VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 40 av 124 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppdatering av image - hvilke filer bør man gjemme på?

Hei

Har også kjørt en stund nå uten problemer, vurderer likevel å sjekke litt images. Er der en liten huskeliste over filer man bør ta med seg? Ex. config.xml og de som styrer disecq, satelites, favcoritter etc. Har noen en liten oversikt så tar jeg gjerne imot med takk

God 17. mai til alle

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Bruker ikke PLI , men hvis du bruker DE , velg Meny-Oppsett-Software Manager-Manage Extension -(Vent til oppretter katalog med tilgjengelige pakker ) -Velg
    "Display and Userinterface " , du finner under "Video Enhancement" , det er plugin med mulighet for personlige innstillinger av :
    Kontrast, Lysstyrke Oppskalering m.m.
    Hvor finner jeg innstillingene etterpå?
    Jeg har installert "Video Enhancement":

men finner ingen instillingsmuligheter under AV-instillinger:

Hvor finner jeg de?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Hvor finner jeg innstillingene etterpå?
    Jeg har installert "Video Enhancement":

men finner ingen instillingsmuligheter under AV-instillinger:

Hvor finner jeg de?
    Etter installasjonen , du skal få ekstra separat Meny valg - "Video Enhancement" ved siden av AV -Innstillinger og "Auto resolution " , altså ikke i selve AV-Menyen .

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under System-menyen?
    Her et sted?

Jeg leiter og leiter, men tydeligvis på feil sted.

PS! Gratulerer med dagen alle sammen!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under System-menyen?
    Her et sted?

Jeg leiter og leiter, men tydeligvis på feil sted.

PS! Gratulerer med dagen alle sammen!
    Hei, Gratulerer med dagen også
    Der har du den under "Keyboard" , til og med oversatt på norsk : " Video Fininnstilling "

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under "Video Fininnstilling finner jeg kun lysstyrke( Brightness) og kontrast:

Her får jeg ikke justert noen ting.

I ditt innlegg 18th April 2010, 13:31 (s. 36 i denne tråden) skriver at du har økt kontrasten til : 135/256 og forandret "Scaler Sharpness" til 15/26 .

"Scaler Sharpness" finner jeg under ""A/V Settings", men der ser jeg ikke hvilket "hakk" den settes på.
    Se bilde nr. 2 i mitt innlegg 17th May 2010, 00:35.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ferris Bueller
    Hei

Har også kjørt en stund nå uten problemer, vurderer likevel å sjekke litt images. Er der en liten huskeliste over filer man bør ta med seg? Ex. config.xml og de som styrer disecq, satelites, favcoritter etc. Har noen en liten oversikt så tar jeg gjerne imot med takk

God 17. mai til alle
    Hei

Jeg tar alltid vare på:

* kanalene (favorittene, inkl. satellites.xml)
    Til det bruker jeg DreamSet

* timer-listen (som forteller hva maskina skal ta opp fremover)
    timers.xml ligger under mappen \var\etc\enigma2
    OBS! Ta en "hard reset" etter at du har kopiert filen tilbake til Vu+

* mountingene (Oversikten over hvilke nettverksmapper som maskina mounter opp)
    fstab ligger under mappen \var\etc
    OBS! Ta en "hard reset" etter at du har kopiert filen tilbake til Vu+

* og selvfølgelig alle filene jeg har under \var\keys

Kult å teste andre imager, selv om tilslutt valget falt på den med penest skin.
    Jeg savner veldig "Apple Movie Trailers to Newnigma2"-plugins som ligger inne i Gigant-image.
    Ellers er alt en vanesak.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under "Video Fininnstilling finner jeg kun lysstyrke( Brightness) og kontrast:

Her får jeg ikke justert noen ting.

I ditt innlegg 18th April 2010, 13:31 (s. 36 i denne tråden) skriver at du har økt kontrasten til : 135/256 og forandret "Scaler Sharpness" til 15/26 .

"Scaler Sharpness" finner jeg under ""A/V Settings", men der ser jeg ikke hvilket "hakk" den settes på.
    Se bilde nr. 2 i mitt innlegg 17th May 2010, 00:35.
    Slik ser menyen til Dream Elite etter nedlasting av "Video Enhancment ", vennligst studer begge "screenshots " for referanse :

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Slik ser menyen til Dream Elite etter nedlasting av "Video Enhancment ", vennligst studer begge "screenshots " for referanse :
    Sprøtt. Den er rett og slett ikke hos meg og jeg bruker også Dream Elite (1.3.2).
    Testet med å avinstallerer den for så og installere den på nytt, uten at det hjalp.
    Sprøtt..
    Vel. Den dukker sikkert opp igjen neste gang jeg bytter image.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Just Like "Dream" :D

Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Jeg bestilte fra Santronic SANTRONIC Webshop. Den var på lager. Den ligger på postkontoret nå klar til henting på vei hjem etter jobb!

NB: Nå står det hos Santronic at de er utsolgt, men at den er på lager igjen fra i morgen!
    Se der ja.. 300 stk. er på vei inn 8)

avforum.no 4ever <3

/Fiko

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprøtt. Den er rett og slett ikke hos meg og jeg bruker også Dream Elite (1.3.2).
    Testet med å avinstallerer den for så og installere den på nytt, uten at det hjalp.
    Sprøtt..
    Vel. Den dukker sikkert opp igjen neste gang jeg bytter image.
    Jeg slet også en halv kveld med å finne den menyen.

Under A/V-instillinger (mener jeg å huske) må du velge "avansert" på et modus-valg som er der. Gjør du dette får du langt flere valg i denne menyen, samt at video-enhancement menyen dukker opp i den andre menyen (mulig du må restarte enigma for å få med endringene også).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan skal jeg sette opp ruten til de forskjellige LNBs??

Har nettopp mottatt min Vu+ Duo, installer DE og prøver å komme igang. Nybegynner med DB systemer etter å hatt Force, Vantage, ++ tidligere.

Siden det er en Duo ser jeg at det er lurt å sette Thor på egen inngang kanskje. Eller andre tips. Jeg har Thor på en antenne og 5 hoder hå en annen Wavefrontier.

Ellers så ser det helt topp ut. Gleder meg til å bruke denne saken!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fiko
    Se der ja.. 300 stk. er på vei inn 8)

avforum.no 4ever <3

/Fiko
    Ja , det ser ut at det er flere leverandører som får varer denne uka, har tipset par venner som har ventet siden begynnelsen av april

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt problemer med å komme igang.

Jeg har to antenner med totalt 6 LNBs. Har så 2 Diseq med 4 innganger hver som igjen går til en diseq med 2 innganger som så går til Vu+. Det er ikke så lett å få satt opp dette. Ser på noen fora at det er enkelte som har måttet sette opp en LNB for så reboote fra scratch hvergang etterpå for å beholde settingen. Jeg sliter ihvertfall med å få dette til. Kanskje det bare er slik jeg setter opp LNBs i DE som er problemet??

Videre så har ejg et CD lokalkort. Den fungerer flott på Vantage 7100, men Vu+ leser den ikke i det hele tatt. Har lastet inn DE og også CCCam, men jeg får ikke dette til. Noen som kan hjelpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et litte tips til deg, prøv Mgcamd 1.35 og newcs 1.67 det fungerer med alle Linux bokser og med alle Conax og NDS kort fra vår marked her i Norge.

Hvis du må absolutt teste CCcam , så anbefaler jeg at du bruker helst CCcam 2.0.11 da det er den som er mest stabilt. CCcam 2.1.4 er kjent får å lage masse problemer med alle bokser som ikke er fra DMM

TIPS: ser at i Norge er det kun x-sat.no som har fått inn den boksen nå, og ikke mist dem selger den under 4000 kr, men der ser det ut som dem er snart utsolgt også

dere andre som har boksen, hvordan har bilde kvaliteten blitt i det siste? er det noen forbedring siden den boksen kom, har ikke følget mye med her, så bare lurer litt, hehehhe nesten lust på å kjøpe en igjen men vil heller vente til SOLO utgaven kommer ut senere da jeg har ikke brukt for doble tunere

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av Outlook

Videre så har ejg et CD lokalkort. Den fungerer flott på Vantage 7100, men Vu+ leser den ikke i det hele tatt. Har lastet inn DE og også CCCam, men jeg får ikke dette til. Noen som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei den nyeste DE software på min Vu+ Duo virkere helt perfekt med CD kort Cccam 2.14.
    Men kan huske tidligere De software tullla og virka best med Cccam 2.011 men den tid er forbi, tips husk og starte cccam 2.14 under blå knapp etter man har lasta ned:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD kortet blir ikke lest i Vu+?

Jeg ser nå at det hele tida står at det mangler kort i mottaker. Det skal bare settes rett inn i øverste spor med chip'en pekkene opp og frem?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaon
    Hei den nyeste DE software på min Vu+ Duo virkere helt perfekt med CD kort Cccam 2.14.
    Men kan huske tidligere De software tullla og virka best med Cccam 2.011 men den tid er forbi, tips husk og starte cccam 2.14 under blå knapp etter man har lasta ned:wink:
    Jeg har heller ikke noe problem med CCcam 2.14 , fungerer smidig uten en eneste problem på min VU+ og hvorfor egentlig den skal ikke fungere med VU + ?
    Mottakeren bygger på nesten lik hardvare platform ( chipsett ) som Dreambox HD modellene og siden CCcam ble først utviklet for DB :-D , så fungerer det like bra på VU+ også.
    En annen sak er IPbox og alle andre linux mottakere som bygger på sh4 platformen og bruker mgcamd /newcs som skal kobles opp til CCcam som klient.
    Her er det begrensning til 2.011 .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser nå at det hele tida står at det mangler kort i mottaker. Det skal bare settes rett inn i øverste spor med chip'en pekkene opp og frem?
    Hei,
    Kortet skal settes med chippen ned og inn !
    Restart CCcam fra "blå" panel , that's it.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to antenner med totalt 6 LNBs. Har så 2 Diseq med 4 innganger hver som igjen går til en diseq med 2 innganger som så går til Vu+. Det er ikke så lett å få satt opp dette. Ser på noen fora at det er enkelte som har måttet sette opp en LNB for så reboote fra scratch hvergang etterpå for å beholde settingen. Jeg sliter ihvertfall med å få dette til. Kanskje det bare er slik jeg setter opp LNBs i DE som er problemet??

Skjønner ikke helt vitsen med 2 st. 4-veis switch , koblet opp mot en "uncomitted" 2-veis switch for å få 6 hoder til en tuner ?
    Det er kommet flere typer diseqc 1-1 switcher med 6 inn og 1 ut ( 295 kr ) som fungerer 100% med Vu+ .

Side 40 av 124 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •