VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 62 av 124 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva slags kort er det du har?
    Viasat's nye kort, krever boxid.
    CD, er cccamd ok. Og det skal gi deg bilde med en gang.

Vist du har begge kortene, bruk oscamd. Da den støtter begge kortene. Men, som sagt viasat's nye kort, krever boxid..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CD. Trenger jeg noe annet installert, enn CCcam..?

Kanskje jeg bør prøve oscamd, om den finnes i listene da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cd trenger ikke noe forandringer, sett korte i nederste leseren, med chip ned. Start opp tuneren, og velg cccamd. Da skal det komme bilde.

Men, er korte aktiv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    ja, men svaret ditt forklarer det meste ! Du har altså ingen problem med selve tuneren , satelittes.xml fila eller frekvens mangel generelt.
    Det er parabolen din som er ikke helt i "fokus"

Hvilket fabrikat parabol og sidemater bruker du ?
    Kan du justere( skyve) Lnb - venstre / høyre på skinnen eller er de 4 lnb fastmontert uten mulighet for sidejustering ( ala Raven ) ?
    Hvis du kan finninstille satellitt posisjonene , er det å anbefale at du "låser" Sirius i senter med optimal signal. Da får du stabil utgangspunkt ! Hodet til høyre ( med ansikt mot parabolen ) tilhører Thor , denne kan du justere optimalt i asimut ( horisontalt) . Foresten hva slags støyfaktor har dine Lnb?
    Jeg tror ikke TV2 HD skal by på problem i det hele tatt , min Multifeed parabol er stilt i senter på Hotbird , og jeg har kjempe signalforhold på TV2 HD.
    Det er Raven jeg har, europapakke. Husker ikke hvilket merke og dB lnb'ene er, men husker jeg var veldig kresen da jeg handlet siden det skulle monteres på et svært værutsatt sted på nesten 70 grader nord. Og fikk gode signaler.

Også enig med deg om oppsett med Sirius i senter vil være det beste, pga allerede beregnet avstand mellom lnb'ene ift det. Men det var sånn jeg hadde det, med TV3 på 99%, og da fikk jeg ikke inn TV2 HD i det hele tatt. Var derfor jeg har forsøkt å finne en gylden middelvei mellom Thor og Sirius, med fokus på best mulig TV2 HD. Der er jeg nå, med det beste jeg kan oppnå med TV2 HD (men likevel marginalt), og helt greie signaler på resten av Thor og Sirius. Både på 13 og 19 øst har jeg også greie signaler, uten at jeg egentlig bryr meg om de. Hadde ikke kjøpt europapakke om jeg hadde handlet i dag for å si det sånn... :-)

Ellers så har jeg har en liten teori om at noe av mitt utstyr kanskje begynner bli slitent. For når jeg grublet over dette i går kveld slo det meg at jeg i det siste (med DB 7020) merket at Disc Science, Disc world med flere også ble veldig svakt. Og de kanalene sender også på frekvenser rett under 11000, med vertikal bølge. Kanaler som sendes med horisontal bølge på samme frekvenser har flotte signaler, så mistenker vel at det kan være sliten lnb. Skal gjøre et forsøk etter jobben med å sette på en annen og sammenligne.

Men, det hadde forøvrig vært greit om noen kunne postet hva deres SNR/AGC på TV2 HD er. Og gjerne fra noen som har norden/europapakke. Legg gjerne med flere kanaler også for sammenligning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Cd trenger ikke noe forandringer, sett korte i nederste leseren, med chip ned. Start opp tuneren, og velg cccamd. Da skal det komme bilde.

Men, er korte aktiv?
    Jepp, kortet er aktivt.

EDIT: Jeg fikk bilde nå, med CCcam 2.14. Først hadde jeg 2.09. Jeg leste et sted at 2.14 var ustabil, og ville derfor styre unna denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Jepp, kortet er aktivt.

EDIT: Jeg fikk bilde nå, med CCcam 2.14. Først hadde jeg 2.09. Jeg leste et sted at 2.14 var ustabil, og ville derfor styre unna denne.

Flott. Men, det med 2.14 er ustabil, stemmer ja. Men, jeg bruker det selv, og her er det veldig stabilt..

Skulle du oppleve hakking, eller frys, anbefaller jeg da å gå over til 2.13.. Den er beste som er fra Cccamd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser Dreamset er nevnt som kanaleditor flere steder, og jeg har lekt meg litt med progget selv. Sammenlignet med PCEditor for Relook, er Dreamset en tragedie. Det vil si; det er en tragedie for meg, som er vant til PCEditor. Finnes det noen veiledning i bruk av dette progget, noe sted..? Jeg har søkt rundt litt, men finner ikke noe. Jeg finner for eksempel ingen enkel måte å sortere kanalene i rekkefølge. I PCEditor kan man dra kanalene opp/ned i lista, og kanalplassen kan man korrigere med et tastetrykk. Om en kanal hentes fra plass 99, og legges på plass 23, kan alts riktig nummer tildeles med et tastetrykk.

Finnes det noen slik funksjon i Dreamset..?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ser Dreamset er nevnt som kanaleditor flere steder, og jeg har lekt meg litt med progget selv. Sammenlignet med PCEditor for Relook, er Dreamset en tragedie. Det vil si; det er en tragedie for meg, som er vant til PCEditor. Finnes det noen veiledning i bruk av dette progget, noe sted..? Jeg har søkt rundt litt, men finner ikke noe. Jeg finner for eksempel ingen enkel måte å sortere kanalene i rekkefølge. I PCEditor kan man dra kanalene opp/ned i lista, og kanalplassen kan man korrigere med et tastetrykk. Om en kanal hentes fra plass 99, og legges på plass 23, kan alts riktig nummer tildeles med et tastetrykk.

Finnes det noen slik funksjon i Dreamset..?
    Her er ikke helt enig med deg .
    Har brukt begge programmer og Dreamset har akkurat samme muligheter som Relook PC Editor 1.58
    Du kan flytte kanalene akkurat der du vil ha dem re-nummerere disse, lage deg Favorittlister m.m

Start først med "Setup "
    Legg til ny mottaker under "Configuration Tittle " - f.eks VU+Duo
    Fyll ut Box IP adresse , User Name , "blankt " for pass .
    Firmware : Enigma 2 v.4
    Press "Save Configuration " og da skal du se navnet VU+Duo øverst til høyre .
    Bekreft med "OK"

Nå kan du trykke "scroll" pill til høyre fra "Setup" for å forsikre deg at du har "hakk" ved VU+Duo
    Trykk Transfer - Read og vent at alle kanaler kommer på plass.
    Nå kan du opprette dine Favoritt Lister til høyre under" Favourites ", eller rett og slett gi samme mappe ønsket navn.
    Da kan du dra med musa alle kanaler du ønsker fra venstre inn til høyre og stokke dem om til høyre i ønsket rekkefølge.
    Når du er ferdig - Save as .......
    Trykk "Transfer "- velg Write og vent til du får kvittering at kanalene er overført.
    Hvis du en gang skal du overføre samme liste på en annen mottaker start Dreamset, velg "Open " , finn mappen hvor du har lagret lista og velg "lamedb" !
    Resten kommer av seg selv.
    Genialt enkelt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stingray
    Ellers så har jeg har en liten teori om at noe av mitt utstyr kanskje begynner bli slitent. For når jeg grublet over dette i går kveld slo det meg at jeg i det siste (med DB 7020) merket at Disc Science, Disc world med flere også ble veldig svakt. Og de kanalene sender også på frekvenser rett under 11000, med vertikal bølge. Kanaler som sendes med horisontal bølge på samme frekvenser har flotte signaler, så mistenker vel at det kan være sliten lnb. Skal gjøre et forsøk etter jobben med å sette på en annen og sammenligne.
    Da har jeg fått sjekka, og ja, det var LNB'en som var problemet!!! :-) Fikk den bytta ut, og nå er det tett oppunder 100% på Thor og Sirius! Så nå kan jeg gå på denne boksen for fullt - en fantastisk boks så langt!

Takker for dine innspill digitech! Kommer nok til å be om mer Vu-relatert hjelp framover, så hold deg i nærheten da!!! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @digitech: Jeg har plundret med dette i ettermiddag, og det glir litt lettere når man kommer i gang. Brukergrensesnittet er forferdelig for en ukjent. PCEditor var som en lek fra starten av. Men som sagt, det går likar no. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei alle samen, nå endelig er jeg ferdig med å lese
    alle inleggene her.Mektig inponert av insatsen av enkelte
    for det beste av forumet.
    Etter mange år med DB7000 og 7000 har jeg gått til Vu+ og det angrer jeg
    IKKE på. Jeg fikk det tirsdag og den går som aldri før.ingen problem
    i det hele tatt.Bildet er ikke til å klage på.
    Stå på folkens.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tnoor
    Hei alle samen, nå endelig er jeg ferdig med å lese
    alle inleggene her.Mektig inponert av insatsen av enkelte
    for det beste av forumet.
    Etter mange år med DB7000 og 7000 har jeg gått til Vu+ og det angrer jeg
    IKKE på. Jeg fikk det tirsdag og den går som aldri før.ingen problem
    i det hele tatt.Bildet er ikke til å klage på.
    Stå på folkens.
    Topp!
    Endelig å høre noe positivt fra Enigma 1 - Enigma2 overgang. :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@digitech: Jeg har plundret med dette i ettermiddag, og det glir litt lettere når man kommer i gang. Brukergrensesnittet er forferdelig for en ukjent. PCEditor var som en lek fra starten av. Men som sagt, det går likar no. 8)
    Du må ikke glemme at Dreamset ble utviklet lenge før Relook 400S ble lansert på markedet. Men rett skal vare rett , "Jon Doe" er rette mann for jobben.
    Relook PC Editor er fantastisk verktøy for både kanallister , backup og programmering.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OpenPli

Etter mye knoting med image i det siste tror jeg endelig at jeg kan slå meg til ro en stund med siste OpenPli. Spesielt etter at DreamElite "la på røret".

Det meste av Camd og extensions ser ut til å kunne lastes ned via plugins. Alt ser ut til å virke konge så langt. Til og med MyTube som jeg har hatt unormalt mye klunder med ^^. Det eneste jeg lurer på er hvilket skin som anbefales til dette image som ser bra ut og funker stabilt ? 8)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjønnpung
    Etter mye knoting med image i det siste tror jeg endelig at jeg kan slå meg til ro en stund med siste OpenPli. Spesielt etter at DreamElite "la på røret".

Det meste av Camd og extensions ser ut til å kunne lastes ned via plugins. Alt ser ut til å virke konge så langt. Til og med MyTube som jeg har hatt unormalt mye klunder med ^^. Det eneste jeg lurer på er hvilket skin som anbefales til dette image som ser bra ut og funker stabilt ? 8)
    Jeg bruker "Alu Brushed" , ander like Yads HD , det er som maten , smak og behag

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VU+ alternativer for Cable og Bakke...

Hei.

Jeg har brukt min vannvittieg bra VU+ noen måneder med DE image og er kjempefornøyd, men borettslaget har nå funnet ut at vi skal installere CD på det private kabelnettet og jeg har sagt opp satelittabonnementet i god tid.

Men jeg har så lyst å bruke VU'en fortsatt.. har noen hørt om utvikling eller løsninger med USB CABLE-tunere på noen av imagene?

Ellers regner jeg med at det kun finnes èn løsning, selge VU'en og kjøpe 2 stk Dreambox 600-C, eller har noen en god ide til meg?

Jeg er vel også litt nyfiken på om noen har en fungerende løsning med en USB bakkenett løsning for RiksTV..evt. hvilken hardware som funker bra der og om man kan bruke 2 USB-tunere samtidig

Tusen takk for innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg er ute etter en hd boks.
    Jeg har idag dm7020 og er veldig fornøyd!

Jeg har sett på dm8000 men 9000 kr er litt i høyeste laget!

Kan VU+ DUO Twin erstatte dm8000?

Det jeg trenger er en hd boks som kan kjøre Enigma 2.
    Jeg ønsker å ha alt i en boks og vil bruke den som media center.
    Jeg har en server (debian) med nfs shares.
    Ønsker å "mounte" dskene mine til boksen slik at jeg kan streame video og musikk samt vise bilder direkte fra de delte diskene mine.

Takler VU+ DUO Twin å streame hd direkte fra nettverket uten at de trenger å kodes om med vlc på serveren?

Det er jo også kjekt med ekstra plugins som youtube osv, men ikke avgjørende.

Eventuellt hvilket img. passer best til mitt bruk?

Jeg ser også at det er mange andre bokser på markedet.

Vantage VT-1 ser veldig bra ut, men etter hva jeg leser har det ikke kommet et linux img. til denne enda. Da kan jeg ikke kjøre enigma 2 regner jeg med?

Takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svare på alt det du spørr om, er enkel. JA.
    vu+duo kan alt, og er minst like bra som DB8000.

Jeg har kun en ting å klage på vu+duo. Den gir ikke meg noe utfordringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Svare på alt det du spørr om, er enkel. JA.
    vu+duo kan alt, og er minst like bra som DB8000.

Jeg har kun en ting å klage på vu+duo. Den gir ikke meg noe utfordringer.
    Herlig!!
    da støtter den altså nfs shares!
    Da blir det nok en sånn på meg! nesten halve prisen av dm8000

Takk for svar!!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordic
    Hei.

Jeg har brukt min vannvittieg bra VU+ noen måneder med DE image og er kjempefornøyd, men borettslaget har nå funnet ut at vi skal installere CD på det private kabelnettet og jeg har sagt opp satelittabonnementet i god tid.

Men jeg har så lyst å bruke VU'en fortsatt.. har noen hørt om utvikling eller løsninger med USB CABLE-tunere på noen av imagene?

Ellers regner jeg med at det kun finnes èn løsning, selge VU'en og kjøpe 2 stk Dreambox 600-C, eller har noen en god ide til meg?

Jeg er vel også litt nyfiken på om noen har en fungerende løsning med en USB bakkenett løsning for RiksTV..evt. hvilken hardware som funker bra der og om man kan bruke 2 USB-tunere samtidig

Tusen takk for innspill
    Her finner du litt mer info om Sundtek sine USB C/T dongler og integrasjon i Dreambox miljø.
    Linken er fra IHAD forumet ( tysk ) , men du kan lett oversette alt med Google .
    i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support | Allgemeines zur 800PVR | Sundtek DVB-C/T USB Stick als 2ter Tuner an einer DM800 (OE 1.6)
    eller her finner du direkte link til produsenten's support forum :
    Installation auf einer Dreambox

Jeg har ikke testet disse USB modulene.

Side 62 av 124 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •