VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 24 av 124 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    Tips ! Det er ikke lurt av deg å skryte av VU+Duo Twin
    Du blir øyeblikkelig stemplet for forhandler av VU+Duo med kommersielle interesser :grin:
    Mange forhandlere her da

Ang heng, var det bare problem helt i begynnelsen.

Seneste oppdateringer endret på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Er oppsett av denne det samme som å sette opp en dreambox; hvis vi snakker om CS?

JAF1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er så å si prikk likt dreambox, da den bruker Enigma2 , av og til ser du at VU+ DUO team har glemt å slette en del ting dem har kopiert fra DM 800/8000 proff programmerere. uansett det meste er likt DMM sitt Enigma2 det er derfor denne boksen blir regnet som en hard konkurrent til DMM sitt Dreambox, jeg liker denne boksen kun pga at den gir en hard konkurranse til DMM.

Jeg ble kvitt min boks og er så glad for det, men jeg er en kresen gubbe som setter pris på og bilde pga jeg ser litt dårlig fra før og ikke minst har jeg ikke lenge tålmodighet til å knote med disse linux boksene lenge. Boksen i seg selv er fin den, så lenge man har ork til å bruke noen dager å sette den opp, den leverer sine sakker og litt til, men jeg ga opp ( kanskje for tidlig )

Menyer er kjempe pene, boksen er mye mer stabilt en Dreambox 800 prv som jeg har hatt. Den er enkelt å sette opp så lenge man har litt peiling på ftp, telnet osv. den er litt kresen på signaler men her tror jeg at det er Enigma2 som er på bare tur. Hvis jeg hadde hatt litt mer tid så hadde jeg sikkert satt den opp fort og beholdt denne boksen, men pga min kresen jobb og for litte tid i fri tiden min så ga jeg opp ( heldigvis solgte jeg min fort)

Hva er CS ??

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av JAF1
    Hei!
    Er oppsett av denne det samme som å sette opp en dreambox; hvis vi snakker om CS?

JAF1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CS like a Dream nydelig tuner kjører endelig Twin nydelig og slippe og se på såpeseriene jeg tar opp hver dag for dama hver dag
    Nå ser jeg enderlig på hva jeg vil mens den tar opp såpegreiene

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finns det noen oversikt hva de forskjellige Plugins brukes til?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny software

Neues VTI "Vu+ Team Image" - V0.6-12.03.2010 Master

Enigma vom 12.03.2010
    Plugins vom 27.02.2010
    Skins vom 12.03.2010
    Treiber/Module vom 25.02.2010

Anderungen im Image:
    Eigene Bootlogo's und neues Radiomode Logo.
    diverse Anpassungen am Images und diffs, sowie Link von /usr/keys bzw. /var/keys im Image und andere kleinere Sachen.

WLAN funktioniert mit Ralink oder Zadas based WLAN-Dongles, standardmäßig funktionieren Ralinks ohne weitere Anpassung.
    Das heap (Stack) Limit wurde reduziert, sodass insg. mehr freier RAM für die Box zur Verfügung steht.

New* Linux Kernel update(2.6.18-7.3)
    - Fix external HDD(ESATA) recognition problem.
    - Update console driver
    - Update Nand File system driver(address file system corruption due to sudden power loss)

New* Fix "no signal" problem at HDMI output.

New* Support multi language on VFD display

New* Fix 1080p autoresolution problem

New* Enhance remote control response time

New* Fix E2 default channel setting.

New* Diverse Skin Anpassungen

New* Fix Irdeto CI module problem

Vu+ Support Forum |

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kieinge
    Finns det noen oversikt hva de forskjellige Plugins brukes til?
    Under hver Plugin navn finner du kort forklaring hva den brukes for.
    Det er dessverre som regel på tysk eller engelsk. avhengig av nasjonaliteten til pluginutviklerne ).
    Men Google har svaret for alt .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    det er så å si prikk likt dreambox, da den bruker Enigma2 , av og til ser du at VU+ DUO team har glemt å slette en del ting dem har kopiert fra DM 800/8000 proff programmerere. uansett det meste er likt DMM sitt Enigma2 det er derfor denne boksen blir regnet som en hard konkurrent til DMM sitt Dreambox, jeg liker denne boksen kun pga at den gir en hard konkurranse til DMM.

Jeg ble kvitt min boks og er så glad for det, men jeg er en kresen gubbe som setter pris på og bilde pga jeg ser litt dårlig fra før og ikke minst har jeg ikke lenge tålmodighet til å knote med disse linux boksene lenge. Boksen i seg selv er fin den, så lenge man har ork til å bruke noen dager å sette den opp, den leverer sine sakker og litt til, men jeg ga opp ( kanskje for tidlig )

Menyer er kjempe pene, boksen er mye mer stabilt en Dreambox 800 prv som jeg har hatt. Den er enkelt å sette opp så lenge man har litt peiling på ftp, telnet osv. den er litt kresen på signaler men her tror jeg at det er Enigma2 som er på bare tur. Hvis jeg hadde hatt litt mer tid så hadde jeg sikkert satt den opp fort og beholdt denne boksen, men pga min kresen jobb og for litte tid i fri tiden min så ga jeg opp ( heldigvis solgte jeg min fort)

Hva er CS ??

mvh

bobi

Ærlig talt "bobi" men det virker ikke som om at du har helt den peilingen du utgir deg for å ha...
    ALLE og da mener jeg ALLE som har holdt litt på med Dreambox vet hva CS er, hvordan du bruker det, og at det IKKE er lovligt....
    Det er sikkert ikke lovlig å diskutere det her på forumet heller... 8)

Hadde jeg vært deg ville jeg "hevet" salget eller bestillt en ny Vu+....
    I hvertfall stoppet å slenge diverse kommentarer om et produkt du tydeligvis IKKE kan nok om til å bruke på et fornuftig vis.

Hvis det er en forhandler her som vil "sponse" meg med en box så skal jeg komme med en ORDENTLIG test av denne boxen, samt tutorials.
    Ta kontakt på PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt "bobi" men det virker ikke som om at du har helt den peilingen du utgir deg for å ha...
    ALLE og da mener jeg ALLE som har holdt litt på med Dreambox vet hva CS er, hvordan du bruker det, og at det IKKE er lovligt.... (men mulighetene er jo kjekke :-) )

I hvertfall stoppet å slenge diverse kommentarer om et produkt du tydeligvis IKKE kan nok om til å bruke på et fornuftig vis.

Hvis det er en forhandler her som vil "sponse" meg med en box så skal jeg komme med en ORDENTLIG test av denne boxen, samt tutorials.
    Ta kontakt på PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ups.... :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robse
    ALLE og da mener jeg ALLE som har holdt litt på med Dreambox vet hva CS er, hvordan du bruker det, og at det IKKE er lovligt.... (men mulighetene er jo kjekke :-) )
    Jaha , så du har sikkelig peiling du da, ok da vå vi hører hva du kan da min venn. Jeg kan fortele deg en liten ting at når jeg kjøpte den første DM 7000 tror jeg ikke du hadde hørt om det. Jeg er ikke proff men jeg kan mine sakker , og jeg er ikke her på denne siden for å diskutere med deg hvor mye jeg kan og ikke, noen som kjenner mitt navn og har kontakt med meg vet meget godt hva jer er i stand til

Jeg vet meget godt hva CS er ( Card Sharing ) eller bedre sakt på godt norsk Kort Delig om det er det du vil, men du vet godt at dette er HELT ULOVLI og Store bror NDS og Viasat og Canal Digital , Get, Risk Tv og alle de andre store fiskene er her for å spise både deg og meg til frokost, middag og kvels mat, så ikke fortell meg om noen som jeg vet meget godt hva det er. Men det er mange andre her som er nybeggynere som ikke vet det og da er det kanskje lurt å skriver det ordet helt ut så de også lære det, jeg er ikke red de store fiskene som er her da jeg har ikke noen å vare red for dem og derfor kan jeg også skrive det ordet uten å vare red for dem. Kjente du forresten Tagana ?

Hehehe nei takk, jeg solgte min boks og jeg er fornøyd at jeg gjore det, less på alle de europeiske forumene det er mange som klager på Bilde kvaliteten i denne boksen, så for meg som elsker lyd og bilde er denne boksen ikke i min smak, og jeg er ikke intresert i noen CCcam eller slikt ting, jeg er meget happy man med Mgcamd og newcs det holder for meg å lese mitt Viasat og Canal Digital abo pluss noen Voksen kort som jeg også har

Hva er det jeg ikke kan da ? og hva er det du kan bedre en meg når det kommer til en Linux box ? FTP, Telnet , SSH, openvpn, editering av kanaler og sette inn filer manuelt ? lage mine egne scripter og bruke mine egne filer ? hva er det jeg ikke kan som du kan lære meg . Jeg har ikke slengt noen drit her, less mine innlegg og se bedre, jeg har kommet med en Realitet og har sakt at bilden er ikke noen å skryte av på denne boksen. Jeg solgte boksen jo pga dette. Du kan sikkert mer en meg men du vet heller ikke hvor mye jeg kan

Ta kontakt på PM.
    Hvorfor ikke bidra til med det du kan her da, så andre kan nytte av det, jeg skjønner godt at du vil heller får litt betalt og jeg hopper at noen av dem som selger denne boksen kommer frem og sponse deg til å gjøre en slikt test og publisere en der howto

Til alle dere andre, beklager å komme her igjen å svare på Nonsence men klarte ikke å la vare når noen roper til meg så må jeg svare. Skal holde meg vek herfra. Vennligst ikke send PM til meg med masse spørsmål

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir for dumt at du skriver om dine problemer osv...osv... for så å spørre om hva CS er for noe...

Du bæsja litt på lokket der ja...

Jeg har laget mange tutorials for DB på 8-9 forskjellige forum, både norske og engelske.
    Jeg testet også ut DB7000s da den kom... (jeg hadde en av de første som ble solgt i Tyskland.)

Ser ikke helt poenget med å skrive masse om hvordan ting gjøres her på forumet da vi har mange andre forum som går spesifikkt på type utstyr...

Jeg har brukt uhorvelige mengder penger på satelittutstyr og bilstereo de siste 15 årene (bare for å stoppe deg, jeg begynnte med dette for ca 23 år siden...men det tok av for 15 år siden...)

Jeg kunne godt tenkt meg en Vu+, men da jeg nettop har brukt 187 000,-ex MVA på diverse ting til hjemmekino, satelitt utstyr, bilstereo osv, så ser jeg ikke helt poenget med det. (joda, jeg har økonomi til det)

Når det gjelder at jeg kan teste Vu+, så vil jeg gjerne gjøre det med egetutvikklet image...noe jeg har på alle mine DM boxer...

Men, tilbake til det denne tråden "egentlig" er til:

Det er kommet en del oppdateringer i det siste som burde gå på bildekvalitet, samt heng, funker disse slik som de skal mtp fex bilde?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du at jeg er dum ? hvorfor skal jeg komme her på Avforum og skrike at jeg vet hva CS er, du er meget klar over at det fins ULVER blant oss amatører, og ULVENE venter på første sjansen får å bitte både meg og deg så fort sjansen byr seg
    Jeg gidder ikke å snakke mer om noen slikt her eller andre steder da jeg vet godt at det kan koster meg både en , to eller tre besøk fra de store guttene som gjemmer seg her . Nå gir jeg meg og la andre som kan snakke om dette teamet jeg har ikke list å vare en offer og har ikke lyst å få noen besøk an noen. Jeg har ikke noen mer å gjøre her, jeg har solgt min boks og ønsker alle dem som har den lykke til videre.

Takker for praten

mvh

bobi

Det blir for dumt at du skriver om dine problemer osv...osv... for så å spørre om hva CS er for noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VU+DUO Twin tuner HD

Håper dere slutter her,dette blir for dumt har startet en ny tråd for dem som liker og trenger støtte ved Feks. software,Erfaringer,Osv til VU+DUO Twin.

Det finnes mange her som trenger hjelp og info med denne VU+ DUO Enigma2 HD tuneren.
    Så dere som holder på her med Dritt pratet, fortsett gjerne her men den nye tråder er startet for oss som ser fremover med VU+ duo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..følger opp på lavmålet...

Jeg har laget mange tutorials for DB på 8-9 forskjellige forum, både norske og engelske.
    Jeg testet også ut DB7000s da den kom... (jeg hadde en av de første som ble solgt i Tyskland.)

Ser ikke helt poenget med å skrive masse om hvordan ting gjøres her på forumet da vi har mange andre forum som går spesifikkt på type utstyr...

Jeg har brukt uhorvelige mengder penger på satelittutstyr og bilstereo de siste 15 årene (bare for å stoppe deg, jeg begynnte med dette for ca 23 år siden...men det tok av for 15 år siden...)

Jeg kunne godt tenkt meg en Vu+, men da jeg nettop har brukt 187 000,-ex MVA på diverse ting til hjemmekino, satelitt utstyr, bilstereo osv, så ser jeg ikke helt poenget med det. (joda, jeg har økonomi til det)

Når det gjelder at jeg kan teste Vu+, så vil jeg gjerne gjøre det med egetutvikklet image...noe jeg har på alle mine DM boxer...

Men, tilbake til det denne tråden "egentlig" er til:

Det er kommet en del oppdateringer i det siste som burde gå på bildekvalitet, samt heng, funker disse slik som de skal mtp fex bilde?

Så du har utviklet eget image ja...og brukt masse penger på div ting..har du virklig tid til alt dette? +4000kr er jo bare små potatis da...og siden du oppgir alt uten mva så ...kjøpt på firma?! ;-)

Fint å få klarhet i hva CS er da :-) ;-)
    At CS er lite likt og (uten at jeg har lest norske lover/forskrifter eller alt det som står med små skrift på canal digital kontrakten min) så er det jo ikke galt å si hva de 2 bokstavene står for...uansett så sier canal digtal og viasatt at bla vu ikke er en godkjent boks og at den dermed er er ulåvelig å bruke med dres kort! -Men vi diskuterer jo boksen her for det
    ....flere som bare ser på gratis kanalene?;-)

Uansett..jeg har testet dm7020 mot Vu...og på sd kanalene er det ingen tvil på at bildet på DM7020 på overlegent BEST. Til og med min 66 år gamle mor så det. Det jeg lurer på er om det er noen andre tunere som gir bedre bilde på sd kanalene...som er i samme kategori som VU/DM. Har lest på andre forum at de er de som har slitt med Ip b også. Men om bildet der er bedre...hm

Lyd og bilde er det mye "synsing om"...men når nuppene blir borte i trynet på skuesoilerene på vu boksen og når jeg ser samme program på dm og kan telle nuppene -da er det forskjell!

Noen klarer seg med et hjemmekino anlegg ..kremt...til 3000 og syntes det er nirivana. Andre kjøper høytalere til 50 000,slutt trinn til 25000 og preamp til 40 000,sub til 25 000 osv og leter fremdeles etter nirivana. Smilet og godføelsen til den som bruker det annleget til 3000 kan med andre ord være større en han som har svidd av det mange doblte....så la han som smiler bredest smile..
    En av mange ting jeg har oppdaget ved kjøp av det jeg kaller kvalitets produkter i hjemmekinoen er at enklte komponenter kan være brutale på å avsløre dålig kildematriale. Mens annet kildematriale...er neste nirivana... Det er artig og frustrende irriterende å se de senere års utvikling på tv kanalenes bildekvalitet...i dag utstyres repotere med alt "nødvendig" utstyr (laptop og web kamera?) og sendes ut i felten...og sender i retur bilde kvalitet som om det var filmet med et vhs kamera fra 1993! Tilogmed i produksjoner i konsert lokaler greier de å sende ut søppel..flatt lyd bilde..kornete bilde osv.....sukk..

Når det gjelder heng har jeg hatt det ...2-3 ganger trur jeg. Men aldri under vanelig tv titing + kanal skifte. Heng har jeg fått når jeg har styra med justeringer/setinger. Kjører pli image.
    Stabiliteten på denne boksen (Vu) samenlignet med DM7020 (da den kom) er kjempe bra syntes jeg.

Bare 2 ting som er litt ned tur...sd bilde kvalitet...og netopp fått ulyd i vifta..(-litt usiker på vallget dette ordet: bare..)

Når det gjelder de siste oppdateringene så har jeg ikke fått teset ut disse grundig enda da jeg netopp har bytta tilbake til pli...fåreløpig konklusjon ved kanal sapping er at bildet fremdles ikke er så bra som på DM7020 på sd kanalene....får se hva jeg kommer frem til etter litt justering/testing. Det er jo en fin sak at man vender seg til HD og også skifter tilbake til sd -er jo uansett en nedtur.

..ja jeg spora litt av her ja.. se litt ironisk i det dere folkens ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. her er nok en dreambox entusiast som vurderer denne boxen men ønsker svar på et par ting, har pr dags dato en DM800hd , hadde DM600pvr før det.
    mitt store ønske er en tuner som er stabil/rask som en DM600 , at den tar inn cd sine hd kanaler uten problem og har to tunere.
    å ha betalt 4500kr for en dm800 gjør meg egentlig litt forbanna da jeg synes denne boxen er ren søppel i forhold til dm600 , eneste fordelen med dm800 er hd kanalene.
    Mitt krav er at bildekvaliteten er som dm800 eller bedre .

Ligger mgcamd/config i plugins/addons?
    bruker man DCC for ftp?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av texans
    hei. her er nok en dreambox entusiast som vurderer denne boxen men ønsker svar på et par ting, har pr dags dato en DM800hd , hadde DM600pvr før det.
    mitt store ønske er en tuner som er stabil/rask som en DM600 , at den tar inn cd sine hd kanaler uten problem og har to tunere.
    å ha betalt 4500kr for en dm800 gjør meg egentlig litt forbanna da jeg synes denne boxen er ren søppel i forhold til dm600 , eneste fordelen med dm800 er hd kanalene.
    Mitt krav er at bildekvaliteten er som dm800 eller bedre .

Ligger mgcamd/config i plugins/addons?
    bruker man DCC for ftp?
    Hei,
    VU+ kan brukes med CD abonnementskort og du får sett på CD sine HD kanaler , med forutsetning at du eier HDTV mottaker fra Canal Digital og er registert hos de som kunde med HDTV mottaker. Jeg skjønner at mange som har eid i lang periode ( flere år) Enigma 1 baserte Dreambox ( DM 500, 600, 7020, 7025) har delvis problemer å venne seg til ny type Enigma2 struktur.
    Men jeg er uenig med deg når du kaller DM 800HD til ren søppel !
    Den største problemet med DM 800 er uten tvil varmeutviklingen under deksel, grunnet mangel av hverken kjølevifte eller kjøleribbe over prosessor.
    Jeg eier en slik , hvor jeg har montert kjlevifte ( USB ) innvendig og mottakeren fungerer helt upåklagelig, har ikke opplevd noe heng, frysninger m.m. Bruker siste NewNigma2 image . Det er klare fordeler med DM 800 vs. DM 600 :
    *2 usb på bakpanelet til DM 800HD gir deg mulighet for trådløs tilkobling av mottakeren til din nettverk, bruk av USB flashminne (f.eks. avspilling av div media - filmer, musikk etc), tilkobling av kortleser nummer 2 ( Smargo ), eSATA tilslutning m.m.
    At du ikke benytter deg av disse muligheter , som mangler fysisk på din DM 600, betyr ikke nødvendigvis at mottakeren er ren søppel.

Men tilbake til VU+Duo Twin og bilde kvalitet. Bildet på denne er minst like god som på DM 800HD , dette har jeg mulighet å teste selv , siden jeg eier begge modeller.
    Når det gjelder FTP klient kan du bruke både DCC og alle andre alternativer.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einar71
    Så du har utviklet eget image ja...og brukt masse penger på div ting..har du virklig tid til alt dette? +4000kr er jo bare små potatis da...og siden du oppgir alt uten mva så ...kjøpt på firma?! ;-)

Fint å få klarhet i hva CS er da :-) ;-)
    At CS er lite likt og (uten at jeg har lest norske lover/forskrifter eller alt det som står med små skrift på canal digital kontrakten min) så er det jo ikke galt å si hva de 2 bokstavene står for...uansett så sier canal digtal og viasatt at bla vu ikke er en godkjent boks og at den dermed er er ulåvelig å bruke med dres kort! -Men vi diskuterer jo boksen her for det
    ....flere som bare ser på gratis kanalene?;-)

Uansett..jeg har testet dm7020 mot Vu...og på sd kanalene er det ingen tvil på at bildet på DM7020 på overlegent BEST. Til og med min 66 år gamle mor så det. Det jeg lurer på er om det er noen andre tunere som gir bedre bilde på sd kanalene...som er i samme kategori som VU/DM. Har lest på andre forum at de er de som har slitt med Ip b også. Men om bildet der er bedre...hm

Lyd og bilde er det mye "synsing om"...men når nuppene blir borte i trynet på skuesoilerene på vu boksen og når jeg ser samme program på dm og kan telle nuppene -da er det forskjell!

Noen klarer seg med et hjemmekino anlegg ..kremt...til 3000 og syntes det er nirivana. Andre kjøper høytalere til 50 000,slutt trinn til 25000 og preamp til 40 000,sub til 25 000 osv og leter fremdeles etter nirivana. Smilet og godføelsen til den som bruker det annleget til 3000 kan med andre ord være større en han som har svidd av det mange doblte....så la han som smiler bredest smile..
    En av mange ting jeg har oppdaget ved kjøp av det jeg kaller kvalitets produkter i hjemmekinoen er at enklte komponenter kan være brutale på å avsløre dålig kildematriale. Mens annet kildematriale...er neste nirivana... Det er artig og frustrende irriterende å se de senere års utvikling på tv kanalenes bildekvalitet...i dag utstyres repotere med alt "nødvendig" utstyr (laptop og web kamera?) og sendes ut i felten...og sender i retur bilde kvalitet som om det var filmet med et vhs kamera fra 1993! Tilogmed i produksjoner i konsert lokaler greier de å sende ut søppel..flatt lyd bilde..kornete bilde osv.....sukk..

Når det gjelder heng har jeg hatt det ...2-3 ganger trur jeg. Men aldri under vanelig tv titing + kanal skifte. Heng har jeg fått når jeg har styra med justeringer/setinger. Kjører pli image.
    Stabiliteten på denne boksen (Vu) samenlignet med DM7020 (da den kom) er kjempe bra syntes jeg.

Bare 2 ting som er litt ned tur...sd bilde kvalitet...og netopp fått ulyd i vifta..(-litt usiker på vallget dette ordet: bare..)

Når det gjelder de siste oppdateringene så har jeg ikke fått teset ut disse grundig enda da jeg netopp har bytta tilbake til pli...fåreløpig konklusjon ved kanal sapping er at bildet fremdles ikke er så bra som på DM7020 på sd kanalene....får se hva jeg kommer frem til etter litt justering/testing. Det er jo en fin sak at man vender seg til HD og også skifter tilbake til sd -er jo uansett en nedtur.

..ja jeg spora litt av her ja.. se litt ironisk i det dere folkens ;-)
    Hei,
    Det er veldig positivt at VU+Duo blir sammenlignet/testet også med SD baserte tunere som DM 7020SI , ikke bare HD ekvivalenter.
    Dette vekket min interesse og min gamle DM 7020 med 250 gb Hdd , ble "gravd opp" igjen fra esken , støvet ble børstet vekk og programert med siste Gemmini image . Mottakeren ble koblet opp paralellt med Scart til samme TV aparat ( Panasonic Plasma ) hvor min VU+Duo Twin er koblet opp med HDMI kabel.
    Jeg kan ikke desverre se noe vesentlig forskjell på bilde kvaliteten mellom begge mottakere på SD kanaler ?!
    Synes Fargetemperaturen til DM 7020 SI er litt varmere, litt mer friskere, VU+Duo har litt mere pastelfarger , men kontrastnivå til VU+Duo Twin er ifølge min smak hakk bedre enn DM 7020 ( bilde på DM 7020Si er en smule mer kornete enn VU+) . Dette kan selvfølgelig endres individuelt med div. oppsett/aktivering av filtrer , som jeg har nullstilt før bruk.
    Her må jeg nevne at min smak og opfatning av perfekt bilde balanse kan være helt uakseptabel for andre , akkurat som jeg ikke liker min svigerfars smakspreferanser ( kontrast til 100% , farger over 65 % , m.m)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    VU+ kan brukes med CD abonnementskort og du får sett på CD sine HD kanaler , med forutsetning at du eier HDTV mottaker fra Canal Digital og er registert hos de som kunde med HDTV mottaker. Jeg skjønner at mange som har eid i lang periode ( flere år) Enigma 1 baserte Dreambox ( DM 500, 600, 7020, 7025) har delvis problemer å venne seg til ny type Enigma2 struktur.
    Men jeg er uenig med deg når du kaller DM 800HD til ren søppel !
    Den største problemet med DM 800 er uten tvil varmeutviklingen under deksel, grunnet mangel av hverken kjølevifte eller kjøleribbe over prosessor.
    Jeg eier en slik , hvor jeg har montert kjlevifte ( USB ) innvendig og mottakeren fungerer helt upåklagelig, har ikke opplevd noe heng, frysninger m.m. Bruker siste NewNigma2 image . Det er klare fordeler med DM 800 vs. DM 600 :
    *2 usb på bakpanelet til DM 800HD gir deg mulighet for trådløs tilkobling av mottakeren til din nettverk, bruk av USB flashminne (f.eks. avspilling av div media - filmer, musikk etc), tilkobling av kortleser nummer 2 ( Smargo ), eSATA tilslutning m.m.
    At du ikke benytter deg av disse muligheter , som mangler fysisk på din DM 600, betyr ikke nødvendigvis at mottakeren er ren søppel.

Men tilbake til VU+Duo Twin og bilde kvalitet. Bildet på denne er minst like god som på DM 800HD , dette har jeg mulighet å teste selv , siden jeg eier begge modeller.
    Når det gjelder FTP klient kan du bruke både DCC og alle andre alternativer.
    Ren søppel var vel å ta i men , det var for å skildre min missnøye med denne boksen i forhold til hva den koster , jeg har testet litt forskjellige image på den og har endt opp med pp 1.3.1 men er fortsatt ikke fornøyd , synes den er treg i zapping, opplever bluescreen , når jeg skifter til en kanal er det ikke alltid den går inn , da må jeg skifte til en annen kanal for så å skifte tilbake.
    tuner failed er jo også et problem med dm800 , og jeg må restarte softcam alt for ofte, jeg har montert vifte i min også.
    men det var jo egentlig ikke for å rakke ned på dm800 som var min intensjon , men rådføre meg om det er noe som er dårligere med vu+ duo enn 800hd ?
    her får du jo en box med to tunere og samme enigma som dreambox til samme prisen som en dm800 .
    hvorfor må jeg ha en orginaltuner for å spille hd kanalene?
    og er det mgcamd/ config i addons/plugin ?

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cool 8-)
    Har du et som jeg kunne fått testet på en av mine eldre bokser?
    Alltid morro å teste egentviklede imager.

Side 24 av 124 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •