VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 33 av 124 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2480
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Norsk sommertid er GMT+2 men det er kanskje samme feilen som i Microsoft Windows hvor man også må velge GMT+1 ;-)
    CEST – Central European Summer Time

GMT klokken justeres aldri for sommertid. På de Britiske øyene har de BST - British Summer Time som er GMT+1.
    Du har rett , men i Enigma 2 er det ikke mulig å justere tiden manuelt ( det finnes ikke valg for sommer/vinter tid ) , dette skjer helt automatisk ,( man kan velge tidssone +2 f.eks. ), for å skive klokka 1 time fram i tid , men dette blir feil . Ihvertfall på mine 2 mottakere tiden ble riktig oppjustert ( søndagsmorgen ), helt av seg selv , det ligger garantert skript i Enigma 2 som effektuerer en slik tidsforandring.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Ahhh, skjønner ....
    God Påske forresten ...
    God Påske til deg også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Har du brukt ferdig setting eller har du skannet kanelene selv?
    Jeg har samme signal nivå på de respektive transponderne ( mellom 80-90 %) , men jeg har overhodet ikke noe problem med bildet på HD kanalene.
    Hva slags type LNB og switcher bruker du ?
    Har du fri sikt mellom parabol og satellitt ?
    Jeg tok manuell scan ettersom de ikke kom med i første omgang.

Byttet fra Sky-LNB til Triax-LNB (begge med 4 utganger) i dag - samtidig med parabolskiftet. Switchen jeg bruker på inngang A er en fra Global Communication. Har helt fri sikt, ja.

Husker jeg har opplevd liknende problem tidligere - var helt i starten av tiden med digitale signaler på parabol (etter D2Mac). Den gangen forsvant plutselig TV4 da jeg kjøpte ny trådløs hustelefon. Det viste seg at denne forstyrret signalet på frekvensen som TV4 lå på. Måtte da flytte base-enheten 2-3 meter vekk fra sat-mottakeren.
    Men nå har jeg denne 8-9 meter fra sat-tuneren, så burde jo ikke ha innvirkning. Ellers har jeg trådløst internett, men det burde vel heller ikke forstyrre disse signalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Startet en innspilling nå, og prøvde så å skifte til TV Norge HD, og da kom den fint fra tuner B, så er nok noe rusk som forstyrrer tuner A. Får teste litt mer i morgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte selvsagt teste litt mer før jeg la meg. Kom plutselig på at Spaun-svitsjen jeg bruker på tuner B er av typen Uncommited. Fikk da satt opp tuner B riktig slik at den svitsjer mellom 1 og 5 grader. Nå virker det som om VU+ kjører signal fra tuner B som "default" og kun bruker tuner A ved behov (altså når jeg spiller inn, eller bruker 13 eller 19 grader som jeg kun har der). Dermed vil alle HD-kanalene fungere så lenge jeg ikke tar opp et annet program som bruker tuner B - og det er til å leve med for min del.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Måtte selvsagt teste litt mer før jeg la meg. Kom plutselig på at Spaun-svitsjen jeg bruker på tuner B er av typen Uncommited. Fikk da satt opp tuner B riktig slik at den svitsjer mellom 1 og 5 grader. Nå virker det som om VU+ kjører signal fra tuner B som "default" og kun bruker tuner A ved behov (altså når jeg spiller inn, eller bruker 13 eller 19 grader som jeg kun har der). Dermed vil alle HD-kanalene fungere så lenge jeg ikke tar opp et annet program som bruker tuner B - og det er til å leve med for min del.
    Hei Stream ,
    Ut ifra posten din har jeg funnet ut at du bruker kun 2 satellitt posisjoner ( 1+5 grader ) ?! Har du flere hoder på en annen parabol ? Hvis du har bare 2 hoder på parabolen , hvorfor bruker du en "uncomitted" switch fra Spaun ?
    Jeg er nesten sikker på¨at du har ikke problem med hodene ( LNB ) , spesielt den fra Triax som Canal Digital sender med Cash & Carry pakkene sine.
    Global Communication switchen er sikkert over 10år gammel :-D ? Har jeg rett ? Hadde slike med mine Force D2 mac mottakere i sin tid, disse er 1.0 protokol.
    Hvis du har kun 2 hoder , invester i vanlig 2x1 switch ( helst 2.0 protokol ) - 1 st. per hver tinerdel på mottakeren og bruk god kvalitet koakskabel , helst RG6 dobbelskjermet. VU+ er like kresen på switch og kabel som DM 800HD.
    Jeg fant ut at mine GT-SAT 2.0 switcher fungerer dårlig på VU+ og måtte bytte dem til BAFF 4x1 switcher , disse fungerte utmerket med OCTO hodene - (8 utganger ) jeg har på T90 parabolen min.
    Hvis du har separat kabelløp fra hver switch ute til hver tunerdel på mottakeren og din oppsett i "Kanalsøk " menyen ser slik ut :
    Tuner Konfigurasjon :
    Tuner A:
    Konfig. Modus : enkel
    Modus : DiseqC A/B
    Port A : Intelsat 10-02/ Thor (0.8W)
    Port B : Sirius (4.8E)
    Set Voltage and 22 Khz : Ja
    Send DiseqC only on satellite change : Nei

Og samme konfigurasjon til " Tuner B "
    Så skal ikke den ene tuneren har prioritet for opptakk eller kanalskifte enn den andre , begge skal fungere 100% likt , dvs at du kan ta opp hvilket som helst program fra hvilken som helst tunerdel ( Aeller B) og se samtidig på ønsket kanal fra begge tunere .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar og kommentarer.

Jeg har følgende oppsett på Tuner A:
    Modus : DiseqC A/B/C/D
    Port A: 13 grader øst
    Port B : 5 grader øst
    Port C : 1 grad vest
    Port D : 19 grader øst

Tuner B:
    Konfig modus: avansert
    LNB1 (5 grader øst):
    Diseqc 1.1
    Uncommited: Input 1

LNB2 (1 grad vest):
    Diseqc 1.1
    Uncommited: Input 2

Årsaken til mitt noe sære oppsett er at jeg tidligere kjørte med 5 hoder (også ett på 28 grader øst) - derav kommer Spaun 220 Uncommitted inn i bildet.

Har 19, 13 og 5 grader på en parabol og 1 grad på en annen (pga dårlig signale på 1 grad på den store parabolen).

La så om litt for noen år siden da jeg skulle ha 2 separate ledninger til stua og 1 til soverommet. Tok da i bruk Spaun 220 som en 2-1 svitsj for å slippe å kjøpe noe nytt (og den fungerer jo fint).

Men problemet med HD-kanalene jeg snakker om er på Tuner A (med 4 hoder). GlobalComm-svitsjen er rundt 5 år gammel - husker jeg ble overrasket da jeg fikk tak i en slik ettersom jeg også husker dem godt fra d2mac-tiden. De var meget gode den gangen, og denne har også fungert smertefritt.
    Men muligens kan det være denne som skaper problemer nå. Skal nok få testet en annen svitsj - har i hvert fall en 2-1 liggende.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar og kommentarer.

Jeg har følgende oppsett på Tuner A:
    Modus : DiseqC A/B/C/D
    Port A: 13 grader øst
    Port B : 5 grader øst
    Port C : 1 grad vest
    Port D : 19 grader øst

Tuner B:
    Konfig modus: avansert
    LNB1 (5 grader øst):
    Diseqc 1.1
    Uncommited: Input 1

LNB2 (1 grad vest):
    Diseqc 1.1
    Uncommited: Input 2

Årsaken til mitt noe sære oppsett er at jeg tidligere kjørte med 5 hoder (også ett på 28 grader øst) - derav kommer Spaun 220 Uncommitted inn i bildet.

Har 19, 13 og 5 grader på en parabol og 1 grad på en annen (pga dårlig signale på 1 grad på den store parabolen).

La så om litt for noen år siden da jeg skulle ha 2 separate ledninger til stua og 1 til soverommet. Tok da i bruk Spaun 220 som en 2-1 svitsj for å slippe å kjøpe noe nytt (og den fungerer jo fint).

Men problemet med HD-kanalene jeg snakker om er på Tuner A (med 4 hoder). GlobalComm-svitsjen er rundt 5 år gammel - husker jeg ble overrasket da jeg fikk tak i en slik ettersom jeg også husker dem godt fra d2mac-tiden. De var meget gode den gangen, og denne har også fungert smertefritt.
    Men muligens kan det være denne som skaper problemer nå. Skal nok få testet en annen svitsj - har i hvert fall en 2-1 liggende.
    Er nesten sikker på at det er "Global " switchen din som er ikke kompatibel med VUplus.
    Jeg bruker også "Uncommitted switch " - EMP Centauri 9x1 switch på inngang "A " - ( Thor , Sirius, Eutelsat ,10, 16 grader , Hotbird, Astra 19,2, Astra 28.5/Eurobird ) og Motorstyrt parabol på inngang (B) .
    Alt fungerer som en drøm:-D Det er fassinerende er at mottakerens PSU ( strømforsyning takler dette helt utmerket. )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som en drøm

Hei !

Vil med dette komme med enda et objektivt syn på opplevelsen min med Vu+ jeg nettop har fått inn i hus.

Først vil jeg si at Maxsat.no er å anbefale til alle og enhver som tenker å handle parabolutstyr. Bestilte tuneren på Lørdag og var oppe og gikk på Tirsdag. Med full tilbakemelding på mail mht. ordre og support/service info.

Med en "troll" 90cm parabol m/4 hoder fra tidlig 90-tallet, Spaun switch og DM7000 m/Gemini 4.0 (fra gud vet når), så var jeg klar over at med denne tuneren ville det meste være forandret. Oppgraderte til denne tuneren fordi jeg var ute etter HDMI + HD-kanaler og fordi jeg liker og "knote" satellitt rett og slett. Alltid vært en tilhenger av DB i alle år, men var så gæærn denne gangen og hørte på anbefalingen fra Maxsat og dette forumet at jeg kasta meg uti det "Let's give it a try ....."

Inntrykket da jeg pakket den opp var omtrent som forventet. Deksel og skruer i forbindelse med montering av harddisk er av samme kvalitet som med mye annet. Utseende er rent, nøytralt og oversiktelig uten ekstra "duppeditter" og knapper. Faktisk passet den bedre inn sammen med den andre hi-fi'en min enn min gamle sølvfargede DB og knall blå lcd display. Jeg åpnet frontdekselet forsitkig med tanke på det som var nevnt tidligere i denne tråden. Vippet det frem og tilbake et par turer til motstanden var borte. Installerte den 1TB WD disken jeg bestilte på den medfølgende Hdd metallplata og skrudde det fast i boksen med de medfølgende skruene m/gummioppheng for anti hdd støy/vibrasjon.

Koblet til nettverkskabel, strøm og startet opp.

Bootinga gikk problemfritt, men med original software var det lite attraktiv å prøve å sette opp tuneren for kanalsøk. Sjekket bare fj.kontroll, nettverket, systemsettings etc... for nysjerrighetens skyld. Førsteinntrykket etter første boot var veldig bra ! Fulgte deretter instruksjonen om USB flashing og oppgraderte til Pli fra 30.3. Knota litt med oppsettet i tuneren, men havnet til slutt med deaktivert tuner b, avansert tuner a og deretter valgte jeg enkelt oppsett med switch a/b/c/d. Etter det jeg kan huske gikk resten smertefritt med multisøk. Jeg var forberedt på at søk på 1-grad kunne forårsake heng eller krasj under aut.multisøk så jeg hadde alliert meg med den xml.-fila som ligger tidligere i tråden her. Fikk ikke noe problemer med det faktisk. Installerte softcam og litt plugins-snadder og vips ...... alt i boks ! Bokstavelig talt For å si det sånn så gikk alt som en "drøm" XD Ikke ille av en kar som har hatt DB7000 med uforandret software de siste 5-6 åra

kvaliteten på bildet som er blitt omhyggelig diskutert på diverse forum rundt om, og som jeg også var litt spent på selv, vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Det er ihvertfall ikke dårlig, men alltid når jeg får meg en ny "duppedings", så setter jeg på meg kresen-brillene og studerer til minste detalj. Tror følelsene og kanskje det kritiske øye spiller et lite puss. Jeg spurte samboeren min om dette og hun skjønte ikke en gang hva jeg pratet om :-D Så til de av dere som er på "bikken" til å vurdere en sånn boks og som ikke sitter med måleapparater eller jobber for dream multimedia: DET ER BRA NOK ! og vel så det. Bildet er digitalt, mann !!! Temaet var akkurat det samme når vi hadde vanlige husantenner og hadde VHS som den beste videofremviseren. Blir det bra nok noen gang ?

Fjernkontrollen kunne vært svart ? Ja, kanskje det. Kvaliteten er bedre enn på mye annet jeg har vært borti av fjernkontroller. Denne funker nesten uansett retning du holder den. det drar opp en del !

Eneste jeg henger meg litt opp i er at det står Dreambox på det meste av skins og plugins, noe som får meg til tenke litt pirat. Dersom noen har et par flotte skins med vu+ tema eller nøytralt så si gjerne i fra. Fordi denne boksen fortjener virkelig sitt eget tema og identitet !

I tillegg når jeg skulle initsiere hdd, så fikk jeg aldri melding om "init. complete" eller noe i den duren. Fikk et par kræsjlogger i forbindelse med dette, men hdd ser ut til å funke greit. Så satser på at alt er i orden Zapping mellom kanalene går kjapt og boksen er (selv med installert harddisk og kjølevifte) så lydløs at den ikke merkes.

Så langt veldig fornøyd ! Selv om det ble minimalt med "knoting" ^^
    - Two thumbs up 8)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjønnpung
    Hei !

Vil med dette komme med enda et objektivt syn på opplevelsen min med Vu+ jeg nettop har fått inn i hus.

Først vil jeg si at Maxsat.no er å anbefale til alle og enhver som tenker å handle parabolutstyr. Bestilte tuneren på Lørdag og var oppe og gikk på Tirsdag. Med full tilbakemelding på mail mht. ordre og support/service info.

Med en "troll" 90cm parabol m/4 hoder fra tidlig 90-tallet, Spaun switch og DM7000 m/Gemini 4.0 (fra gud vet når), så var jeg klar over at med denne tuneren ville det meste være forandret. Oppgraderte til denne tuneren fordi jeg var ute etter HDMI + HD-kanaler og fordi jeg liker og "knote" satellitt rett og slett. Alltid vært en tilhenger av DB i alle år, men var så gæærn denne gangen og hørte på anbefalingen fra Maxsat og dette forumet at jeg kasta meg uti det "Let's give it a try ....."

Inntrykket da jeg pakket den opp var omtrent som forventet. Deksel og skruer i forbindelse med montering av harddisk er av samme kvalitet som med mye annet. Utseende er rent, nøytralt og oversiktelig uten ekstra "duppeditter" og knapper. Faktisk passet den bedre inn sammen med den andre hi-fi'en min enn min gamle sølvfargede DB og knall blå lcd display. Jeg åpnet frontdekselet forsitkig med tanke på det som var nevnt tidligere i denne tråden. Vippet det frem og tilbake et par turer til motstanden var borte. Installerte den 1TB WD disken jeg bestilte på den medfølgende Hdd metallplata og skrudde det fast i boksen med de medfølgende skruene m/gummioppheng for anti hdd støy/vibrasjon.

Koblet til nettverkskabel, strøm og startet opp.

Bootinga gikk problemfritt, men med original software var det lite attraktiv å prøve å sette opp tuneren for kanalsøk. Sjekket bare fj.kontroll, nettverket, systemsettings etc... for nysjerrighetens skyld. Førsteinntrykket etter første boot var veldig bra ! Fulgte deretter instruksjonen om USB flashing og oppgraderte til Pli fra 30.3. Knota litt med oppsettet i tuneren, men havnet til slutt med deaktivert tuner b, avansert tuner a og deretter valgte jeg enkelt oppsett med switch a/b/c/d. Etter det jeg kan huske gikk resten smertefritt med multisøk. Jeg var forberedt på at søk på 1-grad kunne forårsake heng eller krasj under aut.multisøk så jeg hadde alliert meg med den xml.-fila som ligger tidligere i tråden her. Fikk ikke noe problemer med det faktisk. Installerte softcam og litt plugins-snadder og vips ...... alt i boks ! Bokstavelig talt For å si det sånn så gikk alt som en "drøm" XD Ikke ille av en kar som har hatt DB7000 med uforandret software de siste 5-6 åra

kvaliteten på bildet som er blitt omhyggelig diskutert på diverse forum rundt om, og som jeg også var litt spent på selv, vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Det er ihvertfall ikke dårlig, men alltid når jeg får meg en ny "duppedings", så setter jeg på meg kresen-brillene og studerer til minste detalj. Tror følelsene og kanskje det kritiske øye spiller et lite puss. Jeg spurte samboeren min om dette og hun skjønte ikke en gang hva jeg pratet om :-D Så til de av dere som er på "bikken" til å vurdere en sånn boks og som ikke sitter med måleapparater eller jobber for dream multimedia: DET ER BRA NOK ! og vel så det. Bildet er digitalt, mann !!! Temaet var akkurat det samme når vi hadde vanlige husantenner og hadde VHS som den beste videofremviseren. Blir det bra nok noen gang ?

Fjernkontrollen kunne vært svart ? Ja, kanskje det. Kvaliteten er bedre enn på mye annet jeg har vært borti av fjernkontroller. Denne funker nesten uansett retning du holder den. det drar opp en del !

Eneste jeg henger meg litt opp i er at det står Dreambox på det meste av skins og plugins, noe som får meg til tenke litt pirat. Dersom noen har et par flotte skins med vu+ tema eller nøytralt så si gjerne i fra. Fordi denne boksen fortjener virkelig sitt eget tema og identitet !

I tillegg når jeg skulle initsiere hdd, så fikk jeg aldri melding om "init. complete" eller noe i den duren. Fikk et par kræsjlogger i forbindelse med dette, men hdd ser ut til å funke greit. Så satser på at alt er i orden Zapping mellom kanalene går kjapt og boksen er (selv med installert harddisk og kjølevifte) så lydløs at den ikke merkes.

Så langt veldig fornøyd ! Selv om det ble minimalt med "knoting" ^^
    - Two thumbs up 8)
    Altså , jeg ville IKKE beskrive VU+ bedre.
    Helt enig med deg om det meste. Man kan ikke forvente all verden til den prisen, men faktisk samtidig er VU+ verdt hver eneste krone ( veldig logisk oppbygd og praktisk i bruk )
    Ja, fjernkontrollen skulle vært svart siden fargen på mottakeren er mørkt antrasit, men som jeg skrev tidligere det possitive er at man lett finner den blant andre fjernkontroll på stuabordet :-D og i tillegg fungerer fra absolutt alle vinkler.
    Tips ! Hvis du vil ha image med VU+ identitet i grafisk interface, er det absolutt å anbefale VTI, de har bygd sin egen panel til og med og skiftet fra DB logo til VU+.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet både VTI og DreamElite BH sitt image. BH image tør jeg påstå er det beste av de 3 jeg har sett litt på. Bakdelen er at det er duket for litt konfigurering siden det var meget strippet i utvalg av Camd. Det enesete jeg mangler er MgCamd og det funka som bare det med Pli sitt image. Ingen av de andre hadde det i plugins lista. La tilbake PLi siden det er Helg og det er flere i huset her som vil se TV ^^. Er ikke sikker på hvordan Enigma2 er i forhold til min gamle DB7000 med å manuelt legge inn progs (da spesielt mgCamd). Mente det var å legge de pakkede filene i /tmp eller noe for så å manuelt installere ? Må se litt mer på dette, men er redd det kan bli lyse morgenen før jeg har oppsettet slik jeg ønsker det i DE-BH image

Ellers har boksen oppført seg eksemplarisk så langt uten noe kræsj !

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i din anmeldelse, bjønnpung.

Jeg har forøvrig kun kjørt med Dream Elite sitt image, og lastet der ned MgCamd med NewCS fra Plugin-menyen. Kortene fra CD og Viasat fungerte da med en gang, så vet ikke helt hva du mener med at det mangler cam'er der?

Men utover ettermiddagen i dag begynte jeg å oppleve litt hakking på CD-kanalene før alt forsvant tidlig på kvelden. Så da at boxen kjørte fra Tuner B. Viasat-kanalene fungerte derimot fint. Deaktiverte så Tuner B for å tvinge den til å bruke Tuner A og da fungerte kanalene igjen. Tyder vel på at Spaun-uncommited-svitsjen min ikke fungerer helt godt allikevel. Får prøve å bytte til en Diseqc-svitsj i morgen. Fant en liggende her i "boksen med det rare i". Eventuelt stikker jeg på Biltema i morgen og handler ny der hvis denne ikke funker (eller er denne boksen kresen på Biltema-svitsjene?).

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat Merkelig Syndrom

Jef vet ikke hva som foregår bak "kulissene" , men jeg opplevde igår at TV1000 og TV 1000 Action stoppet plutselig å fungere på min VU+Duo Twin . Altså ingen feilmelding , sjekket signal styrke = OK , EPG var tilstedet , og det absolutt merkeligste var at resten av pakken , inklusivt TV1000 Cassic, TV 1000 Drama , TV 1000 Familie var oppegående uten minste problem.
    Restartet mottaker , EMU , flyttet kortet i min DM 800HD , eksakt samme resultat. Sjekket status nettopp for halv time siden , alt var på plass igjen. Er det andre som oplever samme fenomen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge fungerer fortsatt hos meg, digitech.

Ellers har jeg i dag byttet ut Global Comm-svitsjen min med en fra Biltema. Det ga ingen forandring i problemet med TVNorge HD etc. Fant også ut at det ikke var Spaun-svitsjen som var problemet til Tuner B, men at en ledning hadde løsnet fra LNB (gikk nok litt fort da jeg byttet parabol her om dagen). Det rare er at Tuner B også har problemer med disse HD-kanalene nå. Var bare Tuner A som var problematisk tidligere. Merkelig.

Neste steg blir å teste ny coax direkte fra LNB til tuneren, og bruke elimineringsmetoden for å finne ut hvor problemet ligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Senke båndbredden

Sitat Opprinnelig postet av loomis
    Har hatt fire forskjellige kanaler på samtidig. Streamet til tre forskjellige pc pluss den kanalen som er på med tuneren. Går helt fint det.
    Men det går ikke med alle kanaler, muligens det har noe med at de må være på samme transponder? Jeg vet ikke.

WEB-interface, firefox og vlc.

L
    Er det noen som har forslag på hvordan man kan senke bildekvaliteten på det man streamer fra VoPlusDuo til PC?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teksting

Før jeg bestiller denne boksen har jeg ett spørsmål vedr. tekstingen av programer.
    Blir det på samme måte og kansje de samme programmene som på Dreambox 7020 / 7025?
    Det fine med de er at man kan sette farge og bakgrunn som du selv ønsker. Er dette det samme for VUen?
    Noen som har anledning å svare?

panter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i din anmeldelse, bjønnpung.

Jeg har forøvrig kun kjørt med Dream Elite sitt image, og lastet der ned MgCamd med NewCS fra Plugin-menyen. Kortene fra CD og Viasat fungerte da med en gang, så vet ikke helt hva du mener med at det mangler cam'er der?

Men utover ettermiddagen i dag begynte jeg å oppleve litt hakking på CD-kanalene før alt forsvant tidlig på kvelden. Så da at boxen kjørte fra Tuner B. Viasat-kanalene fungerte derimot fint. Deaktiverte så Tuner B for å tvinge den til å bruke Tuner A og da fungerte kanalene igjen. Tyder vel på at Spaun-uncommited-svitsjen min ikke fungerer helt godt allikevel. Får prøve å bytte til en Diseqc-svitsj i morgen. Fant en liggende her i "boksen med det rare i". Eventuelt stikker jeg på Biltema i morgen og handler ny der hvis denne ikke funker (eller er denne boksen kresen på Biltema-svitsjene?).

Vil bare skyte inn mellom spørsmålene her at jeg fant ut hvor jeg lastet ned de cam'ene nevnt i tidligere post :-) Så du hadde selvfølgelig rett, Stream ! Nå er alt oppe og går med siste utgave Dream Elite. Et fantastisk image etter min oppfatning. Skal la boksen stå ubesudlet en stund og se hvor stabilt alt er.

Kom til å tenke på at jeg også hadde litt hakking og rare "frysninger" for en tid tilbake. Det viste seg også å være kabelrelatert. Dårlig beskyttelse mot kondens ved tilkobling til LNB gjorde at kabelen så fin ut utvendig, men hadde begynt å ruste ved kontakten.... Når jeg skrudde av ledningen satt faktisk kobberføringen igjen XD

cheers !

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panter
    Før jeg bestiller denne boksen har jeg ett spørsmål vedr. tekstingen av programer.
    Blir det på samme måte og kansje de samme programmene som på Dreambox 7020 / 7025?
    Det fine med de er at man kan sette farge og bakgrunn som du selv ønsker. Er dette det samme for VUen?
    Noen som har anledning å svare?

panter
    Jeg har som nevnt kun prøvd Dream Elite, og der er tekstingen innebygget i imaget. Man trenger ikke å bruke gSub etc. Jeg vil anta at det er likt på andre images, men er ikke 100% sikker.
    Det er egen knapp på fjernkontrollen for å velge tekst på aktuell kanal, og valget man gjør huskes til neste gang man zapper innom. Så langt jeg har funnet ut kan man ikke angi noen instillinger på tekstingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere tilfeldigvis funnet ut en måte å kjøre gbox på denne tuneren?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som nevnt kun prøvd Dream Elite, og der er tekstingen innebygget i imaget. Man trenger ikke å bruke gSub etc. Jeg vil anta at det er likt på andre images, men er ikke 100% sikker.
    Det er egen knapp på fjernkontrollen for å velge tekst på aktuell kanal, og valget man gjør huskes til neste gang man zapper innom. Så langt jeg har funnet ut kan man ikke angi noen instillinger på tekstingen.
    Det er helt korrekt, de siste versjoner av Enigma 2 har genial innstilling for undertekst , det er logisk at denne blir lik på alle image siden utviklerne benytter Enigma 2. Som beskrevet tidligere , velg kanal , velg undertekst preferanse under Meny-Undertekst , gjør det samme med alle andre kanaler du bruker mest og Restart Enigma , etter dette husker Enigma 2 dine innstilinger for neste gang.

Side 33 av 124 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •