VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 68 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Sånn, nå har jeg svart på det jeg kan...
    Tusen takk for svar!

Ad 1 og 3. Ja hvorfor 2 kort ? Trenger jeg bare ett så er det jo bra. Da bortfaller jo også evt. problemer jeg tenkte på i 3.

Men kan en ta opp 2 programmer og se på et tredje ?

Poenget med å ta opp dvd-brenner (blue-ray) her var at jeg skal kjøpe blue-rayspiller eller brenner samtidig nå og vil jo gjerne unngå å kjøpe begge deler. Er det noen som har prøvd add-inn for brenner ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av backkfish
    Tusen takk for svar!

Ad 1 og 3. Ja hvorfor 2 kort ? Trenger jeg bare ett så er det jo bra. Da bortfaller jo også evt. problemer jeg tenkte på i 3.

Men kan en ta opp 2 programmer og se på et tredje ?

Poenget med å ta opp dvd-brenner (blue-ray) her var at jeg skal kjøpe blue-rayspiller eller brenner samtidig nå og vil jo gjerne unngå å kjøpe begge deler. Er det noen som har prøvd add-inn for brenner ?
    Du kan gjøre 5 opptak samtidig på forskjellige kanaler. Begrensningen ligger i at du bare kan spille inn kanaler som ligger på 2 forskjellige transpondere.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Du kan gjøre 5 opptak samtidig på forskjellige kanaler. Begrensningen ligger i at du bare kan spille inn kanaler som ligger på 2 forskjellige transpondere.

Mach III
    Tusen takk for svar.

Jøye meg, det var ikke dårlig. Her må mellomlagring i memory jobbe mye fordi en harddisk kan jo bare skrives til på et sted av gangen (dvs. en blokk osv., men de kan jo ligge etter hverandre slik at 5 opptak vil bestå av hundrevis for ikke si tusenvis av fragmenter). Sikkert fullt mulig.

mvh
    LS

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av backkfish
    Tusen takk for svar.

Jøye meg, det var ikke dårlig. Her må mellomlagring i memory jobbe mye fordi en harddisk kan jo bare skrives til på et sted av gangen (dvs. en blokk osv., men de kan jo ligge etter hverandre slik at 5 opptak vil bestå av hundrevis for ikke si tusenvis av fragmenter). Sikkert fullt mulig.

mvh
    LS
    Jeg tror Dreambox 8000 kan gjøre 8 opptak samtidig, den har en litt annen prosessor som gjør dette mulig. Så det er ikke HDD'en som er flaskehalsen altså. Men fortsatt bare fra 2 forskjellige transpondere da...

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for første gang i kveld prøvd noen andre skin enn default. Jeg kjører DE 1.3.3, og i dette imaget finnes det visse funksjoner under den blå knappen. Her kan jeg kjapt velge hvilken emu jeg skal bruke, og det kommer også opp litt annen info. Det kjipe er at med andre skin enn default, forsvinner de hendige funksjonene som ligger skjult under den blå knappen. Vet noen av dere om dette er noe en kan aktivere selv, om en vil gå for et annet skin..? Jeg trodde faktisk at et skin kun dreide seg om design/kosmetikk, men jeg ser at det endrer visse funksjoner...

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Vist du har meoboot i plugin fra før, er det nok 1.32 utgaven du har, da 1.33 ikke støtter meoboot..
    Jeg kan ikke huske å ha lastet ned moboot, men den ligger der.
    Da har jeg vel sikkert 1.3.2

Når det gjelder PP i meoboot, er det ikke noe problem. Det er tut å kjør
    Men, vær klar over, at displaye i tuneren ikke vil vise noe info..
    Det skal jeg overleve

Når det gjelder backup av img, skal det ligge under blåknapp, og device manager.. velg HDD, eller USb. og hva slags backup du vil ta
    Blå knapp gir meg "Dream Elite Blue panel". Blå tast igjen, så kommer jeg inn i "Dream Elite Settings". Device Manager der gir meg kun muligheten til å formatere og lage mountpoints. Ingen backup...

Eneste backup jeg kan finne, er under meny -> oppsett -> Software management og backup system settings. Den tar kun noen sekunder og tar neppe backup av alt.

Kan det være at jeg må laste ned en backup plugins?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om denne støtter opptak til nettverksdisk (smb).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist du har meoboot under grønn knapp, da er det nok 1.32 du har ja..
    Når det gjelder backup av img. kan det hende du må laste ned, eller legge inn manuelt en backup plugin.

Men, du trenger ikke å gjøre noe med flash img ditt. Får så lenge du legger inn nye img via meoboot, og de legges på usb. Da tar meoboot seg av jobben, mend å legge alt av info over på usb img.

For du trenger dreamelite i flash, eller VTI i flash.
    Min anbefalling er å la dream elite være i flash, og heller oppdatere driverne manuelt.
    For med dream elite har du alt du trenger av verktøy for usb\hdd, og du har meoboot klar. Så da er det i utgangs pungte bare plug and play

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av virtouz
    Lurte på om denne støtter opptak til nettverksdisk (smb).
    Nå skal ikke nettverksdisk være noe problem. Da du kan mounte den via vu+duo..
    Selv har jeg 2 disker i den, mountet duo'n via nettverk, og alt av opptak legger seg på min pc.

Jeg har også testet ut tråløs disk. Også der var det ikke noe problem. Eneste som jeg sliter med der, er at den disken ikke egner seg for å lagre opptak på. Men det er nok på grunn av mitt nettverk er meget overbelastet til tider..

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For du trenger dreamelite i flash, eller VTI i flash.
    Min anbefalling er å la dream elite være i flash, og heller oppdatere driverne manuelt.
    For med dream elite har du alt du trenger av verktøy for usb\hdd, og du har meoboot klar. Så da er det i utgangs pungte bare plug and play
    Ok. Skal teste.

Mulig jeg er på bærtur her, men vil det ikke skape problemer å kjøre et image bygd på 1.6 på pinne når DE i flash er på 1.5?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TBJ:

I utgangspunkte ja, men det har jeg ikke merket noe til. Jeg har nå brukt PP i meoboot, siden PP ver2 kom ut, og alt går som det griner..

Men, jeg anbefaller å ha de siste driverne i flash uansett. Så er man sikker på at det ikke blir noe tull..

Det eneste probleme som er, er diplay, og at youtoube plugin, må man legge inn selv på nytt, da det som ligger i PP, ikke virker. Det kan være at det bare er til meg. Men jeg la den plugin på nytt, og alt var greit da..

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TBJ:

I utgangspunkte ja, men det har jeg ikke merket noe til. Jeg har nå brukt PP i meoboot, siden PP ver2 kom ut, og alt går som det griner..

Men, jeg anbefaller å ha de siste driverne i flash uansett. Så er man sikker på at det ikke blir noe tull..
    og da bruker du VIX in flash (lest i et annet forum....).
    Men hvis jeg vil bruke DE i flash, hvordan får jeg oppgradert til nyeste driverne?
    Prater vi da 1.6 drivere (i DE) eller andre drivere?

Er det PP for 800 eller 8000 du har brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt VIX i flah ja. Men gikk tilbake til DE. Da jeg liker device systeme i img, pluss det er lettere å hjelpe folk

På sat-univers forume, finner man drivere til 1.5 og 1.6.. Det ser man på filen hva som er hva, som OE 1.5 drivere, har et navn som "mbox-dvb-modules-bm750-2.6.18-7.3-4.1.1" og OE 1.6 slutter på 4.4.3

Så, tar du et tur til vu+ sin side, finner du siste drivene. Og legg de inn i /tmp..

Pp utgaven jeg bruker er 8000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har BH 1.3.2 installert. Satte for en tid siden inn en HDD på 1TB.
    Jeg initialiserte den, og fikk beskjed om at alt var OK.
    Men likevel, når jeg forsøker å ta opp et program, får jeg melding om at det ikke er noen disk. Ligner jo egentlig litt på Windows....
    Samtidig så fungerer time-shift. Så vidt jeg vet, benytter den samme disken.
    Er det flere ting som må ordnes før disken kan brukes til opptak?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mountet disken i hardware device? Og satt opp Hdd som /hdd/movie?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mountet disken i hardware device? Og satt opp Hdd som /hdd/movie?
    Hvor finnes disse innstillingene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal du kunne finne under 2* blå knapp. device manager. Vist jeg ikke husker helt feil

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal du kunne finne under 2* blå knapp. device manager. Vist jeg ikke husker helt feil
    Nei, du tar som regel ingen feil og denne gangen er det helt korrekt !
    2x "Blått" og "Device Manger " , der kan man både formatere og re-mappe diverse volum.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Jeg tror Dreambox 8000 kan gjøre 8 opptak samtidig, den har en litt annen prosessor som gjør dette mulig. Så det er ikke HDD'en som er flaskehalsen altså. Men fortsatt bare fra 2 forskjellige transpondere da...

Mach III
    DM8000 og VU+DUO begge benytter Broadcom BCM7400 prosessor.

For meg ser det ut som VU+DUO og DM8000 er kliss like i utgangspunktet men at det kan innstalleres to ekstra tunere i DM8000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [

Side 68 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •