VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 20 av 124 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 2480
    Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rolfanders
    Jeg bruker Dream Elite, ja det er mye bedre men det er fortsatt så dårlig at jeg fikk beskjed av dama å sette dreamboxen på plass igjen.
    Jeg har ingen problemer med DE ser nesten ikke forskjell på VU+ Duo og min Vantage 8000HD Twin.Men så har jeg en Samsung led 46UE 7070 TV.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Dream Elite, ja det er mye bedre men det er fortsatt så dårlig at jeg fikk beskjed av dama å sette dreamboxen på plass igjen.
    Hvis du fremdeles har like dårlig bilde som du viste til 28. februar (http://avforum.no/forum/satellitt/98...ml#post1416451), ville jeg kontaktet de du kjøpte den fra og få byttet den til ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UV+Duo Twin

Fant et bilde av en annen UV+ Duo på nett ser den er litt andeledes inni på bla sata kontakt plasering osv? har det kommet 2 typer?
    har akkurat kjøpt min for noen dager siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UV+Duo Twin

Min er den til venstre flere her som har lik min?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VU+DUO Twin tuner HD

Min har Rev 1,2 printet på hovedkortet den andre ser ut for og ha Rev 0,1 kanskje vi bør hvære litt obs her på hva vi kjøper?
    tenker da på bildekvalitet,stabilitet Osv.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaon
    Fant et bilde av en annen UV+ Duo på nett ser den er litt andeledes inni på bla sata kontakt plasering osv? har det kommet 2 typer?
    hehe... Pirat av clonen?

Ser nesten ut som at det eneste som ser mest likt ut på de to modellene er kabinettet....
    Rart hvis de kommer fra samme produsent... hmmm

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har Rev 1,2 printet på hovedkortet den andre ser ut for og ha Rev 0,1 kanskje vi bør hvære litt obs her på hva vi kjøper?
    tenker da på bildekvalitet,stabilitet Osv.
    Min er lik den til venstre . Tror varianten til høyre er enten prototypen til VU+ eller OEM produkt. Det er mange koreanske produsenten som leverer samme produkt under forskjellige navn med små modifikasjoner på hovedkort og PSU.
    Typisk eksempel er Vantage og Hyro.
    VU+Duo leveres i Korea under ett helt annet navn en modellen i Europa .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    har lest igjennom alt dere skriver om denne boxen og jeg må si den virker veldig bra- med bra støtte på fw oppgradering og img. Men har to spørsmål:

Har denne box mulighet for PIP??
    Kan den brukes til å se nett tv, feks nrk??

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår etter dama mi kolapset ca. 23:00, rygget jeg opp en DM 800 HD ( med NewNigma2 2.8.4) og koblet den opp parallelt med VU+DUO twin til Panasonic Plasma respektivt :
    HDMI 1 : Vu+Duo Twin med PLI ( siste )
    HDMI 2 : DM 800 HD ( NewNigma2 )

Flyttet den ene av kokskablene fra VU+Duo til DM 800 HD .
    Begge mottakere har samme Setting ( Thor og Sirius )
    Nulstilte alle filter, støyreduksjon m.m på min 50 " Panasonic og leken begynte ca kl. 00:30 ( gud så flott er det å være alene i stua og disponere med alle fjernkontroll selv )

Altså jeg finner ikke lenger 1 eneste argument hvorfor man skal velge en DM 800 HD fremfor VU+Duo Twin ?! Samme pris på begge , men VU+ har dobellt så mye hardvare for pengene .

Men tilbake til BILDE kvaliteten (SD kanaler) .
    Har satt "Autoresolution" til Nei .
    Bilde på Vu+ hadde litt mere sort metning enn den til DM 800 , men på ingen måte dårligere kontrast eller lumminans.
    Jeg bare lurer på hvis bildet på begge mottakere hos meg er nesten 100% lik på begge merker , hvorfor ingen klager på bildet kvaliteten til DM 800HD ?
    Kan noen av dere med samme mottakere hjemme gjennomføre samme test med sin TV og komme med kommentar her på forumet ?

På HDTV kanalene ser jeg faktisk ingen forskjell

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på lille klistremerket (over Scart dekselet ) på bildet til høyre,
    der står det MS 750 , det er navnet produsenten markedsfører VU+Duo i Korea !
    Legger ved Teknisk info for den eksisterende VU+Duo Twin ( MS 750 ) og
    lille bror VU+Solo ( MS 730 ) ( kommer i slutten av mars ) .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av konge1
    hei
    har lest igjennom alt dere skriver om denne boxen og jeg må si den virker veldig bra- med bra støtte på fw oppgradering og img. Men har to spørsmål:

Har denne box mulighet for PIP??
    Kan den brukes til å se nett tv, feks nrk??
    Hei,
    Det er ikke foreløbig PIP støtte på VU+Duo Twin.
    Har ikke testet nett tv på Vu+ , regner med at man må installere web browser plugin på VU+ og legge nettadressen til nrk inn ( blir litt tungvint med tanke på SMS skrive still )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er tilbake til PLI etter noen dager med Dream-Elite
    I DE var det en plugin som jeg tror het "permanent timeshift" altså mulighet for at timeshift er på hele tida om ønskelig.
    Veldig greit når det var noe jeg ikke fikk se, så var det bare å spole tilbake.

Noen som vet om denne muligheten/plugin finnes til PLI?

L

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sletter man et img. i flash og på usb?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får jeg ikke inn HD kanalene hvorfor,bruker PLi nå.Når jeg brukte DE fikk jeg ikke inn TV Norge HD,ligger i kanal lista.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, nå er jeg tilbake fra jobb.
    har nå installert Dream-Elite image på min boks og må si at menyene ser pent ut.
    Jeg har derimot sett at bilde kvaliteten er kanskje hakke bedre en PLI og VTI som jeg testet sist jeg var hjem. Kona hadde rett og slett koblet av hele boksen og satt tilbake AB IPbox 9000 da ho synes at VU+ hengte og var meget tregere og dårligere bilde en IPbox 9000.

I dag har jeg testet Dream-Elite nå i cirka 1 time og er ikke fornøyd med at boksen er mye tregere i kanal skift og ellers når man går i menyene, boksen henger seg og må tenke hakke ekstra så detter er en steg tilbake. Er det noen her som har motor og bruker Drem-Elite, når jeg prøver å bruke Dream-Elite så går motoren min bananas , den svinger høyre og venstre uten stopp fram til jeg deaktiverer eller slår av og på hele boksen, motoren har jeg brukt nå i snart 6 år og testet med mange andre bokser inkl IPbox 9000 med Enigma2 som har fungert og fungerer perfekt, så jeg lurer på om det er noen feil her med DE, har også brukt motoren med PLI som også fungerte bra når jeg hadde den installert.
    Media Player i denne er helt tragisk, det var ikke dette jeg hadde forventet fra DE Team faktisk, alle mine MKV Filmer med AC3 lyd fungerer ikke og ikke minst så fikk jeg ikke mp3 liste heller, har noen av dere denne problemet med media player ??

Bilde på Dream-Elite er mye mye bedre syns jeg, men skule ønske at boksen var like stabil også

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I flashen så kan du bare instalere nytt image så blir den gamle borte
    i usb, tja formater den vel

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av kieinge
    Hvordan sletter man et img. i flash og på usb?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når tv'en min har vært avslått får jeg bare "no signal" på hdmi inngangen når jeg slår det på. Må nappe ut og sette inn igjen kabelen før tv'en registrerer Vu+'en. Begynte sånn for noen dager siden uten noen spesiell foranledning. Noen som har opplevd det samme?

Mach III

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Når tv'en min har vært avslått får jeg bare "no signal" på hdmi inngangen når jeg slår det på. Må nappe ut og sette inn igjen kabelen før tv'en registrerer Vu+'en. Begynte sånn for noen dager siden uten noen spesiell foranledning. Noen som har opplevd det samme?

Mach III
    Bare når tuner er avslått og under oppstart av tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Installasjonsproblemer

Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Ja, da fikk jeg boksen i går kveld, monterte HDD i formiddag før jeg innstallert siste PLI via usb. La inn ferdig kanalliste til Dreambox via Dreamset 2.27, har lastet ned CCCam 2.14 fra menyen + satt opp epg downloader.
    Har også aktivert tekst for en del kanaler, tror dette fortsatt må gjøres manuelt første gang ihvertfall.
    Så fort, så enkelt og uten en eneste crash eller heng!!:-D
    Har allerede prøvd å stresse boksen med diverse opptak osv, men har så langt ikke oppdaget noen irriterende feil.
    Fantastisk boks så langt, helt enig med deg @digitech!
    Om jeg skal nevne noe negativt, så synes jeg kanskje fjernkontrollen kunne vært noe mer påkostet. Litt simpel plast/dårlig sammensatt.
    Men det er jo en bagatell, ser veldig lovende ut dette

Mach III

Jeg fikk min VU+ DUO i går kveld og har siden forsøkt å få den til å virke. Er ute etter tips.
    Jeg har lastet ned og installert PLI vi USB. Gikk greit. Men så får jeg ikke min IP-adresse på plass. Har forsøk diverse varianter, men uten å lykkes. Har kabel direkte fra ruter til boksen, men den vil ikke koble seg opp. Har noen et tips.
    I tillegg til dette laster den bare ned 11 kanaler fra Thor. Hva kan dette komme av. Hjalp heller ikke manuelt søk.

Jeg er amatør på området.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntho
    Jeg fikk min VU+ DUO i går kveld og har siden forsøkt å få den til å virke. Er ute etter tips.
    Jeg har lastet ned og installert PLI vi USB. Gikk greit. Men så får jeg ikke min IP-adresse på plass. Har forsøk diverse varianter, men uten å lykkes. Har kabel direkte fra ruter til boksen, men den vil ikke koble seg opp. Har noen et tips.
    I tillegg til dette laster den bare ned 11 kanaler fra Thor. Hva kan dette komme av. Hjalp heller ikke manuelt søk.

Jeg er amatør på området.
    I PLi ligger det to oppføringer av 0.8W, en C-Band og en Ku-Band. Pass på at du i oppsettet for tunerne har lagt inn alternativet med Ku-Band.

For så vidt gjelder nettverksproblemet må du for at noen skal kunne hjelpe deg, gi opplysninger her om ip-adressen til routeren din (oftest er den satt til 192.168.0.1) samt alle nettverksinnstillingene du har lagt inn på boksen så langt.

Side 20 av 124 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •