VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 4 av 124 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, @digitech, får prøve å holde meg unna sammenligningen med DM's bokser kanskje...:-?
    Litt mer testing i dag; en youtube video påstod det var mulig med opptak av 6 HD kanaler samtidig på Vu+. Og som det vises i videoen så går det å legge til 6 HD kanaler til opptak, men bare 4 av disse blir virkelig spilt inn. Men det går samtidig greit å spille av opptak uten merkbar treghet i menyer, tekst o.l.
    Fornøyd med det jeg!:-D
    Har målt tempen på prosessoren til nøyaktig 70 grader under belastning, og den blir vel enda litt lavere med lokket på og vifta sørger for riktig luftgjennomstrømming. Man kan ihvertfall bare ane en lunk på lokket når det er på.
    Ellers la jeg merke til i dag at fjernkontrollen har en utrolig sendestyrke, den virker jo uansett hvor man peker.:-D

Mach III

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Ja, @digitech, får prøve å holde meg unna sammenligningen med DM's bokser kanskje...:-?
    Litt mer testing i dag; en youtube video påstod det var mulig med opptak av 6 HD kanaler samtidig på Vu+. Og som det vises i videoen så går det å legge til 6 HD kanaler til opptak, men bare 4 av disse blir virkelig spilt inn. Men det går samtidig greit å spille av opptak uten merkbar treghet i menyer, tekst o.l.
    Fornøyd med det jeg!:-D
    Har målt tempen på prosessoren til nøyaktig 70 grader under belastning, og den blir vel enda litt lavere med lokket på og vifta sørger for riktig luftgjennomstrømming. Man kan ihvertfall bare ane en lunk på lokket når det er på.
    Ellers la jeg merke til i dag at fjernkontrollen har en utrolig sendestyrke, den virker jo uansett hvor man peker.:-D

Mach III
    Ja , det er "litt " annerledes temperatur på VUPLUS en DM 800 HD for eksempel har sagd til dama at hvis kokeplata striker , hun må gjerne låne lille DM800 for å steke egg for eksempel. Men , jeg skal også være veeeldig forsiktig å si noe negativt on DB . Det er kanskje en av grunnene at jeg trives på avforum , her blir du ihvertfall ikke spist levende ( skal ikke nevne navnet på en slik forum ) hvis du sier at kanskje noen mottakere fungerer like bra som dreambox ?!
    Men bilder er sterkere enn ord , derfor har jeg lagt noen bilder slik at de som har lyst å se hvordan menyer og funksjoner ser ut før de eventuelt vurderer å skaffe seg en eksemplær av VI+Twin , kan få første inntrykk av boksen.

Og til slutt , VU+SOLO med singel tuner kommer i slutten av mars :-D
    Kan du tenke deg hva som skal skje med salget til DM 500 HD hvis koreaneren fungerer like bra som store bror og ligger i lavere prisnivå enn DM 500 HD ? Hmmm....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken størelse er det på intern harddisk? Har en 3,5" ubrukt samsung 500g.

Enkel å montere? Følger det med kabler til montering?

Anyone?

(hentes i morgen )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas

Anyone?

(hentes i morgen )
    Standard 3,5 " ja, skulle forundre meg mye om ikke Samsungen skulle gå greit.
    Enkel å montere, og alt følger med ja.

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder sier du? Ser ikke noen jeg?

Snakker om temperatur.... Mangen klager over at DM800 fryser, det får jeg ikke til å stemme, gamlingen sin er glovarm

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    Mottakeren har eksakt samme web-grensesnitt som Dreambox, til og med utviklerne har ikke brydd seg å skifte navn og grafisk interface i " Dreambox Webcontrol " . Du bruker VLC for å streame fra mottakeren til din PC ( WEB TV).

Legger ved noen screenshot , skinen i bruk er Dreambox - "AluBrushed"

Siste bilde til høyre er "Print screen fra web-tv "
    Haha, så genialt!

Dette er jo stort pluss i boka for meg, som endelig har fått dama til å forstå DBen ;D
    Da trenger ho ikke "lære seg enda en box med en gang ho forsto den forrige.." Så slipper jeg få høre leksa om at jeg bytter bokser og forsterkere med en gang ho lærer seg fjernkontrollen på de..

Fungerer det at 2 personer bruker 'webben' og ser på 2 forskjellige kanaler, på 2 forskjellige pcer?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anyone?

(hentes i morgen )
    Vil bare nevne at disken skal være SATA type . Du kan også bruke 2,5" , bruk vanlig Biltema dobbelsidig tape ( den grønne rullen å feste denne til braketten ) , den isolerer i tillegg alle vibrasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at disken skal være SATA type . Du kan også bruke 2,5" , bruk vanlig Biltema dobbelsidig tape ( den grønne rullen å feste denne til braketten ) , den isolerer i tillegg alle vibrasjoner.
    Fikk henta den i dag. Instalert disken, startet den opp og fått søkt inn kanaler.

Ikke gjort noe endring på image ennå, bør kanskje det. Får ikke bilde på CD. Kan se ut som cam ikke virker, slik den var oppsatt. Men må legge barn før jeg får prøvd mer.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roadrune
    Bilder sier du? Ser ikke noen jeg?

Snakker om temperatur.... Mangen klager over at DM800 fryser, det får jeg ikke til å stemme, gamlingen sin er glovarm
    Se bildene på forrige side.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk henta den i dag. Instalert disken, startet den opp og fått søkt inn kanaler.

Ikke gjort noe endring på image ennå, bør kanskje det. Får ikke bilde på CD. Kan se ut som cam ikke virker, slik den var oppsatt. Men må legge barn før jeg får prøvd mer.
    Besøk følgende adresse og last siste programvare :
    PLi® Images website

Du må pakke ut fila , formatere din USB flash minne i Fat 32 , legge over mappen "vuplus " på minnepenn og restarte tuneren med bryteren på bakside .
    Alle beskjed om forløpet av prosessen kan du studere direkte i dispaly.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Besøk følgende adresse og last siste programvare :
    PLi® Images website

Du må pakke ut fila , formatere din USB flash minne i Fat 32 , legge over mappen "vuplus " på minnepenn og restarte tuneren med bryteren på bakside .
    Alle beskjed om forløpet av prosessen kan du studere direkte i dispaly.
    Takker.

Ser ut til å fungere nå. Har også et viasatt abo som er på oppsigelse. Ser at det funke bra rett i softcam, får også inn NRK HD fra Viasatt.

Raskeste kanalbytte jeg har vært bort i. Som om alle kanalene var fta.

Generellt godt fornøyd. Tar litt tid på å bli kjent med menyene og alle mulighetene, men det kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si at jeg målte boot-tida til 58 sekunder, raskere enn det vises på Youtube altså! Vet ikke hvor lang tid Dreambox bruker nå, men 7025'en jeg hadde var ulidelig treg, tror det var nærmere 4 minutter...
    Men det er jo en stund siden, og DM800/8000 er sikkert raskere enn
    7025'en

Mach III

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Programering av VU+DUO Twin HD PVR

Har fått en del henvendelser per PM anng. måten man programerer VU+ DUO Twin mottaker. Legger ved PDF beskrivelse av begge alternativer :
    1) Via PC ( med nettverkskakel+Nullmodem kabel samtidig )
    2) Via USB flash minne

Selve programmet for bruk med PC kan man laste ned fra følgende link :
    Vu+ Portal : Download

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag til Skin til VU+Duo Twin

Legger ved forslag til HD Skin til VU+Duo Twin .
    Det er LT Team som har "snekret " denne til Dreambox , har installert denne manuelt på min VU+Duo Twin , fungerer som en drøm.
    Her er noen screenshots fra LT sin HD skin :

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved forslag til HD Skin til VU+Duo Twin .
    Det er LT Team som har "snekret " denne til Dreambox , har installert denne manuelt på min VU+Duo Twin , fungerer som en drøm.
    Her er noen screenshots fra LT sin HD skin :
    Kan man få tidslinje visning i EPG også?
    Bilde 2 så noe rart ut i forhold til klokka, eller er det opptak som spilles av?
    NRK begynner ikke program 0:59 og 1:28 eller?
    Men hvis både nå og neste program kommer opp ved kanalbytte så er det kjempe bra, alt for mange som bare viser det programet som pågår.

De har ikke tenkt å få serielink i EPG til å virke også? Canal Digital har jo begynt med det.

Newcomer monsivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kastet meg på og bestilte en slik en i dag.....

Er CD bruker og er det noen som kan gi meg et raskt oppsett for hva som bør inn når jeg får den.

Tuklet noe med DB for mange år siden, men litt usikker her.

En annen ting.

Har skjønt det slik at man kan se på tv fra datamaskiner. hva er begrensningen på antall pc brukere samtidig, og er web grensesnittet bra???

Mons

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av monsivar
    Kastet meg på og bestilte en slik en i dag.....

Er CD bruker og er det noen som kan gi meg et raskt oppsett for hva som bør inn når jeg får den.

Tuklet noe med DB for mange år siden, men litt usikker her.

En annen ting.

Har skjønt det slik at man kan se på tv fra datamaskiner. hva er begrensningen på antall pc brukere samtidig, og er web grensesnittet bra???

Mons
    "med fare for å trå erfarne brukere på tærne"

Har hatt samme utgangspukt som deg, eller dårligere...Har ikke vært borti linux basert tuner før.

fikk den på fredag. Legg inn nyeste oppdatering. Hvordan er beskrevet Digitech tidliger i tråden. Det som også bør opplyses at du koble til nettverkskabler og laster ned program for bruke cammen. Dette gjøres via tunerens grensesnitt (plugin). Først da virker den med cd og viasatt kort.

Når dette er gjort, noe som slett ikke er vanskelig, er den lett å bruke. Som på alle nye tunere må en sette seg litt inn i snarverier og menyer. Tuneren er bra. Angrer ikke for kjøpet.

Ps. anbefaler å installer en intern harddisk på den.

Newcomer monsivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet dette opp imot denne boksen????

Detter er jo noe jeg kan få brukt for....

DVBLogic - provider of digital streaming connectivity solutions

Genialt om det virker...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Kan man få tidslinje visning i EPG også?
    Bilde 2 så noe rart ut i forhold til klokka, eller er det opptak som spilles av?
    NRK begynner ikke program 0:59 og 1:28 eller?
    Men hvis både nå og neste program kommer opp ved kanalbytte så er det kjempe bra, alt for mange som bare viser det programet som pågår.

De har ikke tenkt å få serielink i EPG til å virke også? Canal Digital har jo begynt med det.
    Ja , du kan få tidslinje visning i EPG, det er bare å trykke "info " knappen på mottakeren . Hvis man videre trykker på "gul" knapp , får du EPG for 5 dager fram i tid på singel kanal. Det finnes også valg "Multi Epg" , med flere kanaler på samme side.
    Ang. screenshot 2 , denne ble tatt om natta , så jeg ser ingenting galt med klokka .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått problem på enkelt hd kanaler. Gjelder blandt annet Silver Hd, Canal Film HD, får meldingen tuner feil. Ingen bilde åpner seg. Fungerte greit i går. Tv Norge. Nrk Hd og Discovery HD går fint inn.

Noen forslag på hva det kan være?

Edit: Gjorde et nytt kanalsøk på Thor. Da var allt normalt igjen.

Side 4 av 124 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •