VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 23 av 124 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2480
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Ingenting det er ingenting der.På meoboot er det en pil som peker høyre.
    Hvis du ikke får "Meoboot " undermappene i USB , bør du prøve å formatere USB'n igjen under Meoboot. Etter formateringen re-start mottakeren, da skal du få alle 3 mapper under USB.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hvis du ikke får "Meoboot " undermappene i USB , bør du prøve å formatere USB'n igjen under Meoboot. Etter formateringen re-start mottakeren, da skal du få alle 3 mapper under USB.
    Nei,jeg får ikke opp Meoboot heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjerne tro hva du vil om meg , du kan også analysere lingvistikken i min skrive stil , men dette forandrer ikke på noen som helst måte min mening om IPbox 9000. Det er forresten ikke riktig tråd , IPbox 9000 tilhører en helt annen plass på forumet. Og det var forresten ikke meg som startet sammenligningen mellom begge mottakere. Det kan du selv finne ut ifra historikken i samme tråd.
    Jeg slenger ikke d**tt som du beskriver i din kommentar , dette er dessverre min personlig erfaring med IPbox 9000, som jeg kjøpte faktisk straks etter den kom på markedet. Sannheten er at det har vært sluppet ut så mange image med diverse typer bug gjennom årene , at hele gleden av å nyte mottakeren , ble for lengst borte .Men du behøver ikke å tro meg, siden jeg har tjent meg rik på salg av VU+DUO Twin :-D , ta helst en runde på *News | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community | ( forresten en av de mest respekterte IPbox forum ) for info.

Har stopper jeg å sammenligne begge mottakere og ønsker alle som liker bedre IPbox lykke til med bruket av sin favoritt , og vennligst la oss som vil utvikle VU+DUO Twin funksjonalitet og brukervennlighet diskutere dette her videre .
    Du har fortsatt ikke forstått poenget til en del her. For de fleste er BILDEKVALITET viktigst når man kjøper en sat-mottaker. Mens for andre er Enigma2, kuule menyer, youtube-plugins og tilgang til et spesielt softcam (cccam) viktigere. Og de som har litt peiling på dette skjønner jo hvorfor nettopp cccam er så ettertraktet. Imidlertid mange andre softcam som gjør jobben med å lese/decode sitt programkort for privat bruk like godt som cccam.

Du generaliserer og sier ALLE som har hatt begge boxene vet hva som er best.
    Etter å ha lest gjennom innleggene bare i denne tråden så er det jo helt klart at du ikke har dekning for det du sier.

Videre kaller du utviklerne av ipbox "amatører" og bruker ord som "snekre" sammen og at "barn har tegnet menyene". Jeg vil anta at hovedfokus til DGS har vært å ha uovertruffen bildekvalitet, noe som også kan synes å være tilfelle iflg mange brukere og forum rundt på nettet.

Ingen tvil om at Enigma2 er et flott operativsystem, men vil anta at mange vil prioritere bildekvaliteten framfor pene og kule operativsystem. Enigma2 fungerer forøvrig ganske bra nå på IPBOX, selv om ingen cccam. Og bedre blir det når E2 fra ipbox 9900 blir rippet og gjort tilgjengelig for andre SH4 boxer.

Jeg har heller ikke tenkt å bruke denne tråden til å prate om ipbox, og det er heller ikke jeg som har brakt denne sammenlikningen på banen. Men når du utbasonerer med slike bastante påstander uten å ha 100% hold for det så må du forstå at folk svarer deg. Til orientering har jeg både Dreambox, IPbox, Canal Digital original og Humax receivere in-house. Og har kamerater som har alt fra Kathrein 910 til DM8000, så har testet det meste. Nettopp det å sammenlikne en nykommer på markedet mot etablerte boxer må jo være et svært relevant tema i trådene til nykommeren.

Jeg er enig i at Vu+ Duo er spennende fordi den utfordrer Dreambox på pris. La oss håpe at Dreambox nå blir tvunget til å senke prisene på sine boxer.

Jeg betviler ikke at Vu+ Duo (voodoo) er minst like bra hardwaremessig som DM8000, men jeg er spent på bildekvaliteten på boxen da dette er viktigst for meg.

Og når min Vu+ Duo er på plass så skal den testes bildemessig mot de andre boxene mine. Resultatet skal jeg poste her.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Du har fortsatt ikke forstått poenget til en del her. For de fleste er BILDEKVALITET viktigst når man kjøper en sat-mottaker. Mens for andre er Enigma2, kuule menyer, youtube-plugins og tilgang til et spesielt softcam (cccam) viktigere. Og de som har litt peiling på dette skjønner jo hvorfor nettopp cccam er så ettertraktet. Imidlertid mange andre softcam som gjør jobben med å lese/decode sitt programkort for privat bruk like godt som cccam.

Du generaliserer og sier ALLE som har hatt begge boxene vet hva som er best.
    Etter å ha lest gjennom innleggene bare i denne tråden så er det jo helt klart at du ikke har dekning for det du sier.

Videre kaller du utviklerne av ipbox "amatører" og bruker ord som "snekre" sammen og at "barn har tegnet menyene". Jeg vil anta at hovedfokus til DGS har vært å ha uovertruffen bildekvalitet, noe som også kan synes å være tilfelle iflg mange brukere og forum rundt på nettet.

Ingen tvil om at Enigma2 er et flott operativsystem, men vil anta at mange vil prioritere bildekvaliteten framfor pene og kule operativsystem. Enigma2 fungerer forøvrig ganske bra nå på IPBOX, selv om ingen cccam. Og bedre blir det når E2 fra ipbox 9900 blir rippet og gjort tilgjengelig for andre SH4 boxer.

Jeg har heller ikke tenkt å bruke denne tråden til å prate om ipbox, og det er heller ikke jeg som har brakt denne sammenlikningen på banen. Men når du utbasonerer med slike bastante påstander uten å ha 100% hold for det så må du forstå at folk svarer deg. Til orientering har jeg både Dreambox, IPbox, Canal Digital original og Humax receivere in-house. Og har kamerater som har alt fra Kathrein 910 til DM8000, så har testet det meste. Nettopp det å sammenlikne en nykommer på markedet mot etablerte boxer må jo være et svært relevant tema i trådene til nykommeren.

Jeg er enig i at Vu+ Duo er spennende fordi den utfordrer Dreambox på pris. La oss håpe at Dreambox nå blir tvunget til å senke prisene på sine boxer.

Jeg betviler ikke at Vu+ Duo (voodoo) er minst like bra hardwaremessig som DM8000, men jeg er spent på bildekvaliteten på boxen da dette er viktigst for meg.

Og når min Vu+ Duo er på plass så skal den testes bildemessig mot de andre boxene mine. Resultatet skal jeg poste her.
    Helt i orden,
    Jeg stopper her , ikke pga at jeg har ikke lyst å svare deg konstruktivt, men på grunn at denne dialogen ikke leder til noe som helst positivt i utviklingen av produktet vi opprinnelig begynte å diskutere her.
    Om bildekvalitet er Alfa og Omega for deg og du er overbevist at IPbox er overlegen konge , skjønner jeg ikke helt poenget at du investerer i en VU+Duo Twin ?
    Jeg er kjempefornøyd med all fokus og support Vu+Duo Twin har fått fra dag 1! Dette har aldri vært tilfelle hos IPbox.
    For meg en nærmest perfekt programvare er mye viktigere en Standard Definisjon bilde på en Tv ( tatt i betraktning at SD kanaler er det ikke noe å satse på i årene framover )
    Og tro meg, jeg har på ingen måte mindre erfaring med satellitt mottakere enn deg , startet så pass langt tilbake i tid , når Force leverte sin første analog tuner på markedet. For å ikke snakke om min gamle analoge ALBA mottaker som hadde separat video og audio tuning hver gang man skiftet kanal.

Du kan teste og poste her omtrent alt du har lyst på , men jeg håper at du kommer med konstruktivt kritikk istedenfor denne type påstand vi har lest tidligere her i samme post , nemlig, siden hovedkortet til IP er mye større (fysisk mål ) enn Vu+ , da er garantert at IPbox har mye bedre kvalitet hardvare enn Vu+Duo
    Ingen kommentar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvalitet.

Jeg har en Humax HD og Canal digital HD orginal. Kan rett og slett ikke se at VU+ Duo står noe bildemessig tilbake for de. Det jeg ser, er at mine tvèr (plasma og lcd) må justeres noe for å optimalisere bilde.

Prolemet mitt nå etter å hatt denne tuneren i 1 måned er at jeg må ha en til... Den er så brukervennlig at den blir sårt savnet på det rommet den ikke er montert (der står humax og CD).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt i orden,
    Jeg stopper her , ikke pga at jeg har ikke lyst å svare deg konstruktivt, men på grunn at denne dialogen ikke leder til noe som helst positivt i utviklingen av produktet vi opprinnelig begynte å diskutere her.
    Om bildekvalitet er Alfa og Omega for deg og du er overbevist at IPbox er overlegen konge , skjønner jeg ikke helt poenget at du investerer i en VU+Duo Twin ?
    Jeg er kjempefornøyd med all fokus og support Vu+Duo Twin har fått fra dag 1! Dette har aldri vært tilfelle hos IPbox.
    For meg en nærmest perfekt programvare er mye viktigere en Standard Definisjon bilde på en Tv ( tatt i betraktning at SD kanaler er det ikke noe å satse på i årene framover )
    Og tro meg, jeg har på ingen måte mindre erfaring med satellitt mottakere enn deg , startet så pass langt tilbake i tid , når Force leverte sin første analog tuner på markedet. For å ikke snakke om min gamle analoge ALBA mottaker som hadde separat video og audio tuning hver gang man skiftet kanal.

Du kan teste og poste her omtrent alt du har lyst på , men jeg håper at du kommer med konstruktivt kritikk istedenfor denne type påstand vi har lest tidligere her i samme post , nemlig, siden hovedkortet til IP er mye større (fysisk mål ) enn Vu+ , da er garantert at IPbox har mye bedre kvalitet hardvare enn Vu+Duo
    Ingen kommentar
    Det er DU som kommer med påstander og ikke jeg. Jeg konstatere bare at IPBOX har fantastisk bilde og at dette er en viktig faktor for meg og mange, og at mange klager på bildet til Vu+ Duo. Jeg har ikke sagt noe om bildet på Vu+ Duo fordi det vet jeg ikke noe om enda. Men nå har jo du innrømmet at det er viktigere for deg med menyer og stasj enn bildekvalitet. Bare greit å ha det konstatert! Da vet jo andre som leser dette hva du vektlegger når du uttaler deg om boxen. Vi kommer til å ha SD kanaler i all overskuelig fremtid, ganske enkelt fordi det verken er båndbredde eller kapital hos produsentene til å sende alt i HD.

Om min Vu+ Duo er like bra eller overgår min IPBOX så skal jeg ikke holde noe tilbake på skrytet av Voodoo'en, det lover jeg!

Og ja jeg ser også at Voodoo har fått mye oppmerksomhet og bra support helt fra starten, det er bra!

Venter i spenning!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei,jeg får ikke opp Meoboot heller.
    Husker at du hadde fått det til tidligere. Har du omprogrammert mottakeren nå i det siste eller plutselig alt forsvant av seg selv i "USB" mappen ?
    Hos meg fungerer Meoboot utmerket , eneste jeg er litt misfornøyd med er at booting tiden ved oppstart ( med valg av Flash image ) tar opp til 3 min.

Det spørs om du må starte fra "scratch" ?! Omprogrammering av Flash image ,frisk Meooboot installasjon og overføring av *nfi image i USB.
    Har dessverre ikke noe ide , hvorfor du har mistet all innhold i Usb minnepenn ?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker at du hadde fått det til tidligere. Har du omprogrammert mottakeren nå i det siste eller plutselig alt forsvant av seg selv i "USB" mappen ?
    Hos meg fungerer Meoboot utmerket , eneste jeg er litt misfornøyd med er at booting tiden ved oppstart ( med valg av Flash image ) tar opp til 3 min.

Det spørs om du må starte fra "scratch" ?! Omprogrammering av Flash image ,frisk Meooboot installasjon og overføring av *nfi image i USB.
    Har dessverre ikke noe ide , hvorfor du har mistet all innhold i Usb minnepenn ?
    Fikk det ikke til tidligere heller med ini filen,men da hadde jeg bootupload men ikke lenger.Tror jeg skal ta en fabrikk resetting.Men hva menes med restarte Plugins?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det ikke til tidligere heller med ini filen,men da hadde jeg bootupload men ikke lenger.Tror jeg skal ta en fabrikk resetting.Men hva menes med restarte Plugins?
    Ta og prøve og bytt till en annen USB pinne/merke - Vet att noen har slitt med Kingstone sine minnes pinnar på VU+.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNoBi
    Ta og prøve og bytt till en annen USB pinne/merke - Vet att noen har slitt med Kingstone sine minnes pinnar på VU+.
    Har prøvd det,men det samme er det samme,alt fungerer helt frem med format og innstall og beskjed om og restarte plugin?Vet ikke hvordan man restarter plugin.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildekvalitet

Har noen hørt noe om det kommer nye drivere slik at vi får bedre bilde på CD kanalene???

Har byttet fra PLi til Dream-Elite Black Hole 1.0 VU+ Duo Multiboot for å se om jeg ser forskjell...sukk..

Har i flere år hatt DM7020.

Har nå koblet opp begge tunerene -DM og Vu'en og har kalibrert så godt det går. DM var kalibrert fra før av (Slått av alt av digitale fasiliteter som skal fikse bildet på tven automatisk...).
    Innspilte litt fra nrk (de har ofte men meget bra bildekvalitet på sine programmer!) på begge tunerene sammtidig. Slik at sammenligningen var enkelt....bare å jumpe melleom inng. på tvn.

Må bare si at bilde på CD kanalene på DM er overlegent den biled kvaliteten Vu greier å prestere på CD kanalene. Bildet er direkte uklart/uskarpt...
    Sitter med bra utstyr (pioneer sin toppmodell).

Har også forsøkt og bytte om på kablene...for å eliminere kilde for feil.

Bildet på Vu og Hd kanalene...er bra (Har da ikke hatt mulighet til å sammenligne dette bildet med andre Hd tunere. -Hadde vert artig og hatt muligheten til dette!!)

DM7020 modifiserte jeg & en kammerat da jeg kjøpte den -da det viste seg at da man byttet til komponent utgang for bildet så fikk man feil farger i toppen av bildet (litt lodding :-)).

Vu sammenlignet med DM800 (den lille varme plata) og at bildekvaliteten mellom disse er like -er skuffende lesing hvis vi da snakker om CD kanalene.
    Unasett..den varmeplata skal ikke jeg ha.

Bilde kvaliteten og lydkvaliteten er for meg viktigst.

Fikk inn TV2 HD igår kveld -artig og deilig!! Bare synd at det HD ikonet de bruker er knall hvit og STORT! -huff!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einar71
    Har noen hørt noe om det kommer nye drivere slik at vi får bedre bilde på CD kanalene???

Har byttet fra PLi til Dream-Elite Black Hole 1.0 VU+ Duo Multiboot for å se om jeg ser forskjell...sukk..

Har i flere år hatt DM7020.

Har nå koblet opp begge tunerene -DM og Vu'en og har kalibrert så godt det går. DM var kalibrert fra før av (Slått av alt av digitale fasiliteter som skal fikse bildet på tven automatisk...).
    Innspilte litt fra nrk (de har ofte men meget bra bildekvalitet på sine programmer!) på begge tunerene sammtidig. Slik at sammenligningen var enkelt....bare å jumpe melleom inng. på tvn.

Må bare si at bilde på CD kanalene på DM er overlegent den biled kvaliteten Vu greier å prestere på CD kanalene. Bildet er direkte uklart/uskarpt...
    Sitter med bra utstyr (pioneer sin toppmodell).

Har også forsøkt og bytte om på kablene...for å eliminere kilde for feil.

Bildet på Vu og Hd kanalene...er bra (Har da ikke hatt mulighet til å sammenligne dette bildet med andre Hd tunere. -Hadde vert artig og hatt muligheten til dette!!)

DM7020 modifiserte jeg & en kammerat da jeg kjøpte den -da det viste seg at da man byttet til komponent utgang for bildet så fikk man feil farger i toppen av bildet (litt lodding :-)).

Vu sammenlignet med DM800 (den lille varme plata) og at bildekvaliteten mellom disse er like -er skuffende lesing hvis vi da snakker om CD kanalene.
    Unasett..den varmeplata skal ikke jeg ha.

Bilde kvaliteten og lydkvaliteten er for meg viktigst.

Fikk inn TV2 HD igår kveld -artig og deilig!! Bare synd at det HD ikonet de bruker er knall hvit og STORT! -huff!
    Fikk min Voodoo opp å gå i går. Denne skal testes grundig nå i 14 dager mot min Ipbox 9000 HD.

Regner med du bruker HDMI kabel. (Kun dette jeg har testet foreløpig)
    Hvis du ikke bruker AutoResolution plugin så må du laste ned og bruke denne. Voodoo'en gjør nemlig en veldig dårlig jobb med å oppskalere SD (576i) sendinger til HD (1080i), bildet blir rett og slett grøtete. På andre boxer (og Enigma2 på ipbox) er min erfaring at SD sendinger faktisk blir best oppskalert til 576p. Men på Voodoo'en synes jeg resultatet ble best ved å kjøre SD sendinger i sitt originale format 576i. Et problem er det imidlertid at boxen ser ut til å slite med å skalere bildet helt riktig når du går fra en HD kanal til en SD kanal med AutoRes. Bildet blir da trykket sammen til letterbox format. Evt kan du endre oppløsningen manuelt under AV Settings bare for å teste bildet.

Kommer tilbake med mer utfyllende testing..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Fikk min Voodoo opp å gå i går. Denne skal testes grundig nå i 14 dager mot min Ipbox 9000 HD.

Regner med du bruker HDMI kabel. (Kun dette jeg har testet foreløpig)
    Hvis du ikke bruker AutoResolution plugin så må du laste ned og bruke denne. Voodoo'en gjør nemlig en veldig dårlig jobb med å oppskalere SD (576i) sendinger til HD (1080i), bildet blir rett og slett grøtete. På andre boxer (og Enigma2 på ipbox) er min erfaring at SD sendinger faktisk blir best oppskalert til 576p. Men på Voodoo'en synes jeg resultatet ble best ved å kjøre SD sendinger i sitt originale format 576i. Et problem er det imidlertid at boxen ser ut til å slite med å skalere bildet helt riktig når du går fra en HD kanal til en SD kanal med AutoRes. Bildet blir da trykket sammen til letterbox format. Evt kan du endre oppløsningen manuelt under AV Settings bare for å teste bildet.

Kommer tilbake med mer utfyllende testing..
    Hvilken image bruker du ?
    Jeg opplever ikke noe problemer med feilformatering av bilde under "Autoresolution " plugin ?! Har forvalgt i " AV oppsett " "Bare Skaler " og "Pan@Scan " .Får ikke "Letterbox modus " bilde format på noen av kanalene.

Har i tillegg stilt opp alle "native" bilde format tilsvarende til hver type oppløsning ( det er egentlig hele poenget med Autoresolution , at mottakeren skal lagre alle individuelle setting til respektive type oppløsning.)

Du skriver foresten at ...." På andre boxer (og Enigma2 på ipbox) er min erfaring at SD sendinger faktisk blir best oppskalert til 576p ..."
    Er du sikker at det er "p" progressiv du mener og ikke "i" interlaced ?
    Samme test på min IP 9000 resulterer i lys grønne meny farger og "zombie "
    farger på ansiktene , samme som på meny fargene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens
    Nå er jeg ferdig med VU+ DUO boksen for denne gangen, heldigvis solgte jeg det til en DM bruker. ser at diskusjonen går som det susser og ser at jeg har skapt litt av en rot siden min innlegg om bilde kvaliteten og stabilitet på denne VO+ DUO Fan-Ta-Stiko. jeg er nå tilbake til min gode gamle IPbox 9000.
    Jeg er på ingen mote ingen expert når det kommer til Linux bokser, men det få vare en grense på om jeg gidder å bruke fri tiden min på å få en boks til å fungere uten heng og frys ( for meg er VU+ DUO = Dreambox 800 )
    Grunnen at jeg solgte boksen var rett og slett for dårlig bilde kvalitet på den og for mye heng for min smak.

En ting til må jeg si at nå er det MANGEL på Boardcom CPU-er , så dere som vil forsatt ha en Vo+ Duo boks må se å kjøpe den nå mens det fins noen der ute enda,ikke vent i det uendelig for Solo boksen å dukke opp, og prisen på Solo utgaven kommer til å vare minimum på 350 euro i Europeiske butikker

Lykke til dere som holder ut med denne boksen.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken image bruker du ?
    Jeg opplever ikke noe problemer med feilformatering av bilde under "Autoresolution " plugin ?! Har forvalgt i " AV oppsett " "Bare Skaler " og "Pan@Scan " .Får ikke "Letterbox modus " bilde format på noen av kanalene.

Har i tillegg stilt opp alle "native" bilde format tilsvarende til hver type oppløsning ( det er egentlig hele poenget med Autoresolution , at mottakeren skal lagre alle individuelle setting til respektive type oppløsning.)

Du skriver foresten at ...." På andre boxer (og Enigma2 på ipbox) er min erfaring at SD sendinger faktisk blir best oppskalert til 576p ..."
    Er du sikker at det er "p" progressiv du mener og ikke "i" interlaced ?
    Samme test på min IP 9000 resulterer i lys grønne meny farger og "zombie "
    farger på ansiktene , samme som på meny fargene ?
    Kjører Dream Elite BH 1.0M. Prøvde først siste PLi OS. Kunne ikke se noen forskjell på bildet fra Pli til Dream Elite. Ja jeg er sikker på at jeg mener "p" som i progressive. Både min Humax HDCI-2000 HD og Canal Digital sin originalbox kjører 576p som default på SD (og mener også at IPBOX kjøerer 576p når du velger SD oppløsning). Jeg får også skarpere bilde i E2 på IPBOX med 576p enn med 576i.

På VU DUO er det mottsatt sålangt jeg kunne se i går, 576i ga skarpere og roligere bilde enn 576p.

Har aldri opplevet det du beskriver på din IPBOX, men nå skal vi jo ikke diskutere IPBOX

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rare saker.
    Har pr. dags dato kun hatt ett heng og det var første gang den søkte på Thor sattelitten. Men det var det en naturlig grunn for også, leste jeg senere.
    Etter det har den vært DØNN stabil.
    Bilde synes jeg også er supert.

Jeg er veldig fornøyd og har ikke angret et sekund.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forbedringer på bilde siden tru...

1. Linux Kernel update(2.6.18-7.3)
    - Fix external HDD(ESATA) recognition problem.
    - Update console driver
    - Update Nand File system driver(address file system corruption due to sudden power loss)

2. Fix "no signal" problem at HDMI output.

3. Support multi language on VFD display.

4. Fix 1080p autoresolution problem. (Kan dette bety bedre sd bilde tru...)

5. Enhance remote control response time.

6. Fix E2 default channel setting.

7. Fix Irdeto CI module problem

Kilde: PLi® Images website - Threads: 2010 03 12 New Image (V4.1) Released (OriginaL iMaGe) Kom ut idag....

Når http://vuplus.com/ oppdaterer sine drivere og vi flasher med teks Pli...får vi med overnevnte oppdateringer?

Ser her at det er flere som styrer med denne autoresolution pluginn: Howto Best video quality with Black Hole images

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einar71
    1. Linux Kernel update(2.6.18-7.3)
    - Fix external HDD(ESATA) recognition problem.
    - Update console driver
    - Update Nand File system driver(address file system corruption due to sudden power loss)

2. Fix "no signal" problem at HDMI output.

3. Support multi language on VFD display.

4. Fix 1080p autoresolution problem. (Kan dette bety bedre sd bilde tru...)

5. Enhance remote control response time.

6. Fix E2 default channel setting.

7. Fix Irdeto CI module problem

Kilde: PLi® Images website - Threads: 2010 03 12 New Image (V4.1) Released (OriginaL iMaGe) Kom ut idag....

Når Vu+ Portal : The Official Web Site of Vu+ oppdaterer sine drivere og vi flasher med teks Pli...får vi med overnevnte oppdateringer?

Ser her at det er flere som styrer med denne autoresolution pluginn: Howto Best video quality with Black Hole images
    Ja og hvis man leser gjennom den tråden det henvises til her (jeg har) så ser man at brukeren Ulmerkott bekrefter det jeg sier (for DM8000/800):

DM8000/800 og slik jeg oppfatter det Vu+Duo; gjør en dårlig jobb med å oppskalere eller deinterlace SD sendinger som er sendt i 576i. Og såvidt jeg har forstått så har deinterlacing primært med HARDWARE egenskaper å gjøre og ikke software. Tråden du viser til her er jo og en relativt oppdatert tråd, og DM800 har jo nå vært på markedet en god stund, så hvis det hadde vært mulig å gjøre noen sw-forbedringer med boxens evne til å utføre "deinterlacing" så burde vel dette strengt tatt vært tatt tak i og utbedret til nå.

Så poenget mitt er (gitt boxens fysiske egenskaper/at man hardwaremessig kan sammenlikne Vu+Duo og DM8000/8000); at man kanskje ikke skal ha for store forventninger til at at Vu+Duo får vesentlig bedre bilde på SD sendinger oppskalert eller deinterlaced av boxen gjennom fremtidige software/driver-oppdateringer. (Altså bedre bilde på SD sendinger når boxen er satt til 576p,720p eller 1080i slik at man beholder oppløsningen på menyene i Enigma2)

Altså; for meg ser det det ut som om best SD bilde på Vu+Duo får man med å bruke oppløsningen 576i (og pillarbox), og ikke ved å deinterlace/oppskalere til 576p,720p og heller ikke 1080i.

For meg er ikke dette et stort problem, bildekvaliteten er viktigst uansett box, og ikke menyene. Så om man får best bilde ved å sende SD sendingene rett gjennom boxen med å bruke oppløsningen 576i, og således la TV'n gjøre oppskaleringen/deinterlacingen (en plass må jo bildet deinterlaces/oppskalerers i og med at panelet på en HDTV har høyere oppløsning enn 576), så gjør jeg det.

Men for andre er dette kanskje litt synd fordi man selvsagt da mister oppløsning på menyene i Enigma2, noe som jeg har skjønt for mange er en tungtveiende grunn for å kjøpe nettopp denne boxen.

Sammenliknet med min IPBOX 9000, så mener jeg IPBOXEN helt klart gjør en bedre jobb med å vise SD sendinger (576i) oppskalert til 1080i og/eller deinterlaced til 576p/720p. (skal dokumentere dette)

Uansett; synes SD bilder på denne boxen (Vu+Duo) når satt til sin opprinnelige oppløsning på 576i sålangt ser ganske så bra ut på min TV (Sony KDL-W3000 40 - Full HD). Og om en SD-sending da på Vu+Duo er bedre eller dårligere enn på min IPBOX satt til 1080i har jeg ikke gjort meg en klar formening om enda. Skal teste videre.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Rare saker.
    Har pr. dags dato kun hatt ett heng og det var første gang den søkte på Thor sattelitten. Men det var det en naturlig grunn for også, leste jeg senere.
    Etter det har den vært DØNN stabil.
    Bilde synes jeg også er supert.

Jeg er veldig fornøyd og har ikke angret et sekund.
    Hei,
    Tips ! Det er ikke lurt av deg å skryte av VU+Duo Twin
    Du blir øyeblikkelig stemplet for forhandler av VU+Duo med kommersielle interesser :grin:

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis nogen er interesseret er min Vu+ til salg igen
    Den lever ikke op til mine krav/forventninger ( uddybes ikke her )
    kørt 3-4 timer, leveres i org emb. med org. software.
    3500,- Dkr incl forsendelse

Go week-end

EX-Force

:wink: :wink: :wink: :wink:

Side 23 av 124 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •