VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 67 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det mulig å forandre på undertekstene som vist på bildet jeg la ved.
    Mener da den grå svarte gjennomsiktige som den hvite teksten ligger på. Ikke sikker på hva denne heter. Men skulle gjerne hatt med denne på alle kanalene.

På tv1000 og canal+ kanalene så vises bare hvit undertekst rett på tv bildet uten grå/svarte bakgrunn.
    Jeg bruker undertekster som som må aktiviseres for hver kanal.

Fant lengre bak i denne posten om hvordan forandre på størrelsen og rød til hvit tekst men ikke noe om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Vurderer å kjøpe VU+DUO

Jeg håper noen kan svare på noen "enkle" spørsmål knyttet til VU+DUO twin HD for bruk på Canal Digital parabol.

1. Er denne grei for CD parabol - ett kort for HD og ett vanlig ?
    2. Har lest at opptak av Filmkanaler på CD ikke virker, er dette OK nå ?
    3. Grunnet mistro hos TV-forhandler; Virker tekst-tv og EPG på CD greit ?
    4. Kan opptak "flyttes" a) fra og til PC og b) fra og til en panasonic pvr via usb eller ekstern harddisk eller trådløst ?
    5. Skal bluerayspiller kobles til denne - og kan det da ta tas opptak ?

Håper på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av backkfish
    Jeg håper noen kan svare på noen "enkle" spørsmål knyttet til VU+DUO twin HD for bruk på Canal Digital parabol.

1. Er denne grei for CD parabol - ett kort for HD og ett vanlig ?
    2. Har lest at opptak av Filmkanaler på CD ikke virker, er dette OK nå ?
    3. Grunnet mistro hos TV-forhandler; Virker tekst-tv og EPG på CD greit ?
    4. Kan opptak "flyttes" a) fra og til PC og b) fra og til en panasonic pvr via usb eller ekstern harddisk eller trådløst ?
    5. Skal bluerayspiller kobles til denne - og kan det da ta tas opptak ?

Håper på svar.
    Kan vel ihvertfall svare JA på spørsmål 1 t.o.m. 4a.
    Er litt usikker på hvor du vil med sprsml 4b, men du finner nok fort ut at pvr'en blir overflødig om du handler Vu+ Duo.;-)
    På punkt 5 regner jeg med at kopibeskyttelsen på blueray slår inn?

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Kan vel ihvertfall svare JA på spørsmål 1 t.o.m. 4a.
    Er litt usikker på hvor du vil med sprsml 4b, men du finner nok fort ut at pvr'en blir overflødig om du handler Vu+ Duo.;-)
    På punkt 5 regner jeg med at kopibeskyttelsen på blueray slår inn?

Mach III
    Tusen takk Mach III.

Jeg har en panasonic pvr på hytta og når jeg ikke får sett alt som er tatt opp hjemme (og dessuten ønsker å ha med barneprogrammer til bruk i regnvær), ville det vært OK å kunne ta med noe. Jeg ser poenget med kopibeskyttelse, så det er lite å gjøre med. Problemet er kanskje om panasonic-en har samme format, men det kan jeg sjekke med dem.

Jeg har i utg.punktet sett på Vantage 8000 Hd og VU-en, men "leser" av trådene at det kanskje er litt mindre problemer med VU-en og det kan avgjøre saken. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Mach III.

Jeg har en panasonic pvr på hytta og når jeg ikke får sett alt som er tatt opp hjemme (og dessuten ønsker å ha med barneprogrammer til bruk i regnvær), ville det vært OK å kunne ta med noe. Jeg ser poenget med kopibeskyttelse, så det er lite å gjøre med. Problemet er kanskje om panasonic-en har samme format, men det kan jeg sjekke med dem.

Jeg har i utg.punktet sett på Vantage 8000 Hd og VU-en, men "leser" av trådene at det kanskje er litt mindre problemer med VU-en og det kan avgjøre saken. 8)
    Jeg kjenner ikke til Vantage'en og kan ikke uttale meg om den, men for min del så har jeg hatt et fullstendig problemfritt halvår med Vu+ Duo'en. Og må jo si at det er en befrielse etter et trøblete år med Ipbox...:-?

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk igjen. Det er alltid fint å få klare anbefalinger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Viftespørsmål på VU+DUO

Er det vifte på VU+DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 ?
    Bråker den ? (Desibel ???)
    Går den bare når harddisken brukes ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger ikke merke til vifta Så ikke noe støy problem.
    Hører lyden fra vifta om jeg skrur av lyden på tv.

Vifta går hele tiden tror jeg, untatt i standby.
    Db vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner jeg undertekstene i Open Pli?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kieinge
    Hvor finner jeg undertekstene i Open Pli?
    På undertekst-knappen øverst til vestre på fjernkontrollen. Teksten må aktiveres for hver kanal, men huskes så etter en omstart.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!!!

Finns det noen innstillinger for vifta i Open Pli?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kieinge]Takk for det!!!

Finns det noen innstillinger for vifta i Open Pli?[/QUOTE

Det ligger ihvertfall et par plugins for nedlasting i menyen der ser jeg, du kan kanskje teste litt der?

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man sende signal ut på både scart og HDMI samtidig på VU+ Duo?

Mitt tenkte scenario: Jeg har HDMI ut direkte til TV, og scartutgangen koblet til en DVD-opptaker, for å gjøre evt. opptak til DVD.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er JA !
    Test utført med Dream Elite 1.3.2

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også DE 1.3.2, og kan sette opp et lignende oppsett. I pur nysgjerrighet tastet jeg meg fram til VCR-settingen i menyen på VU+, men fikk da svart skjerm. I displayet på tuneren kan jeg se: Kan du lese dette, sånn ca... (Husker ikke 100% hva det stod.) Skal det være slik?

Tuneren er koblet til TV via HDMI, og ingenting annet er for øyeblikket tilkoblet

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Jeg har også DE 1.3.2, og kan sette opp et lignende oppsett. I pur nysgjerrighet tastet jeg meg fram til VCR-settingen i menyen på VU+, men fikk da svart skjerm. I displayet på tuneren kan jeg se: Kan du lese dette, sånn ca... (Husker ikke 100% hva det stod.) Skal det være slik?

Tuneren er koblet til TV via HDMI, og ingenting annet er for øyeblikket tilkoblet
    Hvis du skal ha video ut paralelt på scart og HDMI , bør du velge " DVI " helt øverst i AV menyen.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører i dag DE 1.3.?, men vil (igjen) teste ut noen andre imager.
    Har derfor lyst til å kjøre multiboot og legge bl.a det image jeg kjører nå, på pinnen (i tillegg til PP, som jeg har lest at noen har fått til).

Men hvordan kan jeg ta backup av image jeg har nå, for å kjøre det på pinne senere?

En liten ting til: Jeg husker ikke hvilken versjon av DE jeg kjører. Hvordan kan jeg finne ut det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist du har meoboot i plugin fra før, er det nok 1.32 utgaven du har, da 1.33 ikke støtter meoboot..

Når det gjelder PP i meoboot, er det ikke noe problem. Det er tut å kjør
    Men, vær klar over, at displaye i tuneren ikke vil vise noe info..

Når det gjelder backup av img, skal det ligge under blåknapp, og device manager.. velg HDD, eller USb. og hva slags backup du vil ta

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Noen flere spørsmål før kjøp av VU+DUO Twin

Hei, noen spørsmål før kjøp (jeg har lest http://vuplus.com/wp-content/uploads..._english_m.pdf) og vil gjerne ha avklart disse:

1. Må jeg kjøpe CI-Moduler når jeg skal bruke kort fra Canal Digital parabol (ett for HD og ett uten) ?
    2. Hvilket konfigurering av tuner A og B bør jeg bruke når jeg i utgangspunktet skal ha de like (Simple eller Loop through eller Equal to) - jeg har to kabler fra satelitthodet ute ?
    3. Når jeg har ett HD-kort og ett uten, må jeg ha spesielt oppsett for at opptak/bruk av HD ikke skal skje på feil kort (og kan jeg se et HD-prog og ta opp ett annet HD samtidig når jeg bare har ett HD-kort) ?
    4. Hva er det som jeg kan se med Conax eller Xcrypt-kort når parabolen er innstilt på Canal Digital - og hva koster slike kort ?
    5. Jeg ser at det er mulighet for en add-in som skal gjøre det mulig å brenne dvd (ekstern). Kan denne da også brenne til ekstern blueray ?
    6. Mht lyd, jeg har Philips 42 PFL7675H tv som kanskje ikke har den beste lyden og vurderer å kjøpe to eksterne kompakt-høyttalere anbefalt av Hi-Fi klubben. Skal da tilkobling skje direkte fra VU+ eller via TV-en ?
    7. Er det mulig å KOPIERE fra intern til ekstern harddisk og vice versa ?

Håper på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, noen spørsmål før kjøp (jeg har lest http://vuplus.com/wp-content/uploads..._english_m.pdf) og vil gjerne ha avklart disse:

1. Må jeg kjøpe CI-Moduler når jeg skal bruke kort fra Canal Digital parabol (ett for HD og ett uten) ? Nei, det tror jeg ikke... Jeg har riktignok kun ett kort, og har ikke mulighet til å teste med to. Men hvorfor to kort..?
    2. Hvilket konfigurering av tuner A og B bør jeg bruke når jeg i utgangspunktet skal ha de like (Simple eller Loop through eller Equal to) - jeg har to kabler fra satelitthodet ute ? Jeg har prøvd både Simple og Equal to, og begge funket fint. Det samme gjør selvsagt advanced.
    3. Når jeg har ett HD-kort og ett uten, må jeg ha spesielt oppsett for at opptak/bruk av HD ikke skal skje på feil kort (og kan jeg se et HD-prog og ta opp ett annet HD samtidig når jeg bare har ett HD-kort) ? Første del av spørsmålet kan jeg ikke hjelpe deg med, men jeg kan bekrefte at du ikke behøver mer enn ett kort for å se/ta opp to kanaler.4. Hva er det som jeg kan se med Conax eller Xcrypt-kort når parabolen er innstilt på Canal Digital - og hva koster slike kort ? Jeg for min del kjenner kun til Canal Digital, så her kan jeg ikke bidra.5. Jeg ser at det er mulighet for en add-in som skal gjøre det mulig å brenne dvd (ekstern). Kan denne da også brenne til ekstern blueray ?
    6. Mht lyd, jeg har Philips 42 PFL7675H tv som kanskje ikke har den beste lyden og vurderer å kjøpe to eksterne kompakt-høyttalere anbefalt av Hi-Fi klubben. Skal da tilkobling skje direkte fra VU+ eller via TV-en ? Jeg har best erfaringer med å "tappe" lyden rett fra TV-en, for da slipper jeg som regel lydsynkproblemer.7. Er det mulig å KOPIERE fra intern til ekstern harddisk og vice versa ? Veit itj!

Håper på svar.
    Sånn, nå har jeg svart på det jeg kan...

Side 67 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •