VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 47 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har fått det til :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er VU+ SOLO på vei til Norge også :-) har bestilt meg en slik.
    Gleder meg å få den sendt snart og teste den i forholdt til VU+ DUO som jeg hadde.

Kan jeg spørre om en ting, er det mulig å får takk i MGcamf 1.30d og OScam til denne boksen, mener til Vu+ Duo

mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeavyMetalHamster
    jeg har fått det til :-)
    Hva som var galt ? Ikke installert Emu eller var det problem med kortet ditt ?
    Har ikke opplevd noe liknende med kort bruk i VU+ Duo.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vu+ Settings Backup Tool V1.3 by Lee

Veldig enkelt måte å lagre og igjenopprette kanallister og personlig oppsett på Vu+Duo Twin.

Vu+ Settings Backup Tool V1.3 by Lee Goldwafers.com

For update news follow us on Twitter
    http://twitter.com/goldwafers

This util will make a backup of your Vu+ settings, Channel List, Satellites, Dish Positions, Radio Stations, Favourites, Timezone.

Unzip Instructions
    ---------------------------

Unzip all the files in this archive to your local HDD.

Instructions
    ------------------

To get the IP number of the Vu+ Press Menu on Vu+ Remote Control.
    Select Setup and Press OK
    Select System and Press OK
    Select Network and Press OK
    Select Network Test and Press OK

This will show the Vu+ IP Address, example 192.168.1.7

Program Instructions
    ---------------------------------

1. Run the Vu_Settings_backup.exe program.
    2. Enter the IP address of your Vu+ in the IP Address field
    3. If you have changed the password on your receiver, enter the password in the password field otherwise leave blank.
    4. Click Connect Button

Now click on BACKUP button.
    This will backup all the settings files from the Vu+ to the /enigma2 and /tuxbox folders on your PC HDD.
    The /enigma2 and /tuxbox folders will be created in the same folder as this program.

To RESTORE your Vu+ settings after flashing a new Image simply do the following.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Run the Vu_Settings_backup.exe program.
    2. Enter the IP address of your Vu+ in the IP Address field
    3. If you have changed the password on your receiver, enter the password in the password field otherwise leave blank.
    4. Click Connect Button

Now click on the RESTORE button.

All your backup data will be restored to the /etc/enigma2 and /etc/tuxbox folders on the Vu+
    Once the files have successfully been restored you'll need to reboot the receiver by powering off and on using the switch on
    the back of the receiver.

Version History
    ----------------------

V1.3 Released 19 June 2010 |Fixed problem backing up settings when an additional folder exists in 'enigma2' or 'tuxbox' folders.
    V1.2 Released 2 June 2010 |Application now creates enigma2 and tuxbox folders on the local HDD before backing up the settings.
    V1.1 Released 20 May 2010 |Minor bug fixed.
    V1.0 Released 19 May 2010

Lee Goldwafers.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som gidder å sjekke om opptak virker på History Channel HD? Kan det være en form for kopisikring?

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogwai70
    Ingen som gidder å sjekke om opptak virker på History Channel HD? Kan det være en form for kopisikring?
    Hei
    Skulle mer enn gjerne ha testet for deg med en gang, men sitter "dessverre" for øyeblikket ved bassengkanten i Tyrkia med en kaldt øl i hånden 8)

Hvis ingen har testet før 4. juli, så skal jeg gjøre det for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *kremt* det var en alvorlig brukerfeil. kortet opp ned...

men nå lurer jeg på om det er mulig å få til automatisk norsk tekst, og hvorfor EPG kun viser 2 programmer pr kanal.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående Norsk Undertekst , som har vært skrevet her på forumet før ,
    skal du velge manuelt Norsk undertekst på hver kanal - Menu-Undertekst ....etc,
    vente til underteksten dykker opp på skjermen og når du er ferdig med alle kanaler du ønsker Norsk undertekst på , kan du re-starte mottakeren via Meny-Dream Elite Shutdown " og Enigma 2 skal huske dine preferanser til neste gang.

Når det gjelder EPG , må jeg først spørre deg om du har harddisk i mottakeren og hvis ikke , om du har USB minnepenn tilgjengelig ?
    Hvis du har harddisk , velg "Blå" knapp , etterfulgt av "Rød" knapp ( EPG Setting ) , bla nedover under " "Available Providers " til du finner RIYTEC-NORDIC (OK) , Trykk RØD for "Innstillinger " , her kan du velge når skal mottakeren hente informasjon (EPG) fra serveren til Rytec ( jeg har stilt opp min på kl. 04:00 om natta ) , lagre og velg Gul knapp for "Download " manuelt for første gang. Fra neste dag skal du ha EPG for flere dager fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Angående Norsk Undertekst , som har vært skrevet her på forumet før ,
    skal du velge manuelt Norsk undertekst på hver kanal - Menu-Undertekst ....etc,
    vente til underteksten dykker opp på skjermen og når du er ferdig med alle kanaler du ønsker Norsk undertekst på , kan du re-starte mottakeren via Meny-Dream Elite Shutdown " og Enigma 2 skal huske dine preferanser til neste gang.

Når det gjelder EPG , må jeg først spørre deg om du har harddisk i mottakeren og hvis ikke , om du har USB minnepenn tilgjengelig ?
    Hvis du har harddisk , velg "Blå" knapp , etterfulgt av "Rød" knapp ( EPG Setting ) , bla nedover under " "Available Providers " til du finner RIYTEC-NORDIC (OK) , Trykk RØD for "Innstillinger " , her kan du velge når skal mottakeren hente informasjon (EPG) fra serveren til Rytec ( jeg har stilt opp min på kl. 04:00 om natta ) , lagre og velg Gul knapp for "Download " manuelt for første gang. Fra neste dag skal du ha EPG for flere dager fremover.
    Jeg også har problemet med bare to programmer som vises på EPG (UK-programmer - 28,2 og 28,5 Øst). Imidlertid vil jeg gjerne bruke alternativet med USB minnepenn. Kan du komme med den oppskriften også?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vuvuzela
    Jeg også har problemet med bare to programmer som vises på EPG (UK-programmer - 28,2 og 28,5 Øst). Imidlertid vil jeg gjerne bruke alternativet med USB minnepenn. Kan du komme med den oppskriften også?
    Følg samme oppskrift jeg har laget til @HeavyMetalHamster men under "EPG Setting " , marker "Rytec _SKYUK" - OK , i neste Meny velger du "Rød" farge for "Innstillinger" , marker linje 2 - "Enable Automatic EPG Refresh " -----velg Ja og sett ønsket klokkeslett i linja under . trykk "Rødt for "Save "

Nå er det USB flash minnen sin tur.
    Sett den i en USB port , velg 2 ganger "Blå" knapp , da kommer du i "Dream Elite Settings" , marker "Device Manager " - Ok , marker din USB minnepenn og trykk "Gul" knapp for "Format" , vent til tuneren re-starter.
    Gå inn i "EPG Setting" og velg "Rødt" for "Global Settings " ,marker frste linja :"Enable OpenTV EPG Loader " og velg JA
    marker siste linje
    "Path to save EPG File " ,bla med sidepil til du ser følgende :
    /media/usb/epg.dat ......velg "Rødt" for "Save"

Nå kan du markere "Rytec SKYUK " og trykke "Gult" for "Download "

That's it !
    Vu+Duo er blitt bedre en SEX Den svikter aldri

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selge VU+DUO?

Jeg har vudert og selge min VU+ da jeg har sagt opp Canaldigita og den tar ikke de nye Viasat kortene så jeg får 3stk tunere til overs 1.stk Vantage 8000HD med HD og 1stk.Hyro 9000 HD med satelitt og Digital bakkenett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile EPG fungerer!

Takk for hjelpa, Digitech! Jeg trodde faktisk at EPG i UK fungerte så dårlig med bare to programmer fram, og nå har jeg i stedet oversikt flere dager framover!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snadder! TeChSaT KeyDownloader v1.1 VU+

Til alle dere som vi ha ekstra "snadder" for deres VU+ , vennligst besøk denne linken :

TechsatKeyDownloader Version 1.1 - TechSat TEAM - Addons & Plugins

Inneholdet skal overføres via FTP i var/script og husk "chmod 755" fil - atributt.
    Fungerer 100 % .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Jeg har vudert og selge min VU+ da jeg har sagt opp Canaldigita og den tar ikke de nye Viasat kortene så jeg får 3stk tunere til overs 1.stk Vantage 8000HD med HD og 1stk.Hyro 9000 HD med satelitt og Digital bakkenett.
    Er det slik å forstå at viasats kort ikke fungerer med Vu+?, vet at ikke HD kanalene går på annet enn viasats egne dekodere, men i virkeligheten så vil ingen kanaler fungere med noen slags form for emu/cam?
    mener å huske at jeg brukte en t-rex cam i min gamle topfield for å se viasats kanaler i nds systemet uten problem, men nå er det vell pairing på alt muligens?

mvh
    C

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det kan være boxkey som er løsningen for nye Via-kort?
    I så fall finnes det veldig godt fungerende løsninger til Dreambox med enten NewCS eller OScam som kortleser. Da vil vel disse fungere like bra på VU+?

PS. Denne løsningen gjelder da bare SD-kanalene...
    DS.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Er det slik å forstå at viasats kort ikke fungerer med Vu+?, vet at ikke HD kanalene går på annet enn viasats egne dekodere, men i virkeligheten så vil ingen kanaler fungere med noen slags form for emu/cam?
    mener å huske at jeg brukte en t-rex cam i min gamle topfield for å se viasats kanaler i nds systemet uten problem, men nå er det vell pairing på alt muligens?

mvh
    C
    De gamle kortene virker,men ikke de nye med gul trekant.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det boxkey som er løsningen.
    Finnes ikke NewCS eller OScam som kortleser til VU+?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PurpleHaze
    Da er det boxkey som er løsningen.
    Finnes ikke NewCS eller OScam som kortleser til VU+?
    Det er ikke box id på VU+Har prøvd det.:cry:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ta box-id/stb-id fra din originale Via-boks, konvertere den og så legge den inn i config-filene til NewCS eller OScam.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat kort med GUL PIL fungerer som bare det, det du må gjøre er å fine BOX ID i din Viasat boks, enten under boksen eller inn i en menu, så må du konvertere fra dec til hex , du skal ha 8 sifre nummer etter konverteringen, legg dette i din newcs, eller OScam config fil så tutt og kjør etter det

Du kan ikke si at den ikke fungerer fordi du selv ikke for det til det er mange tussen der ute som har likt kort som deg og som fungerer meget bra
    Men du må lese litt og prøve deg frem til det fungerer.

les på digsat, der fins det en guide på hvordan du kan gå frem, det fins mange endre sider på nette som forklarer deg hvordan du skal gjøre det.

Har selv en slikt kort, den fungerer med alle dekodere jeg har, Hyro 9000 som du også har, men med Vantage software, bare leg inn boxid , IPbox 900 og 9000, Dreambox 500 S også fungerer.

lykke til

mvh

bobi

Side 47 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •