VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 25 av 124 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 2480
    Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei kan noen gi meg ett svar hvorfor jeg ikke får inn TV Norge HD+ enkelte av C+ sine HD kanaler?Har fult abbonomang.Får meldingen tuning feilet.??Får ikke inn om jeg søker manuelt heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    Det er veldig positivt at VU+Duo blir sammenlignet/testet også med SD baserte tunere som DM 7020SI , ikke bare HD ekvivalenter.
    Dette vekket min interesse og min gamle DM 7020 med 250 gb Hdd , ble "gravd opp" igjen fra esken , støvet ble børstet vekk og programert med siste Gemmini image . Mottakeren ble koblet opp paralellt med Scart til samme TV aparat ( Panasonic Plasma ) hvor min VU+Duo Twin er koblet opp med HDMI kabel.
    Jeg kan ikke desverre se noe vesentlig forskjell på bilde kvaliteten mellom begge mottakere på SD kanaler ?!
    Synes Fargetemperaturen til DM 7020 SI er litt varmere, litt mer friskere, VU+Duo har litt mere pastelfarger , men kontrastnivå til VU+Duo Twin er ifølge min smak hakk bedre enn DM 7020 ( bilde på DM 7020Si er en smule mer kornete enn VU+) . Dette kan selvfølgelig endres individuelt med div. oppsett/aktivering av filtrer , som jeg har nullstilt før bruk.
    Her må jeg nevne at min smak og opfatning av perfekt bilde balanse kan være helt uakseptabel for andre , akkurat som jeg ikke liker min svigerfars smakspreferanser ( kontrast til 100% , farger over 65 % , m.m)
    DM7020 leverer ett bedre bilde på SD kanalerna en VU+Duo, Bildet er liksom mere uklart på VU+Duo (Blurry). Nå syns ialla fall jeg det og som tur e så er jeg ikke alene om det.

Det kan bero på codec driverne eller hdmi drivern vilket jeg håper på for då går det og gjøre noe åt det.

Jeg sendte en mail til VU ang. bilde kvaliteten på SD kanalerne for 2 uker siden men har ikke fått noe svar enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Hei kan noen gi meg ett svar hvorfor jeg ikke får inn TV Norge HD+ enkelte av C+ sine HD kanaler?Har fult abbonomang.Får meldingen tuning feilet.??Får ikke inn om jeg søker manuelt heller.
    Kontrollere din signal styrke på den kanalen, jeg fikk samme melding når jeg hadde litt snø i veien og ikke ga noen topp signal.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNoBi
    Kontrollere din signal styrke på den kanalen, jeg fikk samme melding når jeg hadde litt snø i veien og ikke ga noen topp signal.
    Nei fikk til tor da jeg skrudde av 13v i stedet for Polarisjon på spenningsmodus.Men får ikke søkt inn Sirius?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM7020 leverer ett bedre bilde på SD kanalerna en VU+Duo, Bildet er liksom mere uklart på VU+Duo (Blurry). Nå syns ialla fall jeg det og som tur e så er jeg ikke alene om det.

Det kan bero på codec driverne eller hdmi drivern vilket jeg håper på for då går det og gjøre noe åt det.

Jeg sendte en mail til VU ang. bilde kvaliteten på SD kanalerne for 2 uker siden men har ikke fått noe svar enda.
    Oops, glemte og si en ting, Jeg brukte ikke SCART / RGB uten Komponent /YPbPr. Jeg hadde i tillegg loddet in 1uF 50v i min DM7020 (Component Fix)

For mere info ang den fixen se link.
    DM7020 Component Video Fix - Austech

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oops, glemte og si en ting, Jeg brukte ikke SCART / RGB uten Komponent /YPbPr. Jeg hadde i tillegg loddet in 1uF 50v i min DM7020 (Component Fix)

For mere info ang den fixen se link.
    DM7020 Component Video Fix - Austech
    Takker for linken.
    Har bestilt allrede alle tantall kondensatore ( interessant løsning ), vifta og den store elekroliten har jeg fra før .
    Denne siten har jeg aldri vært bort i før :-D
    Nå skal min DM 7020S få nytt liv igjen

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har skrevet mail til koreanerne for 4 uker uker siden , legger ved sitat fra mailen under , men desverre ikke fått ett ord tilbake ( ikke veldig imponert av supporten til produsent ) ....

" Dear Sir,

Thank you very much for prompt response and and I would like to express
    my admiration for your technical stuff which solves a lot of bugs in VU+Duo very fast.

Meanwhile, I would like to bring to your attention a widely discussed VU + Duo Twin issue here In Scandinavia , which disappoint many users and potential owners of this receiver brand.

This issue is poor Standard Definition Video ( picture ) quality of Vu+Duo.
    Members of the largest Norwegian satellite foum have compared Vu+Duo Twin brand with several other Linux based HD receivers ( IPbox , Dreambox etc ) and sorry to say , but in their opinion the SD picture quality of VU+ don’t really live to all expectation . The video is blurry and missing depth in colours .
    This is highly discussed on the largest forum for VU+ Duo here :

http://avforum.no/forum/satellitt/98...vr-dvb-s2.html

Please, bring this message to your engineers and ask them if it is possible to optimise the video drivers in the next image release ?
    I really hope that you give first priority to this issue , due to the fact that this could really damage VU+Duo reputation.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    digitech: hvorfor må man ha en orginaltuner for å spille hd kanaler ? er det ikke samme enigma i vu+ som i db? går det å bruke mgcamd?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av texans
    digitech: hvorfor må man ha en orginaltuner for å spille hd kanaler ? er det ikke samme enigma i vu+ som i db? går det å bruke mgcamd?
    Hei,
    Du misforstår meg litt.
    Altså hvis du er ikke registert som eier av Canal Digital HDTV mottaker hos CD , da blir kortet ditt ikke oppdatert med HD pakken. I tilfelle du allerede har HDTV mottaker fra CD er det ingenting å bekymre seg over , da er det bare å flytte ferdig aktiverte kortet i VU+ Duo og bruke denne fra dag 1.
    Har du sjekket per idag om Kortet ditt er opgradert med HDTV kanalene til CD ?
    Hvis du kjenner noen som eier en VU+Duo HD eller Dreambox 800 / 8000 prøv den i den respektive mottakeren . Hvis den åpner de fleste HDTV kanaler fra CD er alt i orden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for linken.
    Har bestilt allrede alle tantall kondensatore ( interessant løsning ), vifta og den store elekroliten har jeg fra før .
    Denne siten har jeg aldri vært bort i før :-D
    Nå skal min DM 7020S få nytt liv igjen
    Bare hyggligt,

Det var mange år siden jeg modda min DM7020, trodde denne fix var wide kjent. Prøv gjerne å mate component ifra boxen før og etter for å se om du ser noen forskjell...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Du misforstår meg litt.
    Altså hvis du er ikke registert som eier av Canal Digital HDTV mottaker hos CD , da blir kortet ditt ikke oppdatert med HD pakken. I tilfelle du allerede har HDTV mottaker fra CD er det ingenting å bekymre seg over , da er det bare å flytte ferdig aktiverte kortet i VU+ Duo og bruke denne fra dag 1.
    Hvis du kjenner noen som eier en VU+Duo HD eller Dreambox 800 / 8000 prøv den i den respektive mottakeren . Hvis den åpner de fleste HDTV kanaler fra CD er alt i orden.
    Jeg ser ALLE HD-kanalene fra CD men har ikke noen CD-HDtuner, så det er ikke riktig!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det skrives en del her om at SD-bilder er dårligere på denne tuneren enn Dreambox 7020. Jeg har en DB7000 selv, men vurderer nå å oppgradere til f.eks. VU+ Duo.

Vil jeg da få dårligere bilde på tv på SD-kanaler?

DB7000 er koblet til med tv med RGB-Scart, mens VU+ Duo bruker HDMI. Burde ikke det i seg selv bety bedre bilde?

Har en tråd i tv-forumet angående valg av tv, og der nevner flere at jeg ikke kan forvente godt bilde på en ny full hd tv uten bruk av HDMI.
    Opplevde nemlig at jeg fikk MYE dårligere bilde på min nye Philips 8404 full-hd tv enn på min 3 år gamle hd-ready Sharp RA1E.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg ser ALLE HD-kanalene fra CD men har ikke noen CD-HDtuner, så det er ikke riktig!
    Da vet jeg med sikkerhet hvilket serie CD kort du eier
    Det er nemlig kun mulig med 1 serie av disse , som fortsatt fungerer uten bestilling av CD HDTV boks.
    Alle serier etter denne er nemlig låst

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Du misforstår meg litt.
    okei , har jo alle hd kanalen på dm800 så da skal det ikke være noe problem .

men en ting jeg enda ikke har fått svar på er mgcamd. ligger det under plugin\addons , og funker den som på dreambox .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Det er veldig positivt at VU+Duo blir sammenlignet/testet også med SD baserte tunere som DM 7020SI , ikke bare HD ekvivalenter.
    Dette vekket min interesse og min gamle DM 7020 med 250 gb Hdd , ble "gravd opp" igjen fra esken , støvet ble børstet vekk og programert med siste Gemmini image . Mottakeren ble koblet opp paralellt med Scart til samme TV aparat ( Panasonic Plasma ) hvor min VU+Duo Twin er koblet opp med HDMI kabel.
    Jeg kan ikke desverre se noe vesentlig forskjell på bilde kvaliteten mellom begge mottakere på SD kanaler ?!
    Synes Fargetemperaturen til DM 7020 SI er litt varmere, litt mer friskere, VU+Duo har litt mere pastelfarger , men kontrastnivå til VU+Duo Twin er ifølge min smak hakk bedre enn DM 7020 ( bilde på DM 7020Si er en smule mer kornete enn VU+) . Dette kan selvfølgelig endres individuelt med div. oppsett/aktivering av filtrer , som jeg har nullstilt før bruk.
    Her må jeg nevne at min smak og opfatning av perfekt bilde balanse kan være helt uakseptabel for andre , akkurat som jeg ikke liker min svigerfars smakspreferanser ( kontrast til 100% , farger over 65 % , m.m)
    Jeg snakker ikke om farge nyanser..ol....(VU+Duo har litt mere pastelfarger , men kontrastnivå til VU+Duo Twin er ifølge min smak hakk bedre enn DM 7020 ( bilde på DM 7020Si er en smule mer kornete enn VU+) -skriver du) . Jeg snakker om at når kvisene og nuppene i huden i annsiktet til de som blir filmet blir borte på vu boksen så er det et dåligre bilde enn på dm.

For oss som liker bilde kvalitet så holder det ikke bare at det står teks 1080p i infoen oppe i høyre hjørne av skjermen på pioner pdp lx508d -det tallet i seg selv er ikke noe kvalitets stempel på total BILDE KVALITET. Sefølgelig så legger 1080p visse standarder på bildet. Det blir akurat som om å tru at da det kom forsterkre merket med THX merking til 10 000kr så betydde det at thx merkede forsterkere skulle danke ut dyre ikke thx merkede forsterkere/systemer . Som jeg skrev min gamle mor ser forskjell.

Å koble opp en DM7020 til tven med scart...brukte dekk kan man kjøpe til en ford taunus når man tauer den til skroten ;-)

Regner med at du kommer til å se stor forskjell når du har gjenomført moden som kanobi la link til. Den har jeg gjenomført.

Forøverig så er min dm kalibrert med spyder pro ved at jeg flytet bilde filene for dette måleaparatet inn på den interne hd og spilte de av derifra...slik at jeg skulle få justert best mulig bilde med dm sitt sys inklusive kabler ol.

Det stor spørsmål nå blir om det kommer oppdaterte drivre som kan løse problemet og hvor bra bildet man kan greie å få ut av boksen med den autoresulution plugin..
    Og samtidig så må ny htpc bestilles ...hm :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av texans
    okei , har jo alle hd kanalen på dm800 så da skal det ikke være noe problem .

men en ting jeg enda ikke har fått svar på er mgcamd. ligger det under plugin\addons , og funker den som på dreambox .
    Mgcamd ligger for nedlasting i PLI og Dream-Elite Team sine server .
    Har ikke testet denne , da jeg bruker Cccam 2,14 , som fungerer utmerket med både CD og Viasat kortene mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mgcamd ligger for nedlasting i PLI og Dream-Elite Team sine server .
    Har ikke testet denne , da jeg bruker Cccam 2,14 , som fungerer utmerket med både CD og Viasat kortene mine.

mgcamd/newcs funker, men vet ikke om det ligger som addon.... kommer jo ann på hvilket image du bruker

Newcomer monsivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Du misforstår meg litt.

Jeg har ikke noe hd mottaker fra CD, men tar da inn alle HD kanalene.

Er registrert med en SD mottaker.

Newcomer Wolves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av monsivar
    Jeg har ikke noe hd mottaker fra CD, men tar da inn alle HD kanalene.

Er registrert med en SD mottaker.
    Da har du kanskje et pirat kort,de får HD oppdatering om du ikke er registrert med HD reciever. :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Vennligst fjern ...PIP.....PIP... nummeret til ...PIP...., hvis du vil at disse skal fortsette å fungere :-D Det er ikke bare vi som leser postene her

Side 25 av 124 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •