VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 54 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    @Oppsettet er at den tuneren som ikke har noe tilkoblet er deaktivert.
    resten er enkel. Thor 0.8 Ku band.
    Tuneren oppfører seg likedan på PLI og dreamelite.

Hvorfor deaktiverer du tuner som er ikke i bruk ?
    Mottakeren bruker ikke ekstra strøm hvis du har ikke tilkoblet koakskabel fra parabolen til respektive inngang.
    Sett opp Tuner A i Satellitt Konfig menyen som ....
    *Enkel
    *Singel Satellitt ( Thor)
    *Nettverk (NIT) : Ja
    og søk Thor .....
    Hvis VU+ klarer å finnne kanalene , test BBC World News ( kanalen er ikke kryptert) og test om bilde og lyd følger med [/QUOTE]

Men det burde da fungere når jeg får søkt inn alle kanalene på den tuneren som har kabel koblet til.
    selv om den ander tuneren er deaktivert?..

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    Hvorfor deaktiverer du tuner som er ikke i bruk ?
    Mottakeren bruker ikke ekstra strøm hvis du har ikke tilkoblet koakskabel fra parabolen til respektive inngang.
    Sett opp Tuner A i Satellitt Konfig menyen som ....
    *Enkel
    *Singel Satellitt ( Thor)
    *Nettverk (NIT) : Ja
    og søk Thor .....
    Hvis VU+ klarer å finnne kanalene , test BBC World News ( kanalen er ikke kryptert) og test om bilde og lyd følger med

Men det burde da fungere når jeg får søkt inn alle kanalene på den tuneren som har kabel koblet til.
    selv om den ander tuneren er deaktivert?..[/QUOTE]

Altså du bekrefter at du klarer å søke alle kanaler på Tuner A ?
    Hvis Ja , da snakker vi ikke om hardvare feil i Tuner A !
    Prøvde du BBC World News med tilkoblet koaks til tuner A ? Fikk du bilde på kanalen ? Hvis svaret er JA , da har du problem med emulatoren du har i bruk , hvis alle gratis kanaler kommer inn , men kodede kanaler uteblir da snakker vi om de-kryptering problem , ikke om feil i tuner A .
    Aktiver begge tunere , sett samme parameter på begge og søk kanalene på begge 2. Last ned Cc*m fra " Blå Panel " og sjekk om du får brukt kortet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv om den ander tuneren er deaktivert?..

Altså du bekrefter at du klarer å søke alle kanaler på Tuner A ?
    Hvis Ja , da snakker vi ikke om hardvare feil i Tuner A !
    Prøvde du BBC World News med tilkoblet koaks til tuner A ? Fikk du bilde på kanalen ? Hvis svaret er JA , da har du problem med emulatoren du har i bruk , hvis alle gratis kanaler kommer inn , men kodede kanaler uteblir da snakker vi om de-kryptering problem , ikke om feil i tuner A .
    Aktiver begge tunere , sett samme parameter på begge og søk kanalene på begge 2. Last ned Cc*m fra " Blå Panel " og sjekk om du får brukt kortet ditt.[/QUOTE]

Ja klarer å søke inn kanalene på tuner a og b. (den som da har kabel i seg)
    Men på tuner B blir det bevegelig bilde men på A blir det kun stillbilder og lyd.

Så Tuner B fungerer det utmerket på mens på tuner a blir det kun stillbilder og lyd.

Og ja har testet med BBC world news første kanalen jeg testet siden denne er gratis..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok :-D
    Fikk du "bevegelig" bildet på BBC World News på Tuner A ( med tilkoblet koakskabel til tuner A) eller du får kun "stillbilder" på denne kanalen også ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok :-D
    Fikk du "bevegelig" bildet på BBC World News på Tuner A ( med tilkoblet koakskabel til tuner A) eller du får kun "stillbilder" på denne kanalen også ?
    Kun stillbilder på bbc world news som alt annet på tuner A.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mytube

MyTube player har plutselig sluttet å fungere på min VU+ Duo med DE BH 1.1.
    Dermed tenkte jeg at det blir sikkert i orden etter en oppgardering til 1.3 siden jeg uansett skulle gjøre dette. Det ble det ikke. Er sikkert en enkel sak å ordne siden det er slik etter oppgardering også, men har ikke lykkes med å søke meg frem på dette.....

Programmet starter, "fetching feed entries" og søking går greit, men klarer ikke å spille av video. Det som skjer er at bilde på kanalen jeg står på fryser og det kommer opp en "player bar" som ikke rører seg. Må da trykke exit for å komme tilbake til MyTube menyen igjen.

Hadde det vært Pc hadde jeg trodd det var noe flashplayer relatert men..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    Kun stillbilder på bbc world news som alt annet på tuner A.
    Da skjønner jeg ingenting ?:|
    Hvordan kan det vare mulig å klare å søke alle kanaler ( det vil si at tuner modulen er OK) og klare ikke å se på disse :?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjønnpung
    MyTube player har plutselig sluttet å fungere på min VU+ Duo med DE BH 1.1.
    Dermed tenkte jeg at det blir sikkert i orden etter en oppgardering til 1.3 siden jeg uansett skulle gjøre dette. Det ble det ikke. Er sikkert en enkel sak å ordne siden det er slik etter oppgardering også, men har ikke lykkes med å søke meg frem på dette.....

Programmet starter, "fetching feed entries" og søking går greit, men klarer ikke å spille av video. Det som skjer er at bilde på kanalen jeg står på fryser og det kommer opp en "player bar" som ikke rører seg. Må da trykke exit for å komme tilbake til MyTube menyen igjen.

Hadde det vært Pc hadde jeg trodd det var noe flashplayer relatert men..
    You tube fungerer hos meg. Prøv å restarte mottakeren eller rett og slett prøv senere , det er sikkert ikke forbindelse med serveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You tube fungerer hos meg. Prøv å restarte mottakeren eller rett og slett prøv senere , det er sikkert ikke forbindelse med serveren.
    Har restartet noen ganger over en ukes tid og som sagt oppgradert image. Funker ikke. Kan det være noen porter eller noe ? har aldri hatt noe prob. med dette før egentlig. Hvilken versjon skal fungere 100% på BH 1.3.3 slik at jeg kan prøve å avinstallere/installere (en gang til) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg ingenting ?:|
    Hvordan kan det vare mulig å klare å søke alle kanaler ( det vil si at tuner modulen er OK) og klare ikke å se på disse :?
    Nei jeg skjønner ikke så mye jeg heller:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny på Linux dekoder

Hei.

Er helt fersk på Vu+. Fikk den tilsent i går.
    Her er mitt oppsett så langt:
    Har innstalert Dream Elite, og Cccam 2.14.
    Har Viasat kort ny type gul trekant.
    Har CD parabol med to ledninger fra ett hode inn til dekoder.

Problem: får ikke inn andre kanaler en de som ligger åpne sånn som Canal Motor. Har prøvd å gå inn via FTP, men finner ikke hvor jeg skal legge inn Boks ID.

Kan noen gi meg ett kort oppsett som vil virke. Også hvordan dere har satt opp tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaller å gå over til Ccamd2.1.1\oscamd eller Ccamd 2.1.3\oscamd
    Et av problemene med Cccamd 2.1.4 er at den klikker veldig på andre tunere. Både som clien, og server.. Så har man ikke en dreambox, er den ikke å anbefalle..
    Som jeg har sagt før, Cccamd team,kjøpt og betalt av dream media..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-kanaler

Hei

Jeg fikk duoen min tidligere denne uka og det meste funker stålende unntatt noen hd-kanaler. NRK, TV2, Canal+ Film og Canal+ Sport funker fint i hd, men ikke TVNorge, Discovery, Animal Planet, Eurosport, etc. Disse kanalene ser nesten ut som de er scrambled. Dvs at jeg ser bildet delvis, men det kommer masse farger og innslag av andre kanaler over. I tillegg kommer lyden VELDIG hakkete. Noen som har noen forslag på dette? Jeg bruker disse switchene. Jeg bruker en conax-cam som jeg tidligere hadde i TVen min for RiksTV.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sim
    Hei

Jeg fikk duoen min tidligere denne uka og det meste funker stålende unntatt noen hd-kanaler. NRK, TV2, Canal+ Film og Canal+ Sport funker fint i hd, men ikke TVNorge, Discovery, Animal Planet, Eurosport, etc. Disse kanalene ser nesten ut som de er scrambled. Dvs at jeg ser bildet delvis, men det kommer masse farger og innslag av andre kanaler over. I tillegg kommer lyden VELDIG hakkete. Noen som har noen forslag på dette? Jeg bruker disse switchene. Jeg bruker en conax-cam som jeg tidligere hadde i TVen min for RiksTV.
    Problemet kan være at transponderbitraten for kanalene du sliter med er høyere enn hva CAM'en eller CI interface i mottageren håndterer. I standarden er kravet at CAM skal håndtere 58Mbit/s mens mange av CD HD kanalene sendes i transpondere med 66Mbit/s.

Hvis signalstyrke og signalkvalitet er ok på problemkanalene så er det hvertfall ikke noe galt med signalet. Er signalkvaliteten dårlig så bør antenna finjusteres.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Anbefaller å gå over til Ccamd2.1.1\oscamd eller Ccamd 2.1.3\oscamd
    Et av problemene med Cccamd 2.1.4 er at den klikker veldig på andre tunere. Både som clien, og server.. Så har man ikke en dreambox, er den ikke å anbefalle..
    Som jeg har sagt før, Cccamd team,kjøpt og betalt av dream media..
    Har prøvd med Cccamd2.1.1\oscam, men får ikke noe bildet. Når jeg velger scam 3.59 får jeg bilde på NRK 1 HD og TV 2, men ingen av Viaskvat sine kanaler??

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MyTube

Vil bare skyte inn mellom innleggene her ang. problemene jeg opplevde med MyTube plugin (tidligere postet).

Tror ikke jeg var så langt unna det med flash-player alikevel, siden enkelte har postet om dette problemet rundt om. Etter å ha bladd igjennom filbehandler i Vu+ ser jeg at jeg bl.a. mangler gst-plugin-flv ?! Noe som skal være inkludert Gstreamer vel ?

you tube plugin not working

Etter litt susing rundt på nettet og kløing i bakhode fant jeg et image av HDfreaks som reklamerte med - Fix MyTube i changelog. og vips.... Alt fungerer igjen. Kan ikke helt sette fingeren på akkurat hva som gjorde susen, men noe software relatert var det ihvertfall

Ikke for at MyTube var årsaken til at jeg skaffet meg Vu+ duo, men utfordringer er til for å løses vel ? hehe

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjønnpung
    Vil bare skyte inn mellom innleggene her ang. problemene jeg opplevde med MyTube plugin (tidligere postet).

Tror ikke jeg var så langt unna det med flash-player alikevel, siden enkelte har postet om dette problemet rundt om. Etter å ha bladd igjennom filbehandler i Vu+ ser jeg at jeg bl.a. mangler gst-plugin-flv ?! Noe som skal være inkludert Gstreamer vel ?

you tube plugin not working

Etter litt susing rundt på nettet og kløing i bakhode fant jeg et image av HDfreaks som reklamerte med - Fix MyTube i changelog. og vips.... Alt fungerer igjen. Kan ikke helt sette fingeren på akkurat hva som gjorde susen, men noe software relatert var det ihvertfall

Ikke for at MyTube var årsaken til at jeg skaffet meg Vu+ duo, men utfordringer er til for å løses vel ? hehe
    Vet ikke hvorfor du får problemer med You Tube, har nettopp sjekket igjen og kommer rett inn fra første forsøk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Problemet kan være at transponderbitraten for kanalene du sliter med er høyere enn hva CAM'en eller CI interface i mottageren håndterer. I standarden er kravet at CAM skal håndtere 58Mbit/s mens mange av CD HD kanalene sendes i transpondere med 66Mbit/s.

Hvis signalstyrke og signalkvalitet er ok på problemkanalene så er det hvertfall ikke noe galt med signalet. Er signalkvaliteten dårlig så bør antenna finjusteres.
    Nå funker det! Det var CAMen som var prblemet. Jeg installerte PLi-image i går, la inn ccCam softcam og satte inn kortet i den øverste slotten og da funker alle kanalene. Takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

defekt?

Jeg har hatt min Vu Duo i noen måneders tid, men nå har den begynt å fuske noe alvorlig. Jeg har prøvd et nesten uendelig antall ulike images og reflashes, men alle ser ut til å fryse/henge/restarte seg helt tilfeldig. Jeg har forsøkt å deaktivere alt som kjører i bakgrunnen og prøvd å koble kabelen i tunerB. Har trukket ut nettverkskabel og harddisk for å se om det hjelper, men akk. Feilmeldingene som kommer ut, er så vidt jeg ser bestandig forskjellige. Noen ganger restartes enigma, andre ganger fryser boksen og må restartes manuelt med bryteren. Ser ikke ut til å spille noen rolle hva slags image jeg bruker.

Jeg begynner å konkludere med at det kanskje er en hardware-feil. Allikevel, spør jeg her om det er noe jeg kan forsøke? Et hemmelig triks som jeg ikke vet om? Boksen var ei stund åpen som ei sil, FTP- og webserver var åpen for vide verden, men om den har blitt hacket, vil jo det uansett ikke ha betydning når jeg flasher - eller?

på forhånd takk for tilbakemeldinger !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags img har du mest problem med? GJør du noe spes når den går ned? green screen..

Har du sett etter hva temp boksen ligger på? Enkelte klager på høy temp. Selv har jeg ikke noe problemer med min, og kjører siste Dream elite 1.3.2.. Med Cccamd 2.1.3 Og alt virker flott..

En ting som du kan huske. Er at det ikke er mye minne igjen på boksen, når man har img i flash, Og det vil fort fylle seg opp, og vist man har mange lnb\satelitter. Kan epg bli veldig stor.

Og vist du da legger inn flere skin, og andre pluggin, vil du nettopp få de problemene som du viser til.

Så, mitt tips:
    Legg inn Dream elite. Sett i usb, og kjør swap.
    Bruk Cccamd 2.1.3, IKKE 2.1.4( er for ustabil)
    Ha max 2 skin i boksen
    EPG kan du justere til å legge seg på usb. et must.

Da kan du se om du sliter med de samme problemene.
    Prøv også å ta tempen på boksen..

Side 54 av 124 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •