VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 52 av 124 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Det er ikke en plugin, men program til pc'en. Du finner det sikkert hvis du googler litt, er jo et vanlig program for Dreambox det der...

Mach III
    Forsto fort det, googlet og fikk snart installert Dreamset 2.20. Men hvordan få tak i kanallista på vodoo?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhka
    Forsto fort det, googlet og fikk snart installert Dreamset 2.20. Men hvordan få tak i kanallista på vodoo?
    Først legg inn boksens ip-adresse, bruker og pass under "Setup", deretter trykk på "Transfer" og velg "Read".

Mach III

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.29 er den nyeste, mener jeg (ikke for at jeg vet hva som er blitt endret)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dreamset versjon

Jeg bruker versjon 2.30 av Dreamset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Versjon av Dream Elite Image?

Jeg har Dream Elite Image versjon 1.0.0 på min Vu+Duo. Nå ser jeg at siste versjon tilgjengelig faktisk er 1.3.3.F.

Er det noen som har erfaring med å bruke denne siste versjonen?

Versjon 1.0.0 virker for så vidt ok for meg, men kanskje versjon 1.3.3.F virker enda bedre?

Jeg spør fordi jeg ikke tar sjansen på oppgradere noe som fungerer bra, hvis det er en risiko med å oppgradere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel tv tuner

Hei

Får CD på kabelnett til høsten og vurderer tilkopling siden det er litt smartere enn satelitten pga de analoge muligheter til andre rom etc.

Er der noen muligheter for kabeltv tuner nå eller senere som noen vet om på VU+?

Mvh

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei -

Jeg må skifte ut min DB7020 for å få PL fotball til høsten...
    Nå har jeg stavret meg gjennom tråden om Duo, og jeg lurer på dette:

Jeg ser at flere brukere av Duo ikke bryr seg om å koble til tuner B. Hva er da vitsen med med å kjøpe Duo? Er ikke Solo da et bedre alternativ? Eller er mangfoldet av Enigma2 images og addons såpass mye bedre at det likevel lønner seg med Duo?

Jeg har ikke kabling eller lnb'er til å utnytte to tunere, og tror ikke det vil være så veldig viktig for meg. Hva er det beste valget: Duo eller Solo?

Noen synspunkt på dette?

(jeg har postet dette i Solo-tråden også...)

hilsen
    Bjørn Olav

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne hatt loopthrough på denne...er det bare å koble på en hvilken som helst enkel splitter? Slik at hvis Duo'en er stand-by, så kan jeg bruke den neste mottakeren? Holder det med stand-by, og ikke helt strømløs? Eller må jeg ha en "smartere" splitter?
    Skal legge flere kabler senere, men ikke før jeg flytter i løpet av høsten...

MVH

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Olav
    Hei -

Jeg ser at flere brukere av Duo ikke bryr seg om å koble til tuner B. Hva er da vitsen med med å kjøpe Duo? Er ikke Solo da et bedre alternativ? Eller er mangfoldet av Enigma2 images og addons såpass mye bedre at det likevel lønner seg med Duo?

Jeg har ikke kabling eller lnb'er til å utnytte to tunere, og tror ikke det vil være så veldig viktig for meg. Hva er det beste valget: Duo eller Solo?

Noen synspunkt på dette?

hilsen
    Bjørn Olav

Duo.

Grunn.
    Liten prisforskjell.

Med en kabel, kan du ofte se å ta opp samtidig som en ser en annen, selv med en kabel. Dette funker når kanalene sendes fra samme tranponder. Ha lootrough til tuner B så funker dette.

En grunn til. Om du ønsker full funksjnalitet for 2 tunere senere, kan du bare kjøpe en omformer som du kobler til kabelen på utsiden, og en tilsvarende inne. Da får du benyttet tuner a og b uten å kable ekstra.

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Duo.

Grunn.
    Liten prisforskjell.

Med en kabel, kan du ofte se å ta opp samtidig som en ser en annen, selv med en kabel. Dette funker når kanalene sendes fra samme tranponder. Ha lootrough til tuner B så funker dette.

En grunn til. Om du ønsker full funksjnalitet for 2 tunere senere, kan du bare kjøpe en omformer som du kobler til kabelen på utsiden, og en tilsvarende inne. Da får du benyttet tuner a og b uten å kable ekstra.
    Takk skal du ha! Dette var nyttig kunnskap. Jeg har bestilt Duo.
    Jeg har også bestilt en usb bakkenett-tuner, men er litt usikker på hvordan den vil funke; spent på om jeg får inn signalene fra senderen. Jeg har jo ei antenne, men den får jeg vel ikke utnytta...

Bjørn Olav

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ------

En grunn til. Om du ønsker full funksjnalitet for 2 tunere senere, kan du bare kjøpe en omformer som du kobler til kabelen på utsiden, og en tilsvarende inne. Da får du benyttet tuner a og b uten å kable ekstra.[/QUOTE]

-----

omformer? sorry. jeg er helt grønn og stilte samme spm for et par dager siden. Oppdaget at jeg bare hadde 1 kabel fra lnb til mottaker og derfor ikke fikk liv i tuner B. fikk til svar her på forumet at jeg måtte ha dobbelt sett kabler hele veien fra lnb til mottaker for å kunne bruke tunerblokk B.

Har senere oppdaget at jeg kan ta opp ett progam og samtidig se på andre, men da bare et begrenset antall, og skjønte at dette var andre kanaler på samme frekvens / transponder eller hva det nå enn måtte være :-)

men omformer var ny info. Hvordan går jeg frem og hva koster det og vil det funke på samme måte som separat kabling?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik
    ------

men omformer var ny info. Hvordan går jeg frem og hva koster det og vil det funke på samme måte som separat kabling?
    Har en slik:

http://www.cityrtv.no/mab/webshop_fr...ed?p=i&id=3464

Bestilte fra Danmarks, sparte noen hundrelapper. Funker på en kabel hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Olav
    Hei -

Noen synspunkt på dette?

hilsen
    Bjørn Olav
    Duo, det vil (litt enkelt) si at du kan ta opp en kanal mens du ser på en annen+++, og du vil vel ta opp et og annet? Ikke; kjøp solo.

Men vil du bruke opptakeren mens du titter på noe annet:
    Da må du ha 2 kabler fra parabol, og minst 2 utganger på et av hodene(lnb).
    (som beskrevet tidligere: du kan ta opp og se på en annen kanal som er på samme transponder med en kabel).

Jeg har 4 utganger fra hode 1 og 3 single hoder til på samme satelitt.
    Tuner a får da kabel fra alle 4 hoder via en 4>1 fordeler(diseqc, kalles den vel på godt norsk).
    Tuner b får en kabel direkte fra en annen utgang fra hode 1.
    Hode en fikk jeg av Canal Digital når jeg bestilte HD-tuner m/harddisk fra dem. Den koster visst fra 500,- til 1000,- her på berget.

Den satelitten jeg hovedsakelig ser på er Thor6 fra hode 1, så jeg klarer meg med en fordeler, da kan jeg alltids ta opp et program fra en annen satellit mens jeg ser på en annen.

Ble du noe klokere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter Sirius-satelliten i listen til OpenPLI?
    Jeg har gått ut fra at det er 4,8E Astra A, men kan noen bekrefte dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en slik:

http://www.cityrtv.no/mab/webshop_fr...ed?p=i&id=3464

Bestilte fra Danmarks, sparte noen hundrelapper. Funker på en kabel hos meg.
    Hørte noen omtalte dette produktet litt pessimistisk i denne tråden tidligere. Tror det var snakk om signaltap. Tror det var Digitech, men er ikke sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte noen omtalte dette produktet litt pessimistisk i denne tråden tidligere. Tror det var snakk om signaltap. Tror det var Digitech, men er ikke sikker.
    Mulig det er singaltap, men i såfall så lite at det ikke gjør utslag hos meg.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter Sirius-satelliten i listen til OpenPLI?
    Jeg har gått ut fra at det er 4,8E Astra A, men kan noen bekrefte dette?
    Astra/sirius heter den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er singaltap, men i såfall så lite at det ikke gjør utslag hos meg.
    Da har vi fått bekreftet at dette er en løsning.

Jeg har vurdert den, men det var enklere for meg å tre kabel ettersom jeg tidligere har lagt opp ekstra rør for sikkerhets skyld

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Astra/sirius heter den.
    Nei, det er der problemet ligger, ingen som heter Sirius, men det som jeg skrev over. Det ligger også en Astra på 2,8E, men jeg tror ikke den er Sirius.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt skin

Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Nå har jeg fått testet de resterende skins fra BeyOnce.
    Det endte opp med BeyOnce 5, som er nesten identisk med 1.
    BeyOnce 8 manglet den "kule" funksjonen PIG, noen som gjorde at BeyOnce 5 (og noen andre) ble så imponerende å se på.
    Hei!
    Jeg synes også dette skinnet ser bra ut, og det skal jeg installere i morgen når harddisken kommer.

Beste jeg fant i standard-lista til PLi (et av 3 mest brukte operativsystem på vo+ duo) var ultraviolet med PiG (Picture in Graphics = Bilde i menyene) som er et must for meg. Så var den funksjonen forklart for nybegynnere i forumet

Det andre alternativet blandt standardskin var Kerni-HD1R2. Alle andre skin var ikke aktuelle for meg, uten PiG eller fikk maskina til å gå i frø.

Jeg har også et krav om at skinnet skal støtte Second infobar, ligger i standard nedlasting. Denne har jeg satt til Show EPG. Slik at jeg taster 2x enter for å få opp full kanalliste med EPG på siden, samt tv-bilde i miniatyr samtidig.

Side 52 av 124 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •