VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 48 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2480
    Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Viasat kort med GUL PIL fungerer som bare det, det du må gjøre er å fine BOX ID i din Viasat boks, enten under boksen eller inn i en menu, så må du konvertere fra dec til hex , du skal ha 8 sifre nummer etter konverteringen, legg dette i din newcs, eller OScam config fil så tutt og kjør etter det

Du kan ikke si at den ikke fungerer fordi du selv ikke for det til det er mange tussen der ute som har likt kort som deg og som fungerer meget bra
    Men du må lese litt og prøve deg frem til det fungerer.

les på digsat, der fins det en guide på hvordan du kan gå frem, det fins mange endre sider på nette som forklarer deg hvordan du skal gjøre det.

Har selv en slikt kort, den fungerer med alle dekodere jeg har, Hyro 9000 som du også har, men med Vantage software, bare leg inn boxid , IPbox 900 og 9000, Dreambox 500 S også fungerer.

lykke til

mvh

bobi
    Ja er klar over det,har fått det til på Hyro og vantage men ikke på VU+.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått problemer med min VU+Duo. Starter opp og kommer til den Black Hole skjermen med dame, står starting Enigma II- På display på boksen står det VU+Duo. Ingen reaksjon på fjernkontroll knapper. Får kontakt med den over nettverket, både web, ftp, ssh og smb.
    Kan noen hjelpe meg? Jeg tror det skjedde etter at jeg tok en reboot fra webinterfacet.

kan jeg ha slettet eller endret noe jeg ikke burde...

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeavyMetalHamster
    Har fått problemer med min VU+Duo. Starter opp og kommer til den Black Hole skjermen med dame, står starting Enigma II- På display på boksen står det VU+Duo. Ingen reaksjon på fjernkontroll knapper. Får kontakt med den over nettverket, både web, ftp, ssh og smb.
    Kan noen hjelpe meg? Jeg tror det skjedde etter at jeg tok en reboot fra webinterfacet.

kan jeg ha slettet eller endret noe jeg ikke burde...
    Skru av mottakeren med bryteren på baksiden og skru den på igjen . Hva skjer da. ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Ja er klar over det,har fått det til på Hyro og vantage men ikke på VU+.
    Hei,

Som PurpleHaze sier , start FTP sesjon ,
    i første mappe sti finner du "etc " inne finner du "tuxbox" , inne finner du mappe "config" - denne må du åpne og inne finne du :

oscam.server , marker fila , høyreklikk og velg "edit "

Da får du følgende :
    [reader]

Label = Slot0
    Protocol = internal
    Device = /dev/sci0
    #mhz = 600
    #Fallback = 0
    Group = 1
    EMMCache = 1,3,2
    boxid = 12345678

Resten bør du klare selv :-D

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,

Som PurpleHaze sier , start FTP sesjon ,
    i første mappe sti finner du "etc " inne finner du "tuxbox" , inne finner du mappe "config" - denne må du åpne og inne finne du :

oscam.server , marker fila , høyreklikk og velg "edit "

Da får du følgende :
    [reader]

Label = Slot0
    Protocol = internal
    Device = /dev/sci0
    #mhz = 600
    #Fallback = 0
    Group = 1
    EMMCache = 1,3,2
    boxid = 12345678

Resten bør du klare selv :-D
    Fant nå da jeg la inn DE Image.
    Det er greit det,men finner ikke config under tuxbox mappa.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sett under var/tuxbox/config
    eller usr/tuxbox/config ?

se der så finer du newcs.xml fila

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Fant nå da jeg la inn DE Image.
    Det er greit det,men finner ikke config under tuxbox mappa.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Du må gå på plugins å legge inn cccam
    jeg tror jeg har gjort det nrå. valgte 2.1.4 full. men det funker fortsatt ikke? hva mer trengs?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sett under var/tuxbox/config
    eller usr/tuxbox/config ?

se der så finer du newcs.xml fila

mvh

bobi
    Har lagt inn boxid i var/tuxbox/config og redigert inn boxid,men får ingen respons så det virker ikke her ivertfall.Finner ikke filen newcs.xml filen noen plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Rstave
    bruker du newcs og mgcamd ? det jeg sier er for bruk med newcs og mgcamd

mvh

bobi

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Rstave
    bruker du newcs og mgcamd ? det jeg sier er for bruk med newcs og mgcamd

mvh

bobi
    Nei jeg bruker Oscam.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hakima
    Har du testet med RiksTV kort og CAM? Eller bare gratis kanalene?
    funker ikke med rikstv cam, men nrk kanalene funker

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan forstå mer av VU+ sine muligheter?

Jeg fikk min VU+Duo med image Dream Elite på plass til fotball VM, og er svært fornøyd så langt. Men jeg skulle gjerne forstått mer av virkemåten og boksen sine muligheter.

I forumet her er det mange uforståelige ord og forkortelser, som ”boxid, var/tuxbox/config, newcs, mgcamd, mounting” etc. Andre her i tråden som har stilt spørsmål om virkemåten, blir gjerne henvist til andre forum som ”dream-elite.net” m.fl. Men går man inn på disse forumene, virker alt like teknisk, kun for de innvidde, og vanskelig forståelig.

Det er selvsagt for omfattende å publisere en lærebok her, men er det noen som kan angi en konkret link til en manual, guide eller dokument som forklarer det grunnleggende for å forstå VU+Duo og Dream Elite sin virkemåte og muligheter?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vuvuzela
    Jeg fikk min VU+Duo med image Dream Elite på plass til fotball VM, og er svært fornøyd så langt. Men jeg skulle gjerne forstått mer av virkemåten og boksen sine muligheter.

I forumet her er det mange uforståelige ord og forkortelser, som ”boxid, var/tuxbox/config, newcs, mgcamd, mounting” etc. Andre her i tråden som har stilt spørsmål om virkemåten, blir gjerne henvist til andre forum som ”dream-elite.net” m.fl. Men går man inn på disse forumene, virker alt like teknisk, kun for de innvidde, og vanskelig forståelig.

Det er selvsagt for omfattende å publisere en lærebok her, men er det noen som kan angi en konkret link til en manual, guide eller dokument som forklarer det grunnleggende for å forstå VU+Duo og Dream Elite sin virkemåte og muligheter?
    :-D Jeg tror ikke du finner noe bruksanvisning, manual eller instruksjonsbok for slike mottakere- Linux baserte ?!
    Welcome to the Linux satellite world :=
    Her må du smøre deg virkelig med tålmodighet og ta det med teskje, litt etterhvert. Hvis statusen på din mottaker per idag tilfredstiller dine krav - ( abonnemnetskort fungerer , du har EPG for ca. 1 uke frem i tid , undertekst og opptak fungerer ) , da er fundamentet til stedet. Hvis du vil lære mottakeren grundig , bør du registrere deg på de fleste internasjonale forum og ta en runde gjennom alle innslag , slik lærer du din Vu+ best, men dette tar tid.

Newcomer bjorntj sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bytte tuner da PL jo bare kommer i HD til høsten... :-|
    Og tenkte først på en DM 8000 boks (har DM 7025+ i dag), men den er jo drit dyr da... Så var det en som anbefalte VU+ Duo Twin og den ser jo ut til å være mitt i blinken..
    Men lurer litt på hva som er forskjellen mellom en DM boks og VU+, hvis det er noen? Hva kommer jeg evt. til å savne hvis jeg bytter min DM boks til en VU+ boks?

mvh,

BTJ

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Web if

Kommer ikke inn i web if i Oscam,kan ikke vises i Explorer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen ledig tuner !?

tar opp på en kanal og får feilmelding : ingen ledig tuner.

vu+ duo med 500G harddisk og dream elite image. nyere, ukjent hvilken versjon.

Ute på veggen : 2 paraboler med 4 quad lnb. Men det går bare to kabler fra hver lnb inn i 2 samlebokser. Den ene boksen sender signal til tuner i tv stue, den andre til vu + duo nede. Det er kun en kabel i vegguttaket til inngang A på tuner.

Trenger jeg 4 kabler fra hver lnb, 2 til hver tuner, for å ta opp på en kanal mens jeg ser på en annen??

(mulig noen nå ruller rundt på gulvet og ler, men alle har begynt på bånn).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    :-D Jeg tror ikke du finner noe bruksanvisning, manual eller instruksjonsbok for slike mottakere- Linux baserte ?!
    Welcome to the Linux satellite world :=
    Her må du smøre deg virkelig med tålmodighet og ta det med teskje, litt etterhvert. Hvis statusen på din mottaker per idag tilfredstiller dine krav - ( abonnemnetskort fungerer , du har EPG for ca. 1 uke frem i tid , undertekst og opptak fungerer ) , da er fundamentet til stedet. Hvis du vil lære mottakeren grundig , bør du registrere deg på de fleste internasjonale forum og ta en runde gjennom alle innslag , slik lærer du din Vu+ best, men dette tar tid.
    Takk for svar, digitech! Det var som jeg antok, det er en lang vei å gå, men det går altså an med tid og flid.

På tysk er det kommet ut en bok, ” Dreambox für Beginner” som kan være nyttig, jf. likehetene med VU+Duo, men boka er bare på 85 sider så det hele er kanskje ganske elementært. Mulighens kjøper jeg den likevel – som ebook for 9 euro.

Jeg fikk hjelp av deg til å installere EPG for noen dager siden. En ting til skulle jeg gjerne hatt på plass:

Jeg ser en del på engelske, åpne kanaler på Astra 2. Så å si alle programmene blir sendt med muligheten for undertekst på engelsk. Slår jeg disse på (text TV 888 ) er bokstavene svært store og klumpete. Finnes det en ”add-on” eller en ”plugg-in” som kan installeres slik at jeg kan formatere teksten til å bli mindre og penere?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik
    tar opp på en kanal og får feilmelding : ingen ledig tuner.

vu+ duo med 500G harddisk og dream elite image. nyere, ukjent hvilken versjon.

Ute på veggen : 2 paraboler med 4 quad lnb. Men det går bare to kabler fra hver lnb inn i 2 samlebokser. Den ene boksen sender signal til tuner i tv stue, den andre til vu + duo nede. Det er kun en kabel i vegguttaket til inngang A på tuner.

Trenger jeg 4 kabler fra hver lnb, 2 til hver tuner, for å ta opp på en kanal mens jeg ser på en annen??

(mulig noen nå ruller rundt på gulvet og ler, men alle har begynt på bånn).
    Svaret er ja, det må du. Du skal altså "doble" ledningsoppsettet ditt til VU+ Duoen (og eventuelt til din andre mottaker også).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk. det jeg fryktet. interessant valg av montør som overtalte meg til å montere quad lnb. nå skjønner jeg hva de mente med "oppgradering senere". det gikk litt fort i svingene...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wiki!

[----På tysk er det kommet ut en bok, ” Dreambox für Beginner” som kan være nyttig, jf. likehetene med VU+Duo, men boka er bare på 85 sider så det hele er kanskje ganske elementært. Mulighens kjøper jeg den likevel – som ebook for 9 euro.----snip

fant et sted her:

Hauptseite – DreamboxWIKI

lykke til :-)

Side 48 av 124 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •