VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 37 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen her med Vuduo som også har Ipbox'en ennå og som kan sammenligne bildekvaliteten nå? Jeg har ihvertfall ikke noe å klage på nå etter siste oppdateringer(PLI image...), men har heller ikke Ipbox'en lenger så jeg kan sammenligne...

Mach III

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Noen her med Vuduo som også har Ipbox'en ennå og som kan sammenligne bildekvaliteten nå? Jeg har ihvertfall ikke noe å klage på nå etter siste oppdateringer(PLI image...), men har heller ikke Ipbox'en lenger så jeg kan sammenligne...

Mach III
    Solgte min IP 9000 ifjor , det er mange som er veldig fornøyd med de siste image (DGS basert) og leser på div. internasjonale forum at bilde på IPbox er i særklasse. Kan ikke sammenligne begge merker selv , men igår testet ny generasjon image til Coolstream HD1 ( Keywelt image) og kan bekrefte at det er desidert råeste bilde (HD og SD ) jeg har opplevd på min stakkars Panasonic Plasma. Altså helt uten "Auto Resolution " og "Video Enhacement " pugin tilgjengelig for Coolstream. Motttakeren kjører Neutrino og har ikke alle flotte tillegsprogrammvarer tilgjengelig for Enigmma 2 mottakere, men videoen er helt konge. Kunne vært moro å sammenligne den med IPbox

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitech :
    Hvor har du kjøpt den ? Har du noen link hvor denne bildekvalitet på Coolstream er testet og diskutert av "forbrukare" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekst problemer med DreamElite 1.3

Satte opp min VU-DUO med 5 hoder og tok en auto scan på himmelen. Dette gikk for så vidt greit, men tok veldig laaaang tid.
    Samme oppsettet på min DM7025, tok under halve tiden.
    Så dess flere hoder, dess større tålmodighet. )

Jeg kjører DreamElite 1.3 BH i flash på min VU-DUO, mens jeg på min DM7025, kjører DreamElite 1.0 i flash og DreamElite 1.0 experimental i MultiBoot.

Det jeg opplever er at der hvor min DM7025 viser tekstingen normalt og uten problem, så sliter VU-DUO med det samme.
    Av og til kommer bare halvdelen av teksten for så å forsvinne totalt i mange minutter før det kommer noen linjer til.

Har ikke sjekket dette med alle kanalene, men i allfall de jeg har sjekket er det problemer med teksting på VU-DUO. Mens det vises normalt i DM7025 for de samme kanalene og subtitle "samme oppsett subtitle " på begge boksene.
    Kan ikke huske at jeg hadde samme problemet før jeg oppgraderte til DE 1.3!!

Noen som opplever det samme med DE 1.3?

Pvest

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNoBi
    Digitech :
    Hvor har du kjøpt den ? Har du noen link hvor denne bildekvalitet på Coolstream er testet og diskutert av "forbrukare" ?
    Kjøpte den i Tyskland i november ifjor ( jeg er ikke den typen som klarer å vente lenge , og det er ganske dumt i visse tilfeller ) . Nå kommer ny model , Coolstream HD1 Plus med enda raskere prosessor en min , mulighetet for integrert SATA hardisk, 2 st. USB og enda bedre tunerdel som ligger i min
    Coolstream er videre utvikling av dbox 2 med Neutrino interface .
    Her finner du hoved forumet :
    unlimitierte Diskussionen über Coolstream Receiver - coolstream.to

Det er tysk forum og dette er helt logisk, da det største dbox2 miljøet og utviklere er å finne i Tyskland .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pvest
    Satte opp min VU-DUO med 5 hoder og tok en auto scan på himmelen. Dette gikk for så vidt greit, men tok veldig laaaang tid.
    Samme oppsettet på min DM7025, tok under halve tiden.
    Så dess flere hoder, dess større tålmodighet. )

Jeg kjører DreamElite 1.3 BH i flash på min VU-DUO, mens jeg på min DM7025, kjører DreamElite 1.0 i flash og DreamElite 1.0 experimental i MultiBoot.

Det jeg opplever er at der hvor min DM7025 viser tekstingen normalt og uten problem, så sliter VU-DUO med det samme.
    Av og til kommer bare halvdelen av teksten for så å forsvinne totalt i mange minutter før det kommer noen linjer til.

Har ikke sjekket dette med alle kanalene, men i allfall de jeg har sjekket er det problemer med teksting på VU-DUO. Mens det vises normalt i DM7025 for de samme kanalene og subtitle "samme oppsett subtitle " på begge boksene.
    Kan ikke huske at jeg hadde samme problemet før jeg oppgraderte til DE 1.3!!

Noen som opplever det samme med DE 1.3?

Pvest
    Du bruker helt sikkert gSUB på din DM 7025 SI ?
    Eller har du valgt dem manuelt ifra "Undertekst " menyen ?
    Har ikke opplevd på min at underteksten blir borte i mange minutter , det jeg opplever at kanskje den blir litt forsinket i noen få sekunder av og til ( asynkron).
    Kanskje du må installere DE 1.3 på nytt ?

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører DE 1.3 og har aldri opplevd at teksten blir borte.
    Men jeg har derimot opplevd at den noen ganger kommer opptil 0,5 sek. for tidlig for min smak. Spesielt på opptak.
    Er det mulig å korrigere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vu ht tuner

Ser at det skrives at det har kommet et løsing på deepsleep problematikken for vu tunere...kommer Maxsat til å fikse denne feilen gratis digitech?
    -Du bør jo vite det..

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Kjøpte den i Tyskland i november ifjor ( jeg er ikke den typen som klarer å vente lenge , og det er ganske dumt i visse tilfeller ) . Nå kommer ny model , Coolstream HD1 Plus med enda raskere prosessor en min , mulighetet for integrert SATA hardisk, 2 st. USB og enda bedre tunerdel som ligger i min
    Coolstream er videre utvikling av dbox 2 med Neutrino interface .
    Her finner du hoved forumet :
    unlimitierte Diskussionen über Coolstream Receiver - coolstream.to

Det er tysk forum og dette er helt logisk, da det største dbox2 miljøet og utviklere er å finne i Tyskland .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einar71
    Ser at det skrives at det har kommet et løsing på deepsleep problematikken for vu tunere...kommer Maxsat til å fikse denne feilen gratis digitech?
    -Du bør jo vite det..
    Mottaker som har serie nr: MSA5200001 til MSA5201500 trenger en hardware fiks for att kunne vakne til timern i deep sleep som blev fikset i ver 4.4.

Får ju håpe att det ikke blir noen eksta kostnad eftersom en PVR recorder skall kunne slås av og endå vakne til en timer inspillling.

Deep Sleep = 1w Power Consumption enligt teknisk datablad på den

Tilegg till min org. post :
    Ser att benelux vu+ distrib. sender fiksen gratis til alle sine kunder gratis.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einar71
    -Du bør jo vite det..
    Vil du ha svar fra meg ? Det at jeg har handlet en del bokser fra det respektive utsalgstedet personlig for meg privat og kolleger i bedriften, betyr ikke nødvendigvis at de bør informere meg om alt de planlegger å gjøre. Du kan stille samme spørsmål direkte til salgsavdelingen og få helt sikkert svar. Har hverken ringt eller brydd meg å spørre om "deep-sleep" oppgraderingen , for min del dette er totalt uaktuelt som jeg nevnte tidligere.
    Har aldri skrudd av noen av mine mottakere i deepsleep og kommer aldri til å gjøre dette, for min del konstant kontakt med kortleserne til mine mottakere er 100 % viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker helt sikkert gSUB på din DM 7025 SI ?
    Eller har du valgt dem manuelt ifra "Undertekst " menyen ?
    Har ikke opplevd på min at underteksten blir borte i mange minutter , det jeg opplever at kanskje den blir litt forsinket i noen få sekunder av og til ( asynkron).
    Kanskje du må installere DE 1.3 på nytt ?
    Nei, bruker 2sub på begge.

Men etter å ha postet mitt innlegg leste jeg litt om problemet på:
    hxxp://www.dream-elite.net/forum/showthread.php?1750-Subtitle-plugin-2Sub-Subtitles-dont-work
    Det som jeg har problemer med er først og fremst TTX subtitles, når jeg sitter å ser på noen av kanalene som bruker TTX subtitles.

Men føler vel ikke at jeg helt har kontroll på tekstingen. Har prøvd med og uten 2sub og har lagt inn ønsket tekstspråk på alle kanaler og restartet. Da har det tilsynelatende virket en stund. Men ved neste restart så er plutselig tekstingen borte og må ta alt på nytt igjen!!

Pvest

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pvest
    Nei, bruker 2sub på begge.
    Fungerer 2Sub på Vu+?
    Har lest flere steder at den ikke gjør det...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Fungerer 2Sub på Vu+?
    Har lest flere steder at den ikke gjør det...
    Jeg har ihvertfall ikke klart å få det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man kan sette web port til feks 88 i stedet for standard 80 på en vu+ duo? Spør hvor man gjør dette i imaget, ikke i router. Der har jeg full kontroll

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny versjon ute:

Dream Elite Vu+ Duo BH 1.3.2 Multiboot

Specifications:

Based on NEW Official release 4.5

- New Skin Army Class Plus HD
    - Multiple skins Folders removed.
    - Support Recording from Deep-Standby
    - Fix section filter problem
    - Fix high CPU usage

Les mer her: Dream Elite Vu+ Duo BH 1.3.2 Multiboot

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall ikke klart å få det til.

Vel, for å være ærlig så er jeg selv litt usikker. Har installert det og får lagret setting, men ingen reaksjon ved "stopp eller restart", så det er mulig at det bare ligger der uten å ha noen fungsjon!?
    Uansett, så sliter jeg litt med å forstå hvordan tekstingen virker. Som jeg sa så fungere det greit helt til boksen restarter, da må jeg ta hele runden på nytt! (

Pvest

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dream Elite Vu+ Duo BH 1.3.2 Multiboot har lagt inn og fungerer 100% synsykt bra software

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det eneste forandring jeg har gjort er å øke kontrasten til : 135/256
    og forandre "Scaler Sharpness" til 15/26 .
    Teller du steppene manuelt, eller legger du det inn i noen filer?

Har funnet Scaler Sharpness i filen "setting" under /etc/enigma2/, men ikke funnet kontrasten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ligger i menyen under av settings:wink:

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du editere dette via FTP ?
    Som Kaon svarte , du finner "Video Resolution " under Oppsett - System-AV Oppsett. Inn i denne har du alle parameter du kan foandre , fra kontrast til sharpness m.m

Side 37 av 124 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •