VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 58 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2480
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Olav
    Hei -

Min gamle DM7020s har fått avløsning av VU+ Duo - og jeg er svært fornøyd etter en måneds bruk. Kjører DreamElite 1.3.3F, og har allerede 1Tb HDD på plass i Duoen. Jeg synes likevel det ville være greit å ta vare på (og utnytte) HDDen fra min DM7020s, og har installert den i et kabinett med overgang fra IDE til eSata. Jeg kobler den til, og har forstått at den nå må finnes, og så mountes av Vu+ Duo.

Jeg tenkte kanskje eSata-disken ville dukke opp av seg selv, men jeg kan ikke finne den. Jeg innrømmer glatt at jeg har teflon-hukommelse mht. Linux (det har tross alt gått noen år siden sist jeg gjorde dette... )

Noen i et annet forum nevnte at VU+ ikke takler intern SATA HDD og ekstern eSATA samtidig. Noen som kjenner til dette, eller har tips?

BjO
    Jeg regner med at du har egen strømforsyning tilkoblet til kabinettet ?!
    eSATA disker krever egen trafo i tillegg til data kabel .

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Jeg regner med at du har egen strømforsyning tilkoblet til kabinettet ?!
    eSATA disker krever egen trafo i tillegg til data kabel .
    Ja - kabinettet (Akasa Integral) har egen strømforsyning og bryter. Og en USB/eSATA velger. Jeg har prøvd å koble den til en PC, og den dukker opp. Men ikke på Duo'en altså...

BjO

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Olav
    Ja - kabinettet (Akasa Integral) har egen strømforsyning og bryter. Og en USB/eSATA velger. Jeg har prøvd å koble den til en PC, og den dukker opp. Men ikke på Duo'en altså...

BjO
    Prøv å formatere disken i FAT 32 på din PC først . Har du testet å frakoble den interne SATA disken og prøve kun eSATA disken på bakpanelet ? Er litt usikker på at du kan bruke begge samtidig , har ikke selv eSATA disk for å teste dem sammen .

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Jeg likte "Apple Movie Trailers" plugin på Gigant.
    Noen som vet hvor jeg kan få manuelt lastet den ned slik at jeg kan få installert den på DE?
    Har funnet det ut :-P

Hent den fra: Index of /downloads/AppleTrailer
    Legg den så under tmp mappen på Vu+
    Grønn tast (Dream Elite Green Panel) -> Gul tast (Addons Manager) -> Manual Install lpk packges
    (jeg bruker Dream Elite Black Hole)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Nå har jeg fått min VU+ Duo fra Maxsat.no og da må jeg si det er en kjempeboks.
    Men får et problem og lurer på om noen kan hjelpe meg med det.
    Har motorstyrt tallerken og er interesert i å få satelliten Express AM44 at 11.0°W. Boksen klarer ikke å finne den. Men det var akkurat det samme med DM 7020.
    Jeg får uten problem 7w og 12.5 w men den som ligger i mellom de to får jeg ikke inn.
    noen råd og tips?????
    grunnen jeg spør er fordi akkurat på den satelliten kommer flere kanales fra hjemmelandet mitt som har veldig lyst å ha.

mer info om satteliten her: Express AM44 at 11.0°W - LyngSat

takk

gamor69

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lgger ved "setting" til Motorstyrt parabol som inneholder "Express AM4411" i satellites.xml fila.

Anbefalt program for overføring : Dreamset

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Produkttest av VU+Duo her...

Produkttest av VU+Duo her...
    VU+ Duo : DIGITALT.TV

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lgger ved "setting" til Motorstyrt parabol som inneholder "Express AM4411" i satellites.xml fila.

Anbefalt program for overføring : Dreamset

Tusen Hjertelig takk Digitech. Et siste spørsmål. I hvilken mappe skal jeg kopiere disse filer????? Kan ikke bbare bruke DCC for å overføre??

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å formatere disken i FAT 32 på din PC først . Har du testet å frakoble den interne SATA disken og prøve kun eSATA disken på bakpanelet ? Er litt usikker på at du kan bruke begge samtidig , har ikke selv eSATA disk for å teste dem sammen .
    Jeg har prøvd å formatere i FAT32, no luck. Og nå er egentlig poenget med å koble til disken borte, ettersom den nå er tom (har seff kopiert filmene som lå der).

Jeg har ikke lyst til å åpne boksen og koble fra Sata-disken for å teste om eSata-porten funker. Men det er altså *mulig det er en bug eller HW-feil* som gjør at du ikke kan koble til ekstern disk via eSata om du har intern disk. Be warned - here be dragons.

BjO

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamor69
    Tusen Hjertelig takk Digitech. Et siste spørsmål. I hvilken mappe skal jeg kopiere disse filer????? Kan ikke bbare bruke DCC for å overføre??

Høres ikke ut at har brukt tidligere "Dreamset" ?
    Du overfører ikke setting via FTP klient !
    Du må installere Dreamset på din PC og overføre "lamedb" fila via programet .
    Les mer her :
    http://avforum.no/forum/satellitt/98...dvb-s2-10.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke ut at har brukt tidligere "Dreamset" ?
    Du overfører ikke setting via FTP klient !
    Du må installere Dreamset på din PC og overføre "lamedb" fila via programet .
    Les mer her :
    http://avforum.no/forum/satellitt/98...dvb-s2-10.html
    Ja OK. Har brukt Dreamset ja for å lage kanalllister og sånn ja. Ok skal prøve da. Takk igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rytech EPG Swap

Sliter hele tiden med både swapfil og Rytech EPG og forstår ikke helt hva som skjer. Kjører siste DE BH

Har lagt inn Rytech Nordic og UK for daglig automatisk nedlasting til USB, men av en eller annen grunn så crash'er DUO'en 2ndr hver dag og genererer en crashlog som stort sett sier noe om EPG.
    Samtidig som boksen crash'er, så forsvinner ofte tekstingen og jeg må legge inn backup for å få disse tilbake.

Har forsøkt med og uten swapfil (til USB), med samme resultat.
    Når dette har skjedd og jeg ser på swapfilen, så har denne plutselig skiftet dato til 01.01.2000.
    Det rarer er jo at EPG er satt opp med automatisk download hver natt, mens dette skjer hver annen natt!!

Opplever stort sett det sammen når jeg tar vekk auto download av Rytech og laster med manuelt. Noen ganger går det greit, mens andre ganger crash'er boksen.

En annen kuriositet er at uansett hvor mange ganger jeg prøver, så viser swap filen alltid 0% når jeg sjekker med blå/gul knapp.

Har sett at det har vært flere postinger på forskjellige forum med Rytech EPG og crash, men har vel aldri klart å se om det har vært et svar på dette!!?

Er det noen som har opplevd samme problemstilling(er) og som har fått fikset dette? Så hadde det vært fint med et lite tips.

Pvest

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Muligens litt OT..?

Jeg ser at mange av dere har handlet fra Maxsat, og jeg vurderer nå pakketilbudet med 500 gig disk ferdigmontert. Har noen av dere kjøpt denne komboen, og vet dere i såfall hvilken type disk som er montert i?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Jeg ser at mange av dere har handlet fra Maxsat, og jeg vurderer nå pakketilbudet med 500 gig disk ferdigmontert. Har noen av dere kjøpt denne komboen, og vet dere i såfall hvilket type disk som er montert i?
    Vil tippe at du får svar på dette om du sender en mail til Maxsat...

Mach III

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Jeg ser at mange av dere har handlet fra Maxsat, og jeg vurderer nå pakketilbudet med 500 gig disk ferdigmontert. Har noen av dere kjøpt denne komboen, og vet dere i såfall hvilket type disk som er montert i?
    Jeg har handlet mottakere og disker separat hos Maxsat , altså ikke sammen , de hadde ikke samme tilbud da, det var i februar og andre tuneren i april .
    Begge ganger har jeg fått forskjellige disker , første gang WD , andre gangen Samsung . Begge er stillegående og fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,
    stort sett er ting oppe å går. Men jeg har noen spørsmål jeg håper noen av dere kan svare meg på, det er "basic questions":

1: Et image, er det hele operativsystemet "med brukerprogram", eller ligger operativsystemet i bunn og selve imaget er "brukerprogrammene"?

2: OE (står det for operating environment?) 1.5 og 1.6: Hva er forskjellen på disse, og hvilke image bruker hva (openPli, BH, VTi)

3: På sidene til vuplus.com, kan man laste med firmware... Er dette det samme som et image?

4: For å gjøre det enkelt: Hvis jeg laster ned "nightly build" av openPLI og flasher med denne, vil jeg da ha "aller siste versjon av alt" på min VU+Duo? Eller det samme med BH eller VTI

Hilsen n00b Yngve :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Vil tippe at du får svar på dette om du sender en mail til Maxsat...

Mach III
    Sikkert, vanligvis... Jeg har sendt, men ikke fått svar, derfor denne henvendelsen. Kanskje jeg bare er utålmodig? Jeg er klar til å bestille tuner, men ville bare visst i forkant hvilken type disk jeg får. Merke/modell og størrelse (2,5" eller 3,5") er interessant info.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan aldri tenke meg at du får 2.5" hdd i annoserte combo med 500 gb. hdd.
    Braketten i mottakeren er fabrikk laget til 3.5" disk. Du kan selvfølgelig tilpasse denne ved å bore 4 hull på tvers .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan aldri tenke meg at du får 2.5" hdd i annoserte combo med 500 gb. hdd.
    Braketten i mottakeren er fabrikk laget til 3.5" disk. Du kan selvfølgelig tilpasse denne ved å bore 4 hull på tvers .
    Disken viste seg å være en fra WD, spesielt egnet til mediasenter o.l. Tuneren er bestilt, og er på vei. Knallkjapp leveranse fra Maxsat, må jeg si... 8) Nå er resten opp til posten, men derfra forventer jeg ikke stort... :-| Jeg får nok ikke tuneren før over helgen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut at Dream Elite takker for seg ?!
    Følgende info er opplyst på hovedsiden :

..."Due to personal and family reasons of team members, the Dream Elite board is closed. Many thanks to all the community and people for support and appreciation. Bye bye and hope to see you soon...."

Det er trist at en slik team forlater scenen . DE har laget noen av de beste image for Dreambox og VU+ . :?

Side 58 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •