VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 43 av 124 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2480
    Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av texans
    tusen takk! men bare en ting til . hvordan setter jeg rettighetene på filen?
    Høyreklikk på filen og gå til premissen og skriv inn 755.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Høyreklikk på filen og gå til premissen og skriv inn 755.
    men hvor finner jeg camen i meny?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fant den ikke jeg heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som er enklest for deg er at du laster ned versjon av MGcamd 1.30d på din PC.

På Vu+ Duo laster du ned siste versjon.

Login med ftp på din boks og gå til var/bin eller usr/bin
    se hva mgcamd heter der inn, i noen images heter fila som regel kun mgcamd, mens mange ganger så heter fila mgcamd-1.33 eller den versjonen som den er byget på.

Etter du har funnet ut hva mgcamd heter på din boks, kan du enkelt gå tilbake til din PC og endre navn på mgcamd som du har på PC-en til likt som den som fines på boksen, så sender du fila fra PC over til boksen, da bare overskriver du den fila du har inn der.

som regel når du overskriver beholder du rettighetene, men hvis ikke så må du sette dem til 755

alt dette gjør du så etter du kan se din mgcamd på menyene, ellers er det bare å lage en script selv.

Men så langt jeg vet treger du ikke det, da det meste som fingerer på Dreambox fungerer på VU+ DUO også, da er det bare å finne en ferdig pakke som er klar til å installere manuelt.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    det som er enklest for deg er at du laster ned versjon av MGcamd 1.30d på din PC.

På Vu+ Duo laster du ned siste versjon.

Login med ftp på din boks og gå til var/bin eller usr/bin
    se hva mgcamd heter der inn, i noen images heter fila som regel kun mgcamd, mens mange ganger så heter fila mgcamd-1.33 eller den versjonen som den er byget på.

Etter du har funnet ut hva mgcamd heter på din boks, kan du enkelt gå tilbake til din PC og endre navn på mgcamd som du har på PC-en til likt som den som fines på boksen, så sender du fila fra PC over til boksen, da bare overskriver du den fila du har inn der.

som regel når du overskriver beholder du rettighetene, men hvis ikke så må du sette dem til 755

alt dette gjør du så etter du kan se din mgcamd på menyene, ellers er det bare å lage en script selv.

Men så langt jeg vet treger du ikke det, da det meste som fingerer på Dreambox fungerer på VU+ DUO også, da er det bare å finne en ferdig pakke som er klar til å installere manuelt.

mvh

bobi
    tusen hjertelig takk for hjelpen ! da var problemet løst på to minutter .

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Original Programvare 4.8 til VU+ Duo/Solo

Ver 4.8 Release note

Duo/Solo

1. Fix 4:3 video mode problem.

2. Turn off FAN at stadnby mode when there is no channel recording.(Duo only)

3. Fix udev problem.

4. Change mbox-dvb-modules.bb to download driver from vuplus server.
    ( ** All build trees are being moved to vuplus git server **)

5. Move kernel-module dependency to mbox-dvb-modules.bb from initscripts-mbox_1.0.bb

6. Clean up udev-static-devices

7. Internal test routine is added to e2

8. Fix framerate information(20100603 driver)

Solo

1. Change kernel configuration

2. Add ver 4.7 features

Changed Folders/Files.

Makefile-vuplus-4.8

./local/packages/enigma2/enigma2-2.8git20100129/enigma2_vuplus.patch
    ./local/packages/enigma2/enigma2-2.8git20100129/enigma2_vuplus_Vu_HD_skin.p
    atch

./local/packages/mbox/mbox-dvb-modules.bb

./local/packages/udev/udev-124/mbox/init
    ./local/packages/udev/udev_124.bb

./local/packages/udev/udev-static-devices/bm750/udev_static_devices_tarball

./local/packages/udev/udev-static-devices/vusolo/udev_static_devices_tarbal
    l
    ./local/packages/udev/udev-static-devices.bb

./local/packages/initscripts/initscripts-mbox_1.0.bb

./local/conf/machine/vusolo.conf

./local/packages/initscripts/initscripts-1.0/vusolo/bootup

./local/packages/linux/linux-vusolo/linux-vusolo_dvb-core_fe.patch
    ./local/packages/linux/linux-vusolo/linux-vusolo_kojbect.patch
    ./local/packages/linux/linux-vusolo/linux-vusolo_romblock.patch
    ./local/packages/linux/linux-vusolo/vusolo_defconfig
    ./local/packages/linux/linux-vusolo.bb

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan legge inn ny versjon?

Jeg venter min Vuo+Duo Twin Tuner i posten nå, og er noe uerfaren. Maxsat har lagt inn Dream Elite image, men når det nå har kommet en versjon 4.8 - er det en manual/forklaring et sted som viser hvor man kan hente denne versjonen og hvordan man legger den inn?

Det står kanskje noe om dette tidligere i tråden, men å lete gjennom alle disse innleggene tar atskillige timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her
    Dream Elite

der kan du lese alt du har lust om DE og VU+ DUO

ser at Solo er på vei nå.

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av magpie
    Jeg venter min Vuo+Duo Twin Tuner i posten nå, og er noe uerfaren. Maxsat har lagt inn Dream Elite image, men når det nå har kommet en versjon 4.8 - er det en manual/forklaring et sted som viser hvor man kan hente denne versjonen og hvordan man legger den inn?

Det står kanskje noe om dette tidligere i tråden, men å lete gjennom alle disse innleggene tar atskillige timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Internet browsing med VU+

Hva med internet browsing på VU+. Det står i reklamen og en kan bruke noen programmer som kan lese Youtube etc, men er det mulig med vanlig browsing? Opera kommer jo med en for Linux.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magpie

Hei,
    Du må vente til Dream Elite forbereder ny image basert på original versjon 4,8 fra Vu+ . Du kan ikke bruke dine abonnemnetskort med original image , hvis du ikke legger diverse Cam, config, scrypt manuelt ( dette er ikke enkelt hvis du har ikke hatt en Dreambox før ) . Foreløbig har DE ikke kommet med sin versjon og du må bruke den du har på mottakeren.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outlook
    Hva med internet browsing på VU+. Det står i reklamen og en kan bruke noen programmer som kan lese Youtube etc, men er det mulig med vanlig browsing? Opera kommer jo med en for Linux.
    Youtube fungerer fint med Vu+ , du må laste ned Mytube pugin , da får du en del ferdig snuter , du kan også bruke virtuell tastatur med din fjernkontroll ( SMS stilL) for å legge adresser.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Undertekster forsvinner!!

Har hatt en VU-DUO boks noen måneder nå og kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd. Men sliter fremdeles med å forstå alt som skjer i og med boksen.

I begynnelsen slet jeg med å få lagt inn undertekster, men fikk tilslutt valgt rett språk på de forskjellige kanalene og det har fungert greit de siste månedene. Men plutselig var undertekstene borte igjen og jeg måtte gjøre alt på nytt igjen, noen som var veldig irriterende.
    Forsøkte å finne ut av hva som kan ha skjedd, men har i grunnen ingen ide om hvorfor dette skjedde.
    Jeg kjører siste Dream Elite og det eneste jeg har gjort som kanskje kan forklare litt, er at jeg tok et nytt satellitt søk og etter det så lastet jeg ned favorittene til PC, editerte litt og lastet det hele tilbake.

Gjorde forresten det samme med min DM7025, som jeg også kjører Dream Elite på, og nøyaktig det samme hendte med undertekstene på den boksen.

Så enten er dette et Dream Elite problem eller rett og slett et Enigma2 problem!??

Kanskje er det noen andre som vet noe og kan forklare hvorfor og hvordan en unngår å begynne helt fra scratch igjen hver gang en tar et nytt søk eller editerer favorittene?

Pvest

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pvest
    Har hatt en VU-DUO boks noen måneder nå og kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd. Men sliter fremdeles med å forstå alt som skjer i og med boksen.

I begynnelsen slet jeg med å få lagt inn undertekster, men fikk tilslutt valgt rett språk på de forskjellige kanalene og det har fungert greit de siste månedene. Men plutselig var undertekstene borte igjen og jeg måtte gjøre alt på nytt igjen, noen som var veldig irriterende.
    Forsøkte å finne ut av hva som kan ha skjedd, men har i grunnen ingen ide om hvorfor dette skjedde.
    Jeg kjører siste Dream Elite og det eneste jeg har gjort som kanskje kan forklare litt, er at jeg tok et nytt satellitt søk og etter det så lastet jeg ned favorittene til PC, editerte litt og lastet det hele tilbake.

Gjorde forresten det samme med min DM7025, som jeg også kjører Dream Elite på, og nøyaktig det samme hendte med undertekstene på den boksen.

Så enten er dette et Dream Elite problem eller rett og slett et Enigma2 problem!??

Kanskje er det noen andre som vet noe og kan forklare hvorfor og hvordan en unngår å begynne helt fra scratch igjen hver gang en tar et nytt søk eller editerer favorittene?

Pvest
    Det er helt naturlig å miste underteksten hvis du har skannet og editert NY kanalliste. Informasjon om underteksten ligger i satellittes.xml filen og hvis du har overskrevet den med den nye skanningen , så bør du gå gjennom hele prosedyren med manuelt innkalling av norske undertekst på hver enkel kanal på nytt..
    Du kan ta backup av kanallisten etter du har valgt norsk undertekst på de respektive kanalene , da får du underteksten i orden neste gang du laster opp samme back på på din mottaker,.
    Jeg vil anbefale deg manuelt søk på nye frekvenser , da overskriver du ikke de gamle.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Det er helt naturlig å miste underteksten hvis du har skannet og editert NY kanalliste. Informasjon om underteksten ligger i satellittes.xml filen og hvis du har overskrevet den med den nye skanningen , så bør du gå gjennom hele prosedyren med manuelt innkalling av norske undertekst på hver enkel kanal på nytt..
    Du kan ta backup av kanallisten etter du har valgt norsk undertekst på de respektive kanalene , da får du underteksten i orden neste gang du laster opp samme back på på din mottaker,.
    Jeg vil anbefale deg manuelt søk på nye frekvenser , da overskriver du ikke de gamle.

Takker, skal huske på det neste gang.
    Sjekket litt i min satellittes.xml, men kan ikke se noe ekstrainfo om untertekst! Hvordan og hvor ser jeg den infoen?

Pvest

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vifte

Har ikke muligheten til deep stanby pga tidlig utgave, men ser at nå slår vifta seg av i vanlig stanby. Mener den ikke gjorde det tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som er plaget med at vifta støyer innimellom?
    Et lite knips på chassi eller å løfte tuneren i forkant løser problemet for en tid, men er stadig tilbakevendene.
    Virker som en dårlig og slitt bøssing (tror neppe det er en kulelagret sak i denne), men er vel litt tidlig etter 3mnd bruk?

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Noen andre som er plaget med at vifta støyer innimellom?
    Et lite knips på chassi eller å løfte tuneren i forkant løser problemet for en tid, men er stadig tilbakevendene.
    Virker som en dårlig og slitt bøssing (tror neppe det er en kulelagret sak i denne), men er vel litt tidlig etter 3mnd bruk?

Mvh
    C
    Ja samme her. Virker som det er "kast" i viftebladet. Hvis jeg tilter boksen bakover forsvinner lyden helt, men kommer tilbake så snart jeg setter boksen på plass. Problemet burde vel dekkes av garanti, min boks er kun 1 mnd.
    Er vel mulig å sette inn en vifte av bedre kvalitet...

ser forøvrig på utenlandske forum at mange har valgt å koble ut viften da de mener boksen gir nok kjøling i seg selv.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mseppola
    Ja samme her. Virker som det er "kast" i viftebladet. Hvis jeg tilter boksen bakover forsvinner lyden helt, men kommer tilbake så snart jeg setter boksen på plass. Problemet burde vel dekkes av garanti, min boks er kun 1 mnd.
    Er vel mulig å sette inn en vifte av bedre kvalitet...

ser forøvrig på utenlandske forum at mange har valgt å koble ut viften da de mener boksen gir nok kjøling i seg selv.
    Det ville jeg ikke anbefalt noen som helst !
    Har gjort samme forsøk med IPbox 9000 , uten vifte var mottakeren mye tregere i Meny valg etc.
    Prøv å frakoble vifta på din PC , så kan du se resultatet ganske fort .
    Har dere prøvd å legge tynn isopor plate under mottakeren , det hjelp litegrann med min IPbox 9000 ( en del vibrasjoner blir borte,. )

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heldigvis ikke problemer med viftestøy i min mottaker, men slet med vibrasjoner fra harddisken i Dreamboxen jeg hadde tidligere. La da filtbiter under føttene i front for å fjerne ulyden.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny versjon ute:

Dream Elite Vu+ Duo BH 1.3.3

Specifications:

Based on NEW Official release 4.8

- New Bootlogo by Army
    - New Skin Beyonce F1 by matrix10
    - Fix "timer:waiting..." problem
    - Fix input event buffer allocation problem(no free fifo)
    - Update satellites.xml
    - Update kernel and drivers
    - Fix booting problem when there is no rtc at the front board
    - Fix video freezing problem in AC3 pass-through playback
    - Fix lagging problem when no satellite signal
    - Support 2 virtual tuners(vtuner0/vtuner1)
    - Support generic linux input device
    - Modify the dvb-core frontend header for easy backporting of usb driver
    - Fix 4:3 video mode problem.
    - Turn off FAN at stadnby mode when there is no channel recording.(Duo only)
    - Fix udev problem.
    - Change mbox-dvb-modules.bb to download driver from vuplus server.( ** All build trees are being moved to vuplus git server **)
    - Move kernel-module dependency to mbox-dvb-modules.bb from initscripts-mbox_1.0.bb
    - Clean up udev-static-devices
    - Internal test routine is added to e2
    - Fix framerate information(20100603 driver)
    - New Dream Elite Usb Tuner Panel
    - New Check for correct image in flash
    - New Dream Elite own pathed kernel
    - New Usb Tuner Panel for drivers donwloadl
    Meoboot Removed:
    Meoboot have been removed becouse of stability and performance reasons. We think that in Vu+ Duo is better to have Dream-Elite image directly in flash and to not use multiboot systems that should cause kernel conflicts

This is the first Vu+ Duo image in the world that have USB TUNER SUPPORT.
    The Usb tuner support is experimental.
    At the present it seems to work very good with: Hauppauge WinTV Nova stick.
    But it seems to work on FTA channels only. We will wait for driver fix by VuDuo for crypted channels support to in Usb Tuner.

Les mer her: Dream Elite Vu+ Duo BH 1.3.3

Side 43 av 124 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •