VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 57 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2480
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er flere faktorer som er viktig for problemfri drift i tillegg til mottakeren :
    Parabol instilling ( signal kvalitet) , Lnb ,velger og kabel kvalitet .
    I tillegg er det viktig å vite noe om bruksmåten ? Bruk av programvare, typer kort i bruk eller ......!!!

Hvis du alvorlig mener at Vu+Duo Twin er amatørmessig aparat, kjøp da vel en CD 101 PVR HD og nyt de avanserte funksjonene og stabliteten til tuneren.

Har 2 st. Vu+ Duo ( ikke bare 1 ) i huset , har tidligere eid dussinvis med linux og ikke linux mottakere. Mere stabile tunere har jeg aldri hatt før. Oppsøker flere internasjonale forum daglig og har IKKE inntrykk at det er mange som deler din mening , men det er som maten ....smak og behag.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner meg heller ikke igjen i at VU+ er ustabil. Har hatt problemer med et skin som gjorde at Enigma restartet men det var åpenbart en bug i skin'et og ut over det fungerer VU+ og PLI meget bra. Angrer ikke et sekund på at jeg oppgradert fra en gammel Dreambox.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bugima
    Om denne er den mest populære så må det være i mangel av gode alternativ. Har ikke tall på hvor mange ganger den har gått i lås, rebooting, grønn skjerm etc. I tillegg funker ikke det trådløse. Latterlig amatørmessig boks. Helt utrolig at noen skal kreve nesten 5000 NOK for en boks som oppfører seg slik.
    At den virker hos deg er ingen trøst og sier bare litt om hvor upålitelig og uberegnelig den er.
    Ser du er irritert, så jeg kan kanskje oppmuntre med mine erfaringer.

Hvis boksen begynner å gå grønn eller trøble på annet vis er grunnen addons som ikke er kompatible. Jeg prøver derfor (har prøvd bortimot alle) en og en. Hvis jeg får grønn skjerm; så virker den ikke, og jeg avinstallerer og glemmer denne.

Og: for mange addons fyller minnet så du kan få problemer med det også.

Min boks fungerer perfekt med openpli image og kun ett skin installert; som jeg er fornøyd med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

/swap på usb-stick

Hvordan aktiverer jeg swap-fila?

Bruker OpenPli og har brukt PartitionMagic LiveCd på min PC og formatert en 4Gb Usb-pen med en 1024Mb Linux-swap og resten av penna til et ext3 filsystem.

Jeg vet at andre Linux-system benytter /swap partisjonen hvis den finnes automatisk ved installasjon. Men om så er tilfelle med Pli, det vet jeg ikke.

Har googlet og lett etter en howto swap pli, men finner ingenting på et språk jeg skjønner.

På forhånd takk for en utfyllende howto, størrelse på swap-fila kunne også vært interessant å vite.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhka
    Hvordan aktiverer jeg swap-fila?

Bruker OpenPli og har brukt PartitionMagic LiveCd på min PC og formatert en 4Gb Usb-pen med en 1024Mb Linux-swap og resten av penna til et ext3 filsystem.

Jeg vet at andre Linux-system benytter /swap partisjonen hvis den finnes automatisk ved installasjon. Men om så er tilfelle med Pli, det vet jeg ikke.

Har googlet og lett etter en howto swap pli, men finner ingenting på et språk jeg skjønner.

På forhånd takk for en utfyllende howto, størrelse på swap-fila kunne også vært interessant å vite.
    Har du prøvd å stille samme spørsmål direkte på PLI forumet ?
    Regner med at det er ingen som kan svare bedre enn selveste :-D PLi team :

PLi® Images website - Forum: [EN] Enduser support

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Har du prøvd å stille samme spørsmål direkte på PLI forumet ?
    Regner med at det er ingen som kan svare bedre enn selveste :-D PLi team :

PLi® Images website - Forum: [EN] Enduser support
    Skjønner ikke helt hva du snakker om. Vet du hvordan man aktiverer swap-fil, eller prøver du å si at dette ikke går i pli?

Edit: Installerer Pli fra bunnen, med usb-swap isatt, håper den finner denne da. En hel... jobb, hater å gjøre dette.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhka
    Skjønner ikke helt hva du snakker om. Vet du hvordan man aktiverer swap-fil, eller prøver du å si at dette ikke går i pli?

Edit: Installerer Pli fra bunnen, med usb-swap isatt, håper den finner denne da. En hel... jobb, hater å gjøre dette.
    Siden du skriver at du bruker Open PLI , foreslo jeg at du legger samme post på engelsk i PLI forum , under linken i forrige svar. Du får helt sikkert svar fra administrasjonen til PLI Team.

Har ikke prøvd selv å aktivere swap-fil på Usb Flash minne .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg mener virkelig at dette er en amatørmessig boks. Feks om jeg har usb dongelen i nederste bakre, øverste bakre eller fremre usb port kommer det vidt forskjellige feilmeldinger når jeg skal koble til routeren. Det er helt utrolig. Kobler jeg i fremre går boksen i grønt og masse skript kommer opp. Kobler jeg i øvre bak kobler den seg opp mot internett men finner ingen andre enheter i nettverket. Kobler jeg så i nedre bake, kobler den seg elegant opp til internett (tom DHPC fungerte i denne porten, wow!!) men den finner bare to andre enheter i nettverket. Går jeg inn på routeren ser jeg feks ikke BM750.
    Det er så latterlig elendig dette greiene her. Flere ganger låser den seg også, pøkk umulig å gjøre en dritt, blir nødt å slå av poweren bakpå boksen.

Noen som har en ide hvorfor ikke boksen ser alle enhetene i nettverket???
    Jeg kan både ftp'e og telnet'e inn til boksen og har kontakt med djæveln, men jeg kan ikke ssh ute i verden fra boksen (via telnet).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bugima: Høres ut som om du har vært uheldig og har fått en boks med hardware-feil. Vil anbefale at du kontakter forhandler.

Jeg har hatt min boks siden mars måned og kan telle på 1 hånd de gangene den har gått i stå. Grønn skjerm har jeg aldri sett. Boksen min står på døgnet rundt, så den blir brukt mye også.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det mulig å sette inn en kabel tv tuner på denne? eventuelt hvilken?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du kan ikke det, da den har ikke noen plug&play port til tunere, men hvis jeg ikke husker feil så tror jeg du kan bruke en USB dings til det, men ikke ta det for godt, klarer ikke å huske hvor jeg ahr lest at det går med usb stick

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    er det mulig å sette inn en kabel tv tuner på denne? eventuelt hvilken?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget fornøyd

Har irritert meg litt om enkelte innlegg her på forumet at folk ikke er fornøyd.
    Jeg er meget fornøyd med kjøpet av VU+ DUO'ene.
    Kjøpte to stykk her for cirka 2 måner siden, lurte lenge på om jeg skulle kjøpe en først og heller kjøpe en til senere hvis jeg ble fornøyd. men angrer ikke en dag på kjøpet av to stykk, ingen problemer så langt. Har montert HDD, en Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB i begge VUene til kr. 525,-/stk. hos komplett.no
    Har også kjøpt ekstern DVD brenner/spiller, men har ikke koblet den til enda.
    Tidligere har jeg hatt DreamBox 7000, 2stk. 7020 og 2 stk. 7025, og må jeg si at VU+ DUO er å anbefale, nå er det selvsagt lett å anbefale noe som virker, men skjønner de som skriver her at alt boksen ikke virker som den skal, og har vært borti mye rart oppgjennom tidene. Og de gangene jeg har hatt problem har jeg spurt om hjelp på forskjellige forumer, som for eksempel at maskinen låser seg, de er min erfaring at enten er det noe galt med parabolhodet, DiSEqC Switch'en eller pluggene/kablene og ikke selve tuneren. Signalkvaliteten er jo også viktig, kan fungere bra på en tuner og ikke i det hele tatt på en annen, men å prøve å justere litt bruker å hjelpe.
    Nå har jeg babblet lenge nok, og det jeg i bunn og grunn vil si er at før man slenger dritt om et produkt bør man først finne ut hva som er galt, er det boksen eller utstyret/programeringen. Vi har reklamasjonstid opp mot leverandør og hvis det er noe galt med tuneren får man som oftest fikset eller man får den erstattet med ny eller en annen tuner. Gå heller den veien får man begynner å rope og skrike at produktet er bare noe møl.

Men det er kun min mening.
    Ha en fin helg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @PANTER, flott om du kan beskrive installasjon av harddisk, har 500GB som skal monteres. Noen "fallgruver?!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raggamuffe
    @PANTER, flott om du kan beskrive installasjon av harddisk, har 500GB som skal monteres. Noen "fallgruver?!
    Nei.
    Bare til å montere det, ingen problemer.
    Når jeg skulle Initiere HDDen så gikk det fint på første forsøk på den ene av maskinene, etter cirka 5-6 minutter (1TB), men den andre maskinen måtte jeg forsøke flere ganger med en restart imellom 4-5 ganger, men etter det har alt fungert fint.
    Og en ting til, det er lurt å starte opptakene litt før tiden da det i enkelte tilfeller blir litt mosaic da HDDen skal ut av dvalemodus. (varer bare 1-2 sec)

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardisk nå montert, virker som bare det, men skulle nok hatt 1GB

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Hva er VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2

:???: Hey
    Jeg har en "gammel" Topfield TF5500PVR twin tuner som jeg er superfornøyd med. Nå har jeg kjøpt stor HD- flatskjerm og ønsker meg en HD-tuner. VU+ er den jeg er blitt anbefalt, men kan noen forklare meg i klartekst hva den er og hva den kan gjøre. Hva er disse cammene og skins etc. Som dere forstår er jeg helt grønn på dette. Jeg har montert HD i TF`n og oppdatert via nett og litt, samt laget jeg noen kort og fikk masse kanaler både hos via og CD før i tiden. Takker for svar, gjerne en anbefaling om hvor det er best å kjøpe og hva jeg trenger. Abbonerer på CD-kanaler ellers ingenting

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raggamuffe
    Hardisk nå montert, virker som bare det, men skulle nok hatt 1GB
    Mener vel 1.TB:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Mener vel 1.TB:-D
    Jeg har 1.5tb,ingen problemer

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chappa
    Jeg har 1.5tb,ingen problemer
    Klarer du å utnytte hele kapasisteten til så stor harddisk ?
    Må ikke glemme at jo mere data du lagrer på disken din jo lengre ( bufring) tid det skal ta , når du skal spille av siste opptak.
    Hvis man foretar jevnt opprydning i daglig opptakk /timeshift , så holderdet det i massegvis med 500 gb.

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei -

Min gamle DM7020s har fått avløsning av VU+ Duo - og jeg er svært fornøyd etter en måneds bruk. Kjører DreamElite 1.3.3F, og har allerede 1Tb HDD på plass i Duoen. Jeg synes likevel det ville være greit å ta vare på (og utnytte) HDDen fra min DM7020s, og har installert den i et kabinett med overgang fra IDE til eSata. Jeg kobler den til, og har forstått at den nå må finnes, og så mountes av Vu+ Duo.

Jeg tenkte kanskje eSata-disken ville dukke opp av seg selv, men jeg kan ikke finne den. Jeg innrømmer glatt at jeg har teflon-hukommelse mht. Linux (det har tross alt gått noen år siden sist jeg gjorde dette... )

Noen i et annet forum nevnte at VU+ ikke takler intern SATA HDD og ekstern eSATA samtidig. Noen som kjenner til dette, eller har tips?

BjO

Side 57 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •