VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 28 av 124 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2480
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bildekvalitet

Er jo en del snakk om bildekvalitet på disse boksene.
    Er det noen som har testet om det er forskjell på HDMI-utgangen vs. streame fra web?

Newcomer barry sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weedman
    Hei.
    Jeg har nettopp installert vti-image-V0.6-12032010 på en ny VuDuo boks, og det gikk helt fint, og alle kanaler er på plass.
    Men, nå sliter jeg med å koble til boksen med ftp, for jeg vet jo ikke brukernavn og passord. Har søkt i en time nå, men finner ikke ut hva det skal være.... Noen som vet??

Skal legge inn satankeyfile på boksen.

Jeg har også lastet ned MgCam, og config, men finner ikke ut hvordan jeg skifter til MgCam på boksen.

Har også lastet ned DreamEliteBH_VUDUO_11B_USB image, hvis det er enklere å bruke det.

Håper på snarlig svar, på forhånd takk
    Default er bruker root og passord <blankt> (bare Enter).

Cam og evt. skifte av denne finner du i menyen -> VTI Panel -> EmuManager...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Kan du istedenfor å klage , prøve å tilføye noe positivt her hvis du eier en Vu+ Duo eller komme med konstruktivt forslag om forbedring ?
    Vi må jo få lov å svare hvis noen spør om diverse ting .
    Her er det om hvem som hadde dreambox først, hvem som har brukt mest penger på satellittutstyr, hvem som har drevet med det lengst osv osv...
    Og så er det masse pissprat om masse annet i tillegg.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Her er det om hvem som hadde dreambox først, hvem som har brukt mest penger på satellittutstyr, hvem som har drevet med det lengst osv osv...
    Og så er det masse pissprat om masse annet i tillegg.
    Kan tenke meg at mesteparten av alle som har kjøpt en VU+Duo har eller har eid en eller annen modell dreambox før. Det er helt naturlig ( med tanke på nesten lik hardvare og Enigma 2 interface ) .
    Jeg synes ikke at denne posten er "teit" , uansett at av og til den sporer fullstendig av ifra sin opprinnelig emnet :-D Litt sirkus må vi ha , ellers blir det kjedelig i lengden
    Men hvis du ser på antall treff i forhold til andre innslag her på forumet , så finner du ut at posten er ikke helt upopulær :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rolfanders
    Hei!
    Nå har jeg fått meg en ny mottaker, da ble bildet litt bedre ja.

Er det mulig å bruke mediacentrert på Dream-elite image å stream fra pc'n? I såfall hvordan setter man dette opp?

Dette lurer jeg også på, noen som har en guide?

Har prøvd div networkmount plugins, uten å få det til

på forhånd takk

Mvh
    C

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Dette lurer jeg også på, noen som har en guide?

Har prøvd div networkmount plugins, uten å få det til

på forhånd takk

Mvh
    C
    Skal prøve å forske litt i helgen, dette er også interessant for meg og hvis jeg klarer å få det til skal jeg legge beskjed her. Det må jo finnes en eller annen løsning, har allerede notert at i "Nettverk" på min PC ( kjører Vista ) , kommer mottakeren automatisk som en del av nettverket (mappe) .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort som mange andre her, hoppet i det og bestilt en VU-DUO boks, som er underveis i posten.
    Har bestilt med harddisk, men planlegger også å bruke en USB pinne og multiboot.

Det siste 2 dagene har jeg lest meg igjennom 27-28 sider med denne tråden og er litt ”lost” fordi jeg føler jeg blander sammen det som var et ”must” i januar i år, med det som gjelder i dag med hensyn til installasjons muligheter??

Så hvis det er noen som kan ta en kort installasjons oppdatering hvilket image som er best i flash og/eller best i USB (litt på samme måte som DM boksene), så hadde det vært kjempe fint.
    Kanskje kunne noen av dere ”VU-DUO guruer” gått i samme og laget en bruksanvisning for oss nybegynnere på denne boksen?
    Føler at mye av den viktige infoen ligger spredd mellom alle både nyttige og unyttige postinger og litt vanskelig å finne tråden i!! (

Ser at det ble anbefalt å legge EPG på harddisk og ikke USB!!?? Men uansett, så skulle jeg vel tro at USB er et bedre sted enn hdd, fordi disken må jo spinne opp hver gang den skal accesses!!??

pvest

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pvest
    Har gjort som mange andre her, hoppet i det og bestilt en VU-DUO boks, som er underveis i posten.
    Har bestilt med harddisk, men planlegger også å bruke en USB pinne og multiboot.
    Da har du faktisk ikke veldig mange valgmuligheter. Det blir Dream Elite ( siste image) i Flash . Den har Meoboot ( multiboot plugin ) ferdig installert og hvis du følger svaret jeg skrev til "rstave" på forrige side , skal du klare 100% å overføre (teste) flere image på en USB flash minne.

Ser at det ble anbefalt å legge EPG på harddisk og ikke USB!!?? Men uansett, så skulle jeg vel tro at USB er et bedre sted enn hdd, fordi disken må jo spinne opp hver gang den skal accesses!!??
    Du kan legge EPG info , addons , picons på USB, regner med at du må Mount'e denne først . Jeg bruker den innebygde disken på min VU+ for disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du faktisk ikke veldig mange valgmuligheter. Det blir Dream Elite ( siste image) i Flash . Den har Meoboot ( multiboot plugin ) ferdig installert og hvis du følger svaret jeg skrev til "rstave" på forrige side , skal du klare 100% å overføre (teste) flere image på en USB flash minne..
    Takker. Boksen skal være her på tirsdag, så gleder meg til å teste den.

Du kan legge EPG info , addons , picons på USB, regner med at du må Mount'e denne først . Jeg bruker den innebygde disken på min VU+ for disse.
    Trodde kanskje at USB pinnen skulle være "klar" når Dream Elite med Meoboot var installert i flash?? Men finner vel ut av det når jeg får boksen.

Jeg har ikke oppdatert mitt CD abonnement til HD ennå, men ser av Entitlement info at jeg har følgende:
    Canal + 01.03.10-31.03.10
    01.02.10-28.02.10
    HD 01.03.10-31.03.10
    01.02.10-28.02.10

Regner da med at med mitt kort, så vil jeg iallfall ha tilgang på HD kanalene til minst 31.03.10 og kanskje lenger??
    Har jeg rett?+

Pvest

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Boksen skal være her på tirsdag, så gleder meg til å teste den.

Trodde kanskje at USB pinnen skulle være "klar" når Dream Elite med Meoboot var installert i flash?? Men finner vel ut av det når jeg får boksen.

Jeg har ikke oppdatert mitt CD abonnement til HD ennå, men ser av Entitlement info at jeg har følgende:
    Canal + 01.03.10-31.03.10
    01.02.10-28.02.10
    HD 01.03.10-31.03.10
    01.02.10-28.02.10

Regner da med at med mitt kort, så vil jeg iallfall ha tilgang på HD kanalene til minst 31.03.10 og kanskje lenger??
    Har jeg rett?+

Pvest
    Ja , dette ser bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    New VTI "Vu + Team Image" - Master V0.7-18.03.2010

Her går det unna ja på software opdate:-D

Enigma2 from 18.03.2010
    Skins on 18/03/2010
    Plugins from 27.02.2010

Changes in the image:
    Own Boat Logo's new radio and fashion logo.
    various adjustments to the image and diffs, and link from / usr / keys and / var / keys in the smaller image and other things.

* New Driver memory usage optimization
    - Allocate more memory to user application.

New * Adjust DiSEqC message timing

New * Fix media player skip function
    - 1, 3: 15 secs skip
    - 4, 6 min: 1. skip
    - 7, 9 min: 5th skip

New Fix Radio channel audio problem

New * Support PIG

New * Fix "box does not wake up after long inactivity" problem. (Fixed at 4.1)

New Skin * Fix HD VFD Display

New * Fix bug E2 skin cutlisteditor

Fixed or adjusted by VTI Team

NEW * VTI panel (blue button)
    - (Multilingual) previously languages, English, German support, Dutch

NEW * liba52 is no longer in the image in it!

NEW * Graphical Multi EPG adjusted picons pronounced in the multi EPG display and download the plug-ins, the line appears wider now, no more so ticked off.

NEW * Pair gstreamer things adjusted. Tests so all times AVI, Divx, and DVD in conjunction with the tone

NEW Cam * new scripts have also been built. Please also take this time to test, please log on errors.

NEW * Picon packages have also been adapted

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaon
    New VTI "Vu + Team Image" - Master V0.7-18.03.2010

Her går det unna ja på software opdate:-D

Enigma2 from 18.03.2010
    Skins on 18/03/2010
    Plugins from 27.02.2010

Changes in the image:
    Own Boat Logo's new radio and fashion logo.
    various adjustments to the image and diffs, and link from / usr / keys and / var / keys in the smaller image and other things.

* New Driver memory usage optimization
    - Allocate more memory to user application.

New * Adjust DiSEqC message timing

New * Fix media player skip function
    - 1, 3: 15 secs skip
    - 4, 6 min: 1. skip
    - 7, 9 min: 5th skip

New Fix Radio channel audio problem

New * Support PIG

New * Fix "box does not wake up after long inactivity" problem. (Fixed at 4.1)

New Skin * Fix HD VFD Display

New * Fix bug E2 skin cutlisteditor

Fixed or adjusted by VTI Team

NEW * VTI panel (blue button)
    - (Multilingual) previously languages, English, German support, Dutch

NEW * liba52 is no longer in the image in it!

NEW * Graphical Multi EPG adjusted picons pronounced in the multi EPG display and download the plug-ins, the line appears wider now, no more so ticked off.

NEW * Pair gstreamer things adjusted. Tests so all times AVI, Divx, and DVD in conjunction with the tone

NEW Cam * new scripts have also been built. Please also take this time to test, please log on errors.

NEW * Picon packages have also been adapted
    Solid arbeid, ingen tvil. Det går rykter at VTI Team er startet ifra flere utvilere involvert hos Gemmini Team ( kjent med utvikling av Dreambox image). Jeg vet ikke om kilden er troverdig, men hvis dette er sant , kan vi forvente en liten konkurranse mellom VTI og DreamElite , som forhåpentligvis vil resultere i bedre image for oss brukerne.
    Gleder meg å teste siste VTI :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solid arbeid, ingen tvil. Det går rykter at VTI Team er startet ifra flere utvilere involvert hos Gemmini Team ( kjent med utvikling av Dreambox image). Jeg vet ikke om kilden er troverdig, men hvis dette er sant , kan vi forvente en liten konkurranse mellom VTI og DreamElite , som forhåpentligvis vil resultere i bedre image for oss brukerne.
    Gleder meg å teste siste VTI :-D
    Alle "julepresanger" ligger under "blått " juletre :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Software utviklingen går undan vilket er bra Men det finnes fortfarande ting som må løses før jeg blir fornøjd.

1. Bilde kvaliteten på SD må bli bedre.
    2. Att vu+duo ikke klarer å starte en innspilling når den er satt i Deep Sleep (Boksen må stå på).

Den siste er kommit på bane de siste uken, vu+duo klarer ikke og starte en inspilling når du har satt den i deep sleep. Dette går ikke å fixe med software uten trenger ett hardware kit. Jeg håper de norske lev./butikkerne vill følge opp dette med koreanerna og sende oss hardware kittet så vi slipper alltid og ha boksen på for att vu+duo skall klare og ta opp ett tidinstillt innspilling.

Disse 2 sakerne syns jeg er så pass alvorlige og bør fikses snarest.

For mere info ang den siste saken :
    Vu+ Support Forum | Vu+ Duo [EN] | Questions VU

Google Translate

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNoBi
    Software utviklingen går undan vilket er bra Men det finnes fortfarande ting som må løses før jeg blir fornøjd.

1. Bilde kvaliteten på SD må bli bedre.
    2. Att vu+duo ikke klarer å starte en innspilling når den er satt i Deep Sleep (Boksen må stå på).

Den siste er kommit på bane de siste uken, vu+duo klarer ikke og starte en inspilling når du har satt den i deep sleep. Dette går ikke å fixe med software uten trenger ett hardware kit. Jeg håper de norske lev./butikkerne vill følge opp dette med koreanerna og sende oss hardware kittet så vi slipper alltid og ha boksen på for att vu+duo skall klare og ta opp ett tidinstillt innspilling.

Disse 2 sakerne syns jeg er så pass alvorlige og bør fikses snarest.

For mere info ang den siste saken :
    Vu+ Support Forum | Vu+ Duo [EN] | Questions VU

Google Translate
    Er det ikke mulig med timerinnspilling når boksen er slått av med fjernkontroll????

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Er det ikke mulig med timerinnspilling når boksen er slått av med fjernkontroll????
    Noop, så lenge boksen e i deep sleep så klarer ikke en tidinstillt inspilling å starte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fungerer når den er slått av med power knappen. Men langt trykk på powerknappen gir flere muligheter, bla. annet deep sleep

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ftp windows 7

Nå har jeg fått det til med ftp i windows 7,kjører som administrator.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Nå har jeg fått det til med ftp i windows 7,kjører som administrator.
    Bra, vill anbefalde deg ett gratis proggy som jeg bruker sammen med putty.

Det heter WinSCP og har sftp, ftp, scp funksjon. fungerer fint på Win 7.
    WinSCP :: Free SFTP and FTP client for Windows

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    fungerer når den er slått av med power knappen. Men langt trykk på powerknappen gir flere muligheter, bla. annet deep sleep
    Gjelder kun når boksen er i deep sleep.

Side 28 av 124 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •