VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 21 av 124 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2480
    Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av arntho
    Jeg fikk min VU+ DUO i går kveld og har siden forsøkt å få den til å virke. Er ute etter tips.
    Jeg har lastet ned og installert PLI vi USB. Gikk greit. Men så får jeg ikke min IP-adresse på plass. Har forsøk diverse varianter, men uten å lykkes. Har kabel direkte fra ruter til boksen, men den vil ikke koble seg opp. Har noen et tips.
    I tillegg til dette laster den bare ned 11 kanaler fra Thor. Hva kan dette komme av. Hjalp heller ikke manuelt søk.

Jeg er amatør på området.
    Trykk på start på PC og skriv i søkefeltet CMD og skriv så nåe du får opp det sorte vindu IP config og trykk enter der ser du din ip adresse.Ta og gå inn i menye på boxen fin nettverk og ta en test av nettverk.Du kan også trykke på første valget når du er inne i nettverk da får du se hvilken ip adresse du har vist alt er rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xxxxx . tar. gz

Noen som gidder å gi et hint om innstlasjon om hvordan man kan få dette skin inn på tunern? (infinity_hd_cvs_mod.tar.gz)

...kvelden har utviklet seg til at jeg har begynt å få en hat-følelse mot div utstyr som operer med 0101010101...og prøver på denne måten å gjøre det biligst mulig...
    Når googel tilogmed har reis på ferie så begyner lunta å bli kort... -9grader ute og skal opp å hente kamerastativet hos søsters...lånt det ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einar71
    Noen som gidder å gi et hint om innstlasjon om hvordan man kan få dette skin inn på tunern? (infinity_hd_cvs_mod.tar.gz)

...kvelden har utviklet seg til at jeg har begynt å få en hat-følelse mot div utstyr som operer med 0101010101...og prøver på denne måten å gjøre det biligst mulig...
    Når googel tilogmed har reis på ferie så begyner lunta å bli kort... -9grader ute og skal opp å hente kamerastativet hos søsters...lånt det ja!
    Overfør tar.gz-fila til /tmp katalogen i boksen. Gå deretter inn i telnet og skriv følgende:

tar -xzf /tmp/infinity_hd_cvs_mod.tar.gz -C /

Trykk deretter på enter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Når tv'en min har vært avslått får jeg bare "no signal" på hdmi inngangen når jeg slår det på. Må nappe ut og sette inn igjen kabelen før tv'en registrerer Vu+'en. Begynte sånn for noen dager siden uten noen spesiell foranledning. Noen som har opplevd det samme?

Mach III
    Har testet tv og kabel mot en rikstv boks, og ingen problemer der. Har tv'n vært avslått må jeg altså enten nappe hdmi kabelen, eller ta strømmen/full restart på Vu+'en. Er heller ikke nok å sette den i standby og på igjen for at tv'n skal oppfatte signalet fra Vu+'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Har testet tv og kabel mot en rikstv boks, og ingen problemer der. Har tv'n vært avslått må jeg altså enten nappe hdmi kabelen, eller ta strømmen/full restart på Vu+'en. Er heller ikke nok å sette den i standby og på igjen for at tv'n skal oppfatte signalet fra Vu+'en...
    Ser nå på Vu+ support forum at andre sliter med samme feilen, og at det er et driver problem. Blir nok snart fikset da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Mediacenter plugin på denne?
    Hvordan mapper man opp delte kataloger i nettverket?

Trengs det en egen plugin?

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Igår etter dama mi kolapset ca. 23:00, rygget jeg opp en DM 800 HD ( med NewNigma2 2.8.4) og koblet den opp parallelt med VU+DUO twin til Panasonic Plasma respektivt :
    HDMI 1 : Vu+Duo Twin med PLI ( siste )
    HDMI 2 : DM 800 HD ( NewNigma2 )

Flyttet den ene av kokskablene fra VU+Duo til DM 800 HD .
    Begge mottakere har samme Setting ( Thor og Sirius )
    Nulstilte alle filter, støyreduksjon m.m på min 50 " Panasonic og leken begynte ca kl. 00:30 ( gud så flott er det å være alene i stua og disponere med alle fjernkontroll selv )

Altså jeg finner ikke lenger 1 eneste argument hvorfor man skal velge en DM 800 HD fremfor VU+Duo Twin ?! Samme pris på begge , men VU+ har dobellt så mye hardvare for pengene .

Men tilbake til BILDE kvaliteten (SD kanaler) .
    Har satt "Autoresolution" til Nei .
    Bilde på Vu+ hadde litt mere sort metning enn den til DM 800 , men på ingen måte dårligere kontrast eller lumminans.
    Jeg bare lurer på hvis bildet på begge mottakere hos meg er nesten 100% lik på begge merker , hvorfor ingen klager på bildet kvaliteten til DM 800HD ?
    Kan noen av dere med samme mottakere hjemme gjennomføre samme test med sin TV og komme med kommentar her på forumet ?

På HDTV kanalene ser jeg faktisk ingen forskjell
    Mulig det ikke er noen som har klaget på bildekvaliteten til DM800 i denne tråden, men prøv google litt. Både DM800/8000 rapporteres av flere å ha soft bilde, og nå skjønner jeg det gjelder også denne boxen..

Etter å ha holdt på med disse linux-boxene noen år så skjønner jeg hvorfor denne boxen er populær hos en gruppe brukere. Fine menyer, raskt kanalbytte og Enigma2 med støtte for cccam, masse plugins og stasj. Men det viktigste for enhver hi-fi interessert må da uansett være bildekvaliteten, udiskutabelt.

Jeg har en IPBOX 9000 som har meget bra bilde, men mulig jeg bestiller denne (Vu+ Duo) og sammenlikner. Enigma2 på IPBOX har enda langt igjen, men de har tross alt fått til PiP, noe jeg skjønner enda ikke fungerer på Vu Duo. Cccam trenger man ikke lengre med mindre man har spesielle hensikter.

Nye IPBOX 9900 HD fra Abcom rapporteres å ha samme CPU (sh4) som IPBOX 9000, og den leveres default med Enigma2. Dette må jo bety at ABcom har fått til en velfungerende E2 også for sh4 boxene. Som igjen betyr at denne vil bli gjort tilgjengelig (av en eller annen) også for forgjengeren IPBOX 9000/910/99.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @messus
    Det var da godt å endelig se en som er enig med meg. Bildekvalitet er da det viktigste på en satelitt-tuner. Kan, velge en tuner som er nesten best dersom den har unike egenskaper, men det skal være noe spesielt.

Jeg har også IPBOX 9000HD og var så "heldig" å fikk prøve en VU+DUO fra en butikk før evt. kjøp. Jeg er glad jeg ikke betalte for VU+ for å si det sånn. Enigma2, greit nok, men noe så dårlig bilde har jeg ikke sett siden jeg hadde Dreambox 800. Hvis DB800 hadde like dårlig bilde.

Nå skal jeg ikke hisse på meg de komersielle her inne, men dette er nå min mening og det må jeg få lov til å mene. Gjør deg den tjenesten å IKKE bestill VU+ Duo bare for å teste den. Du kommer garantert til å bli skuffet. Jeg skjønner ikke, selv med godvilje, hvordan noen kan synes denne boksen har gode bilder. Hører noen her sier den har god hardware, og det kan være. Det har jeg ikke noe peil på, men resultatet av den såkalte gode hardwaren og softwaren gav dårlig bilde i alle fall. Selv kona lurte på hva jeg hadde koblet opp hehe.

IPBOX 9000HD er i en annen liga når det gjelder bildekvalitet.

Vel, ha en god natt videre

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg hadde IPBOX 9000HD solgte den pga av dårlig bildekvalitet men det er lenge siden jeg hadde den og skjønner nå att den har fått bra bilde men det er pga nye software,drivere Osv.
    Dreambox DM 800 hadde elendig bilde kvalitet men har blitt bra nå med di nyeste software,drivere som er datert år 2010.

En kameret av meg solgte c-tech 5000 pga av dårlig bildekvalitet jeg beholt min og kan medele at den har det beste bilde man kan tenke seg nå med den nyeste softwaren.

Det er nok det samme her med tanke på VU+ DUO ser den ble bedre med Black hole elite men kan bli bedre men det kommer nok fort til denne pga god suport og oppdateringer.

Husk også denne har nettopp sluppet for salg og ingen andre linux tunere jeg har hatt har hvert så stabil og kjapp og lite bugs med tanke på helt nye software8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har kjøpt meg en VU+DUO. Driver og jobber med å få svinmakta til å fungere. Open air-kanaler kommer med en gang, men er det noen som kan fortelle meg hva det er jeg må gjøre for å få den til å lukte på CD-kortet mitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned CCcammen og start den.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av awp
    Hei. Har kjøpt meg en VU+DUO. Driver og jobber med å få svinmakta til å fungere. Open air-kanaler kommer med en gang, men er det noen som kan fortelle meg hva det er jeg må gjøre for å få den til å lukte på CD-kortet mitt?
    For å få kortene dine til å fungere, må du laste ned fra serveren til Dream Elite CCcam 2.1.4 ( dette forutsetter at du har koblet opp nettverkskabel fra ruteren din til mottakeren. For å få aktivert DHCP og få tildelt Ip adresse til mottakeren din , velg Meny-Oppsett-System-Nettverk -Integrert Nettverk -Adapter Innstillinger -OK

For å laste ned CCcam Emu , gå ut fra alle menyer med Exit og velg "Grønt" knapp" , det åpner seg sidepanel til venstre, velg "Gult" - Addons,- Addons Download Manager - Dream Elite Image Cams ( her finner opdatert liste over alle typer EMU , marker CCcam 2.14 Full ( DreamEliteE2) og OK , vent litt og bekreft med "Grønt" . That's it !
    Velg kanal fra CD eller Viaskvatt , hvis du ikke får bildet, velg "Blått" , helt øverst str helt sikkert "Common Interface" , trykk pil til høyre til du ser i ruta
    CCcam 2.14 ( OK )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    For å få kortene dine til å fungere, må du laste ned fra serveren til Dream Elite CCcam 2.1.4 ( dette forutsetter at du har koblet opp nettverkskabel fra ruteren din til mottakeren. For å få aktivert DHCP og få tildelt Ip adresse til mottakeren din , velg Meny-Oppsett-System-Nettverk -Integrert Nettverk -Adapter Innstillinger -OK

For å laste ned CCcam Emu , gå ut fra alle menyer med Exit og velg "Grønt" knapp" , det åpner seg sidepanel til venstre, velg "Gult" - Addons,- Addons Download Manager - Dream Elite Image Cams ( her finner opdatert liste over alle typer EMU , marker CCcam 2.14 Full ( DreamEliteE2) og OK , vent litt og bekreft med "Grønt" . That's it !
    Velg kanal fra CD eller Viaskvatt , hvis du ikke får bildet, velg "Blått" , helt øverst str helt sikkert "Common Interface" , trykk pil til høyre til du ser i ruta
    CCcam 2.14 ( OK )
    Hei igjen. Nettverket er oppe og går som det skal, men det "grønne" side-panelet er jeg ikke kar om å få opp. Etter å ha gått ut fra alle menyer og fått blank skjerm, kan jeg ikke se at det skjer noe som helst når jeg trykker på grønn knapp. Kan det være noen settinger jeg har vært og klønt på, kanskje?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Nettverket er oppe og går som det skal, men det "grønne" side-panelet er jeg ikke kar om å få opp. Etter å ha gått ut fra alle menyer og fått blank skjerm, kan jeg ikke se at det skjer noe som helst når jeg trykker på grønn knapp. Kan det være noen settinger jeg har vært og klønt på, kanskje?
    Har du innstallert Dream Elte som Imag,ellervilket imag bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Har du innstallert Dream Elte som Imag,ellervilket imag bruker du?
    Det er fortsatt Enigma i maskinen.
    Jeg er HELT grønn på dette. Er det Black Hole DN8000_1.0 jeg skal benytte her? Har den under nedlasting, bare i tilfelle. Hva er prosedyren for å legge den inn? Har forstått det slik at garantien slettes hvis firmware skiftes....?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fortsatt Enigma i maskinen.
    Jeg er HELT grønn på dette. Er det Black Hole DN8000_1.0 jeg skal benytte her? Har den under nedlasting, bare i tilfelle. Hva er prosedyren for å legge den inn? Har forstått det slik at garantien slettes hvis firmware skiftes....?
    Vist du leser litt på forumet her så vil du finne ut av det. men last ned her fra og les på samme side hvordan du gjør det
    Dream Elite Black Hole 1.0 VU+ Duo

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det har kommet oppdatering av software Dream Elite Vu+ Duo BH 1.0M

Dream Elite Vu+ Duo BH 1.0M Multiboot

Kuult8)

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaon
    ser det har kommet oppdatering av software Dream Elite Vu+ Duo BH 1.0M

Dream Elite Vu+ Duo BH 1.0M Multiboot

Kuult8)
    Ja,har lagt den inn også merker ikke noe forskjell jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel samme software men noen bugs er fikset ser det ut som

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Det grønne sidepanelet tilhører Dream Elite image.
    Du må ta ett valg av image ( uansett må du omprogrammere mottakeren ) med enten PLI , VTI eller Dream Elite image.
    Omprogrammeringsprosedyren er beskrevet tidligere .

Side 21 av 124 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •