VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 51 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Ingenting har hatt noen problemer med den tidligere.:-D
    Sikkert bra den.

Men ingen har svart meg enda.
    1. Må jeg ha harddisk for at ting skal virke?
    2. Virker boksen mot Canal Digital?

Jeg bruker originalt kort, for full pakke hos Canal Digital, or har puttet det inn i øverste hull i boxen. Med chip pekende opp og inn...

3. Er kortet gyldig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Ja, spurte igrunnen @rstave om det, men jeg mener at du ikke får et enklere og bedre image enn PLI å starte med. Du så guiden på å få igang CCcam i PLI over her?

Mach III
    Da beholder jeg pli.
    Men jeg har ikke sett noen guide for installasjon av cccam i pli, kan du linke den?
    Svar da: hvilken guide snakker du om?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhka
    Da beholder jeg pli.
    Men jeg har ikke sett noen guide for installasjon av cccam i pli, kan du linke den?
    Jeg skrev det i post nr. 995 over her, og jeg skrev:

Er det ikke PLI du har installert? I så fall aktiverer du CCcam her:
    Meny/oppsett/softcam-ci/softcam-setup/select softcam. Velg CCcam med pil høre/venstre, og restart softcam. Deretter setter du inn kortet med chip NED!

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev det i post nr. 995 over her, og jeg skrev:

Er det ikke PLI du har installert? I så fall aktiverer du CCcam her:
    Meny/oppsett/softcam-ci/softcam-setup/select softcam. Velg CCcam med pil høre/venstre, og restart softcam. Deretter setter du inn kortet med chip NED!

Mach III
    Det kan ikke være mulig, i boka er det bilde av kortet med chip OPP.

Men det er klart, jeg reinstallerer Pli, DreamElite fungerer ikke helt som det skal: fant ikke dhcp, eller noe som helst på nettet uten å legge dette inn manuelt.

Så får jeg prøve med chip ned. Jeg har 4 bokser, og hvilken vei chip skal stå, ja det varierer.

:P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke være mulig, i boka er det bilde av kortet med chip OPP.

Men det er klart, jeg reinstallerer Pli, DreamElite fungerer ikke helt som det skal: fant ikke dhcp, eller noe som helst på nettet uten å legge dette inn manuelt.

Så får jeg prøve med chip ned. Jeg har 4 bokser, og hvilken vei chip skal stå, ja det varierer.

:P
    Etter at du har innstallert og aktivert CCcam slik som jeg beskrev så finner du fort ut hvilken vei kortet skal, det virker bare den ene veien...:-D

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at du har innstallert og aktivert CCcam slik som jeg beskrev så finner du fort ut hvilken vei kortet skal, det virker bare den ene veien...:-D

Mach III
    Takk for at du er så seriøs å ikke si hvilken vei kortet skal stå

Som sagt: i boka er det bilde, ingen tekst. Der er chip vendt opp og til høyre,,, og inn.

Akkurat ferdig med kanalsøk, så får jeg spandere 3 dager til før noen bekrefter at bildet i boka er feil.

Edit: Bildet i boka er FEIL. Chip skal peke ned, inn og til venstre.

Selv om det står at kun øverste slot er for Conax, som CD bruker, så virker kortet også i slot 2.

Du trenger heller ikke vente i opptil 2 timer, som du må på CD's bokser, det skal virke etter et par sekunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du er så seriøs å ikke si hvilken vei kortet skal stå

Som sagt: i boka er det bilde, ingen tekst. Der er chip vendt opp og til høyre,,, og inn.

Akkurat ferdig med kanalsøk, så får jeg spandere 3 dager til før noen bekrefter at bildet i boka er feil.

Edit: Bildet i boka er FEIL. Chip skal peke ned, inn og til venstre.

Selv om det står at kun øverste slot er for Conax, som CD bruker, så virker kortet også i slot 2.

Du trenger heller ikke vente i opptil 2 timer, som du må på CD's bokser, det skal virke etter et par sekunder.
    Har nå svart deg i TO poster over her at chip'en skal ned, er ikke det klart nok da?
    Det var siden du ikke trodde meg jeg mente at du ville få en bekreftelse på at dette er riktig etter at du hadde installert CCcam...
    Så værsågod for hjelpen!

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå svart deg i TO poster over her at chip'en skal ned, er ikke det klart nok da?
    Det var siden du ikke trodde meg jeg mente at du ville få en bekreftelse på at dette er riktig etter at du hadde installert CCcam...
    Så værsågod for hjelpen!

Mach III
    Takker mye, ja tusen takk.

Riktig, jeg trudde noen ville ha det litt moro med meg, så jeg ventet på en bekreftelse fra noen andre. Så jeg håpet på at ikke to stykker skulle ha det morsomt med meg Som sagt, bildet i boka er feil.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riktig, jeg trudde noen ville ha det litt moro med meg, så jeg ventet på en bekreftelse fra noen andre. Så jeg håpet på at ikke to stykker skulle ha det morsomt med meg Som sagt, bildet i boka er feil.
    Det er kun med CA modul at chipen skal være opp og inn.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Det er kun med CA modul at chipen skal være opp og inn.:-D
    Da var vel den saken utredet.
    Jeg trengte ikke å aktivere noe, installerte addon cccam... og kortet virket med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riktig, jeg trudde noen ville ha det litt moro med meg, så jeg ventet på en bekreftelse fra noen andre.
    Dette er noe vi ikke spøker med vet du!

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe vi ikke spøker med vet du!

Mach III
    Var vel redd for en liten spøk for nye folk da

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD kortet øverst med chip ned??

Jeg er ikke sikker alle råd er 100% korrekte på forum'et. Jeg fikk rådet at en skulle ha CD kort øverst med chip ned. Så det har jeg forsøkt gang på gang uten suksess. Det eneste var at jeg fikk åpnet TV2 Sport og fikk se norske fotballkamper der. Vanligvis får en se et kvarter og den forsvinner. Ellers ingen suksess med øverste slot.
    Så for ei stund siden så ble CD kortet satt i den andre slot'en - og de norske kanalene dukket opp den ene etter den andre. I den nederste slot'en fungerer de som en drøm med chip ned! En skulle vel få opp info i menyen på mottaker om at en har inne et kort, men det er ingen info om at kortet er der og heller ingen info om kortets innhold.

Uansett fungerer det som en drøm med kortet i den nedre slot'en.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outlook
    Jeg er ikke sikker alle råd er 100% korrekte på forum'et. Jeg fikk rådet at en skulle ha CD kort øverst med chip ned. Så det har jeg forsøkt gang på gang uten suksess. Det eneste var at jeg fikk åpnet TV2 Sport og fikk se norske fotballkamper der. Vanligvis får en se et kvarter og den forsvinner. Ellers ingen suksess med øverste slot.
    Så for ei stund siden så ble CD kortet satt i den andre slot'en - og de norske kanalene dukket opp den ene etter den andre. I den nederste slot'en fungerer de som en drøm med chip ned! En skulle vel få opp info i menyen på mottaker om at en har inne et kort, men det er ingen info om at kortet er der og heller ingen info om kortets innhold.

Uansett fungerer det som en drøm med kortet i den nedre slot'en.
    Det høres ut at du benytter original programvare . Har du programmert din mottaker med PLI , VTI eller Dream Elite programvare ? Hvis du har uoffisiell softvare på mottakeren din og har installert CCcam , kortet ditt skal fungere 100% i begge slott .
    Når det gjelder TV2 sport , er du sikker på at du har gyldig abonnement på denne pakken ? Det er helt normalt at du får tilgang til kanalen i 15 minutt , før signalen blir kodet for CD kunder uten abonnement på TV2 sport.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD kortet øverst med chip ned??

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Det høres ut at du benytter original programvare . Har du programmert din mottaker med PLI , VTI eller Dream Elite programvare ? Hvis du har uoffisiell softvare på mottakeren din og har installert CCcam , kortet ditt skal fungere 100% i begge slott .
    Når det gjelder TV2 sport , er du sikker på at du har gyldig abonnement på denne pakken ? Det er helt normalt at du får tilgang til kanalen i 15 minutt , før signalen blir kodet for CD kunder uten abonnement på TV2 sport.
    Bruker Dream Elite og CCcam 2.14.

Jeg har ikke abonnement på sporten tror jeg for jeg har et av disse CD lokal kortene. Og at den ene sport kanalen fungerer 15 minutter har jeg erfart hver gang jeg har sett på den:-) Men den gangen kortet fungerte bare på sport så var det ingen tidsbegrenning.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outlook
    Bruker Dream Elite og CCcam 2.14.

Jeg har ikke abonnement på sporten tror jeg for jeg har et av disse CD lokal kortene. Og at den ene sport kanalen fungerer 15 minutter har jeg erfart hver gang jeg har sett på den:-) Men den gangen kortet fungerte bare på sport så var det ingen tidsbegrenning.
    TV2 sport koster 179 kr. ekstra per måned og det er helt normalt at du har tilgang de første 15 min. og etterpå blir det svart skjerm. Husker du i gamle dager KIOSK tjenesten til CD ? Akkurat på samme måte fikk vi noen minutter gratis , so ble moroa over rett etter

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor er kanalliste

Har lest hele tråden, men orker jeg å lese den en gang til? Håper jeg slipper.

Hvor ligger Full kanalliste og Favoritt-kanalliste?
    Jeg skal ta backup av dem, så jeg lurer på hvor i tresrtukturen de ligger: /usr/share/??? el. lign.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest hele tråden, men orker jeg å lese den en gang til? Håper jeg slipper.

Hvor ligger Full kanalliste og Favoritt-kanalliste?
    Jeg skal ta backup av dem, så jeg lurer på hvor i tresrtukturen de ligger: /usr/share/??? el. lign.
    Du bruker de samme kanalredigeringsprogrammer(langt ord...:-D ) som for Dreambox, jeg bruker Dreamset, enkelt og greit.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker de samme kanalredigeringsprogrammer(langt ord...:-D ) som for Dreambox, jeg bruker Dreamset, enkelt og greit.

Mach III
    Spurte vel egentlig hvor i filstrukturen kanallistene ligger.

Hittil har jeg redigert kanallista på en utrolig tungvindt måte. En og en kanal droppet i boquet, så flyttet kanalene til riktig plass. Har redigert de viktigste kanalene. Resten får vente til jeg finner et brukbart redigeringsprogram.

Dreamset ser interessant ut, men hvor får jeg tak i det, og hvordan installere. Finner det ikke via pluggins.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte vel egentlig hvor i filstrukturen kanallistene ligger.

Hittil har jeg redigert kanallista på en utrolig tungvindt måte. En og en kanal droppet i boquet, så flyttet kanalene til riktig plass. Har redigert de viktigste kanalene. Resten får vente til jeg finner et brukbart redigeringsprogram.

Dreamset ser interessant ut, men hvor får jeg tak i det, og hvordan installere. Finner det ikke via pluggins.
    Det er ikke en plugin, men program til pc'en. Du finner det sikkert hvis du googler litt, er jo et vanlig program for Dreambox det der...

Mach III

Side 51 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •