette..?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn nye drivere men det gikk rett vest. Alt hengte seg etter restart. Så måtte frem med usb stikken og legge alt inn på nytt.

Mulig jeg gjorde noe feil, ikke sikker.
    Alle oppdateringene lå på rundt 2mb. Da jeg pakket disse opp så hadde alle 5 like filer hver seg.
    Derfor la jeg inn bare den siste oppdateringen.
    mbox-dvb-modules-bm750-2.6.18-7.3-4.1.1-20100927.tar.gz

Googlet hvordan jeg skulle gjøre det.
    Brukte ftp og la de 5 filene inn i /lib/modules/2.6.18-7.3/extra/
    De samme 5 filene ligger i den mappen fra før, så de ble erstattet med de jeg kopierte over.
    Så restartet jeg.

Hva jeg ville oppnå var å fikse på småbugs + kjedet meg
    http://archive.vuplus.com/download/drivers/log.txt

Tror jeg fant svaret nå på hvorfor det ikke gikk.
    New Driver for VU+ (19-08-2010)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info! :-)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    DM8000 og VU+DUO begge benytter Broadcom BCM7400 prosessor.

For meg ser det ut som VU+DUO og DM8000 er kliss like i utgangspunktet men at det kan innstalleres to ekstra tunere i DM8000.

Må arrestere meg selv her ;-) Rett skal være rett. DM8000 benytter BCM7400 mens VU+DUO benytter BCM7335.
    Dreambox - Wikipedia, the free encyclopedia

Jeg har fått tak i en VU+DUO og det er noen problemer med denne mottageren. Den støtter ikke Conax i orginal software selv om manualen påstår dette. Common interface porten fungerer svært dårlig i forhold til andre mottagere jeg har hatt.

Ingen av mine Conax CAM'er fungerer med HD kanalene som sendes fra transpondere med mer enn 55Mbps (f.eks. 30MS/s 8PSK 3/4). Dette fungerer fint i andre HD mottagere. Vet det kan lastes inn uoffisiell software som aktiverer Conax i kortleserene men jeg hadde tenkt å benytte denne med orginal software og da er den en stor skuffelse.

Dessuten så er det viktig at common interface porten fungerer skikkelig med tanke på at mottageren skal kunne benyttes i framtiden (det er sikkert en grunn til at DM8000 har 4 common interface porter). Med pairing eller den nye DVB scramblingen så er antagelig eneste alternativ å benytte godkjent pairing CAM. RiksTV benytter Conax pairing og der er det kun godkjent CAM som fungerer. Det er derfor helt vesentlig at mottageren har common interface porter som fungerer bra.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Må arrestere meg selv her ;-) Rett skal være rett. DM8000 benytter BCM7400 mens VU+DUO benytter BCM7335.
    Dreambox - Wikipedia, the free encyclopedia

Jeg har fått tak i en VU+DUO og det er noen problemer med denne mottageren. Den støtter ikke Conax i orginal software selv om manualen påstår dette. Common interface porten fungerer svært dårlig i forhold til andre mottagere jeg har hatt.

Ingen av mine Conax CAM'er fungerer med HD kanalene som sendes fra transpondere med mer enn 55Mbps (f.eks. 30MS/s 8PSK 3/4). Dette fungerer fint i andre HD mottagere. Vet det kan lastes inn uoffisiell software som aktiverer Conax i kortleserene men jeg hadde tenkt å benytte denne med orginal software og da er den en stor skuffelse.

Dessuten så er det viktig at common interface porten fungerer skikkelig med tanke på at mottageren skal kunne benyttes i framtiden (det er sikkert en grunn til at DM8000 har 4 common interface porter). Med pairing eller den nye DVB scramblingen så er antagelig eneste alternativ å benytte godkjent pairing CAM. RiksTV benytter Conax pairing og der er det kun godkjent CAM som fungerer. Det er derfor helt vesentlig at mottageren har common interface porter som fungerer bra.
    Hei,
    Vil anbefale deg å formulere alt på engelsk og sende mail med problemene du opplever til følgende mail adresser :
    alex@vuplus.com
    support@vuplus.com
    sales@vuplus.com
    Det er viktig at du sender mail til alle e-mail adresser , sjansen at du skal få svar er større :-D
    Dette er faktisk viktig å ordne hos produsenten , uansett at jeg kan aldri tenke meg at CD vil godkjenne VU+ for bruk med CAM. Man bør opplyse til CD hvor cammen skal benyttes , det er ihvertfall tilfelle med Riks TV ( kun med godkjente TV aparater) !

Det er veldig lite diskusjoner ang. bruk av Cam i VU+ på alle internasjonale forum, det er ikke veldig ulogisk , da de fleste bruker en annen programvare enn originale .
    Hvilken programvare bruker du på din TD ?
    Men rett skal vare rett , hvis det står svart - hvit i manualen at VU+ støtter bruk av Cam , skal dette fungere.
    Vennligst, legg ved kommentar her på forumet , hvis du får svar fra Korea.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Vil anbefale deg å formulere alt på engelsk og sende mail med problemene du opplever til følgende mail adresser :
    alex@vuplus.com
    support@vuplus.com
    sales@vuplus.com
    Det er viktig at du sender mail til alle e-mail adresser , sjansen at du skal få svar er større :-D
    Dette er faktisk viktig å ordne hos produsenten , uansett at jeg kan aldri tenke meg at CD vil godkjenne VU+ for bruk med CAM. Man bør opplyse til CD hvor cammen skal benyttes , det er ihvertfall tilfelle med Riks TV ( kun med godkjente TV aparater) !

Det er veldig lite diskusjoner ang. bruk av Cam i VU+ på alle internasjonale forum, det er ikke veldig ulogisk , da de fleste bruker en annen programvare enn originale .
    Hvilken programvare bruker du på din TD ?
    Men rett skal vare rett , hvis det står svart - hvit i manualen at VU+ støtter bruk av Cam , skal dette fungere.
    Vennligst, legg ved kommentar her på forumet , hvis du får svar fra Korea.
    Det er noen år siden jeg brukte min TD (Triple Dragon) nå men den støttet jo Conax orginalt og det var heller ikke problem med common interface CAM siden ingen DVB-S transpondere går over 55Mbps. Til mitt bruk så fungerte TD ypperlig rett ut av esken med nyeste orginal image. Jeg hadde helst brukt en TD med HDTV støtte hadde det eksistert men det gjør det dessverre ikke. Det nærmeste er vel Coolstream (Micha_R software ?) men den er ikke basert på TD software og har store problemer med underteksting.

Jeg sendte en mail ang manglende Conax støtte i interne kortlesere og common interface problemer til support@vuplus.com siden begge deler helt klart er støttet i følge manualen.

http://vuplus.com/wp-content/uploads..._english_m.pdf
    Side9 i manualen:
    Insertion of Smartcard
    Vu+ supports Xcript and Conax. Users need to buy only these Smartcards without having to buy
    additional CAMs to watch those channels that are encrypted in Conax and Xcrypt.
    1 Open the door on the right side.
    2 Insert Conax and/or Xcrypt Smartcard as in the following instruction.
    3 Make sure that the Smartcard remain inserted while viewing.

På side10 er det opplyst at mottageren støtter common interface moduler.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Nybegynner på linux og på VU+Duo - hva bør jeg lese ?

Jeg drukner litt i info når jeg "blar" meg igjennom trådene her og på PLi® Images website - PLi® Wiki: HomePage på jakt etter hva jeg bør legge inn i systemet. Jeg har selvsagt lest meg igjennom manual og videre på Satelittproffsen i Sverige og Recordere.dk på jakt etter "steg for steg" veiledninger. Dessuten Digsat.net.

Foruten at Vu-en skal funke bra mot Canal Digital parabol med to kabler inn, ønsker jeg meg
    - tilgang til mitt trådløse nett
    - flytting av noe fra harddisk til back/eksterne media
    - tilkobling av gamle videospillere (en med kassett og en pvr med harddisk) for å ta vare på opptak).
    - de skins/muligheter som en bør ha (forslag imøtesees)

Håper på forslag til hva jeg bør lese/gjøre.

Som gammel pc-ekspert dog ikke linux, liker jeg å se hva som står i programmer og i og med at de er lunux open source, er det vel mulig, men hvilket program må jeg bruke for å se hva filer med etternavn jffs2, bin, ipk mfl inneholder av programtekst ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg drukner litt i info når jeg "blar" meg igjennom trådene her og på PLi® Images website - PLi® Wiki: HomePage på jakt etter hva jeg bør legge inn i systemet. Jeg har selvsagt lest meg igjennom manual og videre på Satelittproffsen i Sverige og Recordere.dk på jakt etter "steg for steg" veiledninger. Dessuten Digsat.net.

Foruten at Vu-en skal funke bra mot Canal Digital parabol med to kabler inn, ønsker jeg meg
    - tilgang til mitt trådløse nett
    - flytting av noe fra harddisk til back/eksterne media
    - tilkobling av gamle videospillere (en med kassett og en pvr med harddisk) for å ta vare på opptak).
    - de skins/muligheter som en bør ha (forslag imøtesees)

Håper på forslag til hva jeg bør lese/gjøre.

Som gammel pc-ekspert dog ikke linux, liker jeg å se hva som står i programmer og i og med at de er lunux open source, er det vel mulig, men hvilket program må jeg bruke for å se hva filer med etternavn jffs2, bin, ipk mfl inneholder av programtekst ?
    Trådløs (nettverk ) tilgang til mottakeren fungerer bra med TP-LInk USB adapter eller Powerlink ( strøm) adapter fra samme merket.
    Det er også ingen problem å flytte filer fra harddisken i VU+ til ekstern media ( du bruker helt ordinær FTP klient på din PC , som gir deg adgang til filstrukturen på din VU+)
    Videospiller kan du tilslutte til på Scart ingangen bak
    Skins kan du laste ned direkte fra serveren til respektive image leverandør.

Du trenger ikke erfaring med Linux for å betjene mottakeren i det hele tatt, det meste er editerbar via Windows PC

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløs (nettverk ) tilgang til mottakeren fungerer bra med TP-LInk USB adapter eller Powerlink ( strøm) adapter fra samme merket.
    Det er også ingen problem å flytte filer fra harddisken i VU+ til ekstern media ( du bruker helt ordinær FTP klient på din PC , som gir deg adgang til filstrukturen på din VU+)
    Videospiller kan du tilslutte til på Scart ingangen bak
    Skins kan du laste ned direkte fra serveren til respektive image leverandør.

Du trenger ikke erfaring med Linux for å betjene mottakeren i det hele tatt, det meste er editerbar via Windows PC

Tusen takk for svar
    . Er TP-Link USB adapter et must, eller kan jeg bruke andre trådløse USB-adaptere, den nevnte ikke ser ut å kunne skaffes i Norge ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett lite merkelig problem.
    Jeg la inn siste AAF img. Tok ett kanalsøk og fant ingen kanaler.
    Gikk på nett og lastet ned satelit.xml for mine sat psoisjoner (0,8w og 4,8e)
    La inne denne og tok ett nytt kanalsøk. Denne gangen fant den ca 900.
    Mener det skal finne mere enn det på de to posisjonene?
    En annen ting er at det ligger inne masse kanaler som er tonet ned i farge på kanallisten. Disse er på 23e og 28e. Disse to posisjonene har jeg ikke og de finnes heller ikke i min satelit.xml har forsøkt å slette de med både dreambox edit og dreamset, men de vil ikke forsvinne fra min boks!

Det er ingen som har ferdige kanallister for 0,8w og 4,8e som de kan dele med meg?

En annen ting... Vet jeg har sett det omtalt her men finner ikke tilbake til det. Hvordan var det man forandret fargen på underteksten til noe annet en rød?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-O
    Det er ingen som har ferdige kanallister for 0,8w og 4,8e som de kan dele med meg?
    Prøv denne. Den har jeg laget til dreambox 500HD. Regner med den passer til deg også.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun en quad lnb på parabolen, justert på Thor 0.8W blir dette da korrekt oppsett?

Tuner Configuration:

A: configuration mode: simple
    Mode: Single
    Satellite:Thor3/5/6/Intelsat10-02(0.8 )
    Send Diseq: no

B: equal to A
    Kef E301 hele veien rundtXtz Cinema 1x12 Yamaha Rxv-206755" Sony HX855

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rafo
    Jeg har kun en quad lnb på parabolen, justert på Thor 0.8W blir dette da korrekt oppsett?

Tuner Configuration:

A: configuration mode: simple
    Mode: Single
    Satellite:Thor3/5/6/Intelsat10-02(0.8 )
    Send Diseq: no

B: equal to A
    Ja , det ser riktig ut !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg til at kanalen vises i displayet og ikke klokken når boksen står på?
    Kjører med AAF img og default skinn.

Side 69 av 124 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •