VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 31 av 124 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Free To Air - Fungerer VU+ DUO Twin Tuner ok?

Jeg tilhører et lite mindretall som ikke ser på CD eller Viasat. Istedet ser vi på det store tilbudet som er på satelittene Hotbird 13.0°E, Astra 19.2°E, Astra 28.2°E og Eurobird 28.5°E.

Nå har jeg en Dreambox 7020-Si, men ønsker HD fordi det er flere FTA HD-kanaler å motta - både engelske og tyske.

Ut i fra informasjonen i denne tråden, har jeg tenkt å kjøpe en VU+ DUO Twin Tuner istedet for den dobbelt så kostbare Dreambox 8000 HD.

Kan noen svare på om det er noe spesielt image eller andre ting jeg må få tak i for at tuneren skal virke ok slik at jeg ikke får spesielle problemer? Kunnskapene mine hittil er såpass at jeg har kunnet bruke DreamEdit, og FTV-overføringer med min nåværende Dreambox.

Hilsen Magpie

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dine DB7020s kunnskaper, burde dette gå veldig bra og du vil neppe oppleve problemer.
    Du kan fremdeles bruke DreamEdit og FTP slik du er vant til.

Største forskjellen jeg merket (bortsett fra stabiliteten) er hvordan man bruker start, stopp og pause-knappene...
    Har fremdeles ikke funnet ut hvordan man stopper opptak som er startet via timer.
    Må man da innom timer for å stoppe den? Anyone?
    Stopp-knappen fungerer ikke da.
    (må innrømme at jeg først i går koblet til harddisken av forskjellige grunner)

Selv bruker jeg Dream Elite's Black Hole og har også testet PLI som også fungerte veldig bra. Ser nå at den nye VTI også har fått mye skryt, men har ikke testet den enda.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Har fremdeles ikke funnet ut hvordan man stopper opptak som er startet via timer.
    Må man da innom timer for å stoppe den? Anyone?
    Stopp-knappen fungerer ikke da.
    (må innrømme at jeg først i går koblet til harddisken av forskjellige grunner)

.
    Har også lurt på det samme. Eneste måten jeg klarer å stoppe startet timer er å gå inn i Meny - Timer , markere slutt tid av startet timer og legge utgått tidspunkt i forhold til slutttiden. Dette , hvis du vil beholde opptaksinnhold frem til tidspunktet du har kansellert denne.
    Du kan alternativt slette timer i Meny - Timer , men da mister du alt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med timer-funksjonen?

Hm... Det virker som en litt skummel feil at timer-funksjonen ikke fungerer skikkelig. Opptakfunksjonen via timer har jeg hittil brukt mye på Dreamboxen, både når jeg er bortreist og når jeg ønsker se spesielle program ellers som sendes når jeg ikke er hjemme.

At timer-opptak ikke stopper når de skal, er vel egentlig en alvorlig bug som burde vært prioritert til å bli fikset. Harddisken fylles vel ellers lett opp av andre programmer som jeg ikke er interessert i.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magpie
    Hm... Det virker som en litt skummel feil at timer-funksjonen ikke fungerer skikkelig. Opptakfunksjonen via timer har jeg hittil brukt mye på Dreamboxen, både når jeg er bortreist og når jeg ønsker se spesielle program ellers som sendes når jeg ikke er hjemme.

At timer-opptak ikke stopper når de skal, er vel egentlig en alvorlig bug som burde vært prioritert til å bli fikset. Harddisken fylles vel ellers lett opp av andre programmer som jeg ikke er interessert i.
    Opptaket stopper når det skal,men det er for og stoppe ett opptak men¨s det holder på og ta opp det gjelder.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått satt opp min enda - står fortsatt i esken - men stopper ikke timeropptak hvis man holder stopp-knappen inne noen sekunder heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Noen som vet hvordan man deler ut cd og viasat til annen vu duo tuner ???

cardsharing eller finnes det andre måter via internet ?

send meg gjerne savar på epost

ganske ferks bå på forum og Linux tuner.......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt boksen oppkoblet noen dager og er ganske fornøyd. Må selvfølgelig bruke litt tid på å finne litt ut av ting og tang, men det er noen ting som jeg ikke har funnet ut av ennå. Kjører siste Dream Elite B.H. siste versjon.

1. Teksting av program. Her må jeg stort sett velge språk nesten hver gang jeg skifter kanal (alt etter hvor og hvordan det sendes?). Har prøvd både med og uten 2Sub, samme resultat. (Har stort sett vært problemfritt på bokser jeg har brukt tidligere).

2. Får ikke stoppet manuelt opptak som er startet på timer. Men ser at flere rapporterer om det samme.

3. Lyden kommer ikke når det restartes etter en installasjon. Må stort sett skifte kanal og da er lyden der. Ikke noe stort problem, men litt irriterende.

Håper at disse småfeilene vil bli fikset i løpet av en oppdatering eller to?

Kan også nevne at leppene på lokket foran kortleserne, var veldig treg når det skulle åpnes. Noe som resulterte i at begge de 2 små "plast-hengslene" brakk. Ser at dette nok er et svakt punkt rent generelt og har lett for å falle ut av hengslene når lokket er åpent. Ser ikke ut for å være noen stopper i hengselen!!!
    Men regner med at flere etter hvert vil oppleve dette og vil bli modifisert på et senere tidspunkt!!

Pvest

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pvest
    Har hatt boksen oppkoblet noen dager og er ganske fornøyd. Må selvfølgelig bruke litt tid på å finne litt ut av ting og tang, men det er noen ting som jeg ikke har funnet ut av ennå. Kjører siste Dream Elite B.H. siste versjon.

1. Teksting av program. Her må jeg stort sett velge språk nesten hver gang jeg skifter kanal (alt etter hvor og hvordan det sendes?). Har prøvd både med og uten 2Sub, samme resultat. (Har stort sett vært problemfritt på bokser jeg har brukt tidligere).

2. Får ikke stoppet manuelt opptak som er startet på timer. Men ser at flere rapporterer om det samme.

3. Lyden kommer ikke når det restartes etter en installasjon. Må stort sett skifte kanal og da er lyden der. Ikke noe stort problem, men litt irriterende.

Håper at disse småfeilene vil bli fikset i løpet av en oppdatering eller to?

Kan også nevne at leppene på lokket foran kortleserne, var veldig treg når det skulle åpnes. Noe som resulterte i at begge de 2 små "plast-hengslene" brakk. Ser at dette nok er et svakt punkt rent generelt og har lett for å falle ut av hengslene når lokket er åpent. Ser ikke ut for å være noen stopper i hengselen!!!
    Men regner med at flere etter hvert vil oppleve dette og vil bli modifisert på et senere tidspunkt!!

Pvest
    Har ikke merket noe av tekst og lyd-problemene i PLI ihvertfall, men har ikke testet å stoppe timer ennå. Men så vel noe om at dette måtte fikses i original image, så det kommer nok snart.

Mach III

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Har ikke merket noe av tekst og lyd-problemene i PLI ihvertfall, men har ikke testet å stoppe timer ennå. Men så vel noe om at dette måtte fikses i original image, så det kommer nok snart.

Mach III
    Har testet stop av timer på Dream Elite 11b , det er ingen problem overhodet ,
    det er bare å velge Meny - Timer , markere oppstartet timer og trykke rødt .
    Det er eksakt samme prosedyre som på alle Dreambox ( HD) modeller, dvs Enigma 2 felles løsning.

Når det gjelder undertekst, etter manuelt valg av Norske undertekst på hver enkel kanal , Enigma 2 husker dine preferanser til neste gang og som jeg har skrevet i tidligere svar , hvis man tar backup av setting med forvalgte undertekst , så kan du overføre samme setting etter neste image opplasting og da kommer underteksten automatisk. Genialt enkelt .

Det med lyden har jeg opplevd par ganger selv , ved restart av Dream Elite .
    Av og til ( ikke alltid) , mangler lyd når bilde er tilbake etter re-start.

Alt i alt , det er ganske få bugs å klage på

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pvest[/QUOTE]

Dette har jeg merket selv på min VU+ , men siden jeg har ødelagt par-tre deksler før ( både DM 800 og IPbox 9000) . så har jeg lært at makt er ikke beste våpen. Jeg lukker kortleser lokket forsiktig ved å trykke den litt til høyre og etter noen åpning , så fungerer den nå helt utmerket,det skal litt slitasje til før ting virker bedre :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jammen godt med konkurranse :-D
    Dette fører til hyggelige priser.
    Radio - Tv shoppen har lansert ny pris på Vu+Duo Twin , som av sin side har forårsaket prisslanking hos de norske leverandørene. Nå ser jeg ihvertfall ikke noe vits å velge DM800 HD fremfor VU+Duo , når prisforskjellen mellom disse er over 300 kr. i favør til VU+. :-D
    Hvem som skulle tro for noen måneder siden at Twin tunere skal selges under 4000 kr. ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg var vel den siste som handlet til "full pris" da.

Men de 300 kronene i tap skal jeg nok overleve.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Radiostasjoner - fungerer det?

Før jeg bestiller tuneren, skulle jeg visst en detalj til:
    Jeg bruker også satellittmottakeren mye til å lytte på utenlandske radiostasjoner. Går det greit? Altså om det er enkelt å veksle mellom TV og radio på tuneren, og like lettvint å redigere radiokanallister som TV-lister, lyduttak til lydforsterker etc.?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magpie
    Før jeg bestiller tuneren, skulle jeg visst en detalj til:
    Jeg bruker også satellittmottakeren mye til å lytte på utenlandske radiostasjoner. Går det greit? Altså om det er enkelt å veksle mellom TV og radio på tuneren, og like lettvint å redigere radiokanallister som TV-lister, lyduttak til lydforsterker etc.?
    Radiokanaler fungerer helt greit her.
    Du veksler mellom Radio og TV kanaler ganske enkelt , ved å trykke TV ogg Radio knappen på fjernkontrollen:-D ( begge knapper simetrisk plassert nederst på fjernkontrollen )
    Redigering av Radio kanaler er 100% identisk med redigering av TV kanaler ( enten via fjernkontroll eller PC editor.)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Ja, jeg var vel den siste som handlet til "full pris" da.

Men de 300 kronene i tap skal jeg nok overleve.
    Jeg tror ikke du har betalt noe upris , ved import fra Danmark skal Tollvesenet ha ca. 250 kr. i dokument behandling og MVA på faktura beløp og Frakt.
    Da blir prisen omtrent som å handle denne i Norge .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Når det gjelder undertekst, etter manuelt valg av Norske undertekst på hver enkel kanal , Enigma 2 husker dine preferanser til neste gang og som jeg har skrevet i tidligere svar , hvis man tar backup av setting med forvalgte undertekst , så kan du overføre samme setting etter neste image opplasting og da kommer underteksten automatisk. Genialt enkelt .
    Vet ikke om jeg helt forsto den, hvis det var et svar til mitt innlegg??
    Det jeg opplever er foreks. hvis jeg velger norsk på en av CD filmkanalene så virker det når jeg sapper mellom disse.
    Velger jeg derimot en av TV1000 filmkanalene må jeg igjen bytte, men kan sappe mellom disse.
    Samme opplever jeg også mellom AnimalPl. HD og DiscoveryHD.
    Hver gang jeg velger mellom Cd - Viasat etc. så må jeg inn og sette språket på nytt.
    Du sier Enigma2 husker mine valg (hvis jeg har forstått deg rett), det opplever ikke jeg.
    Har ikke tatt noe backup, men det var vel bare hvisen legger inn nytt image!?

Pvest

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg opplever er foreks. hvis jeg velger norsk på en av CD filmkanalene så virker det når jeg sapper mellom disse.
    Velger jeg derimot en av TV1000 filmkanalene må jeg igjen bytte, men kan sappe mellom disse.
    Hver gang jeg velger mellom Cd - Viasat etc. så må jeg inn og sette språket på nytt.
    Du sier Enigma2 husker mine valg (hvis jeg har forstått deg rett), det opplever ikke jeg.

Pvest
    Har ikke dette problmet. Bruker PLI image. Prøv å ta backup på personlige innstillinger. Blå knapp. Software oppdateringer, backup personlinge innstilinger

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pvest
    Har du prøvd å restarte mottakeren etter du har valgt norsk undertekst på alle kanaler du bruker mest ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Har du prøvd å restarte mottakeren etter du har valgt norsk undertekst på alle kanaler du bruker mest ?
    Takker. Ja, endelig forstod jeg (litt lang lunte). :-)
    Måtte velge språk på flesteparten av kanalene og restartet flere ganger underveis og da satt de plutselig tilslutt.

Pvest

Side 31 av 124 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •