VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 41 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Skjønner ikke helt vitsen med 2 st. 4-veis switch , koblet opp mot en "uncomitted" 2-veis switch for å få 6 hoder til en tuner ?
    Det er kommet flere typer diseqc 1-1 switcher med 6 inn og 1 ut ( 295 kr ) som fungerer 100% med Vu+ .
    Her og, 8x1 switch til 140,- inkl. frakt::-D

NEW 8X1 DisEqc Switch 8 in 1 Satellites FTA TV Switch - eBay (item 330383710085 end time Jun-02-10 11:32:29 PDT)

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for hjelpen

Så er det i boks. Jeg begynte egentlig å legge inn LNB'ene en for en, men fikk det ikke til ordentlig. Det er slik jeg har gjort det før med Force, Vantage, etc. Og da jeg endelig fant ut hvordan jeg lett kunne gjøre det så fant jeg også ut at det var en setting som sa noe slik som 'All 4 LNB's'! Vet ikke om det justerer seg automatisk, men jeg brukte nå en 4x1 akkurat da. La inn denne settingen, - og da var det ingenting annet å sette opp!! Hvorfor fant jeg ikke denne med en gang??

Så nå skal jeg kjøre med en 4x1 på hver av av inngangene.

Det har vært mye diskusjon av billedkvalitet. Jeg kjører dette på en ca 2x3 meters skjerm i en hjemmekino så dette med kvalitet kan en faktisk se. Jeg har en Vantaqge 7100 som nå har sagt takk for seg så jeg får ikke sammenlignet direkte. Men ut fra den erfaring en har fra tidligere så vil jeg si at billedkvaliteten er bra. HD er selvsagt veldig bra og jeg tviler på at det ville vært noen store forskjeller fra Vantage. Akkurat som to fotoapparater har forskjellige farger etc så er det naturlig at det er litt forskjell, - men jeg synes det er meget bra. Når det gjelder SD så er det nok større muligheter til å se forskjeller. Jeg syntes ikke SD var bra nok fra Vantage for den store skjermen vi har, - og det samme gjelder for Vu+. Samtidig må jeg si at jeg ikke kan si at det er noe dårligere nå. Heller tvert imot hvis jeg skulle si noe. Så jeg har ingen bekymring med å si at bildet er bra. Jeg stiller meg vel heller litt uforståelig til de som bytter ut Vu+ pga dårlig billedkvalitet.

CD kortet virker fortsatt ikke uansett hvordan jeg setter det inn. Skal sjekke om de kan ha koblet fra noe da disken ble satt inn. Men det finnes jo andre metoder for å få bilde.

Etter å ha brukt Vantage noen år synes jeg at det er vanskelig å finne en god flyt i bruk av fjernkontroll og menyer. Men det kommer etterhvert. Det var ikke alt som var like intuitivt.

Så takk for tips.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD kortet virker fortsatt ikke uansett hvordan jeg setter det inn. Skal sjekke om de kan ha koblet fra noe da disken ble satt inn. Men det finnes jo andre metoder for å få bilde.

Etter å ha brukt Vantage noen år synes jeg at det er vanskelig å finne en god flyt i bruk av fjernkontroll og menyer. Men det kommer etterhvert. Det var ikke alt som var like intuitivt.

Så takk for tips.[/QUOTE]

Dette hørtes ganske rart ut. Du mener at du har brukt kortet i Vantage før og samme kort ikke fungerer i VU+ ?
    Har du omprogrammert mottakeren siden du fikk denne ?
    Jeg ville prøvd å flashe boksen på nytt og laste ned CCcam fra serveren til respektive image team du liker .
    Har programmert 4-5 slike mottakere hos slketninger og venner med forskjellige serier CD kort og disse fungerer 100% med VU+ :lol:

Ser foresten at den nye serien med Vu+ leveres med sort fjernkontroll .
    Er ikke helt sikker på at den er finere enn hvite :?: Den sorte så litt kjedelig ut synes jeg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser foresten at den nye serien med Vu+ leveres med sort fjernkontroll .
    Er ikke helt sikker på at den er finere enn hvite :?: Den sorte så litt kjedelig ut synes jeg da.
    Er faktisk blitt glad i den hvite fjernkontrollen også til Vuplus'en!:-D
    Ble veldig bra etter jeg "trimmet" litt på "ok" og pil-knappene, syntes de knappene var litt harde og "kneppete" originalt...

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke HD kanaler fra CD klarer dere å få inn?For meg går det greit med Tv2HD, NRKHD, TvNHD pluss HD film og sport i CanalPlus pakken.
    Men ikke noen av de andre HD kanalene i Entertain pakken klarer jeg motta i HD, eks NG, Discovery etc...
    Har pratet med CD og de sier det ikke er begrensninger på kortet i forhold til deres HD kanaler og at jeg skal kunne få dem alle.
    Noen?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulha
    Hvilke HD kanaler fra CD klarer dere å få inn?For meg går det greit med Tv2HD, NRKHD, TvNHD pluss HD film og sport i CanalPlus pakken.
    Men ikke noen av de andre HD kanalene i Entertain pakken klarer jeg motta i HD, eks NG, Discovery etc...
    Har pratet med CD og de sier det ikke er begrensninger på kortet i forhold til deres HD kanaler og at jeg skal kunne få dem alle.
    Noen?
    Hei,
    Det er avhengig av type abonnement du har hos CD. Jeg abonnerer på FULL pakke ( Entertain ) og ser på alle tilgjengelige HD kanaler til CD .
    Er det VU+ du referer til når du forteller om problemene du oplever ? Og er det Entartain pakken du abonerer på ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Det er avhengig av type abonnement du har hos CD. Jeg abonnerer på FULL pakke ( Entertain ) og ser på alle tilgjengelige HD kanaler til CD .
    Er det VU+ du referer til når du forteller om problemene du oplever ? Og er det Entartain pakken du abonerer på ?
    Det er ikke helt korrekt, har ikke med hvilket abonnement du har, men om du er registert med godkjent HD-mottaker i systemet til CD. Dvs at du må kjøpe en godkjent HD mottaker fra CD for å få riktig kort/åpnet for alle HD-kanaler.

-L-

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larry Laffer
    Det er ikke helt korrekt, har ikke med hvilket abonnement du har, men om du er registert med godkjent HD-mottaker i systemet til CD. Dvs at du må kjøpe en godkjent HD mottaker fra CD for å få riktig kort/åpnet for alle HD-kanaler.

-L-
    Jeg hadde regnet med at han har allerede HD mottaker fra CD siden har får en del av HD kanalene , men ikke alle ?
    Sjekk hva han skriver .....siterer : " Tv2HD, NRKHD, TvNHD pluss HD film og sport i CanalPlus pakken "
    ! Ellers takk for info :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde regnet med at han har allerede HD mottaker fra CD siden har får en del av HD kanalene , men ikke alle ?
    Sjekk hva han skriver .....siterer : " Tv2HD, NRKHD, TvNHD pluss HD film og sport i CanalPlus pakken "
    ! Ellers takk for info :wink:
    Har Entertain pakken..

Har snakket med CD og de sier jeg skal ha alle HD kanaler de distribuerer via sitt Entertain abb!
    Men det skal også sies at de flere ganger har bedt meg sende serienummer på HD dekoder slik de får reg denne, men jeg har aldri hatt HD dekoder fra CD, så jeg tror ikke de blir fornøyd med serienummeret på VU`en :-)
    Og ja, alle HD kanaler de selv eier får jeg inn uten problemer. Alle andre bare sort skjerm og ingen lyd. Signal rate 94+ på alle..
    Kortet er jo noen år gammelt også da, skulle ikke være noe der heller tror jeg..? 011-2646-51xx-8 serien.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulha
    Har Entertain pakken..

Har snakket med CD og de sier jeg skal ha alle HD kanaler de distribuerer via sitt Entertain abb!
    Men det skal også sies at de flere ganger har bedt meg sende serienummer på HD dekoder slik de får reg denne, men jeg har aldri hatt HD dekoder fra CD, så jeg tror ikke de blir fornøyd med serienummeret på VU`en :-)
    Og ja, alle HD kanaler de selv eier får jeg inn uten problemer. Alle andre bare sort skjerm og ingen lyd. Signal rate 94+ på alle..
    Kortet er jo noen år gammelt også da, skulle ikke være noe der heller tror jeg..? 011-2646-51xx-8 serien.
    Da er situasjonen noe helt annet
    Du må krype til kors og bestille deg en billig CD HDTV mottaker og når du får denne og aktiverer HDTV kanaler , kan du flytte kortet I VooooDuuuu

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Jeg slet også en halv kveld med å finne den menyen.

Under A/V-instillinger (mener jeg å huske) må du velge "avansert" på et modus-valg som er der. Gjør du dette får du langt flere valg i denne menyen, samt at video-enhancement menyen dukker opp i den andre menyen (mulig du må restarte enigma for å få med endringene også).
    Endelig fant jeg det.

Menu > Oppsett > System > Tilpass > Oppsett type: Expert
    og restart boksen (restart enigma2).

Dette bør jeg klare å huske til neste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med HD kanaler

Har nylig fått et problem med de fleste HD kanalene på min Vu+
    Får inn NRK 1 HD og TV2 HD med snr på 98%, smat alle andre sd kanaler med samme snr, men resten av hd kanalene gir bare snr på ca 33%.

Har et quad hode , med bla en cd hd mottaker på, og der får jeg inn alle kanalene.
    Kan det være noe i instillingene på tuner konfig, eller img relatert?

Kjører siste v av PLI

Det har virket tidligere

Noen andre som har merket dette?

LØST: TOK ET NYTT KANALSØK, OG VIPS, SÅ VIRKET DET

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Underteksting

Leste på et annet forum at nå skal gSUB/2SUB fungere på VU+. Stemmer dette? Har ikke en vu+ selv, men en kompis har.

sitat:

2sub
    Nå funker 2sub!! Var kommet en oppdatering fra dream elite. Oppdaterte med blå/gul tast, allt fungerer slik det skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Recording Path

Nytt problem, eller utfordring om en vil se det sånn.

Tar opp endel serier, som jeg ønsker å legge i undermapper til default movie location.
    Har laget disse mappene via nettverk på pc, og flyttet filene over dit, så den delen er grei, men ønsker å endre sti i timeren som gjør serie opptakene, muligheten er der, men klarer ikke å få valgt den mappa jeg ønsker (se screenshot)

Noen som får til dette?

Mvh
    C

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innspillinger til PC?

Jeg spiller inn en del fra TV til en kamerat. Han ser det enten via PC eller mediaplayer hos seg selv. Hvordan er det å overføre, redigere/editere innspillinger fra denne?
    Og hvordan er tekst-tv i forhold til DM8000? Lagrer den sider og undersider selv om ikke ttv er slått på når man står på en kanal?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan åpner/stenger man for satelitter i VTI img. Har vært borte idet, men finner ikke tilbake til det. Bruker motor.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kieinge
    Hvordan åpner/stenger man for satelitter i VTI img. Har vært borte idet, men finner ikke tilbake til det. Bruker motor.
    Hva mener du med åpne / stenge for satellitter ? Redigere, slette , tilføye satellitter kan du ordne med Dreamset 229 .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man vil åpne/se på en satelitt man ikke har i listen, man huket av for de satelitter man ønsket, men finner ikke tilbake dit.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kieinge
    Hvis man vil åpne/se på en satelitt man ikke har i listen, man huket av for de satelitter man ønsket, men finner ikke tilbake dit.
    Hei,
    Hvis jeg forstår riktig du har fjernet fra listen satellitene du ikke bruker ?
    Det enkleste å få alle tilbake er å sjekke nedlastingsmulighetene i serveren til VTI ( Plugings - Settings og laste ned direkte den siste aktuelle setting for motor ( Vanibal f.eks) , dette skal overskrive din satellites.xml og du skal få tilgang til alt mellom 43 øst til 30 vest.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, det var det jeg mente. Men kan du fortelle meg veien til Vanibal?

Side 41 av 124 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •