VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 60 av 124 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Tusen takk, djheaven!

Jeg har lastet ned listen, men nå strever jeg fryktelig med å finne ut hvor den skal plasseres. Denne tuneren er en ny verden, sammenlignet med Relooken jeg er vant med...

EDIT: Fant den under etc/, og prøver der. Håper det var blink. ;o)

EDIT II: Hmm, det hjalp ikke... Kan det være en annen plassering..?
    Den filen skal igge under etc\tuxbox
    Restart da enigma. that's it

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Den filen skal igge under etc\tuxbox
    Restart da enigma. that's it
    Det viser seg at filen jeg endret, på et eller annet vis er generert til plasseringen du gav meg. Men fortsatt pixler bildet seg på de fleste HD-kanalene. Pr nå kan jeg nyte NRK, TV2 og C+, ingen andre...:cry:

Jeg skal prøve en gang til, kanskje det bedrer seg..? :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags img bruker du i flash? Og hva slags diseq?

Vet at selv om du har bra bilde på 9000HD din, er ikke det gitt at du for samme på du+duo. Enkelte diseq er sære på andre bokser..

Selv har jeg ikke noe problemer på noen av HD kanalene. Og jeg har en go del av de også..

Men, det jeg merket meg i starten, var at de lå 2 eller 3 utgaver av samme HD. Og bare en av de ga bra bilde.. Se igjenom listen din(alle kanaler) og se om du finner samme kanal oppført flere gang, og test en av de..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Image er DE Black Hole 133 F, og diseq er av high-iso type, kanskje BAFF. Signalstyrken er angvivelig fin, men bildet pixler seg, og er stort sett rosa og grønt. Jeg har prøvd de forskjellige oppføringene, og det er som du sier. Bildet kommer bare på noen, men altså på enkelte får jeg bare støy...

EDIT: Akkurat nå er The Apprentice på TV Norge, og sendingen er i 4:3. På SD kanalen er alt OK, klikker jeg inn på TVN HD, blir bildet 16:9, og jeg kan skimte et stillbilde av an mann som blir intervjuet, men samtidig flasher Dream Elite logoen gjennom innimellom. Bildet er fryktelig ustabilt, og lydet er bare små bruddstykker... Skjønner lite akkurat nå... Linken jeg fikk av deg, hvor man kan laste ned ny XML, er det noen av rutene der som skal krysses av før man laster ned..? (Bortsett fra posisjonene selvsagt...)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den linken er enkel. man velger satelitter man vil ha, og type fil. xml eller ini. xml er hovedvalg på siden. Så er det bare å laste ned filen.. Og legg den i etc\tuxbox

Har du prøvd å legge inn img på nytt? Vist så, vil jeg anbefalle deg å legge inn PLI, og se om du for samme problem der..

Selv bruker jeg DE da, men 1.3.2 utgaven, mest på grunn av meoboot...

Uansett, så skal det ikke være noe problem med DE 1.33 utagen, men prøv PLI, og se om du for samme problem der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve PLI, men jeg er usikker på om jeg får til å kjøre emuen jeg er mest vant til der...

EDIT: Same shit med PLI. Stort sett rosa/grønn skjerm på de fleste HD-kanalene, til tross for mellom 93 og 99 % signalstyrke. Alle andre kanaler kommer opp med topp bildekvalitet.

Nå kan jeg si at jeg er skuffet...

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve PLI, men jeg er usikker på om jeg får til å kjøre emuen jeg er mest vant til der...

EDIT: Same shit med PLI. Stort sett rosa/grønn skjerm på de fleste HD-kanalene, til tross for mellom 93 og 99 % signalstyrke. Alle andre kanaler kommer opp med topp bildekvalitet.

Hei,
    Hvliken type instilling har du under : Meny - Oppsett - System - AV instilling ?
    Sender deg ferdig kanalliste , som du kan prøve med Dreamset 2.30
    Denne bruker jeg med PLI nå og alt fungerer 100%
    Kanskje denne løser problemene dine ?
    Har foresten aldri opplevd noe lignende på mine VU+ ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk digitech!

I skrivende stund laster jeg inn siste originalimage, men jeg skal teste listen din ASAP. Jeg har heller aldri opplevd lignende. Spesielt snodig er det at bare noen kanaler er berørt..? Jeg har også prøvd med bare en tuner, men med samme resultat. Alle de øvrige tunerne mine kjører finfint, og det skulle bare mangle, for signalstyrken er på topp, og switchene er av høy kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm, nå begynner jeg tro det er annet en kanalene dine som er probleme. For når du sier du har Rosa\grønn skjerm på HD kanalene, kan det ikke være på grunn av for dårlig signal. Det er bra sikkert, og heller ikke med kanal listen din.

Det som jeg tenker mer på, er om du har testet den andre antenne utgangen, og se om at innstilingene dine på Meny - Oppsett - System - AV instilling er riktig.

Tenker da på oppløsingene dine, går ut fra du har HDMI tilkobblet, og at du bruker 1080i..
    Se om din hMz er på 50, og ikke bruk 60\auto. Vist dine innstilinger er riktig, ja da vet ikke jeg hva annet som kan vær galt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om instillingene var feil, burde det vel ramme alle kanalene..? Slik det er nå, er det kun HD-kanaler som rammes, men ikke alle disse engang. C+, NRK og TV2 funker fint, men skifter jeg over til f.eks BBC HD, "henger" litt av bildet fra forrige HD-kanal igjen, og blinkingen i rosa og grønt tar helt av... Übersnodig spør du meg.

Bildet viser Animal Planet HD, slik det presenteres på min skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott rosafagre synes jeg da
    Har du mulighet til å koble 1w rett til tuneren, og se om det blir samme rosafarge?
    Ser det nå, at det ikke har noe med innstilingene dine å gjør.. Har mer tro for at det enten er parabol\diseq, eller tunermodulen din..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Flott rosafagre synes jeg da
    Har du mulighet til å koble 1w rett til tuneren, og se om det blir samme rosafarge?
    Ser det nå, at det ikke har noe med innstilingene dine å gjør.. Har mer tro for at det enten er parabol\diseq, eller tunermodulen din..

Fire andre tunere fungerer optimalt på samme oppsett. Problemet er der kun på enkelte kanaler, og det er tydelig at det er forrige HD-kanal som "henger" igjen. Om jeg ser på f.eks TV2 HD, og etterpå zapper innom 20 SD-kanaler, vil jeg se at det er bildet fra TV2 HD som blafrer over skjermen, når jeg zapper innom f.eks TVN HD.

Det ble likt med kanallisten fra digitech... dessverre.

Bildet er fra TVN, men som dere ser er innholdet fra TV2.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @hamran
    Boksen blir varm ? det ser ut som dette er en CHIPSET problem
    har vart bort i denne med andre bokser som fungerer bra me SD kanaler men så fort man har HD så blir det slikt som du har vist på de bildene du har lakt her.

Slå av boksen og la den stå av par timer, slå den på og gå rett på en HD kanal, se om den fryser med en gang eller når den har vart på en stund, fryser den etter en stynd så er det mest sansynlig at den blir varm. Fryser den med en gang da er det helt sikkert CHIPEN som ikke er 100% bra og jeg kan si at da må du returnere boksen der du har kjøpt den for så å få den enten reparert eller nytt

Lykke til

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips bobi, men den er slik selv om den er kald. Eneste forskjell er at jeg i stedet for forrige kanal, får bootlogoen liggende og blinke, delvis dekket av rosa og grønne farger.

EDIT: Til tross for at jeg tvilte på at diseqc-switchene skulle skape trøbbel, har jeg nå vært ute og koblet ned disse, og kjørt tuneren direkte, med kun en kabel. Fortsatt samme problem.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har 3 andre tunere oppegående med samme parabol oppsett, send mottakeren i retur der hvor du har kjøpt denne og få den ombyttet eller reparert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hvis du har 3 andre tunere oppegående med samme parabol oppsett, send mottakeren i retur der hvor du har kjøpt denne og få den ombyttet eller reparert.
    Jepp. Dette er akkurat avtalt med selger. Det er godt at selgeren er seriøs, når slike uforutsette saker inntreffer. Om jeg var litt uheldig med tuneren, var jeg i alle fall ikke uheldig med selgeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MeoBoot, kan det lastes ned med VTI img.?
    Et annert spørsmål: Forandre røde undertekster til hvite undertekster og større skrift? Kan dette gjøres med FlashFXP? (VTI img)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er serveren til DE oppe enda?

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kieinge
    Er serveren til DE oppe enda?
    Ser dårlig ut. "Sorry. Connection failed", får jeg når jeg prøver med på Addons Manager (Grønn - > Gul)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hamram: Jeg opplever det samme som deg.

Følgende er løsningen de gangene det skjer:
    Gå inn i menyen og velg "Restart Enigma 2". Etter noen sekunder med restart fungerer så alt ypperlig igjen.

For min del skjer dette på HD-kanalene til TV Norge, TV4, Eurosport, Discovery, Animal Planet (samt de andre på samme transpondere)

Side 60 av 124 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •