VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 56 av 124 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk! Så den husker innstillingene ved en reboot, altså?
    I DB editor'n er det plass til å legge inn APID på kanalene, og text også.
    Noen som har lagt inn dette her? Eller endrer det seg ettersom Telenor/CD
    "oppdaterer" greiene sine?

Og, du verden, plutselig var musikk, bilder, video ++ mounta på boksen...
    Den fildelinga i Win 7 er ikke akkurat intuitiv...

Telnet'a inn til boksen fra cmd. Gikk det også etter litt knoting.

Egen path til opptak har jeg fått lagt inn også...

En ting jeg må ha hjelp til... Teksting på mkv filer. Teksen er med og vises helt riktig i VLC
    på PC'n, men vises ikke ved avspilling på vu+'en...

/Yngve

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngvekl
    Takk! Så den husker innstillingene ved en reboot, altså?
    Ja
    Sitat Opprinnelig postet av yngvekl
    I DB editor'n er det plass til å legge inn APID på kanalene, og text også.
    Noen som har lagt inn dette her? Eller endrer det seg ettersom Telenor/CD
    "oppdaterer" greiene sine?
    Har lest et sted (husker ikke hvor) at hvis du tar backup av kanalene i DreamSet og henter tilbake det etter en nyinstallasjon, så skal tekst dukke opp igjen i boksen (så frem du har satt opp tekst på kanalene før backup).
    Det fungerer i alle fall ikke hos meg, så jeg må dessverre gå igjennom alle kanalene og sette opp teksten etter hver nyinstallasjon jeg gjør.
    Og det er en kjedelig jobb :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dream Elite BH 1.33F 2sub plugin.

Oppdaterte nettopp min VU DUO til DM BH 1.33F og måtte for ..nte gang ta runden med å legge inn subtitle på haugevis av kanaler fra 5 satellitter.
    Normalt virker ”restore backup” hvis subtitle forsvinner pga. ”grønn skjerm” eller annet. Men tydeligvis ikke når en legger inn nytt image!!?? Forstår i grunnen ikke hvorfor, fordi ”restore backup” virker jo normalt også etter å ha lagt inn nytt image!!

Vet det har vært postet utallige linjer om subtitles og ”2sub” plugin for DM, noen sier ja det virker andre sier nei!!
    Men ser at BM BH 1.33F har 2 2sub plugin, 2sub 3.01.00 og 3.00.11.
    Noen som vet om de har fått dette til å virker i denne versjon 1.33F av DM?

Pvest

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pvest
    Oppdaterte nettopp min VU DUO til DM BH 1.33F og måtte for ..nte gang ta runden med å legge inn subtitle på haugevis av kanaler fra 5 satellitter.
    Normalt virker ”restore backup” hvis subtitle forsvinner pga. ”grønn skjerm” eller annet. Men tydeligvis ikke når en legger inn nytt image!!?? Forstår i grunnen ikke hvorfor, fordi ”restore backup” virker jo normalt også etter å ha lagt inn nytt image!!

Vet det har vært postet utallige linjer om subtitles og ”2sub” plugin for DM, noen sier ja det virker andre sier nei!!
    Men ser at BM BH 1.33F har 2 2sub plugin, 2sub 3.01.00 og 3.00.11.
    Noen som vet om de har fått dette til å virker i denne versjon 1.33F av DM?

Pvest
    Hei,
    Begge plugin du referer til virker ikke på Vu+ Duo .
    Det er skrevet innslag om dette på Dream Elite forumet og administrasjonen der svarer at "Gruffy" som har laget 2sub plugin må samarbeidet med Dream Elite team om "kildekoden" i 2 sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    Begge plugin du referer til virker ikke på Vu+ Duo .
    Det er skrevet innslag om dette på Dream Elite forumet og administrasjonen der svarer at "Gruffy" som har laget 2sub plugin må samarbeidet med Dream Elite team om "kildekoden" i 2 sub.

Takker for svar. Da får en håpe at Gruffy og Dream Elite finner tonen snart. Det burde jo være mulig å få til et noe som virker, selv om en får "grønn skjerm" eller oppdaterer!!
    Men kanskje har ikke disse utviklerene samme behovet som oss fra skandinavia, som ikke har engelsk som morsmål eller har "dubbede" filmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløs USB dongle

Hei, sliter med å få koblet vu+duo til nett via USB dongle.
    Jeg kan lete frem det trådløse nettverket og den påstår den kobler seg opp, men den blir ikke tildelt IP addresse.
    Jeg har også prøvd uten DHCP men det funker ikke det heller.
    Når jeg setter dongelen i pcen min (linux) så kobler den seg lett opp til det trådløse nettverket.
    Tips?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Da får en håpe at Gruffy og Dream Elite finner tonen snart. Det burde jo være mulig å få til et noe som virker, selv om en får "grønn skjerm" eller oppdaterer!!
    Men kanskje har ikke disse utviklerene samme behovet som oss fra skandinavia, som ikke har engelsk som morsmål eller har "dubbede" filmer?
    Tror ikke det kommer noe løsning , når det gjelder 2 sub for VU+ , mener hadde lest på ett av forumene at Gruffy var ikke interessert å jobbe lenger med mottakere generelt :?
    Men jeg ser ikke noe problem med underteksten på VU+ Duo i det hele tatt.
    Har aktivert manuelt norsk undertekst på alle kanaler jeg bruker mest og i etterkant har jeg "skreddesydd" min egen favoritt liste via Dreamset . Hver gang jeg "flasher " mottakeren min med ny image , legger jeg "lamedb" lista via Dreamset og underteksten kommer av seg selv automatisk .

Leste på Dream Elite forumet at PLI hadde kommet til en type "automatisert " løsning når det gjelder norske undertekst i sine image. Det ville vart hyggelig å høre fra noen co-members som bruker PLI her på avforum , hvordan de opplever "undertekst" løsningen hos PLI ?

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aktivert manuelt norsk undertekst på alle kanaler jeg bruker mest og i etterkant har jeg "skreddesydd" min egen favoritt liste via Dreamset . Hver gang jeg "flasher " mottakeren min med ny image , legger jeg "lamedb" lista via Dreamset og underteksten kommer av seg selv automatisk .
    Opplever heller aldri problemer med undertekst, bortsett fra når gjør nye søk på sattelittene. Da må jeg legge inn undertekstene på nytt.
    Kanskje for de jeg velger "slett før søk". Kan noen bekrefte at det er derfor.
    Orker ikke å ta en søk nå. Det tar for lang tild + kona ser på TV .
    PS! Hva betyr "ja (behold feeds)" ved "slett før søk"?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å bruke "manuel søk" med nettverk deaktivert - kun for de nye kanalene som du mangler . Ser ikke noe poeng å søke hele Thor / Sirius på nytt med "slett for søk" aktivert . Det er helt sikkert derfor du mister underteksten ( det blir akkurat det samme som å søke kanalene for første gang ( clean innstall ) . " Feeds" er lik sporadiske sendinger fra diverse transpondere.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å bruke "manuel søk" med nettverk deaktivert - kun for de nye kanalene som du mangler . Ser ikke noe poeng å søke hele Thor / Sirius på nytt med "slett for søk" aktivert . Det er helt sikkert derfor du mister underteksten ( det blir akkurat det samme som å søke kanalene for første gang ( clean innstall ) . " Feeds" er lik sporadiske sendinger fra diverse transpondere.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen muligheter/valg som gjør at man kan ta vare på undertekstene over til nytt image (ved reinstallasjon)?
    Jeg får det ikke til med Dreamset (2.30)

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

New Image (V5.1) Released

New Image (V5.1) Released
    Check this out : Vu+ Portal : The Official Web Site of Vu+

Ver 5.1 Release note
    Open Embedded
    - Plase take a look at git log

E2 update
    -- MEDIA PLAYER
    - Fix skip funciotn problem when there is a subtitle.
    - Fix pause/unpause problem
    - Support FF(up to x8) trick mode

Driver update
    http://archive.vuplus.com/download/drivers/log.txt

- Separate gcc 4.4.3 version and 4.1.1 version
    - Make screen blank when zapping
    - Enhance tuning algorithm
    - Support more mkv file formats.
    - Fix occasional "no audio" problem in playback
    - Fix "late audio play" problem in playback
    - Support FF trick mode in playback
    - Adjust memory allocation(Solo, needs a kernel update)
    - Support DTS Passthrough(Solo)
    - Fix vtuner frontend info

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Finnes det noen muligheter/valg som gjør at man kan ta vare på undertekstene over til nytt image (ved reinstallasjon)?
    Jeg får det ikke til med Dreamset (2.30)
    @ TBJ,
    Send meg din mail adresse via PM !
    Skal sende deg back-up av min image ( PLI) med lista jeg bruker , her starter underteksten automatisk , hver gang jeg opplaster denne på min VU+
    Du må flashe din boks med "VuUtil" ( filen er *nfi) , har du nullmodem kabel ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det kommer noe løsning , når det gjelder 2 sub for VU+ , mener hadde lest på ett av forumene at Gruffy var ikke interessert å jobbe lenger med mottakere generelt :?

Leste på Dream Elite forumet at PLI hadde kommet til en type "automatisert " løsning når det gjelder norske undertekst i sine image. Det ville vart hyggelig å høre fra noen co-members som bruker PLI her på avforum , hvordan de opplever "undertekst" løsningen hos PLI ?
    Vet ikke om jeg forstår deg rett her, er det PLI eller DM BH du refererer til når du sier du ikke har problemer med teksten?
    Jeg bruker også Dreamset og har prøvd det samme med DM BH, men hos meg forsvinner teksten etter å ha oppdatert nytt image via USB!!

Så hvis dette virker hos deg under DM, så må det jo være noe som ikke stemmer hos meg!!!??

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg forstår deg rett her, er det PLI eller DM BH du refererer til når du sier du ikke har problemer med teksten?
    Jeg bruker også Dreamset og har prøvd det samme med DM BH, men hos meg forsvinner teksten etter å ha oppdatert nytt image via USB!!

Så hvis dette virker hos deg under DM, så må det jo være noe som ikke stemmer hos meg!!!??
    Installer vedlagt "setting" med " Dreamset" , og sjekk om underteksten starter automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne boksen leverer jeg inn igjen. Det trådløse funker ikke på denne boksen her. Den låser seg også svært ofte. Amatørmessige greier må jeg si.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bugima
    . Amatørmessige greier må jeg si.
    Hmm ,
    Helt enig med deg ! Og det er garantert akkurat på grunn av det er VU+ dessidert mest etterspurte satellitt mottaker i Europa for tiden .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Det trådløse funker ikke på denne boksen her
    Rart. Jeg opplever det motsatte, hmm :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om denne er den mest populære så må det være i mangel av gode alternativ. Har ikke tall på hvor mange ganger den har gått i lås, rebooting, grønn skjerm etc. I tillegg funker ikke det trådløse. Latterlig amatørmessig boks. Helt utrolig at noen skal kreve nesten 5000 NOK for en boks som oppfører seg slik.
    At den virker hos deg er ingen trøst og sier bare litt om hvor upålitelig og uberegnelig den er.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne boksen leverer jeg inn igjen. Det trådløse funker ikke på denne boksen her. Den låser seg også svært ofte. Amatørmessige greier må jeg si.
    Enten må du ha fått en boks som er delvis defekt eller må du ha gjort noe den ikke tåler.
    Min har pr.dags dato enda ikke låst seg! Det synes jeg egentlig er ganskje utrolig. Har levd med diverse dreambox'er over mange år og var fra før rimelig vant til låsing.
    Har anbefalt boksen til mange av mine kamerater og jobbkolegaer og bare fått gode tilbakemeldinger.
    Jeg har fått noen grønn-skjermer (under 10), men ut fra loggene så har jeg sett at det skylder problmener med skins jeg tester (bortsett fra to grønnskjermer ved EPG nedlasting, ... av ukjent grunn).

Hvis boksen hadde låst seg ofte (som du skriver), ville jeg rett og slett reklamert på den. Ut i fra erfaringene til andre her, er det da tydeligvis noe galt (så fremt du har installert alt korrekt...)

Side 56 av 124 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •