VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Side 2 av 124 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 2480
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Nå har jeg testet VU+Duo med Twin tuner funksjon .
    Opptak / reservasjon på den 1 tuner , samtidig se på kanal fra tuner 2 fungerer utmerket .

Jeg vet ikke hva ingenørene til Vu+ har gjort i driver systemet , men denne boksen bruker 1/3 av tiden Dreambox 800 /8000 bruker ved oppstart / reboot.
    Så flott! Det er rapportert om problemer med opptak av to HD kanaler samtidig, men vil tro dette er et soft problem da.
    Jeg la også merke til boot tiden(så på youtube), rett over minuttet, litt lenger tid enn Ipbox(med DGS soft), men mye kortere enn Dreambox ja!
    Takk for testing!

Mach III

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roadrune
    Dette ser jo ut som en boks for meg.

Har du testet den doble HD-tuneren til Vantage også, og kan sammenligne?

Tolker jeg deg riktig om jeg sier jeg MÅ ha en original CD HD-boks for å få HD på ett CD abb. med denne (og andre) bokser?
    Eier Vantage 8000 HD i tillegg til VU+Duo Twin,
    Vantage 8000 HD er allerede prøvd av mange , en virkelig flott tuner med fantastisk bilde kvalitet og veldig brukervennlig . I tillegg skorer Vantage høyt når det gjelder design .

VU+Duo er litt mere fleksibel når det gjelder konfigurasjon, editering , en perfekt erstatter for Dreambox merket.
    Tror ikke du gjør noe feil , uansett hvilke av disse merkene du velger.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Så flott! Det er rapportert om problemer med opptak av to HD kanaler samtidig, men vil tro dette er et soft problem da.
    Jeg la også merke til boot tiden(så på youtube), rett over minuttet, litt lenger tid enn Ipbox(med DGS soft), men mye kortere enn Dreambox ja!
    Takk for testing!

Mach III

Boot tiden er mye kortere enn Dreambox , omtrent samme som på IPbox .
    Supporten til PLI er helt fantastisk, jeg plager dem hver dag

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eier Vantage 8000 HD i tillegg til VU+Duo Twin,
    Vantage 8000 HD er allerede prøvd av mange , en virkelig flott tuner med fantastisk bilde kvalitet og veldig brukervennlig . I tillegg skorer Vantage høyt når det gjelder design .

VU+Duo er litt mere fleksibel når det gjelder konfigurasjon, editering , en perfekt erstatter for Dreambox merket.
    Tror ikke du gjør noe feil , uansett hvilke av disse merkene du velger.
    En perfekt erstatter for Dreambox? Hvorfor svarer du ikke på det jeg spurte om på forrige side da?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Får du 4-5 dagers EPG på de nordiske kanalen?
    Kan man markere timerinnspilling i EPG?
    Har den samme tekst-tv som DM8000? Masse sider og stepping i undersider?
    Får du norsk tekst på alle kanalene?
    Ikke noe problemer med innspilling på 2 HD-kanaler samtidig?
    Sorry , har gått faktisk glipp av posten din , nå så jeg denne helt nederst på siden ;
    Svar :
    1 ) EPG får du i 4 dager fram i tid uten minste problem.
    Jeg har innstallert hardisk og bruker PLI sin XMLTV plugin som lagrer Nordisk EPG i 7 dager .
    2 ) Timer innstilling ( reservasjon ) via EPG fungerer 100% likt som i DB , marker programmet + 2 gannger grønn knapp.
    3) Text Tv bruker jeg ikke i det hele tatt , derfor hadde jeg ikke testet dette fram til nå. Med PLI fungerer ikke foreløbig Text TV , den stopper ved første side. Jeg fikk den til delvis , ved å velge "Default Skin "
    3 ) Norsk undertekst fungerer nå helt automatisk , men først må du velge 1 gang manuelt respektive TTX side elled DVB språk på alle kanaler og gjøre en kald restart av mottakeren. Når den restarter kommer underteksten automatisk.
    4 ) Innspilling av 2 HD kanaler samtidig fungerer ikke på dette tidspunktet. Prøvde dette nå , den lagrer fila med navn og størrelse , men nekter avspilling. Har informert PLI team om dette.

Du kan ikke forvente at på en Lunux mottaker alt skal fungere fra "scratch " , var dette tilfelle med din favoritt Dreambox ?
    Skal jeg minne deg om Dreambox 7000S i år 2002 med første image på fra Ronald m.m
    Det overasker meg egentlig hvor mye allerede er operativt på VU+ DUO , hadde ikke forventet at halvparten av funksjonene skulle være operative.
    Men jeg ser daglig på Tv med VU+ allerede og bruker samme Enigma 2 som deg og ser på samme kanaler til halve prisen av en DM 8000 HD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3) Text Tv bruker jeg ikke i det hele tatt , derfor hadde jeg ikke testet dette fram til nå. Med PLI fungerer ikke foreløbig Text TV , den stopper ved første side. Jeg fikk den til delvis , ved å velge "Default Skin "

4 ) Innspilling av 2 HD kanaler samtidig fungerer ikke på dette tidspunktet. Prøvde dette nå , den lagrer fila med navn og størrelse , men nekter avspilling. Har informert PLI team om dette.

Du kan ikke forvente at på en Lunux mottaker alt skal fungere fra "scratch " , var dette tilfelle med din favoritt Dreambox ?
    Skal jeg minne deg om Dreambox 7000S i år 2002 med første image på fra Ronald m.m
    Det overasker meg egentlig hvor mye allerede er operativt på VU+ DUO , hadde ikke forventet at halvparten av funksjonene skulle være operative
    Med punkt 2 og 4 du svarer på her er boksen ubrukelig for meg. Og min Dreambox 8000 har fungert 100% for meg fra dag 1. Hva DM7000 har gjort har ikke noe med dette å gjøre.
    Så å si at dette er en fullverdig erstatter for DM 8000 er helt feil!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med punkt 2 og 4 du svarer på her er boksen ubrukelig for meg. Og min Dreambox 8000 har fungert 100% for meg fra dag 1. Hva DM7000 har gjort har ikke noe med dette å gjøre.
    Så å si at dette er en fullverdig erstatter for DM 8000 er helt feil!
    Beklager at jeg må skuffe deg , nå fungerer Teletext Utmerket, det var min feil ,
    måtte deaktivere "Teletext caching " i " Tilpass" menyen .
    Etter dette funferer Tuxtext akkurat lik som i dim DM 8000 HD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg må skuffe deg , nå fungerer Teletext Utmerket, det var min feil ,
    måtte deaktivere "Teletext caching " i " Tilpass" menyen .
    Etter dette funferer Tuxtext akkurat lik som i dim DM 8000 HD
    Men ikke innspilling av 2 HD-kanaler? Dessuten kan ikke den tuneren erstatte min DM8000, da jeg også har en kabeltuner i den.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ikke innspilling av 2 HD-kanaler? Dessuten kan ikke den tuneren erstatte min DM8000, da jeg også har en kabeltuner i den.
    Hei,
    Dette begynner å komme litt " out of topic " , denne diskusjonstråden ble startet for VU+DUO Twin brukere (info, utvikling og BUGG rapport ) , Dreambox omtales i andre tråd .
    Jeg har selv DM 8000 HD ( DVD, HDD, Kabel og T - tuner ) og er veldig fornøyd med denne , men Vu+Duo kommer i en helt annet segment - en DM 7025 i HD utgave som de fleste i Norge har råd til.
    Jeg håper du skal ha gleden av å bruke din DM 8000 HD i mange år framover , som garantert mange andre kommer til å gjøre med sin nye VU+DUO Twin .

Skal legge info , når bug'n med opptaksfunksjonen er ordnet , det er omtrent det som gjenstår å fikse :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Dette begynner å komme litt " out of topic " , denne diskusjonstråden ble startet for VU+DUO Twin brukere (info, utvikling og BUGG rapport ) , Dreambox omtales i andre tråd .
    Jeg har selv DM 8000 HD ( DVD, HDD, Kabel og T - tuner ) og er veldig fornøyd med denne , men Vu+Duo kommer i en helt annet segment - en DM 7025 i HD utgave som de fleste i Norge har råd til.
    Jeg håper du skal gleden av å bruke din DM 8000 HD i mange år framover , som garantert mange andre kommer til å gjøre med sin nye VU+DUO Twin .

Skal legge info , når bug'n med opptaksfunksjonen er ordnet , det er omtrent det som gjenstår å fikse :-D
    Det er DU som har dratt det ut av topic med å si at den erstatter Dreambox!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er DU som har dratt det ut av topic med å si at den erstatter Dreambox!
    Ja , og jeg står for det !
    Om jeg hjemmer VU+duo bak TV benken din og installerer vanlig DB skin på denne , du kommer ikke til å skjønne i det hele tatt , at det er ikke Dreambox som ligger bak.
    Bare følg med hva som kommer til å skje i de nærmeste ukene på alle forum når det gjelder VU+Duo Twin , det er nemlig stadig flere som kjøper denne boksen og for din info de fleste kjøpere kommer akkurat fra Dreambox miljøet !
    Og det er ikke tilfeldig, mottakeren kjører samme programvare og har samme meny struktur.
    Jeg anbefaler deg å teste en slik og komme med konstruktiv kommentar etterpå , istedenfor å lese rundt på nett hva andre skriver .

Og en ting til , hvis du er en av de som lever av å selge DB merket uforstyrret i mange år nå ( det er akkurat disse som skriker og slenger dritt på alt nytt som kommer på markedet ) , kan jeg garantere deg at dette er bare begynnelsen " of the dark DB era " , det kommer garantert flere produsenter etter VU+ med lignende maskiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , og jeg står for det !
    Om jeg hjemmer VU+duo bak TV benken din og installerer vanlig DB skin på denne , du kommer ikke til å skjønne i det hele tatt , at det er ikke Dreambox som ligger bak.
    Bare følg med hva som kommer til å skje i de nærmeste ukene på alle forum når det gjelder VU+Duo Twin , det er nemlig stadig flere som kjøper denne boksen og for din info de fleste kjøpere kommer akkurat fra Dreambox miljøet !
    Og det er ikke tilfeldig, mottakeren kjører samme programvare og har samme meny struktur.
    Jeg anbefaler deg å teste en slik og komme med konstruktiv kommentar etterpå , istedenfor å lese rundt på nett hva andre skriver .

Og en ting til , hvis du er en av de som lever av å selge DB merket uforstyrret i mange år nå ( det er akkurat disse som skriker og slenger dritt på alt nytt som kommer på markedet ) , kan jeg garantere deg at dette er bare begynnelsen " of the dark DB era " , det kommer garantert flere produsenter etter VU+ med lignende maskiner.
    Da har jeg bestilt Vu+ duo fra Maxsat idag, takket være god hjelp og fin review fra deg @digitech!:-D
    Går vel et par dager før jeg har den, kanskje jeg trenger litt hjelp fra deg da?
    Har mange års erfaring med Dreambox, og det siste året med Ipbox. Merket den samme negativiteten da jeg lurte på Ipbox kontra Dreambox for et år siden, det er bare ikke alle Dreambox-eiere som takler at konkurrentene har bedre hardware-kvalitet til halve prisen...:wink:
    Det er mye artig på gang nå ja.

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt Vu+ duo fra Maxsat idag, takket være god hjelp og fin review fra deg @digitech!:-D
    Går vel et par dager før jeg har den, kanskje jeg trenger litt hjelp fra deg da?
    Har mange års erfaring med Dreambox, og det siste året med Ipbox. Merket den samme negativiteten da jeg lurte på Ipbox kontra Dreambox for et år siden, det er bare ikke alle Dreambox-eiere som takler at konkurrentene har bedre hardware-kvalitet til halve prisen...:wink:

Mach III
    Det blir mye roing og pissprat her nå!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt korrekt!
    Siden du ikke har en slik mottaker , og har overhodet ingen erfaring med denne,
    legg dine kommentarer i Dreambox seksjonen og la andre medlemer som har skaffet seg en VU+Duo komme her med sin kommentar.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mach III
    Om du trenger noe info anng. programmering og oppsett , er det bare å spørre .
    Jeg er ingen ekspert, men begynner gradvis å bli kjent med mottakeren.
    Meld deg på PLI forumet i Nederland , sender deg PM med adressen.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir mye roing og pissprat her nå!
    Det var da voldsomt til surmaget innlegg da....:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du trenger noe info anng. programmering og oppsett , er det bare å spørre .
    Jeg er ingen ekspert, men begynner gradvis å bli kjent med mottakeren.
    Meld deg på PLI forumet i Nederland , sender deg PM med adressen.
    Takk skal du ha! Var visst allerede var registrert på PLI forumet fra tiden jeg hadde Dreambox.:smile:

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefales denne tuneren til en newbie på Linux mottakere?

Har ingen erfaring fra programmering eller oppdatering av tunere.

Men er ute etter en god tuner, men ikke for vanskelig å få i gang.

thomas

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas

thomas
    Det er ikke vanskelig å sette denne opp fo bruk med CD og Viasat abonnementskort. Stortsett laster du alt du trenger fra nettet direkte på tuneren ( via plugin menyen) .
    Det er også lett å programere denne , du trenger kun USB minne brukke, du overfører 3 filer fra din PC til USB minne penn, flytter du denne i fronten på mottakeren, skur du av strømmen av og på , resten er Plug&Play.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas

thomas
    Jeg er vel kanskje ikke den rette til å svare siden min Vu+ er i posten ennå, men denne er nok ikke noe verre å programmere enn f.eks Dreambox.
    Og denne regnes vel som beste kjøp/mest for pengene akkurat nå.
    Er sikker på at du får hjelp av @digitech eller av meg da, når jeg er blitt litt kjent med den, om det er noe du lurer på.:-D

Edit: Se det ja, der fikk du jo svar på det du lurte på fra @digitech.

Mach III

Side 2 av 124 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •